מה דעתכם על הסנריו הבא?

AlicePJ

New member
למה הכל חייב להיות בקיצוניות? או לתת לילד להסתובב לבד

ברחובות או לעטוף אותו בצמר גפן ולא לתת לו לעשות כלום וזהו, אין שום דבר באמצע?
לטעמי, ואני לא לבד, לתת לילד בן חמש להסתובב לבד בגינה זה עצלנות חסרת אחריות, ולהיות פרזיט כי הרי ברור שהורים של ילדים אחרים ינחמו את הילד שלו כשיפול ויקבל מכה, יתנו לו אוכל כשיהיה רעב וכו'.
ההודעה שלך קיצונית, למה שלא נלך לצד השני ונשאיר את הילדים והתינוקות שלנו להסתדר לבד בלילה בגינה, ומי שלא מסתדר סימן שלא היה חזק מספיק ולא הגיע לו לשרוד. מתאים?
יש גילאים שבהם זאת באמת שאלה האם הילד יכול להתובב לבד, נניח סביב גיל 10
אולי גיל 9, אולי 11-12, תלוי בילד ובאזור מגורים. אבל גיל 5? אני אומרת בואי נשים את הקו במקום שבו רשויות הרווחה היו שמות. אם הם היו מגלים שילד בגיל 5 מסתובב לבד ברחובות כי הוריו מתעצלים להיות הורים, האם היו משאירים אצלו את הילד או שהיו לוקחים לו את הילדים ופותחים לו תיק במשטרה?
והעובדה היא שלא ניתן לסמוך על הילד הספציפי שלו. הוא לא הקשיב לחוקים, הוא שיקר, הוא עשה דברים מסוכנים. איזה עוד הוכחה צריך בשביל לדעת שההורים שיחררו את החבל יותר מידי והם מסכנים את הילד? שיפגע על ידי מכונית כשיחצה את הכביש לבד? שילך לאיבוד? שיפגע על ידי פדופיל?
 

בת האש

New member
כי קיצוניות זה עניין של גיאוגרפיה

ובעיניי לא לתת לילד בן שבע ללכת לגן שעשועים בלי מבוגר זה קיצוני. מאוד. כמה דקות הליכה מהבית שלי יש גן שעשועים, ואני לא חושבת שראיתי הורה מלווה אי פעם לילד בבית ספר. רק לילדים בגן...
&nbsp
בעיני זה לגדל ילד חסר כל עצמאות בצמר גפן, וזה מזיק. מאוד.
&nbsp
עכשיו, אין כביש בדרך לגן השעשועים הזה, וזה משפיע. אבל תכלס? ננתי לבן שלי לחצות כביש לפני גיל תשע, ואני ממש לא מתחרטת על זה...
&nbsp
זה בדיוק מה שאת לא מבינה - מנקודת המבט שלי, את קיצונית, מאוד.
&nbsp
יצא לי להיות תקופה קצרה בארצות הברית, ושם, היסטריית הבטיחות יותר חזקה מפה. אסור להשאיר ילד לבד בבית עד גיל 12! שמים את ההורים בכלא על זה! בעיניהם, אני הייתי מזניחה. בעיניי, הם קיצוניים, ופגעים בילדים שלהם.
&nbsp
אותו דבר פה, בעיניי, את קיצונית. בעיניהם, את אמא מזניחה (כלומר, לא שפגשתי אותם ואותך ואני יכולה לומר בוודאות, אבל את גרה בישראל, אז אני מניחה שאת חלק מהתרבות הישראלית). את מסכנת אותם ברעות חולות למיניהם.
&nbsp
כל דבר מסכן את הילד. גם את מסכנת את הילדים שלך. רק שהיסכונים שאת לוקחת בעינייך לגיטימיים, ואחרים - לא. אבל הלגיטימיות הזו היא תרבותית נטו. היא לא כימישהו אשכרה חישב מה הסיכוי להפגע מדבר X לעומת דבר Y. למשל, לגור בתל אביב מסוכן בהרבה מלתת לילד להסתובב לבד. ולו משום שרוב מקרי הפגיעות המיניות קורות במשפחה, ואילו החשיפה לאוויר המזוהם בתל אביב וודאית.
&nbsp
אגב, ההתעקשות שלך על סכנת הפדופיליפ לדעתי מסכנת את הילדים שלך. באמת - הסכנה האמיתית היא מאנשים מוכרים ולא מאנשים זרים ברחוב, ואם את נותנת כזה דגש מוגזם על פדופילים ברחובות את עיוורת לסכנה האמיתית. שימי לב.
&nbsp
את יכולה נסות להבין, להבין באמת, שיש הורים שנותים לילד בן חמש לשחק לבד לא כי הם מתעצלים להיות הורים, אלא כי הם מאמינים בזה?
לדעתי, לתת לילד להסתובב לבד רק מגיל 10 זה נוראי. באמת נוראי. זה הפסד עצום של כל הדברים שהבן שלי עושה ועשה, אוצר בלום שהורים גוזלים מהילדים שלהם בשם החרדתיות שלהם שמצופה במעטפת דקה של אידיאולוגיה ודאגה.
&nbsp
 

AlicePJ

New member
טוב לא נראה לי שיש מה להמשיך כאן

אני רואה את הדברים מאוד מאוד שונה ממך, ולדעתי החוק גם איתי, אבל אסכים איתך שאין הרבה סיכוי שרשויות הרווחה הקורסות יתפסו אותו.
אכן פדופיליה נפוצה הרבה יותר כשזה אנשים שמכירים, רק שימי לב שבין האנשים האלה נחשבים גם הורים של ילדים אחרים ואחים גדולים שלהם. הם חלק מאותה סטטיסטיקה שאומרת שהקורבנות מכירים את התוקפים ברוב המקרים... אבל כמו שאת ציינת, יש גם סכנה של כבישים וכו'.
מה אני אגיד לך, מקווה שהילדים ישרדו. את רואה אותי כקיצונית, אני רואה גישה שזורקת ילד בן חמש בגן משחקים לבד כהזנחה פושעת ועצלנות. מבינה שיותר כיף לשחק קנדי קראש או לראות טלויזיה או דברים אחרים מאשר להיות בגינה בחום, אבל מה לעשות, לא כל החלקים של ההורות הם מושלמים ולפעמים צריך לעשות דברים שלא רוצים גם אם זה אומר שצריך לצאת מהבית... הרי אתם מדברים הרבה על עצמאות ולתת לילד דוגמה, אבל איזה דוגמה הילד מקבל? שההורים שלו עצלנים ומעדיפים לשרוץ בבית? זה מה שאתם מלמדים אותם? לא מתחברת לזה בכלל, לדוגמה האישית הזאת.
אני יודעת שלא כל ההורים נהנים לבלות זמן עם הילדים, אבל מה לעשות עדין עצוב לי לקרוא את זה כל פעם.
 

בת האש

New member
אם מחפשים אמת, החוק לא מעניין אותי

החוק בארה"ב לפחות במקומות מסויימים אוסר להשאיר ילד לבד בבית עד גיל 12. לדעתי זה חוק רע שצריך לשנות. לפעמים חוק משקף נורמות תרבותיות, זה הכל.
&nbsp
לדעתי מי שלא משחררת את הילד שלה לגן משחקים לבד עד גיל 10 פוגעת בילד שלה. רק שבניגוד אלייך, אני לא אומרת "זורקת" כי אני מכירה בכך שלצד השני יש אידיאולוגיה וסיבות טובות, גם אם אני לא מסכימה איתם.
&nbsp
לצערי, נראה שאת לא מסוגלת לקבל את זה שיש אנשים ששקלו ברצינות ובחרו בחירה שונה משלך. שבאמת חושבים שעדיף לילד להיות לבד בגן השעשועים, ומעדיפים לסבול בשקט את הלב הדופק כשהילד רוכב על אופניים בפעם הראשונה לבד לספרייה, כי זו טובתו.
&nbsp
אני אישית לא משחקת קנדי קראש בכלל, והולכת ברגל המון. לפחות חצי שעה כל יום. וזו הדוגמא האישית שאני נותנת לילדים שלי. שלבית הספר הולכים ברגל. ולספרייה. ולחוג. ולחברים.
&nbsp
אבל למה להתייחס לעובדות כשאפשר סתם להשמיץ את מי שלא מסכימה איתך?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בנוסף, ברור לי שאם ילדיה יתקלו בבעיות בבי"ס, הם לא ידעו

לפתור אותם וישר ירוצו למורה או יצפו שאימא תפתור להם את הבעיה.
אח"כ הורים כמוה מתפלאים למה הילד שלהם הופך להיות ילד כאפות.
 

בת האש

New member
ילדים הופכים לילדי כאפות כי יש בריונים וכי המבוגרים

לא מטפלים בבריונות כראוי. אין צורך להאשים את הקורבן.
&nbsp
&nbsp
 

AlicePJ

New member
והביריונים זה בדיוק הילדים הזנוחים בפארק שההורים שלהם

לא נותנים להם תשומת לב ולא מחנכים אותם.
 

מירי,

New member
הילדים שלי היו המוזנחים הללו.

אבל מעולם לא היו בריונים (1 מהם כבר חייל, הלך לגן לבד כבר בגיל 5 בלי לחצות כבישים, נסע באוטובוס לבד לפני גיל 7) במבחן התוצאה...
&nbsp
 

דיברגנט חדש

Well-known member
צריך 2 לטנגו

עובדה שבד"כ מתעללים בילדי הכאפות שתמיד הוריהם פתרו להם את כל בעיותיהם, אבל בבי"ס ההורים לא נמצאים.
 

בת האש

New member
לטנגו הזה צריך לפחות שלושה

מלבד בריונים וקורבנות, נחוצים מבוגרים שמקבלים בריונות ולא מתנגדים אליה מספיק. ואני מאשימה אותם וקודם כל אותם. כי הם מבוגרים, אז שיתנהגו כמו מבוגרים.
&nbsp
ובנוגע לקורבנות, זה נכון שיש התנהגות קורבנית. אבל זה ממש לא רק ילדים מוגנים מידי. לפעמים זה עניין של אופי. לפעמים של חולשה מסוג אחר כלשהו.
&nbsp
אם כבר, לדעתי האישית ילד שההורים שלו לימדו אותו לא להחזיר וללכת למורה יכול בקלות להפוך לקורבן במקום בו המורה לא באמת מתערבת, יחסית לילד שלימדו אותו להחזיר.
וילדים מוזנחים יכולים להיות ילדים רגילים, או בריונים, או קורבנות. אלו לא ילדים מוגנים מידי, אלא ילדים מוגנים פחות מידי.
&nbsp
גם זה קורה. כך שהכללה לגבי הגנת יתר וילדי כאפות לדעתי לא ממש נכונה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אבל אנחנו אומרים בדיוק את אותו דבר כפי שכתבת בדעתך האישית

ילדים של הורים מגוננים מידי, הם חסרי תועלת ולא יודעים להתמודד עם סיטואציות בלי עזרה של האימא או דמות המבוגר שהאימא הנחתה את הילד להיעזר בו, בדוגמתנו המורה.
&nbsp
אליס שמאליס, כמובן, יצאה מנקודת המוצא שילדי הוא ילד רחוב בריון, אז שתדע שילדי מחונן וגם בעל 5 שנות לימוד של אמנות לחימה וכבר 3 שנים לא הרים מיוזמתו יד על מישהו.
נאלץ פעם אחת להחזיר למישהו שהרים עליו יד ותמכתי בו למרות שנענש ע"י בי"ס שהחזיר במקום לבוא להתלונן למורה ומאז אף אחד לא מעז להרים יד עליו.
 

בת האש

New member
לא בדיוק, הוספתי המון הסתייגויות, ובעיניי הן מהותיות

גם שלא כל קורבנות הבריונות הם ילדים להורים מגוננים מידי, גם שלא כל הילדים להורים מגוננים מידי הם קורבנות לביריונות, וגם שבכל מקרה האשמים הם לא הקורבנות, והסיבה לכך שיש קורבנות לביריונות הם המבוגרים חסרי אחריות שלא מטפלים בביריונות, וילדים אלימים וביריונים.
&nbsp
וזה בלי להזכיר את כל העניין של אופי מולד, שלפעמים משפיע מאוד מאוד.
&nbsp
אם כבר, אני אישית הייתי מודאגת יותר מבני נוער של הורים מגוננים מידי שמחפשים סכנות. כמו שתמיד רושמים בעיתונים על כל מיני צעירים שהשתכרו או עישנו סמים כלשהם או השתתפו באיזו פעולה לא חוקית - "מהמשפחות הכי טובות". הצד השני של גינון יתר - הסתכנות יתר, הוא זה שמסוכן מידי לדעתי.
&nbsp
פעם ילדים היו מטפסים על עצים, ואני לא זוכרת מילדות מקרה אחד שמישהו מאיתנו נפלץ עכשיו גני שעשועים שנבנים יותר ויותר בטיחותיים ומוגבלים הופכים להיות מסוכנים ודרשי השגחה. למה? כי הילדים מרגישים שההורים קובעים בשבילם את גבולות הבטיחות, במקום ללמוד בעצמם עד איפה הם יכולים לטפס.
&nbsp
יש ילדים פזיזים יותר באופיים, אבל יש לא מעט ילדים שמטפסים למקומות מסוכנים רק כי הם התרגלו שההורים שלהם מחליפים את יכולת השיפוט שלהם.
&nbsp
&nbsp
 
אני נפלתי מגדר עשוייה צינורות ברזל חלולים.

ואחד מהם נתקע בצוואר שלי - בערך איפה שהראש מתחבר עם הצוואר מקדימה. תפרו לי את האזור, ואמרו שאם זה היה עוד כמה משהו (ס"מ? מ"מ?) הייתי מתה. יש לי צלקת עד היום
זה היה, נדמה לי, בחצר של הבניין של הדודים שלי, ונראה לי שההורים שלי היו שם כשזה קרה (אבל אני לא בטוחה)..
 

Lhuna1

New member
בן דודי נפל ממתקן בגן שעשועים ושבר יד (לפני 30 שנה)

 

דיברגנט חדש

Well-known member
להיות בבית זו עצלנות?

את יודעת כמה עבודות יש בבית, לרבות עבודה בשכר?

מצטער, לא כולנו עקרות בית כמוך ויש לנו זמן לרבוץ בפורומים, במקום לעשות דברים מועילים בחיים.

סתם שאלת סקרנות, אם הילדה שלך הולכת לחברה והיא נמצאת עם האבא, האם את משאירה אותה אצל החברה?
האם את נותנת לבת שלך לישון אצל חברה?
 

בת האש

New member
לא, חגורות בטיחות מקטינות את מספר המתים ומקטינות

את עוצמת הפגיעות בתאונות דרכים.
&nbsp
הקטע הזה של "עכשיו אני בטוח יותר אז אפשר להסתכן יותר" זה באג בפסיכולוגיה האנושית, לכן הוא לא תמיד עובד. למרבה המזל, במכוניות זה לא ככה. אולי כי באופניים יש קשר ישיר יותר? מרגישים את הקסדה והרוח?
&nbsp
אגב, היה מקרה משעשע דומה עם פקקים. באיזשהו מקום סללו כביש חדש, מה שהקטין את כמות הזמן שנחוצה בשביל להגיע לעיר שיש בה מקומות עבודה וכולם נוסעים אליה בבוקר. התוצאה? כמות הזמן שאנשים בזבזו על נסיעות לא השתנתה, פשוט אנשים התחילו לנסו עלעיר ממקומות רחוקים יותר.
&nbsp
כאילו יש חוק שימור בזבוז הזמן. אנשים הקצו כמות מסויימת של זמן שהם מבזבזים ביום על נסיעות, ואם עכשיו אפשר לנסוע בכביש קצר יותר, אז את הזמן המתפנה אפשר לבזזבז על משהו אחר...
&nbsp
&nbsp
 
הסיכוי שילד יפגוש פדופיל גבוה בהרבה ממה שאתה משער

כ 13,000 דיווחים על פגיעה מינית בקטינים עד גיל 12 בשנה בישראל (דיווחים למרכז לנפגעי תקיפה מינית. קרוב לוודאי שיש הרבה יותר פגיעות).
כ עשרה אחוזים מהפגיעות הן בידי זר (לא מתוך הילדם בהכרח, מתוך כלל הנפגעים).

מכך אני למדה שיש מאות או אלפי תקיפות בשנה. יותר מדקירות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ה-% הם הרבה יותר קטנים ממה שציינת לגבי זר

בנוסף, ה-% קטן יותר משמעותית בבנים.
&nbsp
לגבי דקירות, הרבה יותר בטוח לילד להיות לבד ליד מחבל מאשר להיות עם האימא, כי האימא היא הרבה יותר אטרקציה עבור המחבל ולכן הסיכוי שהילד ייפגע גדול יותר כאשר האימא לידו.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה