מדברת ומדברת

מדברת ומדברת

יש לנו ילדה בת חמש, מקסימה וחמודה שמקבלת טונות תשומת לב (במיוחד לאור העובדה שאחיה - בן שנה - דורש את שלו) אבל מה - מדברת המון. בימים האחרונים היא מדברת ומדברת ומדברת, בלי הפסקה ממש, לא על נושא ספציפי אלא על הכל: סיפורים מבית הספר, שאלות, חידות, תיאורים של המציאות... כל משפט שני שלה מתחיל באמא תראי! או אבא תסתכל! או אמא בואי!, מה שכמובן מקפיץ אותנו מיידית ולפעמים אנחנו מגלים שהיא רוצה שנתייצב רק כדי לשמוע סיפור או לראות ציור. כשזה קורה כל דקה זה יכול להוציא מהדעת. אני רוצה להענות לה, אבל אני גם רוצה להיות יכולה להמשיך לתפקד תוך כדי (לבשל, להניק, לנקות, לשחק עם הקטן וכו') בלי לגרום לה להרגיש דחויה. זה בכלל אפשרי? אשמח לכל הארה
תודה
 

לאה_מ

New member
יש לי אחד כזה בן 9.5 ../images/Emo13.gif

האמת? לפעמים זה קצת מייגע. לפעמים אני מוצאת את עצמי מאזינה לדברים שאני לא מבינה בהם כלום. מצד שני, זה גם נותן לך המון ידע בכל מיני דברים של ילדים. אני, למשל, יודעת המון שמות של פוקמונים ואת הגלגולים שלהם ואת הכוחות המיוחדים שלהם, כך שיש לזה יתרונות (אחר כך את יכולה להרשים את חבריהם של הילדים שלך
). היתרון המשמעותי ביותר מבחינתי בילד מדבר הוא השיתוף - הוא משתף אותי בהרגשות שלו, בדברים שקורים לו, בקשיים שלו, בשמחות שלו - זה פשוט נפלא. אני רואה חברות שלי שהילדים לא מדברים כל כך הרבה, שמאד מתוסכלות מאי הידיעה שלהן. ולגבי להמשיך לתפקד תוך כדי - מה הבעיה? אני אומרת לו "עכשיו אני רוצה להכין ארוחת ערב. אז אתה יכול לבוא ולדבר איתי במטבח, ובזמן שאתה מספר לי, אתה יכול כבר גם לערוך את השולחן...". אגב, לאחרונה יצא לי גם לומר לו שאני לא מבינה כלום בנושא מסויים ומבקשת שהוא לא יכנס לפרטי פרטים (למשל, איזה משחק מחשב או תכנית טלויזיה שלא ממש בא לי להתעמק בהם). אני מקפידה לא לתת לו תחושה שאני לא רוצה לדבר איתו, אלא שהנושא הספציפי הזה מעניין אותי רק ברמה שטחית, ואם הוא רוצה לנהל שיחה בנושא אחר - אני אשמח. לפעמים אני מנתבת בעצמי את השיחה לכיוון שמעניין אותי יותר. אבל בשורה התחתונה - לדעתי זה יתרון.
 

Shellylove

New member
ומה את עושה אם

הוא רוצה לדבר כשאת עסוקה במשהו אחר שלא מאפשר לך לשלב בין השניים כמו שיחה עם חברה? (שואלת מתוך עניין).
 

לאה_מ

New member
אומרת לו שאני משוחחת עכשיו עם חברה

ומבקשת ממנו להמתין ולספר לי כשאסיים. מובן, שאם הוא לא רוצה "סתם" לספר לי משהו, אלא נכנס עם איזו בעיה "בוערת", אני אפסיק את השיחה שלי עם החברה כדי לשמוע אותו.
 
אפשר לשלוח אליך את יערה לכמה ימים?

שיפטפטו להן ביחד, ליערה יהיה את מי לשאול "מה זה?" או "מי זה?" 8 פעמים בדקה, את תוכלי להניק ואני אוכל לשאוב בלי שילדה בת שנתיים תטפס עלי.
 
למעלה