מדינת הלכה 2

מוזר

זה אחד הדברים המוזרים בעיני...
יש את זה גם באשה שבגדה בבעלה...אם אין עדים אז הכל בסדר.בעלה רשאי להאמין שהיא לא בגדה ואם כן יש אז אסור לו לחיות איתה.
מה הקטע?
כמו שים כחול אמרה אז אין בעיה...רק נתאמץ לעשות הכל בשושו ואז הכל בסדר.
 
כן

אבל כפי שאמרתי
זה חייב להתאים ללשון החוק העתיק
בדרך כלל מחוייבות כזאת פועלת לרעה.
 
ההלכה היא פרגמטית

ולא טרחנית ומעצבנת כמו שהחרדים עושים אותה...
&nbsp
ולשאלתך, באנגליה, כך לפי סקר שקראתי לפני כמה שנים, כ-30 אחוז מהילדים גדלים כילדים להורים שאינם ההורים הביולוגים שלהם אבל הם בטוחים שכן. אני מניחה שבכל חברה מערבית המספרים הם דומים. בגדול - שאלו כל גבר והוא יגיד לכם שהעובדה שהוא מגדל את זרעו חשובה לו לא פחות מלהיות אבא. אשה לעולם יודעת שהיא אמו של ולד בעוד הגבר חייב לסמוך על האשה כדי להאמין שהילד שלו והוא מגדל את זרעו.
&nbsp
ולמרות שההלכות נכתבו בידי גברים הם היו גם פרגמטים והבינו שהחיים לפעמים חזקים אפילו מההלכה. חשיבות המשפחה בישראל, כבסיס לעם, אף היא חשובה יותר לפעמים מההלכה. לכן, למרות שנכתבו הלכות שנועדו לבסס את קביעת האבהות של אב המשפחה, העדיפה הלכה לא להרוס משפחה בספקות. אפילו שתיית מים מאוררים, שהיא סנקציה מאד קשה בתורה, אומרים חז"ל שבפועל מעולם לא השקו אשה במים האלה...
&nbsp
כשהיהדות מעמידה זה מול זה את האמת הפרטית של אבא אחד מול הרס משפחה, הרי שההחלטה היא ברורה. האמת היא נר לרגלי אנשים קיצונים כמו החרדים, ההלכה מעולם לא הייתה קיצונית.
 
מקובל כיום

בפרט אצל החרדים לראות בהלכה קובץ דינים וחוקים שנוצרו מבית מדרש אחד כמקשה אחת
אותם שיקולים שעמדו בבסיס הכרעותיהם של גאוני בבל היו לנגד עיניהם של בעלי התוספות של אירופה
של חכמי הסנהדרין ושל גדולי צפת בזמנו של ר' יוסף קארו.

כמובן שמדובר בשטות מוחלטת
לכל מקום בנפרד היו את הסביבה החברתית, המצב הרוחני, הבטחוני אישי והכללי, אנשים שונים דעות אין ספור.
שמכל המרקם הכמעט אין סופי הזה אנחנו קיבלנו ספרי הלכה רבים מאוד, ומה שנשאר זה רק לפרשן,
והאפשרויות רבות הן,
לכן רבנים עם אומץ שיקבלו את הלגיטימציה הציבורית ויוכלו לוותר על מעמדם בציבור התורני כיום
יכולים לשנות המון
הבעיה שלא יכולה להיות לזה המשכיות
כי צריך לעבוד הרבה בשביל להגיע ליכולת אמיתית לפסוק הלכות
ואנשים שמוכנים להשקיע בזה יש רק בציבור התורני
והוא מה לעשות, מחפש להחמיר.
(יש כמה סיבות לכך, אבל זאת המציאות)
 

שייק14

New member
פרגמטית זה קצת להיסחף

אבל זה נכון שהחרדים מקצינים אותה עוד יותר.
משתי סיבות
א. הם קיצונים
ב. להחמיר על אחרים זה תמיד קל יותר וממזרים בכלל אחרים הם.
(דוגמא - אין הבדל גדול בין ההיתר של מכירת חמץ, להיתר המכירה של שמיטה.
ובעוד ההיתר של מכירת חמץ שהוא הפסד לכל חרדי התקבל לחלוטין
ההיתר של המכירה בשביעית שזה רק הפסד של כמה חקלאים שהם לא משלנו (כמה חקלאים חרדים יש?) לא התקבל כמעט)
 
מצוין!

כל עוד במדינת ישראל דיני האישות נקבעים לפי מה שהחרדים קובעים שזאת ההלכה, אסור לגרום לכך שילד או ילדה יוכרזו כממזרים.
 
שרשור מכווץ. הידד!!!

המון זמן לא היה לנו שרשור עמוס תגובות עד להתכווצות.

נהדר.

המשיכו כך... (וקריינא דאיגרתא איהו דתיהוי ליה פרוונקא....).
 

שייק14

New member
מזכיר את התחושה

כשהמסך עולה בכוכב הבא
למי שעוקב
 
למעלה