מה הבעיה שלכם ???

מה הבעיה שלכם ???

אני באמת לא מבין אתכם. שלחתי הודעה אתמול - תיארתי סיטואציה שבה ביקרתי בקופת החולים והייתה שם אישה חולה בשפעת שהילדים שלה ( בני 5 ו- 8 או 7 ) לא ריחמו עליה. התפרעו , ברחו לה לכל מיני מקומות. ובעיקר לא ריחמו על האמא שלהם. לאחר שהם יצאו מהמרפאה גם אני יצאתי. הלכנו כולנו באותו כיוון עד שהגענו לכביש די מהיר ( נוסעים שם ב- 70 קמ"ש לפעמים ) ולמעבר חציה. האור היה אדום . והילד הגדול שכנראה רצה משהו - הציק לאמא שלו וירד לכביש הסואן. ברגע הזה הרמתי עליו את הקול ואמרתי לו בקול תקיף לעלות למדרכה , הניסוח המדוייק היה " ילד , תעלה למדרכה ! " הילד עלה למדרכה ואמא שלו הסתכלה עלי במבט של תודה ואמרה לילד שהוא מתנהג לא יפה וכולם רואים את זה. בסך הכל שיתפתי אנשים פה בהרהורים שלי. האם בשביל זה אנחנו מביאים ילדים ? עד כמה החינוך של הילדים תלוי בנו ? אולי בת הזוג חושבת ההיפך ומחנכת את הילדים ההיפך ? אולי הסביבה משפיעה יותר ? האם אנחנו באמת מוכנים להשקעה הנפשית הזו ? ואז כתבתי את זה בפורום שלכם, תהיה על החיים , על זוגיות ועל חלק מאוד משמעותי מהחיים שאנחנו יוצרים = משפחה. ואז הגיעה ההתלהמות : מר גרי פישר - חושב שאני עמוס במסקנות קיומיות ( בטח ! ילדים זאת מסקנה קיומית !!! ) ושצריך לרחם על הילדים שלי וגם אולי כדאי שאני אאמץ כלב במקום. גברת שירה BIRA - חושבת שזה שאני מרשה לעצמי לצעוק על ילדים אומרת הכל עלי. הרמתי את הקול על ילד אחד אחרי שהוא קפץ לכביש סואן. אני לא מסתובב ברחוב וצועק על ילדים להנאתי. אבל זה כמובן וומר עלי הכל. מר לא נסיך ולא מושלם - שמח על כך שאני לא מתכוון להביא כאלו ילדים והוא אפילו מוקסם מזה שזה מוריד לי את החשק. כמה אבירי מצידך. גברת מכשפונת מהורהרת - כועסת על זה שהעזתי להרים את הקול על ילד של מישהי אחרת. ואם מישהו היה מעז בכלל להרים את הקול על הילד שלה ! היא חושבת שהאמא של הילד יודעת יותר טוב מכולם מה טוב בשביל הילד - כן , כביש סואן עם מכוניות יותר טוב מאיש שמרים את הקול. והיה גם איזה מישהו מוזר שהציע לתת להם ריטלין ולהצליף בהם. זה באמת קצת מוגזם. בסך הכל רציתי שהילד יעלה למדרכה. ואני שואל , לא כמסקנה קיומית , מה נסגר אתכם ????? אתם לא מכירים אותי בכלל. בסך הכל תארתי סיטואציה ואתם כבר מחליטים מי אני ומה אני. ובכלל , אם הילד שלכם היה הולך ברחוב. קופץ לכביש סואן. הייתם מעדיפים שהאנשים סביבו יתעלמו ? יתנו לו להדרס . ילד קטן בן 7 קופץ לכביש , מה הוא מבין בכלל ? הוא יודע מה זה ? הייתם מעדיפים אנשים שיתעלמו רק כדי "שלא יצעקו על הילד שלכם" משהו באמת לא בסדר אתכם.
 
אני אגיד לך מה היית צריך לעשות

וזאת על ידי הכלים שקיבלתי כאן בפורום, הקשבתי ולמדתי, אני אחלוק איתך את הדברים. היית צריך לפנות לאמא שלו ולשאול אותה איך בדרך כלל הילד מתנהג, האם הוא עושה זאת לעיתים קרובות, האם קשה לו, איך הוא בבית ובבית הספר. מתשובתה היית צריך להבין מה מערכת היחסים שלה עם אביו של הילד ובאיזה חינוך הם מאמינים. בהתאם לתשובתה היית חייב להגיב באופן אחר לאותו ילד ולהסביר לו במילים עדינות ויפות למה לא כדאי לרדת לכביש, מהן ההשלכות של המעשה, לתת לו דוגמאות והסברים ולהכנס לראשו ולנסות להבין. הכל טמון בעקביות שבך וביכולת שלך לחנך אותו. חס ושלום לצעוק, מה אנחנו ברברים? אנחנו חיים בישראל ולא באירן. כולי תקווה שבפעם הבאה תנהג אחרת ואז נרשה לך (אנחנו, צוות הפורום) להביא לעולם ילדים משלך. בברכה, אלדר. מוסמך בחינוך ילדים עד גיל 13.
 

hofit1980

New member
תודה על העקיצות והזלזול

כמה ילדותי מצידך להתחיל בויכוח ואז להשתמש בנאמר לך באופן מלגלג כ"כ. הגעת לשפל חדש. חוויה דוחה לכל הדעות. ושוב תודה, נראה לי שהפעם למדתי את הלקח שנלווה לך באופן מושלם.
 
עניתי מצוין!!!

אם התכוונת למה שכתבת אז יישמתי את הכלים שנתת לי. לא מבין מה הבעיה. הבחור העלה בעיה, הצעתי לו פתרון למיטב הבנתי ולא סתם, פתרון שקיבלתי כאן מאנשי חינוך. אגב, אני מאוד ענייני בניגוד אליך, לא ראיתי התייחסות אמיתית מצידך לשאלות שהוא העלה.
 
אני אגיד לך מה הייתי צריך לעשות

או יותר נכון מה הייתי צריך לא לעשות. לא לכתוב את זה בפורום הזה.
 
מה קרה לך?

מזל שכתבת את זה כאן אחרת היית מפספס את התובנות החשובות אהה סליחה, לעולם לא תבין, אינך אבא ואתה לא עובד עם ילדים. אלדר, מוסמך בחינוך ילדים עד גיל 13.
 
הפסקה שלקחת מהפורום איווררה לך מוח טוב.

חזרת במיטבך. לא יאומן. אף פעם לא אהבתי הודעות שלך, אבל אתה בזמן אחרון פשוט מפיל אותי. יפה.
 


 
שאני אבין

אתה מזלזל בידע של הורי הפורום (ואלה שעובדים על ילדים)? אתה באמת לא מבין שהם יודעים הרבה יותר טוב ממך? המצב שלך ממש חמור, יש לך מזל שמדובר באנשים עם גישה ליברלית ואתה חי בישראל (למרות ההשגות שלך לאיך שנראית המדינה) אחרת היו מצליפים בך וקושרים אותך עם שרשראות ברזל. ושוב, חינוך חינוך, חינוך. הכל מתחיל בבית. אין ילד מופרע אלא הורה לא ראוי. ועוד כמה סיסמאות...
 
חס וחלילה !

כל ההורים בפורום הם הורים נפלאים והילדים שלהם הם מופת לחינוך ולהתנהגות . זה ידוע כי ברגע שמביאים ילד לעולם, שורה עליך החוכמה האלוהית זאת הסיבה שאלו שהביאו ילדים יודעים הכי הכי טוב ( בכל תחום שהוא ) מה הכי טוב לילד שלהם לכן אין לי ויכוח איתך.
 
קודם כל

בהודעה המקורית שלך לא הסברת מה הנסיבות שבהן נטלת לעצמך רשות לחנך ילד של מישהי אחרת. יכול להיות שאלו שכיסחו אותך זה היה לפני שפירטת. שנית, נניח והילד היה רץ לכביש באור אדום ונדרס. מי נפגע מזה? הילד עצמו, אולי משפחתו. מה איכפת לך? מבחינתי, כל עוד הילדים שלה לא מנסים לפגוע בך או בבני משפחתך, זה לא מעניינך ההתנהגות שלהם.
 
אותי בגיל כמעט 7 מישהו פשוט הרים בכוח

מעל הכביש, ממש רגע לפני שבא אוטו מהפניה. בן אדם זר לגמרי. היום בטח היו אומרים עליו שהוא פדופיל. צוחקת. האמת. עוד אז הבנתי שקבלתי חיים במתנה . הרגשה מוזרה בגיל 7. תחשוב עוד פעם על מה שכתבת.
 
חשבתי שוב

והבנתי את מה שכתבתי בדיוק כמו בפעם הראשונה. מה הפואנטה של ההודעה שלך - שאני אמור להצטער אם לא היית איתנו פה?
 
אין מצב שאתה כזה רע. אין.

לך עכשיו ותתחבר מהר לצד ההמוד שלך. אני בינתיים נסעתי לי ללמוד לכתוב אפליקציות. מאק עוד חצי שנה.
 
יש בהחלט אפשרות שכן

אבל אם לחזור למה שכתבתי ולפצל שערות... מדוע הוא עזר להציל את הילד? האם זה בגלל שיש לו אינטרס אישי? אם הוא עשה את זה מאהבת הזולת - אז עשה מה שעשה - ושיעזוב את זה. מדוע הוא חושב שזה שעזר להציל את הילד מקנה לו עכשיו זכות לעמוד בעמדה של הטפת מוסר על חינוך הילד? מה העניין שלו בחינוך הילד? זה לא שמישהו מבקש ממנו עכשיו לעמוד על המשמר באופן קבוע כדי להציל את הילד הזה.
 

rarg

New member
מה אכפת לו??

קצת נסחפת, לראות אדם בסכנה, כל אדם ילד, זקן בוגר ולא לנסות לעזור זה סתם להיות חרא בנאדם, או להיות לא בנאדם פשוט. כל עוד זה לא נוגע לך אישית, שימותו אני מבינה?
 
למעלה