מה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
מה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?

מה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
 

Brendan

New member
תחבורה ציבורית רמלה, לוד ומודיעין

מה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
תחבורה ציבורית רמלה, לוד ומודיעין
הודעה חוזרת לעיתונות של דובר משרד התחבורה מיום ה- 5 לחודש מאי של שנת 2002. ------------------------------------------- חברת ההסעות הפרטית ´´סופרבוס´´ תפעיל ממחר (6/5/02) קווי תחבורה ציבורית באיזור רמלה, לוד, מודיעין עלית ושוהם במחירים הנמוכים בכ - %25 מתעריפי הנסיעה שהיו נהוגים עד כה על ידי קואופרטיב ´´אגד´´. ---------------------------------------------- הודעת הדובר המקורית כאן
 

oren*

New member
אני לא חושב שיש קשר בין התחנה ובין

מה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
אני לא חושב שיש קשר בין התחנה ובין
מרכזי הקניות, חוץ מהקירבה הפיזית. מסילת הרכבת הייתה קיימת במשך עשרות שנים, ואני מאמין שאישר להקמת תחנת רכבת עובר דרך משרדי ממשלה ואישורים של רכבת ישראל (לעומת הקמת מרכז הקניות שנעשה למיטב הבנתי באופן "פיראטי" מבלי להשיג את כל האישורים הדרושים). מאוד מוזר המיקום של תחנת רכבת "סגולה", רחוק ממרכז העיר, רחוק מתחנות אוטובוסים, רחוק ממרכזי עסקים ובעצם נמצאת באמצע "שום מקום".
 

Brendan

New member
זה חלק מהעניין...

אני לא חושב שיש קשר בין התחנה ובין
מרכזי הקניות, חוץ מהקירבה הפיזית. מסילת הרכבת הייתה קיימת במשך עשרות שנים, ואני מאמין שאישר להקמת תחנת רכבת עובר דרך משרדי ממשלה ואישורים של רכבת ישראל (לעומת הקמת מרכז הקניות שנעשה למיטב הבנתי באופן "פיראטי" מבלי להשיג את כל האישורים הדרושים). מאוד מוזר המיקום של תחנת רכבת "סגולה", רחוק ממרכז העיר, רחוק מתחנות אוטובוסים, רחוק ממרכזי עסקים ובעצם נמצאת באמצע "שום מקום".
זה חלק מהעניין...
השטח אליו ממוקמת תחנת הרכבת היינו שטח חקלאי אשר לא הופשר לבנייה. המסילה, לעומת-זאת, שם כבר הרבה מאוד שנים והיא שייכת לרשות הנמלים והרכבות. אם אני זוכר נכון, בעלי הקרקע החקלאית הגישו בג"צ בנושא פלישת התחנה לשטח חקלאי
 
פתח תקווה סגולה

אני לא חושב שיש קשר בין התחנה ובין
מרכזי הקניות, חוץ מהקירבה הפיזית. מסילת הרכבת הייתה קיימת במשך עשרות שנים, ואני מאמין שאישר להקמת תחנת רכבת עובר דרך משרדי ממשלה ואישורים של רכבת ישראל (לעומת הקמת מרכז הקניות שנעשה למיטב הבנתי באופן "פיראטי" מבלי להשיג את כל האישורים הדרושים). מאוד מוזר המיקום של תחנת רכבת "סגולה", רחוק ממרכז העיר, רחוק מתחנות אוטובוסים, רחוק ממרכזי עסקים ובעצם נמצאת באמצע "שום מקום".
פתח תקווה סגולה
נתחיל בזה שאני באמת לא מכיר את הנושא כל-כך טוב, אז כל מה שאני יכול לתת כאן זה ניחושים. הניחוש שלי הוא שתחנת סגולה נבנתה בסמוך למרכז הקניות מתוך רצון ליצור תחנה ´פתח-תקוואית´ על הקו הקיים (כלומר, בלי להסתבך בשיקום והפעלת השלוחה הישנה) ובלי שיהיה צורך לבנות מגרש חנייה ודרכי גישה אליה, כדי לזרז ולפשט את הפרוייקט. המיקום ליד מרכז הקניות הוא די ברור - אנשים ממילא באים אליו, אז למה שכבר לא ייסעו ברכבת לפני ,אחרי או במקום הביקור במרכז הקניות? כמובן שבקרוב גם תוקם תחנת קרית אריה. אני לא כל-כך מכיר את האיזור, אז אשמח לשמוע מכם את מי בדיוק תמשוך תחנה זו. דך אגב, קשה לי להאמין שתחנת סגולה נבנתה שם בלא תהליך האישורים המתאימים - בניית תחנה היא תהליך ארוך ומורכב, שבמקרה של התחנה הספציפית הזו אפילו לא הושלם עדיין (עוד בונים את הרציף והמסילה הנוספים בה), ומבנה התחנה החדש הושלם רק אחרי פתיחת הקו מחדש (עד אז היו שם רציף זמני ובוטקה). אבל אני לא רוצה להגיד שזה בלתי אפשרי - בארץ הזו אין כזה דבר שאין כזה דבר.
 

אדיה

New member
פתח תקווה סגולה

פתח תקווה סגולה
נתחיל בזה שאני באמת לא מכיר את הנושא כל-כך טוב, אז כל מה שאני יכול לתת כאן זה ניחושים. הניחוש שלי הוא שתחנת סגולה נבנתה בסמוך למרכז הקניות מתוך רצון ליצור תחנה ´פתח-תקוואית´ על הקו הקיים (כלומר, בלי להסתבך בשיקום והפעלת השלוחה הישנה) ובלי שיהיה צורך לבנות מגרש חנייה ודרכי גישה אליה, כדי לזרז ולפשט את הפרוייקט. המיקום ליד מרכז הקניות הוא די ברור - אנשים ממילא באים אליו, אז למה שכבר לא ייסעו ברכבת לפני ,אחרי או במקום הביקור במרכז הקניות? כמובן שבקרוב גם תוקם תחנת קרית אריה. אני לא כל-כך מכיר את האיזור, אז אשמח לשמוע מכם את מי בדיוק תמשוך תחנה זו. דך אגב, קשה לי להאמין שתחנת סגולה נבנתה שם בלא תהליך האישורים המתאימים - בניית תחנה היא תהליך ארוך ומורכב, שבמקרה של התחנה הספציפית הזו אפילו לא הושלם עדיין (עוד בונים את הרציף והמסילה הנוספים בה), ומבנה התחנה החדש הושלם רק אחרי פתיחת הקו מחדש (עד אז היו שם רציף זמני ובוטקה). אבל אני לא רוצה להגיד שזה בלתי אפשרי - בארץ הזו אין כזה דבר שאין כזה דבר.
פתח תקווה סגולה
הזדמנתי מספר פעמים למרכז הניות הצמוד לתחנה ויכולתי לעקוב אחרי פעולת התחנה. בתחנה משתמש מספר לא קטן של אנשים (להערכתי - עשרות רבות עולים בבוקר או יורדים אחה"צ בכל עצירה של הרכבת). כמעט כולם משתמשים ברכבם הפרטי להגיע לתחנה (ולא בתחנת האוטובוס הנטושה...). כמו כן, נראה לי שרוב בעלי הרכב פונים צפונה ביציאה מהמתחם כלומר לכיוון הוד השרון ולא לעבר פ"ת. שאלה לחן: האם קיימת סטטיסטיקה לגבי מספרי המשתמשים בתחנות הרכבת השונות? שאלה לפתח תיקוואים: האם קיים כביש גישה מתוך פ"ת לצידה הדרומי של התחנה? אם כן ע"י הכשרת מגרש חניה מתאים אפשר היה להרחיב את פוטנציאל המשתמשים בתחנה זו. יובל
 
סטטיסטיקות נוסעים

פתח תקווה סגולה
הזדמנתי מספר פעמים למרכז הניות הצמוד לתחנה ויכולתי לעקוב אחרי פעולת התחנה. בתחנה משתמש מספר לא קטן של אנשים (להערכתי - עשרות רבות עולים בבוקר או יורדים אחה"צ בכל עצירה של הרכבת). כמעט כולם משתמשים ברכבם הפרטי להגיע לתחנה (ולא בתחנת האוטובוס הנטושה...). כמו כן, נראה לי שרוב בעלי הרכב פונים צפונה ביציאה מהמתחם כלומר לכיוון הוד השרון ולא לעבר פ"ת. שאלה לחן: האם קיימת סטטיסטיקה לגבי מספרי המשתמשים בתחנות הרכבת השונות? שאלה לפתח תיקוואים: האם קיים כביש גישה מתוך פ"ת לצידה הדרומי של התחנה? אם כן ע"י הכשרת מגרש חניה מתאים אפשר היה להרחיב את פוטנציאל המשתמשים בתחנה זו. יובל
סטטיסטיקות נוסעים
רכבת ישראל אכן עורכת סטטיסטיקות של הנוסעים ב-´קווים´ השונים (הם קוראים ´קווים´ למה שאני הייתי מכנה ´שירותים´) וגם של שימוש בתחנות. היום, עם השערים האוטומטיים ועם ההכרח של החיילים להנפיק כרטיסים גם-כן, יש בידי רכבת ישראל את היכולת הטכנולוגית לערוך פילוח מפורט של המשתמשים בכל תחנה ואף של יעדי הנסיעה שלהם והשעות, כל זאת ב-´לחיצת כפתור´ ממש. האם הרכבת משתמשת ביכולת זו כדי לבצע Datat Mining ולזהות מגמות שניתן לשפר או לקדם? אינני יכול לענות על כך. דוגמאות לסטטיסטיקות מעין אלו ניתן למצוא בסיכומים השנתיים של רכבת ישראל. דגימות מתוכם מופצות לעיתונות, והסיכומים השלמים מודפסים בחוברות יפות בהמון עותקים. דוגמה לחוברת כזו (של שנת 1998) אפשר לקבל במהלך ביקור במוזיאון הרכבת (צריך לבקש במפורש, וגם זה רק עד גמר המלאי).
 

אדיה

New member
סטטיסטיקות נוסעים

סטטיסטיקות נוסעים
רכבת ישראל אכן עורכת סטטיסטיקות של הנוסעים ב-´קווים´ השונים (הם קוראים ´קווים´ למה שאני הייתי מכנה ´שירותים´) וגם של שימוש בתחנות. היום, עם השערים האוטומטיים ועם ההכרח של החיילים להנפיק כרטיסים גם-כן, יש בידי רכבת ישראל את היכולת הטכנולוגית לערוך פילוח מפורט של המשתמשים בכל תחנה ואף של יעדי הנסיעה שלהם והשעות, כל זאת ב-´לחיצת כפתור´ ממש. האם הרכבת משתמשת ביכולת זו כדי לבצע Datat Mining ולזהות מגמות שניתן לשפר או לקדם? אינני יכול לענות על כך. דוגמאות לסטטיסטיקות מעין אלו ניתן למצוא בסיכומים השנתיים של רכבת ישראל. דגימות מתוכם מופצות לעיתונות, והסיכומים השלמים מודפסים בחוברות יפות בהמון עותקים. דוגמה לחוברת כזו (של שנת 1998) אפשר לקבל במהלך ביקור במוזיאון הרכבת (צריך לבקש במפורש, וגם זה רק עד גמר המלאי).
סטטיסטיקות נוסעים
הצרה שכאשר רוצים לברר למשל האם עלה מספר הנוסעים מחיפה לת"א בעקבות פתיחת תחנת חוף הכרמל - הנתון נעלם בתוך כלל המספרים של קו ת"א - חיפה, ת"א נהריה, חיפה-אשדוד וכו´. האם יש דרך מהימנה לדעת כמה אנשים משתמשים בתחנת עתלית (הרושם שלי - מספר זעום) או כפר חבד? ועד שיוצגו נתונים רשמיים אפשר להשתעשע ב"טוטו תחנות"... יובל
 
כמות נוסעים בכל תחנה

סטטיסטיקות נוסעים
הצרה שכאשר רוצים לברר למשל האם עלה מספר הנוסעים מחיפה לת"א בעקבות פתיחת תחנת חוף הכרמל - הנתון נעלם בתוך כלל המספרים של קו ת"א - חיפה, ת"א נהריה, חיפה-אשדוד וכו´. האם יש דרך מהימנה לדעת כמה אנשים משתמשים בתחנת עתלית (הרושם שלי - מספר זעום) או כפר חבד? ועד שיוצגו נתונים רשמיים אפשר להשתעשע ב"טוטו תחנות"... יובל
כמות נוסעים בכל תחנה
כמו שאמרתי בהודעה המקורית, אכן כן, ניתן לברר את מספר הנוסעים בכל תחנה. השאלה היא האם עושים את זה? אני מניח שכן, אבל אין לי מידע על כך.
 

Brendan

New member
צידו הדרומי של התחנה....

פתח תקווה סגולה
הזדמנתי מספר פעמים למרכז הניות הצמוד לתחנה ויכולתי לעקוב אחרי פעולת התחנה. בתחנה משתמש מספר לא קטן של אנשים (להערכתי - עשרות רבות עולים בבוקר או יורדים אחה"צ בכל עצירה של הרכבת). כמעט כולם משתמשים ברכבם הפרטי להגיע לתחנה (ולא בתחנת האוטובוס הנטושה...). כמו כן, נראה לי שרוב בעלי הרכב פונים צפונה ביציאה מהמתחם כלומר לכיוון הוד השרון ולא לעבר פ"ת. שאלה לחן: האם קיימת סטטיסטיקה לגבי מספרי המשתמשים בתחנות הרכבת השונות? שאלה לפתח תיקוואים: האם קיים כביש גישה מתוך פ"ת לצידה הדרומי של התחנה? אם כן ע"י הכשרת מגרש חניה מתאים אפשר היה להרחיב את פוטנציאל המשתמשים בתחנה זו. יובל
צידו הדרומי של התחנה....
באופן כללי אין גישה לצידו הדרומי של תחנת הרכבת. המפה אינה מראה על דרך גישה כזו. אבל ישנם דרכים חקלאיות אשר משמשות את הטרקטורים שדרכן ניתן להגיע לצד הדרומי של המסילה. לא מומלץ להשתמש בדרכים אלה בשל כמה סיבות. 1- זה שטח פרטי. 2- הדרכים לא סלולות ובחורף הן לא עבירות. 3- לא ניתן לחצות את המסילה רגלית מהצד הדרומי לתחנה. 4- אין שם מקום להחנות רכבים. 5- ישנה הרבה פעילות פלילית באיזור זה.
 

אדיה

New member
צידו הדרומי של התחנה....

צידו הדרומי של התחנה....
באופן כללי אין גישה לצידו הדרומי של תחנת הרכבת. המפה אינה מראה על דרך גישה כזו. אבל ישנם דרכים חקלאיות אשר משמשות את הטרקטורים שדרכן ניתן להגיע לצד הדרומי של המסילה. לא מומלץ להשתמש בדרכים אלה בשל כמה סיבות. 1- זה שטח פרטי. 2- הדרכים לא סלולות ובחורף הן לא עבירות. 3- לא ניתן לחצות את המסילה רגלית מהצד הדרומי לתחנה. 4- אין שם מקום להחנות רכבים. 5- ישנה הרבה פעילות פלילית באיזור זה.
צידו הדרומי של התחנה....
כיוון שנבנה לתחנה רציף נוסף (דרומי) ומעבר תת קרקעי מתחת למסילה הרי ניתן עקרונית לספק כניסה נוספת לתחנה. היות והועלו בפורום השגות לגבי מיקומה של תחנת סגולה והנגישות של תושבי פתח תקווה אליה תהיתי האם גישה נוספת לתחנה תשפר את המצב. מתשובתך אני מבין שאין זה מעשי במיוחד בעתיד הקרוב (אלא אם יקום בעל חזון שינצל את קיום התחנה כמנוף לפיתוח אזור מוזנח). עולה בדעתי הצעת יעול בעלות תקציבית מזערית: כיוון שהתחנה קרובה מאוד לגשר כביש 40 מעל המסילה, אפשר להתקין בצדו הצפוני של הגשר מדרגות אל מפלס התחנה ולמקם שם את כל תחנות האוטובוסים שממילא עוברים בגשר. כמו כן להקצות מקום לטרמפיאדה ואזור עצירה להורדת נוסעים. הדבר יקל מאוד על הנגישות לנוסעים שאינם באים ברכבם הפרטי!
 

Brendan

New member
רעיון מצויין מלבד בעייה הנדסית אחת

צידו הדרומי של התחנה....
כיוון שנבנה לתחנה רציף נוסף (דרומי) ומעבר תת קרקעי מתחת למסילה הרי ניתן עקרונית לספק כניסה נוספת לתחנה. היות והועלו בפורום השגות לגבי מיקומה של תחנת סגולה והנגישות של תושבי פתח תקווה אליה תהיתי האם גישה נוספת לתחנה תשפר את המצב. מתשובתך אני מבין שאין זה מעשי במיוחד בעתיד הקרוב (אלא אם יקום בעל חזון שינצל את קיום התחנה כמנוף לפיתוח אזור מוזנח). עולה בדעתי הצעת יעול בעלות תקציבית מזערית: כיוון שהתחנה קרובה מאוד לגשר כביש 40 מעל המסילה, אפשר להתקין בצדו הצפוני של הגשר מדרגות אל מפלס התחנה ולמקם שם את כל תחנות האוטובוסים שממילא עוברים בגשר. כמו כן להקצות מקום לטרמפיאדה ואזור עצירה להורדת נוסעים. הדבר יקל מאוד על הנגישות לנוסעים שאינם באים ברכבם הפרטי!
רעיון מצויין מלבד בעייה הנדסית אחת
הגשר, מעל כביש מספר 40, היינו גשר גמיש. כלומר יש לו תזוזות בהתאם למשקל הרכבים הנוסעים אליו. בתקופת התחנה הישנה (מתחת לגשר ליד הבוטקה) היה ניתן לראות את התזוזות האלה באופן ברור. לא ניראה לי שניתן יהיה לבנות מבנה קבע בצמוד לגשר כזה. כמו כן העלות הכספית לא תיהיה קטנה במיוחד וזאת בשל 2 סיבות. 1- הקמת תחנות אוטובוסים על הגשר תחייב הרחבת הגשר. 2- על-פי חלק ח´ לתקנות התיכנון והבניה תיהיה חובה להתקין מערכת מעליות עבור נוסעים נכים העושים שימוש בכיסא גלגלים.
 

nitsansh

New member
כדאי לקחת בחשבון את הרכבת הקלה...

צידו הדרומי של התחנה....
כיוון שנבנה לתחנה רציף נוסף (דרומי) ומעבר תת קרקעי מתחת למסילה הרי ניתן עקרונית לספק כניסה נוספת לתחנה. היות והועלו בפורום השגות לגבי מיקומה של תחנת סגולה והנגישות של תושבי פתח תקווה אליה תהיתי האם גישה נוספת לתחנה תשפר את המצב. מתשובתך אני מבין שאין זה מעשי במיוחד בעתיד הקרוב (אלא אם יקום בעל חזון שינצל את קיום התחנה כמנוף לפיתוח אזור מוזנח). עולה בדעתי הצעת יעול בעלות תקציבית מזערית: כיוון שהתחנה קרובה מאוד לגשר כביש 40 מעל המסילה, אפשר להתקין בצדו הצפוני של הגשר מדרגות אל מפלס התחנה ולמקם שם את כל תחנות האוטובוסים שממילא עוברים בגשר. כמו כן להקצות מקום לטרמפיאדה ואזור עצירה להורדת נוסעים. הדבר יקל מאוד על הנגישות לנוסעים שאינם באים ברכבם הפרטי!
כדאי לקחת בחשבון את הרכבת הקלה...
שתעבור בציר ז´בוטינסקי, ותאפשר לתושבי פ"ת להגיע במהירות לת"א, ולא תהיה להם סיבה לנסוע בקו של רכבת ישראל. לרכבת הקלה תהיה בין היתר תחנה ליד תחנת רכבת מרכז, שממנה יוכלו לנסוע ברכבת לכל מקום שהיא תגיע...
 

kbb

New member
ת. קריית אריה תשמש בעיקר את

פתח תקווה סגולה
נתחיל בזה שאני באמת לא מכיר את הנושא כל-כך טוב, אז כל מה שאני יכול לתת כאן זה ניחושים. הניחוש שלי הוא שתחנת סגולה נבנתה בסמוך למרכז הקניות מתוך רצון ליצור תחנה ´פתח-תקוואית´ על הקו הקיים (כלומר, בלי להסתבך בשיקום והפעלת השלוחה הישנה) ובלי שיהיה צורך לבנות מגרש חנייה ודרכי גישה אליה, כדי לזרז ולפשט את הפרוייקט. המיקום ליד מרכז הקניות הוא די ברור - אנשים ממילא באים אליו, אז למה שכבר לא ייסעו ברכבת לפני ,אחרי או במקום הביקור במרכז הקניות? כמובן שבקרוב גם תוקם תחנת קרית אריה. אני לא כל-כך מכיר את האיזור, אז אשמח לשמוע מכם את מי בדיוק תמשוך תחנה זו. דך אגב, קשה לי להאמין שתחנת סגולה נבנתה שם בלא תהליך האישורים המתאימים - בניית תחנה היא תהליך ארוך ומורכב, שבמקרה של התחנה הספציפית הזו אפילו לא הושלם עדיין (עוד בונים את הרציף והמסילה הנוספים בה), ומבנה התחנה החדש הושלם רק אחרי פתיחת הקו מחדש (עד אז היו שם רציף זמני ובוטקה). אבל אני לא רוצה להגיד שזה בלתי אפשרי - בארץ הזו אין כזה דבר שאין כזה דבר.
ת. קריית אריה תשמש בעיקר את
מרכז העסקים וההייטק של קריית אריה ובנוסף את תושבי פ"ת בשל הקרבה לעיר ולמחלף גהה.
 

erandb

New member
כנראה תשאר

מה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
כנראה תשאר
מדובר לא על כל מתחם ירקונים. אלא על אזור ההום סנטר ,ביתלי וטאורס אס. ACE ,אופיס דיפו והחניות שלידם ,לפי מיטב ידעתי ישארו.והתחנה קרובה לשם. בעיה אחרת שבעלי השטח אמרו שהפקיעו מהם את השטח שעליו נבנתה הרכבת.לא ידוע לי כיצד זה התפתח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה