מה לדעתכם קורה שאנחנו מתים?

antreprize

New member
כבר אמרתי את זה, מה הבעיה?

אנשים לא נדרשים להוכיח טענות שליליות כי זה מביא אותנו למצבים אבסורדיים וטיפשיים. זה לא אומר שארי אפשר להוכיח אי נכונות של טענה, זה אומר שלא כל טענה שלילית חייבים להוכיח. מה זאת השטות הזאת? למי אכפת שהוא לא מעניין אותי? אתה טענת שמשהו קיים(במקרה של הפיל), אני טענתי שלא, אז אתה חייב להוכיח כי אתה זה שטען לקיומו של משהו. זה נחמד מאוד שהם יגידו שהם רואים את זה בעינהם, אבל אז הם יעלו את הטענה "העיניים שלי תקינות" שגם אותה הם יצטרכו להוכיח. בכל מקרה, הטענה שלהם תופרך כי התעתוע יתנגש עם הידע שלנו על המציאות. בויכוח הזה אני אנצח כי בטענה שלי תומכים גם ההיגיון וגם החושים(בטענה של אלה שטוענים שהתעתוע אמיתי תומכים רק החושים וכמו שכבר אמרתי, להגיון תמיד תתלווה ראיה/הוכחה חושית במקרים של טענות לגבי דברים מוחשיים)
 

אייני

New member
אבל העיניים שלהם באמת תקינות

ואז אתה אומר בעצם שהאקסיומה הקודמת שאמרת אינה אקסיומה? אז מה האקסיומה החדשה שלך? שהחושים שלך נכונים רק במידה והם תומכים בהיגיון? ושוב - אני טענתי שמשהו קיים, אתה טוען שמשהו לא קיים. האם מישהו צודק? לא. אף אחד לא צודק עד שלא הוכיחו כלום. ייתכן והפיל קיים וייתכן שלא. אני טוען שיש לידי פלאפון. אין לי איך להוכיח לך את זה פה. אתה יכול לטעון שלידי אין פלאפון. זה אומר שהפלאפון לא קיים? לא. זה אומר שייתכן והפלאפון קיים וייתכן והוא לא קיים, לא ניתן לדעת עד שאחד מאיתנו לא יוכיח, גמרנו. מה מסובך כלכך?
 

Lady In Blues

New member
ואם אני אגיד לך שהפיל הוורוד הוא הכרטיס שלך

לגן עדן? או לכל מקום אחרי המוות.
 

אייני

New member
את יכולה להגיד

עד שלא תוכיחי שהוא הכרטיס - אין לכך שום חשיבותXD
 

אולג8

New member
לספקנים

שלום לכולם. אפשר ,כמובן , לקחת את הספקנות עד הקצה (וזה כבר נעשה הרבה פעמים). מי שירצה לפסול כל אקסיומה וכל הסקה מהכלל אל הפרט - יצליח כמובן. אבל יש פה גם עיניין של סמנטיקה.אני יכול להגיד שהמחשב שמולי קיים. בהבנה שלי של המילה קיים - הוא אכן קיים. הספקן יכול לבוא ולטעון ": אבל זאת אשלייה! הוא קיים רק בדמיונך!". לזה בדיוק התכוונתי . לזה אני קורא קיים.בשפה שלנו יש מוסכמה למה הכוונה כשאומרים שמשהו קיים. זה אומר שאנו רואים אותו או יכולים למשש אותו או כדומה. ה"קיים" של הספקן זה משהו אחר. הספקן הזה גם הציע אלטרנטיבה לדברים שהוא הטיל בספק וזה בדרך כלל הקטע המעניין.
 

asmati

New member
הבעיה שפה לא מציעים אלטרנטיבות,אלא ישר שוללים

 

shanyz1

New member
נראה לי שפשוט אנחנו מרגישים את אותה הרגשה כמו

שאנחנו נרדמים . לא מרגישים כלום.. פשוט כאילו אתה הולך לישון ולא מתעורר .
 
למעלה