מה אתם אוכלים?

מה אתם אוכלים?

שלום לכולם, קוראים לי יהודית, למדתי נטורופתיה ואני לצערי תקועה בשלב ביניים- עדיין לא התחלתי לעבוד בתחום. אני מבקשת את עזרתכם בעניין תזונה- אחרי כל מה שלמדתי וקראתי אני עדיין לא עשיתי מספיק שינויים בחיים שלי. אני מחפשת מתכונים ותפריטים בנויים מאוכל בריא ופשוט, טעים ולא מתחכם, זול ומזין. שמתאים גם להזנת משפחה- ילדים, אישה מניקה, בקיצור- מזין ולא דל קלוריות. והכי הכי חשוב- מהיר להכנה. תוכלו לשתף במה שאתם אוכלים או ממליצים לאדם הבריא או קישורים למקומות מעניינים או לפורום שעוסק בזה? או אולי תוכלו לספר מה אכלתם היום? אה, אני רוצה שוב להדגיש שאני לא מדברת על אוכל גורמה בריא, יש לי הרבה מתכונים כאלה. אני רוצה מרכיבים זמינים וזולים, ומינימום זמן הכנה, אבל שיהיה לאוכל טעם. למשל הדגנים הבריאים- כוסמת, קינואה וכדו', והכנת ירקות בדרך שתגרום גם לבעלי לאכול אותם... תודה רבה מראש, יהודית. גם עזרה בבניית ביטחון עצמי תתקבל בברכה.
 

יעל ND

New member
יהודית יקרה,

את מחפשת "אני מחפשת מתכונים ותפריטים בנויים מאוכל בריא ופשוט, טעים ולא מתחכם, זול ומזין."? דיברת עם סבתא?
 

0 אור 0

New member
מה שאני אכלתי היום

לאו דוקא נמצא ברשימת המומלצים המקצועית שלי (על הבוקר נפלתי למסיבת יומולדת של מישהו עם עוגה משגעת) העצה שלי אליך , כמו שאני מייעצת לעצמי ולמטופלי: אם את אדם שטוב לו לעשות שינוי בבת אחת - אז תעשי זאת, אם השינוי הגדול מפחיד ובאופן כללי הבריאות שלך טובה, אז תשפרי כל פעם רק דבר אחד קטן. כמי שלמדה נטורופתיה את ודאי יודעת שלפעמים הדברים הקטנים והקלים גורמים לשיפור גדול מאד (סתם לדוגמא - הויתור על התוססים, על הסוכר הלבן ועל קופסאות שימורים) לגבי תפריט אישי - מעבר להמלצות כלליות (שאת יכולה למצוא למשל באתר שלי שבחתימה), אז התפריט צריך להבנות עם התאמה אישית לכל אחד עם ההעדפות והדגשים שלו.
 
תראי,

אני יודעת שתפריט צריך להיות מותאם אישית, אבל אני התכוונתי לדבר יותר על אוכל ופחות על תפריט. העניין הוא כזה: סבתא שלי לא יכולה לעזור לי, מתכונים רגילים משלבים כמויות שונות של רכיבים מזיקים שנותנים את הטעם, כמו לדוגמא אבקת מרק, הרבה טיגון, תוספת סוכר ברוטב, מיונז וכדו'. אז איך עושים את האוכל טעים, בריא, זול, זמין ומהיר הכנה יחסית? אני לא באתי לדבר כל התזונה האישית שלי דווקא אלא לשמוע מכם על אוכל. אני הרבה פעמים עושה ניסויים בעצמי, לפעמים זה מצליח אבל לרוב זה יוצא ממש לא טעים. אז באתי לפתוח את הראש לרעיונות חדשים.
 

freearth10

New member
בחודשיים האחרונים

ליקטתי עלי חובזה ועשיתי מהן קציצות. וזה גם זול, גם פשוט, גם בריא. אפשר לאדות קצת את עלי החובזה לפני שעושים את הקציצה וניתן גם להוסיף לכל מרק. לצערי, יש כבר מעט מאוד מקומות בהם עלי החובזה עדיין טובים למאכל (עלים שלמים וללא החורים), את הפרי לרוב ניתן עדיין לאכול. מאיה
 

0 אור 0

New member
הכנתי פעם חוברת מתכונים למטופלים

חלר ממתכוני הבית, וגם מצאתי הרבה מתכונים משובחים באינטרנט בלי בעיה, התחלנו להעלות לאתר שלנו - אבל אנייודעת שלא הכל עלה, ויש שם כמה דברים לא "למהדרין" - תבדקי
 

אילנה 55

New member
לסלט אני מוסיפה מיץ מלימון טרי,טחינה....

עשויה מטחינה גולמית ועלי נענע קצוצים. טעים,משביע וטעים. למרקים אני מוסיפה שום כתוש,מיץ לימון. לא מוסיפה מלח בכלל.
 
מזומנת להתנסות במתכונים

שאני כותבת במיוחד לאנשים כמוך, רוצים לאכול בריא אבל לא רוצים את זה שפוי אני למדתי לבשל בריא על ידי קורסים וסדנאות בישול לקחתי יחד עם אין ספור ניסיונות במטבח, כיוםן אני במצב שאני מלמדת אחרים בסדנאות בישול בריא, טעים ונגיש (את גם תגיעי לשם!) http://www.mazor-natural.com/index.php?option=com_content&view=article&id=44&Itemid=66 מקווה שעזרתי שתפי
 

נועיק

New member
תפוחי עץ ירוקים וביצים קשות

ועוד קצת דברים ליד זה. לא המצאה שלי, הלכתי למטפל ברפואה טיבטית. בדיקות הדם מצויינות, נפלא להורדת כולסטרול, להפחתת סוכר פלא פלאים, מנוגד לכל יעוץ תזונה שנתקלתי בו עד היום ולמרבה הפליאה - הדבר היחיד שעובד כבר כמה חודשים, ובקלות. אשמח להעביר לך את הטלפון של האיש. איך כמוהו!
 
אני לוקחת הרבה רעיונות

מכאן ומכאן וגם מכאן לא תמיד לפי המתכון המדויק, לפעמים לפי המצאי ומצב הרוח. המדור של אורן גולדפינגר בוולאה ("בא טבעי") גם הוא מקור השראה מצוין. אני חוששת שאין מנוס מלהתחיל ולנסות, עד שתמצאי את הטעם שאת ובני הבית אוהבים.
 
שמחה לשמוע ../images/Emo13.gif

כדאי במיוחד לנסות את הקורנפלקס הביתי מבישולוג (הכנתי עם כוסמין במקום קמח תירס)- תענוג!
 
כמה עצות טובות

הנה משהו ששמעתי ואהבתי בקשר לתזונה נכונה: 1. אל תאכל/י שום דבר שסבתא רבה שלך לא הייתה מזהה כאוכל. 2. אל תכניס/י לפה שום דבר שבמרכיבים שלו יש חומרים שאתם לא מכירים. 3. אל תאכלו שום מאכל שיש במרכיביו חומרים שמסומנים ביותר מחמישה מספרים (E nomber )/ מה אתם חושבים על זה?
 

0 אור 0

New member
יש בעיה עם סעיף 1

הסבתא רבה של חלק מאתנו הגיעה מפולניה, והאוכל שם חוץ מהיותו בלתי אכיל מבחינת הטעמים גם רחוק מאד מההגדרות שלי לתזונה נכונה, כל העניין של אכילת קמח לבן, הרבה שומנים במזון, והעדפה של מוצרים מהחי כי "זה בריא" הוא בעל שורשים עמוקים וארוכים ממה שחושב מי שכתב את העצות האלו. ואסיים בדבריה של סבתא של בעלי דהיום והחבר שלי אז, היא היתה אשה חכמה ומקסימה , שאני מאד אהבתי אבל לא הייתי מסוגלת לאכול שום דבר על שולחנה , וכדי לא לפגוע ברגשותיה תמיד מצאתי תירוצים (בדיוק אכלתי, אמא שלי מחכה לי עם ארוחה, או שהייתי מחליפה את הצלחת המלאה שלי עם הצלחת הריקה של הנכד שלה כשהיא סובבה את הגב), ותמיד היא היתה אומרת לי "תאכלי , תאכלי, זה מאד בריא, יש בזה הרבה קלוריות "
 
אז בקשר לסבתא רבתא

היא/הוא לא כתבו לאכול את מה שהסתא היתה מבשלת אלא לא לאכול את מה שהיא לא היתה מזהה כאוכל. יותר מהגיוני
 

0 אור 0

New member
את רוצה דוגמאות?

קינואה מש נבטים חצי מהפירות הטרופיים שאנחנו לוקחים היום כמובן מאליו, חצי מהעלים בתוך ה"עלי בייבי", אספסת, זרעי פשתן (זה היה רק לפרות), לדעתי אפילו אורז מלא וסויה - מה שהכירו זה אורז לבן ותפוחי אדמה, -- תעזבי את הסבתא רבה - אפילו כשאני גדלתי פה בישראל לאהיו את הדברים האלו, ומי שאכל "עשבים" הסתכלו עליו בעין עקומה והסבירו לו שזה אוכל לארנבות. כשגילינו את הבישול הסיני הינו צריכים לחפש נבטים במקומות מיוחדים שהביאו אותם, כנ"ל לגבי אורז מלא או לחם חי, ועל הקינואה והמש מי בכלל שמע עדלפני כמה שנים?
 
למעלה