תחבורה ציבורית רמלה, לוד ומודיעיןמה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
אני לא חושב שיש קשר בין התחנה וביןמה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
זה חלק מהעניין...אני לא חושב שיש קשר בין התחנה ובין
מרכזי הקניות, חוץ מהקירבה הפיזית. מסילת הרכבת הייתה קיימת במשך עשרות שנים, ואני מאמין שאישר להקמת תחנת רכבת עובר דרך משרדי ממשלה ואישורים של רכבת ישראל (לעומת הקמת מרכז הקניות שנעשה למיטב הבנתי באופן "פיראטי" מבלי להשיג את כל האישורים הדרושים). מאוד מוזר המיקום של תחנת רכבת "סגולה", רחוק ממרכז העיר, רחוק מתחנות אוטובוסים, רחוק ממרכזי עסקים ובעצם נמצאת באמצע "שום מקום".
פתח תקווה סגולהאני לא חושב שיש קשר בין התחנה ובין
מרכזי הקניות, חוץ מהקירבה הפיזית. מסילת הרכבת הייתה קיימת במשך עשרות שנים, ואני מאמין שאישר להקמת תחנת רכבת עובר דרך משרדי ממשלה ואישורים של רכבת ישראל (לעומת הקמת מרכז הקניות שנעשה למיטב הבנתי באופן "פיראטי" מבלי להשיג את כל האישורים הדרושים). מאוד מוזר המיקום של תחנת רכבת "סגולה", רחוק ממרכז העיר, רחוק מתחנות אוטובוסים, רחוק ממרכזי עסקים ובעצם נמצאת באמצע "שום מקום".
פתח תקווה סגולהפתח תקווה סגולה
נתחיל בזה שאני באמת לא מכיר את הנושא כל-כך טוב, אז כל מה שאני יכול לתת כאן זה ניחושים. הניחוש שלי הוא שתחנת סגולה נבנתה בסמוך למרכז הקניות מתוך רצון ליצור תחנה ´פתח-תקוואית´ על הקו הקיים (כלומר, בלי להסתבך בשיקום והפעלת השלוחה הישנה) ובלי שיהיה צורך לבנות מגרש חנייה ודרכי גישה אליה, כדי לזרז ולפשט את הפרוייקט. המיקום ליד מרכז הקניות הוא די ברור - אנשים ממילא באים אליו, אז למה שכבר לא ייסעו ברכבת לפני ,אחרי או במקום הביקור במרכז הקניות? כמובן שבקרוב גם תוקם תחנת קרית אריה. אני לא כל-כך מכיר את האיזור, אז אשמח לשמוע מכם את מי בדיוק תמשוך תחנה זו. דך אגב, קשה לי להאמין שתחנת סגולה נבנתה שם בלא תהליך האישורים המתאימים - בניית תחנה היא תהליך ארוך ומורכב, שבמקרה של התחנה הספציפית הזו אפילו לא הושלם עדיין (עוד בונים את הרציף והמסילה הנוספים בה), ומבנה התחנה החדש הושלם רק אחרי פתיחת הקו מחדש (עד אז היו שם רציף זמני ובוטקה). אבל אני לא רוצה להגיד שזה בלתי אפשרי - בארץ הזו אין כזה דבר שאין כזה דבר.
סטטיסטיקות נוסעיםפתח תקווה סגולה
הזדמנתי מספר פעמים למרכז הניות הצמוד לתחנה ויכולתי לעקוב אחרי פעולת התחנה. בתחנה משתמש מספר לא קטן של אנשים (להערכתי - עשרות רבות עולים בבוקר או יורדים אחה"צ בכל עצירה של הרכבת). כמעט כולם משתמשים ברכבם הפרטי להגיע לתחנה (ולא בתחנת האוטובוס הנטושה...). כמו כן, נראה לי שרוב בעלי הרכב פונים צפונה ביציאה מהמתחם כלומר לכיוון הוד השרון ולא לעבר פ"ת. שאלה לחן: האם קיימת סטטיסטיקה לגבי מספרי המשתמשים בתחנות הרכבת השונות? שאלה לפתח תיקוואים: האם קיים כביש גישה מתוך פ"ת לצידה הדרומי של התחנה? אם כן ע"י הכשרת מגרש חניה מתאים אפשר היה להרחיב את פוטנציאל המשתמשים בתחנה זו. יובל
סטטיסטיקות נוסעיםסטטיסטיקות נוסעים
רכבת ישראל אכן עורכת סטטיסטיקות של הנוסעים ב-´קווים´ השונים (הם קוראים ´קווים´ למה שאני הייתי מכנה ´שירותים´) וגם של שימוש בתחנות. היום, עם השערים האוטומטיים ועם ההכרח של החיילים להנפיק כרטיסים גם-כן, יש בידי רכבת ישראל את היכולת הטכנולוגית לערוך פילוח מפורט של המשתמשים בכל תחנה ואף של יעדי הנסיעה שלהם והשעות, כל זאת ב-´לחיצת כפתור´ ממש. האם הרכבת משתמשת ביכולת זו כדי לבצע Datat Mining ולזהות מגמות שניתן לשפר או לקדם? אינני יכול לענות על כך. דוגמאות לסטטיסטיקות מעין אלו ניתן למצוא בסיכומים השנתיים של רכבת ישראל. דגימות מתוכם מופצות לעיתונות, והסיכומים השלמים מודפסים בחוברות יפות בהמון עותקים. דוגמה לחוברת כזו (של שנת 1998) אפשר לקבל במהלך ביקור במוזיאון הרכבת (צריך לבקש במפורש, וגם זה רק עד גמר המלאי).
כמות נוסעים בכל תחנהסטטיסטיקות נוסעים
הצרה שכאשר רוצים לברר למשל האם עלה מספר הנוסעים מחיפה לת"א בעקבות פתיחת תחנת חוף הכרמל - הנתון נעלם בתוך כלל המספרים של קו ת"א - חיפה, ת"א נהריה, חיפה-אשדוד וכו´. האם יש דרך מהימנה לדעת כמה אנשים משתמשים בתחנת עתלית (הרושם שלי - מספר זעום) או כפר חבד? ועד שיוצגו נתונים רשמיים אפשר להשתעשע ב"טוטו תחנות"... יובל
צידו הדרומי של התחנה....פתח תקווה סגולה
הזדמנתי מספר פעמים למרכז הניות הצמוד לתחנה ויכולתי לעקוב אחרי פעולת התחנה. בתחנה משתמש מספר לא קטן של אנשים (להערכתי - עשרות רבות עולים בבוקר או יורדים אחה"צ בכל עצירה של הרכבת). כמעט כולם משתמשים ברכבם הפרטי להגיע לתחנה (ולא בתחנת האוטובוס הנטושה...). כמו כן, נראה לי שרוב בעלי הרכב פונים צפונה ביציאה מהמתחם כלומר לכיוון הוד השרון ולא לעבר פ"ת. שאלה לחן: האם קיימת סטטיסטיקה לגבי מספרי המשתמשים בתחנות הרכבת השונות? שאלה לפתח תיקוואים: האם קיים כביש גישה מתוך פ"ת לצידה הדרומי של התחנה? אם כן ע"י הכשרת מגרש חניה מתאים אפשר היה להרחיב את פוטנציאל המשתמשים בתחנה זו. יובל
צידו הדרומי של התחנה....צידו הדרומי של התחנה....
באופן כללי אין גישה לצידו הדרומי של תחנת הרכבת. המפה אינה מראה על דרך גישה כזו. אבל ישנם דרכים חקלאיות אשר משמשות את הטרקטורים שדרכן ניתן להגיע לצד הדרומי של המסילה. לא מומלץ להשתמש בדרכים אלה בשל כמה סיבות. 1- זה שטח פרטי. 2- הדרכים לא סלולות ובחורף הן לא עבירות. 3- לא ניתן לחצות את המסילה רגלית מהצד הדרומי לתחנה. 4- אין שם מקום להחנות רכבים. 5- ישנה הרבה פעילות פלילית באיזור זה.
רעיון מצויין מלבד בעייה הנדסית אחתצידו הדרומי של התחנה....
כיוון שנבנה לתחנה רציף נוסף (דרומי) ומעבר תת קרקעי מתחת למסילה הרי ניתן עקרונית לספק כניסה נוספת לתחנה. היות והועלו בפורום השגות לגבי מיקומה של תחנת סגולה והנגישות של תושבי פתח תקווה אליה תהיתי האם גישה נוספת לתחנה תשפר את המצב. מתשובתך אני מבין שאין זה מעשי במיוחד בעתיד הקרוב (אלא אם יקום בעל חזון שינצל את קיום התחנה כמנוף לפיתוח אזור מוזנח). עולה בדעתי הצעת יעול בעלות תקציבית מזערית: כיוון שהתחנה קרובה מאוד לגשר כביש 40 מעל המסילה, אפשר להתקין בצדו הצפוני של הגשר מדרגות אל מפלס התחנה ולמקם שם את כל תחנות האוטובוסים שממילא עוברים בגשר. כמו כן להקצות מקום לטרמפיאדה ואזור עצירה להורדת נוסעים. הדבר יקל מאוד על הנגישות לנוסעים שאינם באים ברכבם הפרטי!
כדאי לקחת בחשבון את הרכבת הקלה...צידו הדרומי של התחנה....
כיוון שנבנה לתחנה רציף נוסף (דרומי) ומעבר תת קרקעי מתחת למסילה הרי ניתן עקרונית לספק כניסה נוספת לתחנה. היות והועלו בפורום השגות לגבי מיקומה של תחנת סגולה והנגישות של תושבי פתח תקווה אליה תהיתי האם גישה נוספת לתחנה תשפר את המצב. מתשובתך אני מבין שאין זה מעשי במיוחד בעתיד הקרוב (אלא אם יקום בעל חזון שינצל את קיום התחנה כמנוף לפיתוח אזור מוזנח). עולה בדעתי הצעת יעול בעלות תקציבית מזערית: כיוון שהתחנה קרובה מאוד לגשר כביש 40 מעל המסילה, אפשר להתקין בצדו הצפוני של הגשר מדרגות אל מפלס התחנה ולמקם שם את כל תחנות האוטובוסים שממילא עוברים בגשר. כמו כן להקצות מקום לטרמפיאדה ואזור עצירה להורדת נוסעים. הדבר יקל מאוד על הנגישות לנוסעים שאינם באים ברכבם הפרטי!
ת. קריית אריה תשמש בעיקר אתפתח תקווה סגולה
נתחיל בזה שאני באמת לא מכיר את הנושא כל-כך טוב, אז כל מה שאני יכול לתת כאן זה ניחושים. הניחוש שלי הוא שתחנת סגולה נבנתה בסמוך למרכז הקניות מתוך רצון ליצור תחנה ´פתח-תקוואית´ על הקו הקיים (כלומר, בלי להסתבך בשיקום והפעלת השלוחה הישנה) ובלי שיהיה צורך לבנות מגרש חנייה ודרכי גישה אליה, כדי לזרז ולפשט את הפרוייקט. המיקום ליד מרכז הקניות הוא די ברור - אנשים ממילא באים אליו, אז למה שכבר לא ייסעו ברכבת לפני ,אחרי או במקום הביקור במרכז הקניות? כמובן שבקרוב גם תוקם תחנת קרית אריה. אני לא כל-כך מכיר את האיזור, אז אשמח לשמוע מכם את מי בדיוק תמשוך תחנה זו. דך אגב, קשה לי להאמין שתחנת סגולה נבנתה שם בלא תהליך האישורים המתאימים - בניית תחנה היא תהליך ארוך ומורכב, שבמקרה של התחנה הספציפית הזו אפילו לא הושלם עדיין (עוד בונים את הרציף והמסילה הנוספים בה), ומבנה התחנה החדש הושלם רק אחרי פתיחת הקו מחדש (עד אז היו שם רציף זמני ובוטקה). אבל אני לא רוצה להגיד שזה בלתי אפשרי - בארץ הזו אין כזה דבר שאין כזה דבר.
כנראה תשארמה יעלה בגורל תחנת סגולה בפ"ת ?
זאת לאור העובדה שבית המשפט העליון החליט להוציא צו סגירה על כל מתחם העסקים בצומת "ירקונים" בה ניתן גם למצוא את תחנת הרכבת בסגולה. למישהו או מישהי יש מידע בנושא זה? הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד הפנים בנושא צומת ירקונים כאן
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.