מה אתם אומרים?

Or Amit

New member
מה אתם אומרים?

בלייק גריפין הודיע שהוא יוצא לדראפט. בתחילת עונת המכללות, כשקווין דוראנט עוד סבל בעמדת השוטינג גארד וג'ף גרין היה שחקן משלים ותו לא, דיברו על איך גריפין ישתלב בצורה מצוינת בקבוצה הצעירה של OKC. נזכיר שגריפין הוא סוג של גיבור מקומי באוקלהומה. הוא גדל שם, ושיחק בקבוצת התיכון שלהם וגם במכללה. מאז שברוקס נכנס לעניינים נראה שאין צורך בגריפין באוקלהומה. דוראנט השתלב מצוין בעמדה 3 וגרין יושב טוב בעמדה 4, אני לא רואה אותם מורידים את גרין לספסל, אפילו לא בשביל גריפין. השאלה היא אם גריפין מסוגל לעשות התאמה לעמדה מספר 5. כרגע משחק שם ננאד קרסטיץ' - גם לא בדיוק סנטר מאסיבי - והוא בהחלט נראה החוליה החלשה בחמישיה (ת'אבו ספולושה כרגע מנהיג שם את ההגנה ו-ווסטברוק שם כדי להשאר). אני מודה, לא יצא לי לראות את גריפין משחק, אבל ממה שאני מבין לא מדובר בשחקן חוץ, והוא שחקן פוסט לא רע. כמויות הריבאונדים שלו מרשימות ובכל מקרה הוא פיזי ואתלטי יותר מקרסטיץ'. אמנם הכנסה שלו לחמישיה עלולה ליצור בעיית מצ'אפ מול סנטרים גדולים, מצד שני כמה כאלו יש כבר בליגה, וכאמור - זה לא שקרסטיץ' הוא איזה חיית רחבות. חמישיה שתכלול בפרונט קורט שלה את גריפין, דוראנט וג'ף גרין יחד עם קוליסון וקרסטיץ' מהספסל נשמעת לי מעניינת מאד ויוצרת הרבה בעיות מיס-מאץ' ליריבות שלה. מה דעתכם? גריפין יכול להשתלב טוב בOKC?
 

carmelo

New member
לא הסנטר האידיאלי עבורם

אבל אם הם יזכו בבחירה הראשונה, הם בטוח יקחו אותו. אז עד לתוצאות הלוטרי, הדיון הזה די אקדמי... מה שמעניין זה במידה והם יזכו בבחירה נמוכה יותר, האם הם יהיו מוכנים להעביר את גרין בשביל להתקדם מבחירה זו לבחירה הראשונה? והאם בכלל הקבוצה שתזכה בלוטרי תרצה בכך...אבל גם זאת עדיין ספקולציה. אני מעדיף לראות את גריפין נוחת בקבוצה עם סנטר שמסוגל לרווח את הרחבה עבורו - הוז בסקרמנטו, מקגי ובלאטש בחמישיית העתיד של וושינגטון זו גם אופציה, וטורונטו עם ברניאני במידה ויתמזל מזלם.
 
כמעט כל הקבוצות (וגם אני) מאמינות שאם יש לך א

את הבחירה הראשונה בדראפט, אתה לא חושב על איזה עמדה אתה צריך, ומה כדאי לשפר אלא פשוט בוחר את השחקן הטוב ביותר שנמצא בדראפט. לפי אותו היגיון שיקאגו עמוסת הגארדים (היינריך, יוז, ספולושה, בן גורדון (האנטר)) בחרה בדרק רוז וללא ספק פגעה בול... נכון, כשיש הרבה שחקנים בערך באותה רמה כדאי לפעמים לבחור אחד שהוא אולי טיפונת פחות טוב אבל עונה על צורך אבל לפי מה שהבנתי הדראפט של השנה עמוד בגארדים בינוניים ובלייק גריפין הוא רמה מעל כולם... ואני חשוב שהקבוצה שתקבל את הבחירה הראשונה תבחר בו בלי לחשוב פעמיים...
 

rapgamer4ever

New member
בוא נתחיל מזה שאני לא ממש מכיר את גריפין

אבל אם העמדה הטבעית שלו זה 4, צריך לתת לו לשחק 4. במיוחד אם זו עונת ההסתגלות שלו כרוקי לליגה. באופן כללי אני גם חושב שאם הסנטר שלך אנדרסייזד (גריפין) וגם הפאוור שלך אנדרסייזד (גרין) אתה לא תוכל לקחת אליפות, ועושה רושם שבאוקלהומה אמור להיות בשלב מסוים מספיק יכולת כדי להיות לפחות קונטנדרים. זה מוביל אותי למסקנה שהם צריכים להעביר את גרין. ערך השוק שלו די גבוה- הוא צעיר, הוא פרץ השנה, יכול לשחק בשתי עמדות וכמובן צפוי להשתפר גם השנה. כל זאת כמובן בהנחה שהם זוכים בבחירה הראשונה (ואז הם צריכים לקחת פשוט את השחקן הכי טוב, בלי שיקולי עמדות).
 

ThEgReEnKiNg

New member
מה?

למה להעיף את אחד השחקנים הטובים שלך , רק בגלל שאיזה רוקי (לא משנה כמה הייפ יש לו במכללות) , קודם כל צריך לראות איך גריפין בכלל מסתגל לנ.ב.א , לפני שאתה זורק את אחד השחקנים הטובים בקבוצה שלך.
 

rapgamer4ever

New member
לא התכוונתי להעיף אותו לפני הדראפט

וגם לא ישר אחריו. התכוונתי שבגדול יהיה צריך לחפש לו טרייד.
 

SHNIK

New member
גריפין הוא לא סנטר

וגם לא מהפורוורדים שיכולים להתאים עצמם לעמדה זו, מה גם שכפי שרפה כתב לפני לא נבון להסב שחקן לעמדה שהוא לא רגיל לשחק בה בעונת הרוקי שלו בNBA... אם הת'אנדר יזכו בלוטרי הם יבחרו בגריפין אך לעניות דעתי לא ישמרו אותו אלא יעבירו אותו בטרייד בתמורה לסנטר הטוב ביותר שיוצע, אופציה של טרייד דאון תמורת ת'אביט (שהוא השחקן שהם באמת רוצים בדראפט הזה) הגיונית אם כי אני מאחל להם שהם לא יעשו את זה... (טוב נו, אתם יודעים את דעתי על הפוטנציאל של הטנזני...) שניק.
 

Puskas

New member
למה שיעבירו אותו?

מקס' גרין ירד לספסל..אז מה? הרי גם לשיקגו היה אחלה רכז (היינריך) ובכל זאת הם לקחו את רוז למרות שיכו לקחת את ביזלי למשל שמשחק בעמדה יותר ריקה שלהם..הם לקחו את רוז כי הוא היה הכי טוב בדראפט.. ולמה חייבים סנטר ברמה גבוהה? הרי שיקגו הגדולה לקחה אליפות בלי סנטר..6 אליפויות כאלה למען האמת... לונגלי חרא שחקן..והם לקחו נטו עם שלישייה בחירה..ג'ורדן-פיפן-רודמן..בלי סנטר ובלי רכז.. אז לאוקלהומה אין ג'ורדן אבל יש להם ב-4 עמדות שחקנים טובים..ולדעתי חמישייה של רידנור-ספולושה-דוראנט-גריפין-קרסטאיץ' זו חמישייה עם פוטנציאל לאליפות..בטח אחרי שהעונה ראינו מה ספולושה שווה ובטח שאחרי השיפור הענק אצל דוראנט.. אז גרין יהיה מחליף ויתן עומק מהספסל או שבמקרה הכי קיצוני ישלחו אותו תמורת מחליף טוב אחר..לא קריטי..
 
אבל עדיף להשיג סנטר ברמה של גרין

יענו סנטר שוהא טוב בתור סנטר בערך כמו שגרין טוב בPF ואז לשים את גריפין PF ואז תהיה להם חמישייה הרבה יותר טובה ומאוזנת מהחמישייה עם קרסטיץ' וגרין שעולה מהספסל...
 

Puskas

New member
נכון

אבל אין סנטר ברמה גבוהה במיוחד בדראפט הקרוב..אז אם הבחירה היא בין סנטר סביר שהוא טיפה עדיף על ננאד,לבין השחקן הכי טוב בדראפט אז הבחירה ברורה.. חמישייה למשל של לוק-טבו-קווין-ג'ף-תאבית' למשל היא פחות טובה פוטנציאלית לדעתי מחמישייה של לוק-טבו-קווין-גריפין-ננאד..
 

SHNIK

New member
ההקבלה בין היינריך לגרין די בעייתית...

1. הינריך בעונת 2007-2008 היה במגמת ירידה בכושר שלו ואינו סופומור כמו גרין שנמצא במגמת עליה בכושר שלו. 2. במהלך כל העונה היו דיבורים על להעביר את היינריך בטרייד לאנשהו, דיבורים שקצת נרגעו עם הפציעה שעבר בתחילת העונה, עם זאת אני יכול להבטיח לך שבקיץ הוא יעבור לאנשהו... 3. היינריך יכול לשחק גם כ2 (כמו שעשה בתקופה לא מבוטלת בג'ייהוקס במכללות) וכך שיחק לפרקים העונה לצדו של רוז, לעומת זאת מה שיקרה בפועל מהבאה של גריפין לת'אנדר לא יהיה קיזוז בדקות של גרין אלא קיזוז בדקות של ספלושה (שירד לספסל) ופגיעה ביכולת של דוראנט (שיוסת חזרה לעמדה 2) וזה לא נראה לי משהו שירצו בת'אנדר... אני בהחלט מסכים איתך שת'אביט אינו ברמה גבוהה אבל ההייפ סביבו בשמיים ולכן קיים סיכוי לא מבוטל שהוא האיש שבסופו של דבר ינחת באוקלהומה, דבר שיהפוך פשוט יותר עבור הת'אנדר אם יזכו לבחור בסופו בבחירות 2-3... שניק.
 
לת'אנדר יהיה מזל אם הם יגיעו למקום 2-3

במקרה הכי "טוב" (בהנחה שהקליפרס/וושינגטון לא ינצחו את כל המשחקים הבאים שלהן וגם אוקלהומה לא תנצח כמעט ביחס לממפיס שרק ניצחון אחד מעל אוקלהומה) אוקלהומה מסיימת עם המאזן הרביעי הכי גרוע בליגה ואיתו בחירה כלשהי מ1-7, רוב הסיכויים לבחירה 3-5 ככה...
 

carmelo

New member
אפשר להעלות את גרין מהספסל

גם בעמדת שהוא משחק כיום וגם כסמול כאשר דוראנט נח. כבר אמרתי שהדיון הזה בינתיים אקדמי, אבל אם מתעקשים - איזה סנטר בדיוק הייתם מביאים תמורת גריפין או גרין? עברתי על כל הקבוצות ולא הצלחתי לחשוב על טרייד טוב. אני חושב שאם הבחירה של אוקלהומה תהיה באיזור ה3-6, אז הארדן, תאביט או בי ג'יי מולנס הם האופציות העדיפות.
 

Puskas

New member
אבל למה חייבים סנטר??

לאורלנדו יש את הסנטר הכי טוב בליגה,ליוסטון יש סנטר טוב מאוד ויעיל מאוד,לאטלנטה יש סנטר מצוין (ולא רק..יש להם אחלה מטרייה אווירית,אחת המוכשרות בליגה)..אף אחת מהם לא איימה אפילו בקצת על האליפות בשנים האחרונות.. בוסטון לקחה אליפות עם סנטר חביב (פרקינס) שממש לא היה זה שהשפיע משמעותית על הזכייה (הטריו+רונדו עשו הרבה יותר).. דטרויט עשתה אליפות עם 2 חצאי סנטר (ראשיד וביג בן..שניהם לא ממש סנטרים בסגנון ובגודל שלהם ובכל זאת השתלבו יפה) והספרס לקחו אליפות עם רובינסון בן 37 ואחריו כל מיני אוברטו ואלסון למניהם.. הבולס עשו שושלת שלמה בלי סנטר ודווקא יוסטון עם אולג'ואן והניקס עם יואינג לא הגיעו לכלום בעידן ג'ורדן.. אני ממש לא חושב שסנטר טוב זה הכרחי להצלחה..יש להם היום את קרסטאיץ' שהוא סנטר סביר מינוס וזה מספיק כשמסביבו יש 4 אתלטים נהדרים עם כישרון ענק..למה לחשוב על סנטר? תבחר את גריפין ושים את גרין על הספסל וזה לא בעיה..20-22 דק' לערב יספיקו לגרין.. הרי שחקן שישי טוב זה תמיד מבורך..(ג'ינובילי בספרס,ברבוסה בפיניקס בזמנו וגורדון בבולס וגם פוזי בבוסטון) אז שיהיה שחקן שישי..זה לא יוריד מכבודו ולא יעצור את ההתקדמות שלו..אם הוא לא ירצה אז אחרי עונה כזו יש לו ערך,שלח אותו תמורת גבוה סביר אחר שיכול לשחק 4 או 5 ושיעלה מהספסל..
 

carmelo

New member
יש משהו בדבריך

לגבי גרין כשחקן שישי. אבל הפתיחה שלך מטעה. אורלנדו לא היתה נמצאת איפה שהיא נמצאת העונה ובכלל, לולא הווארד. סה"כ מדובר בקבוצת צמרת טריה וכדי לאיים ברצינות על האליפות הם יחכו שבוסטון או הקאבס ייחלשו ויווצר ואקום במזרח...אבל בהחלט יכולים להיות קונטנדרים בעשור הקרוב. גם המצב ביוסטון מורכב מכדי להטיל הכל על יאו. בכל מקרה, שתי הדוגמאות האלה מתייחסות לקבוצות שהסנטר הוא הפרנצ'ייז פלייר, ורובנו כאן מדברים על להביא לתאנדר סנטר שבעיקר יסגור את הרחבה ואולי גם יספק נקודות בלואו-פוסט. הורפורד הוא לא סנטר טבעי ויחד עם סמית, הקו הקדמי של אטלנטה די נחות פיזית. ראשיד וביג בן בהשוואה, מסוגלים למלא את עמדת הסנטר טוב יותר, בטח כשהם משחקים ביחד. שיד שומר מצויין בפוסט וביג בן בתקופתו האתלטית היה שומר רחבות חייתי. פרקינס בהגנה הוא הרבה יותר מסנטר חביב, והאמת שגם בהתקפה הוא בכלל לא רע לדעתי. מן הסתם הטריו היה משמעותי יותר באליפות...אבל דווקא הוא דוגמה לסנטר כמעט אידיאלי עבור התאנדר - עדיף להם אחד מהיר יותר במגרש הפתוח. אצל הספרס, דאנקן תופקד הרבה פעמים כסנטר. מה גם שאוברטו שחקן הגנה טוב וקשוח, כנ"ל לוק לונגלי שאתה מבטל לגמרי. ברור שהסנטר שהתאנדר ירצו להשיג עבור גריפין/גרין יצטרך להיות טוב בהרבה, הנקודה שלי היא שאפילו אחד מהבינלאומיים הנ"ל עדיף על קירסטיץ' מבחינת קשיחות בצבע. העניין הוא שעם 4 כישרונות סביבו, אין ממש סיבה להחזיק בקירסטיץ' שהוא מעל לכל כישרון התקפי, בחמישיה לפחות. בשורה התחתונה - עדיף באמת לבחור בגריפין, להביא את דלמברט תמורת קאפ ספייס פלוס בחירת סיבוב ראשון מאוחרת, ולחזק את הספסל עם גרין וקירסטיץ'.
 

Puskas

New member
אם הם

יוכלו להשיג את דלמבר אז מצוין מבחינתם,שחקן התקפה עלוב אבל שחקן הגנה אפור וטוב.. אבל בכללי מה שניסיתי להראות זה שסנטר טוב הוא לא ערובה להצלחה.. אפשר לעשות את זה בלי סנטר דומיננטי,מספיק אחד שילחם בצבע.. גרין כשחקן שישי זה מצוין מבחינתם כי כבר העונה יש לו מס' טובים בכל מקרה כמו שנאמר,בדראפט אם יש לך בחירה ראשונה אתה בוחר את השחקן הכי טוב ולא הכי מתאים.. דטרויט בזמנו בחרו את מיליצ'יץ' כי הם חשבו שזה מה שחסר להם..עכשיו תתאר לך שהם היו בוכרים את הכי טוב ולא הכי מתאים? ווייד,בוש,היינריך,אנתוני..זה היה דראפט מפלצתי ודטרויט שקיבלו בחירה 2 פשוט ירקו לאוהדים שלהם בפנים.. אז אסור לקחת סיכונים..אולי הסנטרים שבאים לדראפט (מולנס או תאבית' למשל) הם טובים ואולי הם סתם עוד שחקנים שיעברו בליגה הזו ולא ישאירו חותם..למה להסתכן בזה? כמו שאמרת..בוחרים גריפין,עושים את גרין שחקן שישי ומביאים סנטר סטייל דלמבר או קיימן או אולי אפילו שוב לברר מה קורה עם צ'נדלר..
 

88nothing

Active member
אבל למה לא לשלוח את גרין!

או גריפין במידה ומקבלים אותו תמורת שחקן מוכח! הרי גרין עצמו הגיע לאוקלוהמה בתמורה לריי אלן! וזה היה בשנה שבה נבחר! להעביר את גריפין לסנטר זה הדבר הכי גרוע שאפשר להציע!! כי הילד יאכל!! במיוחד כשיש לידו גבוה שני שהוא לא כזה גבוה ולא כלכך חזק!! ומה לגבי המטרייה האווירית בהגנה?? אם אין שחקן שמשנה זריקות לא מגיעים לשום מקום!
 

carmelo

New member
אבל את מי תביא?

קודם כל גרין הגיע יחד עם דלונטה ווסט והחוזה של וולי שמסתיים הקיץ, כלומר חבילת בנייה מחדש טובה מאוד עבור שוטינג גארד בן 32 שבאותה עונה נותח בשני קרסוליו (אני זוכר את ביל סימונס מבואס לגמרי מהטרייד הזה, לפני שגארנט עוד הגיע להשלים את הטריו...). קח בחשבון שאוקלהומה תרצה שחקן מקסימום בן 28, ואולי גם זה מבוגר מדי כי שאר השלד צעיר ויגיע לשיאו רק בעוד כמה שנים. הם כבר השיגו את צ'אנדלר תמורת כלום אבל ויתרו עליו בגלל מצבו הבריאותי. אז דלמברט אולי? אין סיבה שהם יתנו בתמורה את גרין או גריפין, במיוחד כשפילי תשמח להקלה הכלכלית אם הם מחתימים מחדש את אנדרה מילר בקיץ.
 
למעלה