מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש

מצב
הנושא נעול.
מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש

מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
 

נתנאל531

Well-known member
זה שגעון בכבישים מהירים

מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
זה שגעון בכבישים מהירים
כאשר פער המהירות גדול מדי בין רכבים, הם מתקרבים אחד אל השני במהירות שיש בה סיכון גדול יותר בהשוואה להפרש מהירות נמוך יותר. תארו לכם רכב שנוסע 140-160 (בלי להכנס לנושא החוקיות) ולפתע מזהה מקדימה משאית שנוסעת לה 85 (על הנתיב השמאלי, מסיבות השמורות עימה), זה יכול להפוך למצב מסוכן עד כדי חשש לתאונה.
&nbsp
זה פשוט לא הגיוני להגביל אוטובוסים בינעירוניים למהירות של 85 קמ"ש, משער שהכוונה בעיקר למשאיות.
 
גם אוטובוסים - ציטוט מתוך הודעת משרד התחבורה שפורסמה אתמול:

זה שגעון בכבישים מהירים
כאשר פער המהירות גדול מדי בין רכבים, הם מתקרבים אחד אל השני במהירות שיש בה סיכון גדול יותר בהשוואה להפרש מהירות נמוך יותר. תארו לכם רכב שנוסע 140-160 (בלי להכנס לנושא החוקיות) ולפתע מזהה מקדימה משאית שנוסעת לה 85 (על הנתיב השמאלי, מסיבות השמורות עימה), זה יכול להפוך למצב מסוכן עד כדי חשש לתאונה.
&nbsp
זה פשוט לא הגיוני להגביל אוטובוסים בינעירוניים למהירות של 85 קמ"ש, משער שהכוונה בעיקר למשאיות.
גם אוטובוסים - ציטוט מתוך הודעת משרד התחבורה שפורסמה אתמול:
"
החל מ-1 בינואר 2016, יחויבו משאיות ואוטובוסים חדשים, שמשקלם הכולל עולה על 7.5 טון, להצטייד במגביל מהירות, כתנאי לעלייתם לכביש, זאת, בעקבות תקנות חדשות שנחתמו על ידי שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ.

על פי התקנות החדשות, מהירותם של משאיות ואוטובוסים חדשים, שמשקלם הכולל המותר עולה על 7.5 טון, תוגבל ל- 85 קמ"ש, במטרה להגביר את בטיחותם של כלי רכב אלה בכבישים.
"
 

zvir1

New member
אחת התקנות המסוכנות ביותר שנחקקו בשנים האחרונות

גם אוטובוסים - ציטוט מתוך הודעת משרד התחבורה שפורסמה אתמול:
"
החל מ-1 בינואר 2016, יחויבו משאיות ואוטובוסים חדשים, שמשקלם הכולל עולה על 7.5 טון, להצטייד במגביל מהירות, כתנאי לעלייתם לכביש, זאת, בעקבות תקנות חדשות שנחתמו על ידי שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ.

על פי התקנות החדשות, מהירותם של משאיות ואוטובוסים חדשים, שמשקלם הכולל המותר עולה על 7.5 טון, תוגבל ל- 85 קמ"ש, במטרה להגביר את בטיחותם של כלי רכב אלה בכבישים.
"
אחת התקנות המסוכנות ביותר שנחקקו בשנים האחרונות
מעניין מי המטורף שהגה , יזם, עשה לובי וגרם לחקיקת התקנות האלו
מתחת לרדאר הציבורי.
פשוט אסון בטיחותי.
 

GLSRA

Member
יד ימין מסוכסכת עם יד שמאל

אחת התקנות המסוכנות ביותר שנחקקו בשנים האחרונות
מעניין מי המטורף שהגה , יזם, עשה לובי וגרם לחקיקת התקנות האלו
מתחת לרדאר הציבורי.
פשוט אסון בטיחותי.
יד ימין מסוכסכת עם יד שמאל
זו סתירת לחי אמיתית לתחבורה ציבורית. מה באמת רוצים שיקרה, אוטובוס שנוסע על כביש מהיר ייסע במהירות 85 קמ"ש. כך יעודדו מעבר מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית. די לאיוולת !!
 

אלון ל 2

New member
אנשים שם החליקו על השכל

יד ימין מסוכסכת עם יד שמאל
זו סתירת לחי אמיתית לתחבורה ציבורית. מה באמת רוצים שיקרה, אוטובוס שנוסע על כביש מהיר ייסע במהירות 85 קמ"ש. כך יעודדו מעבר מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית. די לאיוולת !!
אנשים שם החליקו על השכל
גם ככה רובינו לא מצייתים לחוקי המהירות שאבד עליהם הכלח.
בעולם המגמה היא להעלות את המהירות בעוד ועוד מדינות ומה בישראל?

חוץ מבריטניה (שגם שם לא כל כך אובססיבים באכיפת המהירות), אין כמעט מדינה עם הגבלה ארכאית של 110 קמ"ש בכבישיה המהירים.

לא רואה סיבה שלא להתיר לפחות 150 קמ"ש (אם בכלל צריך הגבלת מהירות) בכביש מהיר ישר עם 3 נתיבים.

מה שכן, צריך להעיף מהכביש נהג שנוסע בנתיב שמאלי ואם הוא גם מדבר בטלפון , אז להחרים לו או את הנייד או את האוטו (לבחירתו).
 

אורי404

New member
רב הדברים, שכתבת אסורים כיום

זה שגעון בכבישים מהירים
כאשר פער המהירות גדול מדי בין רכבים, הם מתקרבים אחד אל השני במהירות שיש בה סיכון גדול יותר בהשוואה להפרש מהירות נמוך יותר. תארו לכם רכב שנוסע 140-160 (בלי להכנס לנושא החוקיות) ולפתע מזהה מקדימה משאית שנוסעת לה 85 (על הנתיב השמאלי, מסיבות השמורות עימה), זה יכול להפוך למצב מסוכן עד כדי חשש לתאונה.
&nbsp
זה פשוט לא הגיוני להגביל אוטובוסים בינעירוניים למהירות של 85 קמ"ש, משער שהכוונה בעיקר למשאיות.
רב הדברים, שכתבת אסורים כיום
* 140-160 זה הרבה-הרבה מעל למהירות המותרת, מעבר לסטייה המירבית שמעל המהירות המותרת.
בכונית זה מתאים במסלולי מירוצים, שמיועדים לכך ולא בכביש ציבורי.

* למשאיות מעל 12 טון ולאוטובוסים אסור לנוע מעבר לשני הנתיבים. קרי כאשר יש שלושה נתיבים ויותר, מותר להם לנוע אך ורק בשני הנתיבים הימניים.

אולי זהו נושא למחלוקת האם זה נכון להגביל משאיות מתחת ל-12 טון או אוטובוסים למהירות 85. לדעתי אין מה לחפש לאוטובוס או למשאית כבדה בנתיב השלישי (השמאלי ביותר), שהוא צר ולא נועד להם, כמו שלכלי רכב אחרים, אין כיום סיבה לנסוע במהירות מופרזת, בהרבה מהמהירות החוקית.
 

אלון ל 2

New member
תראה, עשו סקר של נסיעה בכבישי ישראל

רב הדברים, שכתבת אסורים כיום
* 140-160 זה הרבה-הרבה מעל למהירות המותרת, מעבר לסטייה המירבית שמעל המהירות המותרת.
בכונית זה מתאים במסלולי מירוצים, שמיועדים לכך ולא בכביש ציבורי.

* למשאיות מעל 12 טון ולאוטובוסים אסור לנוע מעבר לשני הנתיבים. קרי כאשר יש שלושה נתיבים ויותר, מותר להם לנוע אך ורק בשני הנתיבים הימניים.

אולי זהו נושא למחלוקת האם זה נכון להגביל משאיות מתחת ל-12 טון או אוטובוסים למהירות 85. לדעתי אין מה לחפש לאוטובוס או למשאית כבדה בנתיב השלישי (השמאלי ביותר), שהוא צר ולא נועד להם, כמו שלכלי רכב אחרים, אין כיום סיבה לנסוע במהירות מופרזת, בהרבה מהמהירות החוקית.
תראה, עשו סקר של נסיעה בכבישי ישראל
ולפי מאמרים מקצועיים, המהירות הבטוחה ביותר לנסיעה הינה מהירות האחוזון ה 85.
בכביש 6 היא עמדה על 140 קמ"ש.
וגם זה לא משהו טבעי מכיוון שחלק ניכר מהנהגים נמנעים מלעבור את ה 140 קמ"ש (שמעליה מתחילה אכיפת מהירות בסך 750 ש"ח בתוספת נקודות, ומתחת לזה כנראה שהשוטר לא יעצור אותך בשביל דו"ח של 250 ש"ח).

הבקרה צריכה להיות מה המהירות על פי מבחן האדם הסביר- ללא הגבלת מהירות חוקית.

160 קמ"ש זאת בהחלט יכולה להיות מהירות סבירה עבור רכב בעל מנוע חזק.
 

אלון ל 2

New member
ולא רק בגרמניה נוסעים 150-160 קמ"ש

תראה, עשו סקר של נסיעה בכבישי ישראל
ולפי מאמרים מקצועיים, המהירות הבטוחה ביותר לנסיעה הינה מהירות האחוזון ה 85.
בכביש 6 היא עמדה על 140 קמ"ש.
וגם זה לא משהו טבעי מכיוון שחלק ניכר מהנהגים נמנעים מלעבור את ה 140 קמ"ש (שמעליה מתחילה אכיפת מהירות בסך 750 ש"ח בתוספת נקודות, ומתחת לזה כנראה שהשוטר לא יעצור אותך בשביל דו"ח של 250 ש"ח).

הבקרה צריכה להיות מה המהירות על פי מבחן האדם הסביר- ללא הגבלת מהירות חוקית.

160 קמ"ש זאת בהחלט יכולה להיות מהירות סבירה עבור רכב בעל מנוע חזק.
ולא רק בגרמניה נוסעים 150-160 קמ"ש
אני זוכר עוד מלפני 20 שנה (עוד לא היה לי רשיון) אבל המבוגרים נהגו ברכב במהירות קבועה של 160 קמ"ש - עם פיקים של 180 קמ"ש ולא הרגשתי שאנחנו טסים וחריגים בנוף. היו גם לא מעט שעקפו אותנו.
מדובר גם באיטליה וגם בצרפת.

אני לא רואה סיבה שבכביש 6, בכביש 431 וגם בכבישים נוספים בארץ שלא לנהוג במהירות דומה למקובלת באירופה.
 

אורי404

New member
באוטובאן בגרמניה ודומיו אולי כן

ולא רק בגרמניה נוסעים 150-160 קמ"ש
אני זוכר עוד מלפני 20 שנה (עוד לא היה לי רשיון) אבל המבוגרים נהגו ברכב במהירות קבועה של 160 קמ"ש - עם פיקים של 180 קמ"ש ולא הרגשתי שאנחנו טסים וחריגים בנוף. היו גם לא מעט שעקפו אותנו.
מדובר גם באיטליה וגם בצרפת.

אני לא רואה סיבה שבכביש 6, בכביש 431 וגם בכבישים נוספים בארץ שלא לנהוג במהירות דומה למקובלת באירופה.
באוטובאן בגרמניה ודומיו אולי כן
באיטליה לא הייתי, כך שאני לא יודע מה קורה שם.
בצרפת הייתי לפני עשרים שנה. נסעתי ברחבי המדינה ובכבישים הרגילים לא נהגו באופן משמעותי, מכאן. סביבות ה-100. אולי 120. לא אזור ה-160 קמ"ש.
השאלה מה מעוניינים? לנהוג מהר או להגיע מהר?
לנהוג מהר - גם אני נהנה מנהיגות מירוצים. אבל אני לא אעשה את זה בכביש ציבורי, אלא במסלולי מירוצים, שנועדו לכך.
להגיע מהר - הרכבות אמורות להגיע למהירויות של 160 קמ"ש, בנסיעה בטוחה יותר. כדי שזה יותר יהיה, מוטב לפתח את תחום הרכבות בכלל ומהירויות גבוהות בפרט.

שוב, בכביש 6 יש כלי רכב כבדים רבים. בתוכם סמיטריילים רבים. לא זו בלבד, רבים נוהגים ללא סיבה במהירות נמוכה יחסית, בנתיב האמצעי או השמאלי. לא מעט פעמים קרה, שנהגתי 110 קמ"ש בנתיב הימני, עובר כלי רכב שונים, שהיו בנתיב שמאלי ממני. אלה גם דברים, שצריכים לקחת בחשבון.
 

אלון ל 2

New member
אורי אני לא צריך לקחת בחשבון שנהגים איטיים אינם שומרים על

באוטובאן בגרמניה ודומיו אולי כן
באיטליה לא הייתי, כך שאני לא יודע מה קורה שם.
בצרפת הייתי לפני עשרים שנה. נסעתי ברחבי המדינה ובכבישים הרגילים לא נהגו באופן משמעותי, מכאן. סביבות ה-100. אולי 120. לא אזור ה-160 קמ"ש.
השאלה מה מעוניינים? לנהוג מהר או להגיע מהר?
לנהוג מהר - גם אני נהנה מנהיגות מירוצים. אבל אני לא אעשה את זה בכביש ציבורי, אלא במסלולי מירוצים, שנועדו לכך.
להגיע מהר - הרכבות אמורות להגיע למהירויות של 160 קמ"ש, בנסיעה בטוחה יותר. כדי שזה יותר יהיה, מוטב לפתח את תחום הרכבות בכלל ומהירויות גבוהות בפרט.

שוב, בכביש 6 יש כלי רכב כבדים רבים. בתוכם סמיטריילים רבים. לא זו בלבד, רבים נוהגים ללא סיבה במהירות נמוכה יחסית, בנתיב האמצעי או השמאלי. לא מעט פעמים קרה, שנהגתי 110 קמ"ש בנתיב הימני, עובר כלי רכב שונים, שהיו בנתיב שמאלי ממני. אלה גם דברים, שצריכים לקחת בחשבון.
אורי אני לא צריך לקחת בחשבון שנהגים איטיים אינם שומרים על
הימין.
פשוט שהמשטרע תתחיל לבצע את תפקידה.
הם רק עסוקים בסטטיסטיקה של כמות דו"חות והאוצר עסוק בסכום הכסף הנכנס למדינה כתוצאה מהאכיפה.

אף אחד לא עוסק במלחמה בתאונות הדרכים באמת.
בנוסף לכל אכיפת המהירות משמשת בשבילם אליבי, בשביל לא לעסוק ולחקור לעומק בנסיבות תאונות הדרכים אלא לחפש את המטבע מתחת הפנס ולהתעסק בגורם כל כך שולי שאחראי לפחות מחצי אחוז (מהירות ביחס לחוק- ולא מהירות ביחס לנסיבות המקרה) אם לא לפחות מפרומיל.
 

אורי404

New member
אלון, אני מסכים איתך על נהגים איטיים

אורי אני לא צריך לקחת בחשבון שנהגים איטיים אינם שומרים על
הימין.
פשוט שהמשטרע תתחיל לבצע את תפקידה.
הם רק עסוקים בסטטיסטיקה של כמות דו"חות והאוצר עסוק בסכום הכסף הנכנס למדינה כתוצאה מהאכיפה.

אף אחד לא עוסק במלחמה בתאונות הדרכים באמת.
בנוסף לכל אכיפת המהירות משמשת בשבילם אליבי, בשביל לא לעסוק ולחקור לעומק בנסיבות תאונות הדרכים אלא לחפש את המטבע מתחת הפנס ולהתעסק בגורם כל כך שולי שאחראי לפחות מחצי אחוז (מהירות ביחס לחוק- ולא מהירות ביחס לנסיבות המקרה) אם לא לפחות מפרומיל.
אלון, אני מסכים איתך על נהגים איטיים
אבל זהו המצב. במצב כיום, לא באמת ניתן לנסוע בנתיב הימני ומדי פעם להשתמש בנתיב השמאלי בעקיפה. אלא לדלג בין הנתיבים. הסיכון עולה בהתאם.
אני בהחלט מסכים איתך, שצריך לפעול בדרכים אחרים למניעת תאונות דרכים.
 

olli3

New member
מנהל
מחפשים את הכניסה לנתיב המהיר.

רב הדברים, שכתבת אסורים כיום
* 140-160 זה הרבה-הרבה מעל למהירות המותרת, מעבר לסטייה המירבית שמעל המהירות המותרת.
בכונית זה מתאים במסלולי מירוצים, שמיועדים לכך ולא בכביש ציבורי.

* למשאיות מעל 12 טון ולאוטובוסים אסור לנוע מעבר לשני הנתיבים. קרי כאשר יש שלושה נתיבים ויותר, מותר להם לנוע אך ורק בשני הנתיבים הימניים.

אולי זהו נושא למחלוקת האם זה נכון להגביל משאיות מתחת ל-12 טון או אוטובוסים למהירות 85. לדעתי אין מה לחפש לאוטובוס או למשאית כבדה בנתיב השלישי (השמאלי ביותר), שהוא צר ולא נועד להם, כמו שלכלי רכב אחרים, אין כיום סיבה לנסוע במהירות מופרזת, בהרבה מהמהירות החוקית.
מחפשים את הכניסה לנתיב המהיר.
 

DRORIKO8

New member
בוא אני אגיד לך כזה דבר

מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
בוא אני אגיד לך כזה דבר
זה שחוקק את החוק לא נוסע באוטובוסים. אני גם די סבור שכשהוא בא עם הפרייבט לעבודה הוא לא נוסע על 70
 
הרעיון כלשעצמו לא רע כל-כך.

מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
הרעיון כלשעצמו לא רע כל-כך.
אם כי 85 קמ"ש זה אולי קצת מוגזם; 95 קמ"ש זה קצת יותר ריאלי.
נאחל הצלחה למפעילות התח"צ בעמידה בלוחות זמנים.
 
תקנה מופלאה

מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
תקנה מופלאה
כשהאוטובוסים האלו ימצאו את עצמם בכביש 1, או 6, או כבישים אחרים שבהם המהירות המותרת היא 110 קמ"ש הם יהיו מקור לא אכזב לפקקים ולתאונות.
 

MightyKnight

New member
הזוי איך הצליחו לחשוב על זה בכלל

מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
הזוי איך הצליחו לחשוב על זה בכלל
זה יגרום לצורך להפעיל יותר אוטובוסים, להעסיק יותר נהגים, יעלה את רמת הזיהום, יעלה את מחיר הנסיעה ויוריד את האטרקטיביות של תחבורה הציבורית. אותו הדבר לגבי המשאיות - יהיה צורך ביותר משאיות והנהגים יצטרכו לעבוד שעות ארוכות יותר ולהיות עיפים יותר.

שלא נדבר על הסכנה בלנסוע לאט בכבישים מהירים... להכניס תקנה כזאת בשנת 2015 נשמע הזוי ברמות אחרות.
 

amit1270

New member
עם הרכבות זה הצליח ממש טוב


מה דעתכם על הרעיון להגביל מהירות אוטובוסים ל-85 קמ"ש
כפי שפורסם ב YNET?
עם הרכבות זה הצליח ממש טוב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה