ההלכה היא פרגמטית
ולא טרחנית ומעצבנת כמו שהחרדים עושים אותה...
 
ולשאלתך, באנגליה, כך לפי סקר שקראתי לפני כמה שנים, כ-30 אחוז מהילדים גדלים כילדים להורים שאינם ההורים הביולוגים שלהם אבל הם בטוחים שכן. אני מניחה שבכל חברה מערבית המספרים הם דומים. בגדול - שאלו כל גבר והוא יגיד לכם שהעובדה שהוא מגדל את זרעו חשובה לו לא פחות מלהיות אבא. אשה לעולם יודעת שהיא אמו של ולד בעוד הגבר חייב לסמוך על האשה כדי להאמין שהילד שלו והוא מגדל את זרעו.
 
ולמרות שההלכות נכתבו בידי גברים הם היו גם פרגמטים והבינו שהחיים לפעמים חזקים אפילו מההלכה. חשיבות המשפחה בישראל, כבסיס לעם, אף היא חשובה יותר לפעמים מההלכה. לכן, למרות שנכתבו הלכות שנועדו לבסס את קביעת האבהות של אב המשפחה, העדיפה הלכה לא להרוס משפחה בספקות. אפילו שתיית מים מאוררים, שהיא סנקציה מאד קשה בתורה, אומרים חז"ל שבפועל מעולם לא השקו אשה במים האלה...
 
כשהיהדות מעמידה זה מול זה את האמת הפרטית של אבא אחד מול הרס משפחה, הרי שההחלטה היא ברורה. האמת היא נר לרגלי אנשים קיצונים כמו החרדים, ההלכה מעולם לא הייתה קיצונית.