מדינת ישראל
בסוף מלחמת העצמאות בשנת 1949, ועוד במהלכה, בישראל הוקמה כלכלה סוציאליסטית (דומה לסוציאליסטית). מדינה ללא מחצבים עם אוכלוסיה קטנה ועם בעיית קליטה ענקית הפכה את עצמה במהלך השנים למדינה החזקה ביותר המרזח התיכון, למדינה העשירה ביותר מכל שכונותיה ולמעצמה צבאית (מבחינה טכנולוגית). יודע אני כי מודרניזציית צהל החלה רק לאחר 1973 אבל בכל זאת, כדי להלחם במספר קרבות גדולים וכדי לתחזק צבא אשר אמור להיות גדול וחזק מספיק להחזיק צבא פולש עד לגיוס הרזרבות, צריך כסף. הרבה כסף. אז השאלה שלי היא כזאת: איך ממדינה שקמה לתוך מלחמה ונולדה אל תוך סוציאליזם עני הגיע לעושר כה רב? אני יודע שעכשיו ישראל חייה על העם (ממש קומוניזם היית אומר), יותר מ50% מההכנסות של כמעט כל אדם הולכות למדינה. אבל השאלה שלי נוגעת לישראל החל מיום הקמתה. תודה פבל
בסוף מלחמת העצמאות בשנת 1949, ועוד במהלכה, בישראל הוקמה כלכלה סוציאליסטית (דומה לסוציאליסטית). מדינה ללא מחצבים עם אוכלוסיה קטנה ועם בעיית קליטה ענקית הפכה את עצמה במהלך השנים למדינה החזקה ביותר המרזח התיכון, למדינה העשירה ביותר מכל שכונותיה ולמעצמה צבאית (מבחינה טכנולוגית). יודע אני כי מודרניזציית צהל החלה רק לאחר 1973 אבל בכל זאת, כדי להלחם במספר קרבות גדולים וכדי לתחזק צבא אשר אמור להיות גדול וחזק מספיק להחזיק צבא פולש עד לגיוס הרזרבות, צריך כסף. הרבה כסף. אז השאלה שלי היא כזאת: איך ממדינה שקמה לתוך מלחמה ונולדה אל תוך סוציאליזם עני הגיע לעושר כה רב? אני יודע שעכשיו ישראל חייה על העם (ממש קומוניזם היית אומר), יותר מ50% מההכנסות של כמעט כל אדם הולכות למדינה. אבל השאלה שלי נוגעת לישראל החל מיום הקמתה. תודה פבל