מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?

מצב
הנושא נעול.
מה דמגוגיה? העובדה שלא ניתן להפעיל רכבות מהירות בין

כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות
מה שאתה כותב זו פשוט דמגוגיה.
&nbsp
למה לדעתך שיפור השירות ,ליישובים אלו, שעולה 5 מיליארד
ש"ח וכולל פרוייקטים הידרולוגיים
שלא לגמרי יודעים את השלכותיהם ,הוא הדבר הכי חשוב כיום?
&nbsp
&nbsp
הויכוח בינינו הוא לא
לגבי הצורך בה,
אלא לגבי לוח הזמנים לבנייתה.
אתה טוען שהיא הייתה צריכה להיבנות לפני עשור,
במצב זה לא היו מנצלים אפילו
חצי מהקיבולת של
זוג מסילות אלו.
&nbsp
אני טוען שפרוייקט זה צריך
להיות מותאם בלוח הזמנים
לפרוייקטים אחרים, בעיקר,
החיבור בין ראשון הראשונים
למשה-דיין שיאפשר קו סובב גוש-דן, מזרחית-איילון-431-531.
&nbsp
מה דמגוגיה? העובדה שלא ניתן להפעיל רכבות מהירות בין
ערי הדרום לתל אביב בגלל החוסר במסילה זו דמגוגיה?
העובדה שלפי תוכנית הרכבת לשנת 2020 השירות במסילת הירקון יקוצץ ב-50% בעקבות פתיחת מסילת השרון זו דמגוגיה?
העובדה שהרכבת בעצמה אומרת שלא ניתן להפעיל שירות כזה או אחר בגלל צוואר הבקבוק באיילון זו דמגוגיה?
העובדה שהמסילה הבודדת באיילון לא מאפשרת להרחיב שירות פרברי בגוש דן ושירות בינעירוני לגוש דן זו דמגוגיה?

הפרויקט הזה אכן צריך (היה) להיות מותאם בלוח הזמנים לפרויקטים אחרים ולכן הוא היה צריך להוות תנאי מוקדם הן למסילת השרון והן לחיבור מסילת האיילון הדרומי למסילת החוף הדרומי.

דמגוגיה זה לטעון שמה שאני כותב זו פשוט דמגוגיה.
 
ולגבי לפני עשור, לא אני טוען. זה כתוב שחור על גבי לבן באתר

כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות
מה שאתה כותב זו פשוט דמגוגיה.
&nbsp
למה לדעתך שיפור השירות ,ליישובים אלו, שעולה 5 מיליארד
ש"ח וכולל פרוייקטים הידרולוגיים
שלא לגמרי יודעים את השלכותיהם ,הוא הדבר הכי חשוב כיום?
&nbsp
&nbsp
הויכוח בינינו הוא לא
לגבי הצורך בה,
אלא לגבי לוח הזמנים לבנייתה.
אתה טוען שהיא הייתה צריכה להיבנות לפני עשור,
במצב זה לא היו מנצלים אפילו
חצי מהקיבולת של
זוג מסילות אלו.
&nbsp
אני טוען שפרוייקט זה צריך
להיות מותאם בלוח הזמנים
לפרוייקטים אחרים, בעיקר,
החיבור בין ראשון הראשונים
למשה-דיין שיאפשר קו סובב גוש-דן, מזרחית-איילון-431-531.
&nbsp
ולגבי לפני עשור, לא אני טוען. זה כתוב שחור על גבי לבן באתר
של החברה הממשלתית נתיבי ישראל:
מסילת תל אביב-לוד
"
מספר המסילות הקיים בקטע שבין תל אביב ללוד מגביל את הפעלת המערך הרכבתי כבר משנת 2008. רשת הרכבות הארצית גדלה במהלך העשור האחרון והתפתחה ללא שינוי בקטע הנדון. לפיכך, חלק מהקווים מופעלים בצורה מאולצת או באופן שאינו מאפשר מתן שירות מיטבי לכל התחנות בפרוזדור האיילון.
"
 
הנה אישור של רכבת ישראל ל"דמגוגיה" שלי:

כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות
מה שאתה כותב זו פשוט דמגוגיה.
&nbsp
למה לדעתך שיפור השירות ,ליישובים אלו, שעולה 5 מיליארד
ש"ח וכולל פרוייקטים הידרולוגיים
שלא לגמרי יודעים את השלכותיהם ,הוא הדבר הכי חשוב כיום?
&nbsp
&nbsp
הויכוח בינינו הוא לא
לגבי הצורך בה,
אלא לגבי לוח הזמנים לבנייתה.
אתה טוען שהיא הייתה צריכה להיבנות לפני עשור,
במצב זה לא היו מנצלים אפילו
חצי מהקיבולת של
זוג מסילות אלו.
&nbsp
אני טוען שפרוייקט זה צריך
להיות מותאם בלוח הזמנים
לפרוייקטים אחרים, בעיקר,
החיבור בין ראשון הראשונים
למשה-דיין שיאפשר קו סובב גוש-דן, מזרחית-איילון-431-531.
&nbsp
הנה אישור של רכבת ישראל ל"דמגוגיה" שלי:
[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5048739,00.html[/URL]
תתווכח עם רכבת ישראל...
 

Bus Nerd

Active member
שטויות, בטח שלחוצים על זה

אין צורך דחוף במסילה הרביעית
לפני כמה זמן דיברתי עם
האחראית על הפרוייקט בות"ל,
והיא אמרה לי שעד לפני
כמה שנים היו די לחוצים על פרוייקט זה,
כי זה היה קשור לרכבת לירושלים.
אך הרכבת לירושלים התעכבה
ולפני שהיא תושלם יתקינו
מערכת איתות חדשה
וכך יוכלו להכניס עוד רכבות
למסילות האיילון.
ולכן לא לחוצים כל כך על פרוייקט
זה כיום.

אני לא הבנתי איך המסילה הרביעית קשורה למסיבה לירושלים.
הרי המסילה הרביעית תתחבר
לאיילון דרום והרכבת לירושלים
תשתמש בזוג המסילות המערבי.
אבל לא יצא לי לשאול אותה.
שטויות, בטח שלחוצים על זה
כולם רוצים להגיע לת"א, אבל בת"א יש רק זוג מסילות + מסילה בודדת. ברגע שיש 4 במקום 2+1 אז אפשר לעבוד בצורה שבה המסילות הן interchangeable, ולהפעיל יותר רכבות. הרביעית מתוכננת להתחבר גם לרציף נוסף שיוקם בתחנת ההגנה, ומשם לא לגשר לכיוון דרום אלא דווקא לכיוון המסילה ללוד/נתב"ג. זה ייאפשר, בין היתר:

רכבות ישירות מעפולה (ומאוחר יותר טבריה) לת"א
קו לולאת גוש דן: ת"א - נתב"ג - מזרחית - מסילת הירקון
קו מכרמיאל לאשקלון
שיפור שירות משמעותי בכל לולאת השרון (כולל מסילת הירקון)

הנה התוכנית לשנת 2040. שים לב למספרים - זו כמות הרכבות שתעבור כל שעה לכיוון. אי אפשר להעביר כל כך הרבה רכבות באיילון בתצורה הנוכחית.

 

Bus Nerd

Active member
במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי

במקרה של הצפה, איזה נזק יגרם למסילה? כמה זמן וכסף יקח לתקן?
בסופו של דבר, המסילה הרביעית די דחופה והפרוייקט מורכב. למה אי אפשר להחליט שמקימים אותה מוקדם יותר ואת פתרון הניקוז מאוחר יותר? אם יהיה פער של עשור בין השניים, רוב הסיכויים שלא תהיה הצפה ענקית בזמן הזה. אפשר לקחת בחשבון את האפשרות שתהיה הצפה בכל זאת ולשמור מראש תקציב לשיפוץ חד פעמי, אם התקציב הזה אינו אסטרונומי. בסופו של דבר, עשו בשכל והקימו את המסילה השלישית בלי הרביעית. אז אולי נקים את הרביעית ואת פתרון הניקוז אח"כ?
במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי
כי היא תהיה על עמודים בתוואי הנחל.
המסילה יכולה להתמוטט, נזק כבד למסילות האחרות ולציוד האיתות, לרכבות שיעברו שם באותו זמן, וגם נתיבי איילון יוצפו. בגלל שזה נחל שטפוני שהצפות בו יכולות לקרות בפתאומיות לא צפוייה זה עלול לעלות בחיי אדם - לא לוקחים סיכון כזה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הנה גם מספר סרטונים מעלה

במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי
כי היא תהיה על עמודים בתוואי הנחל.
המסילה יכולה להתמוטט, נזק כבד למסילות האחרות ולציוד האיתות, לרכבות שיעברו שם באותו זמן, וגם נתיבי איילון יוצפו. בגלל שזה נחל שטפוני שהצפות בו יכולות לקרות בפתאומיות לא צפוייה זה עלול לעלות בחיי אדם - לא לוקחים סיכון כזה.
הנה גם מספר סרטונים מעלה
 
הצפה של נחל היא לא פריצת סכר.

במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי
כי היא תהיה על עמודים בתוואי הנחל.
המסילה יכולה להתמוטט, נזק כבד למסילות האחרות ולציוד האיתות, לרכבות שיעברו שם באותו זמן, וגם נתיבי איילון יוצפו. בגלל שזה נחל שטפוני שהצפות בו יכולות לקרות בפתאומיות לא צפוייה זה עלול לעלות בחיי אדם - לא לוקחים סיכון כזה.
הצפה של נחל היא לא פריצת סכר.
פתרונות הניקוז לא מבטיחים שהאיילון לא יוצף לעולם, אלא שהתדירות תרד, לפי תת"ל 33. די בטוח שעמודי המסילה יתוכננו לעמוד בהצפה.
 

Bus Nerd

Active member
תלוי באיזה גודל של הצפה ולכמה זמן היא תימשך.

הצפה של נחל היא לא פריצת סכר.
פתרונות הניקוז לא מבטיחים שהאיילון לא יוצף לעולם, אלא שהתדירות תרד, לפי תת"ל 33. די בטוח שעמודי המסילה יתוכננו לעמוד בהצפה.
תלוי באיזה גודל של הצפה ולכמה זמן היא תימשך.
 
מבחינה הנדסית אפשר להקים מסילה שעתמוד בכל הצפה.

תלוי באיזה גודל של הצפה ולכמה זמן היא תימשך.
מבחינה הנדסית אפשר להקים מסילה שעתמוד בכל הצפה.
ברור שיהיו עלויות תיקון אח"כ, אבל גם להיעדר המסילה הרביעית יש עלויות. פשוט צריך להבין מה עולה יותר.
 
שטפון לעולם הוא לא פתאומי, הרי מודדים גשם שיורד באגן הניקוז

במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי
כי היא תהיה על עמודים בתוואי הנחל.
המסילה יכולה להתמוטט, נזק כבד למסילות האחרות ולציוד האיתות, לרכבות שיעברו שם באותו זמן, וגם נתיבי איילון יוצפו. בגלל שזה נחל שטפוני שהצפות בו יכולות לקרות בפתאומיות לא צפוייה זה עלול לעלות בחיי אדם - לא לוקחים סיכון כזה.
שטפון לעולם הוא לא פתאומי, הרי מודדים גשם שיורד באגן הניקוז
ואת הזרימות קודם, ניתן בהחלט לתת התראה של מספר שעות על שיטפון באיילון,
כמובן שבחלק מהמקרים המפלס לא יגיע למפלס המסילה.
 

luckydude

Active member
מסכים. אני לא רואה תזוזה בעניין של המסילה הרביעית

רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה
השלב הבא אחרי הערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור זה אישור / שינוי / דחיית התוכנית על ידי הות"ל.
בין זה לבין הביצוע בפועל יכולים לעבור גם שנים ארוכות.
רשום גם בהודעה הזו במפורש:
"
מאחר ותוספת המסילה הרביעית תצר את תעלת האילון הקיימת, במקביל לתכנית התוואי המסילתי בתת"ל 33 תקודם תכנית משלימה לניהול הנגר באגן האיילון, אשר כוללת פתרונות משולבים של הטיה, איגום, החדרה והשהיה כדלהלן: הגדלת היקף האיגום המתוכנן בפארק אריאל שרון, אזורי הצפה בשטחי מקווה ישראל מדרום לכביש 1, איגום והחדרה במחצבות מודיעין ונשר, מובל ניקוז לים והסתמכות על מחצבת נטוף ועל מאגר משמר איילון הקיימים כאתרי איגום.
בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום.
"
ברור שהמסילה הרביעית לא תוכל לקום ללא פתרון לנחל האיילון. אולי ניתן יהיה לבצע עבודות חלקיות, אבל הפרויקט בכללותו מותנה בכך.
אי אפשר להקים את המסילה ללא פתרון כי אז הצפה עלולה לפגוע במבנה של המסילה.
מסכים. אני לא רואה תזוזה בעניין של המסילה הרביעית
כל עוד נושא הניקוז לא נפתר.
 
חבל שלא בוחרים בפתרון הכי תחצי וסביבתי, לסלול מסילה באילון

רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה
השלב הבא אחרי הערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור זה אישור / שינוי / דחיית התוכנית על ידי הות"ל.
בין זה לבין הביצוע בפועל יכולים לעבור גם שנים ארוכות.
רשום גם בהודעה הזו במפורש:
"
מאחר ותוספת המסילה הרביעית תצר את תעלת האילון הקיימת, במקביל לתכנית התוואי המסילתי בתת"ל 33 תקודם תכנית משלימה לניהול הנגר באגן האיילון, אשר כוללת פתרונות משולבים של הטיה, איגום, החדרה והשהיה כדלהלן: הגדלת היקף האיגום המתוכנן בפארק אריאל שרון, אזורי הצפה בשטחי מקווה ישראל מדרום לכביש 1, איגום והחדרה במחצבות מודיעין ונשר, מובל ניקוז לים והסתמכות על מחצבת נטוף ועל מאגר משמר איילון הקיימים כאתרי איגום.
בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום.
"
ברור שהמסילה הרביעית לא תוכל לקום ללא פתרון לנחל האיילון. אולי ניתן יהיה לבצע עבודות חלקיות, אבל הפרויקט בכללותו מותנה בכך.
אי אפשר להקים את המסילה ללא פתרון כי אז הצפה עלולה לפגוע במבנה של המסילה.
חבל שלא בוחרים בפתרון הכי תחצי וסביבתי, לסלול מסילה באילון
על חשבון נתיב נסיעה בכביש הצמוד.
 
לא יקרה. בכביש מתוכנן לקום נתיב מהיר בשני הכיוונים כך שאין

חבל שלא בוחרים בפתרון הכי תחצי וסביבתי, לסלול מסילה באילון
על חשבון נתיב נסיעה בכביש הצמוד.
לא יקרה. בכביש מתוכנן לקום נתיב מהיר בשני הכיוונים כך שאין
סיכוי להקים מסילה על חשבון הכביש.
 

GLSRA

Active member
פסקה מעניינת במיוחד לטעמי במסמך שהעביר כאן "עמוד שדרה" היא

שלב הכנת התוכנית כבר עבר, התוכנית הועברה מהות"ל
להערות הועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.
פסקה מעניינת במיוחד לטעמי במסמך שהעביר כאן "עמוד שדרה" היא
פסקה המתייחסת לתחנות עתידיות בין היתר תחנה באזור (מעולה!!!) ותחנת שפירים (מתכוונים לחניון המהיר וזה בהחלט רעיון טוב שגם תשרת באופו מסוים את תושבי באר יעקב ואולי גם יהוד/מונוסון) .

אני פרסמתי רעיון לפני למעלה משנתיים על הקמת תחנת רכבת מול אזור ונעניתי בזמנו שזה לא אפשרי כל עוד לא מרבעים את המסילה מלוד לתל אביב.

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178330536/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

והנה, כעת עם פרסום התוכנית הזו מדברים במסמך על תכנון תחנת רכבת ליישוב אזור. אמנם אני לא בעל עניין אישי במקרה זה אבל אני חושב שמדובר ברעיון ממש טוב שיאפשר לתושבי אזור המתגוררים בחלקים היותר צפוניים ביישוב לנסוע דרומה (באר שבע), לירושלים (מן הסתם כבר יפעל) ולשדה התעופה. כמובן שגם צפונה.
הם ייהנו גם מרכבת כבדה מצפון וגם מרכבת קלה מדרום ליישוב, אחלה מיקום.
 

GLSRA

Active member
אזור - מיקום עתידי משוערך לתחנות רכבת ישראל ורכבת קלה

פסקה מעניינת במיוחד לטעמי במסמך שהעביר כאן "עמוד שדרה" היא
פסקה המתייחסת לתחנות עתידיות בין היתר תחנה באזור (מעולה!!!) ותחנת שפירים (מתכוונים לחניון המהיר וזה בהחלט רעיון טוב שגם תשרת באופו מסוים את תושבי באר יעקב ואולי גם יהוד/מונוסון) .

אני פרסמתי רעיון לפני למעלה משנתיים על הקמת תחנת רכבת מול אזור ונעניתי בזמנו שזה לא אפשרי כל עוד לא מרבעים את המסילה מלוד לתל אביב.

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178330536/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

והנה, כעת עם פרסום התוכנית הזו מדברים במסמך על תכנון תחנת רכבת ליישוב אזור. אמנם אני לא בעל עניין אישי במקרה זה אבל אני חושב שמדובר ברעיון ממש טוב שיאפשר לתושבי אזור המתגוררים בחלקים היותר צפוניים ביישוב לנסוע דרומה (באר שבע), לירושלים (מן הסתם כבר יפעל) ולשדה התעופה. כמובן שגם צפונה.
הם ייהנו גם מרכבת כבדה מצפון וגם מרכבת קלה מדרום ליישוב, אחלה מיקום.
אזור - מיקום עתידי משוערך לתחנות רכבת ישראל ורכבת קלה
מי יכול לעדכן יותר במדויק ?

 

bralor4247

New member
בסך הכל רישתו את רוב הערים בישראל

מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?
אחרי שנפתח הקו לכרמיאל ובעוד כשנה יסתיימו העבודות ויפתחו את הקו המהיר לירושלים ואת רכבת השרון, אין עוד קווים אחרים שנמצאים בביצוע או אפילו קרובים להיות לקראת מכרז.
יש דיבורים על קווים לקרית שמונה, לטבריה, לאילת, אבל אם לוקחים בחשבון את משך הזמן שלוקח בארץ להוציא מכרז, להפקיע אדמות ולדון בהתנגדויות לפרויקט בבית המשפט, כנראה שלא יפתח שום קו רכבת חדש ב 10 הקרובות (מינימום 10 שנים).
אז האם אחרי תנופת הפיתוח הנוכחית שהסתיימה, זה אומר שתם לקיצו עידן הפיתוח של רכבת ישראל ושחוץ מפרויקט החשמול, לא צפוי בעשור הקרוב משהו דרמטי ברכבת ישראל?
בסך הכל רישתו את רוב הערים בישראל
נותר לרשת את קריית שמונה אילת טבריה ירוחם ואת הישובים לאורך כביש 6.
הפוקוס צריך לעבור לרשת מטרו במרכזי הערים ואז נסגור את הפער מול אירופה.
 

nitro11

New member
רישתו את כולם לכיוון ציר האיילון

בסך הכל רישתו את רוב הערים בישראל
נותר לרשת את קריית שמונה אילת טבריה ירוחם ואת הישובים לאורך כביש 6.
הפוקוס צריך לעבור לרשת מטרו במרכזי הערים ואז נסגור את הפער מול אירופה.
רישתו את כולם לכיוון ציר האיילון
שים לב לכך שבעתיד הקרוב
עם פתיחת המסילה לירושלים,
לציר האיילון יהיה חיבור רכבתי
לכל המטרופולינים ולרוב
הערים בארץ, דהיינו כמות
גדולה של קווים ורכבות.
אך לכל שאר הערים לא יהיה זאת.
מעל 70 אחוז מהקווים והרכבות
עוברים באיילון, וציר זה אפילו
לא משרת את כל גוש דן.
 

25306yosef

New member
בשנים הקרובות צפוי משהו דרמטי ביותר ברכבת ישראל

מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?
אחרי שנפתח הקו לכרמיאל ובעוד כשנה יסתיימו העבודות ויפתחו את הקו המהיר לירושלים ואת רכבת השרון, אין עוד קווים אחרים שנמצאים בביצוע או אפילו קרובים להיות לקראת מכרז.
יש דיבורים על קווים לקרית שמונה, לטבריה, לאילת, אבל אם לוקחים בחשבון את משך הזמן שלוקח בארץ להוציא מכרז, להפקיע אדמות ולדון בהתנגדויות לפרויקט בבית המשפט, כנראה שלא יפתח שום קו רכבת חדש ב 10 הקרובות (מינימום 10 שנים).
אז האם אחרי תנופת הפיתוח הנוכחית שהסתיימה, זה אומר שתם לקיצו עידן הפיתוח של רכבת ישראל ושחוץ מפרויקט החשמול, לא צפוי בעשור הקרוב משהו דרמטי ברכבת ישראל?
בשנים הקרובות צפוי משהו דרמטי ביותר ברכבת ישראל
ראשית כל יש תוכנית לבצע בשנים הקרובות חישמול של המסילות מהרצליה צפונה ועד לנעמן / כרמיאל / נהריה (מחק את המיותר). שים לב לכך שמסילת הרכבת מהרצליה לנעמן עוברת דרך העיר חיפה (יונה יהב ושות').

תוכנית נוספת היא לבצע בשנים הקרובות ריבוע של מסילות הרכבת מהרצליה צפונה ועד ללב המפרץ. גם במקרה זה מדובר על מסילות רכבת העוברות דרך העיר חיפה (יונה יהב ושות').

ועכשיו הגענו אל החלק הפיקנטי והחריף שטומנים לנו יונה יהב ו"הירוקים". הם רוצים לבטל את מסילות החוף בחיפה או איך שהם קוראים לזה בשם שיקוע.

עכשיו נוסיף את התחנה החדשה המתוכננת בשפיים, את התחנה החדשה שאולי תוקם בזכרון יעקב, את מה שאולי יקרה בעתיד בתחנת חדרה מערב, את התחנה החדשה שאולי תוקם מדרום להרצליה.

עכשיו נוסיף גם את הדתיים שתמיד ישמחו להוסיף שמן למדורה ולמעשה למנוע ביצוע עבודות תשתית בשבת, דבר שיגרום לביצוע עבודות התשתית ביום חול ולמעשה לידיעת הציבור על ביצוען של עבודות התשתית.

בקיצור, ב-13 השנים הקרובות (עד 2030) יהיו הרבה מאוד דברים דרמטיים ברכבת ישראל שגם יגרמו להשבתות רבות של קו החוף.

ולכל זה נוסיף את התחנות החדשות המתוכננות בקו לבאר שבע. ואת המסילה המזרחית ואת המסילה מראשונים שכבר נכתב עליה בהודעה מעלה.
 

luckydude

Active member
בשנים הקרובות...

בשנים הקרובות צפוי משהו דרמטי ביותר ברכבת ישראל
ראשית כל יש תוכנית לבצע בשנים הקרובות חישמול של המסילות מהרצליה צפונה ועד לנעמן / כרמיאל / נהריה (מחק את המיותר). שים לב לכך שמסילת הרכבת מהרצליה לנעמן עוברת דרך העיר חיפה (יונה יהב ושות').

תוכנית נוספת היא לבצע בשנים הקרובות ריבוע של מסילות הרכבת מהרצליה צפונה ועד ללב המפרץ. גם במקרה זה מדובר על מסילות רכבת העוברות דרך העיר חיפה (יונה יהב ושות').

ועכשיו הגענו אל החלק הפיקנטי והחריף שטומנים לנו יונה יהב ו"הירוקים". הם רוצים לבטל את מסילות החוף בחיפה או איך שהם קוראים לזה בשם שיקוע.

עכשיו נוסיף את התחנה החדשה המתוכננת בשפיים, את התחנה החדשה שאולי תוקם בזכרון יעקב, את מה שאולי יקרה בעתיד בתחנת חדרה מערב, את התחנה החדשה שאולי תוקם מדרום להרצליה.

עכשיו נוסיף גם את הדתיים שתמיד ישמחו להוסיף שמן למדורה ולמעשה למנוע ביצוע עבודות תשתית בשבת, דבר שיגרום לביצוע עבודות התשתית ביום חול ולמעשה לידיעת הציבור על ביצוען של עבודות התשתית.

בקיצור, ב-13 השנים הקרובות (עד 2030) יהיו הרבה מאוד דברים דרמטיים ברכבת ישראל שגם יגרמו להשבתות רבות של קו החוף.

ולכל זה נוסיף את התחנות החדשות המתוכננות בקו לבאר שבע. ואת המסילה המזרחית ואת המסילה מראשונים שכבר נכתב עליה בהודעה מעלה.
בשנים הקרובות...
לדעתי יעברו שנים רבות עד שיתקינו 4 מסילות מצפון לשפיים בכלל וצפונה מחדרה בפרט. אני מניח ש10 שנים לפחות.
&nbsp
אני משער שהתקנת החישמול מצפון להרצליה בשילוב עם מערכת האיתות החדשה בשילוב עם תוספת רציפים בתחנות שבין הרצליה לבנימינה יאפשרו להגדיל את נפח התנועה במסילות שבין הרצליה לחוף הכרמל לטווח הבינוני כך שיתאימו לנפח הביקוש ולכן אני מניח שההשקעות יופנו אל פרוייקטים אחרים אם כי הליכי התכנון והאישורים ימשיכו.
&nbsp
כמו ‏שנכתב כאן רבות, הפרויקט הכי חשוב כרגע הינו תוספת המסילה בתוואי האיילון אם כי ככל הנראה ביצוע פרויקט זה לא יתחיל עד מתישהו בתחילת-אמצע העשור הבא, וחבל שלא מוקדם יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה