מדוע אין קווי לילה בערים הגדולות?
בכל קיץ, שחברות האוטובוסים יוצאת בקמפיינים על קווי לילה, אני תוהה מחדש: מדוע רק בקיץ בסופי שבוע למועדונים, ולא כחלק מתבנית קבועה בכל השנה? בעיר כמו תל-אביב אבל לא רק היא, אלא גם בחיפה ובירושלים, קשה להבין מדוע אין כלל תחבורה ציבורית עירונית בשעות הלילה.זה לא רק עניין של ביקוש שקיים בוודאי אלא חלק מתרבות עירונית חיה ותוססת כמו בכל עיר גדולה נורמלית בעולם, בוודאי כאן שאין רכבת תחתית. זה לא עניין מסובך מדיי. למשל בתל-אביב, צריך לקבוע על קיומם של מספר מצומצם של קווים מרכזיים, שנוסעים מהמרכז לשכונות הדרומיות והצפוניות או בתוך העיר. זה לא צריך להיות בתדירות גבוהה כמו ביום או אפילו בערבים ואפילו אפשר לדבר על מחיר כרטיס גבוה קצת יותר (אם זו הבעיה) אבל עצם קיומה הוא מתבקש. אני אתן דוגמא קונקרטית, בתל-אביב, קו 25/24 מבת ים (או כרמלית בלילה) לרמת השרון דרך רמת אביב (ואפשר אם כבר להאריך אותו עד הרצליה), אם הוא היה יוצא החל מהשעה 1 בבוקר פעם בשעה עד 5 בבוקר, היה קו מועיל מאד, בוודאי לסטודנטים (מעונות הסטודנטים ברמת אביב) או לסתם מי שרוצה לחזור ממרכז תל-אביב בלילה מאוחר. זוהי דוגמא בלבד (בתור אחד שגר באזור צפון תל-אביב), וכמובן שאפשר לדבר על קו מרכזי גם לדרום תל-אביב ועוד מספר מצומצם יחסית של קווים לנקודות נוספות בגוש דן (שלא לדבר על קווים כמו 5 ו -4). אני מניח שגם בירושלים ובחיפה העניין דומה, אני פשוט לא מכיר את המציאות התחבורתית שם.