מבקש המלצה לאופנוע

sepul

New member
מבקש המלצה לאופנוע

שלום. אני שמי מיכאל סטודנט בן 25 ואני מבקש עצה בקשר לקניית אופנוע. נכון להיום הדרישות שלי לא גבוהות במיוחד והמטרה של הכלי בשבילי היא פחות ספורטיביות יותר למידה וצבירת ניסיון על דו"ג. הרישיון שיש ברשותי הוא A1 משנת 2007 אך בפועל לא רכבתי מאז השיעורים. קודם כל התקציב: התקציב הכללי שאני יכול לעמוד בו הוא 22000 כולל הכל,כשאת הציוד אני מתכוון לקנות יד שניה על מנת לחסוך עלויות (חוץ מקסדה שהיא תיהיה חדשה) . דרישות מהכלי: כלי פשוט ואמין כמה שאפשר ,כשהמטרה היא לטפל בכלי לבד (או בעזרת אבא) בדברים שניתן. יעוד:כמו שציינתי הכלי מיועד בעיקר ללמידה של עולם הדו"ג טיולים בסופ"ש ונסיעות קצרות בפרפריה של ב"ש. כלים שחשבתי עליהם: מקריאה בפורום הבנתי שלרוכב המתחיל מומלץ לעלות תחילה על דו"ש ןלכן נבחרו 3 אופציות. 1) XT\XR\WR 2007-2008 כלים בעלי נפח קטן של 125 סמ"ק יתרונות : כלים חדשים יחסית חסרונות: הספק נמוך . 2)DR\XT 1999-1998 כלים בעלי 350 סמ"ק יתרונות : נפח סביר חסרונות :כלים ישנים .(בהנחה שאני אמצא כלי שמור!!) 3)לא המועדף עלי אבל נכנס לתקציב יוסנג GT 250 ללא הפירינג(אני יודע שהוא לא דוש פשוט הוא נכנס לתקציב). כמו שציינתי קודם לכן אני סטודנט ולכן מה שבעיקר חשוב לי זה האמינות של הכלים ועלות האחזקה. מבין האופציות האלו מי יהיה בעל האמינות הגבוה ביותר ? עלו אחזקה מינימלית? כמובן שאם קיימת אופציה שפיספסתי אני אשמח לשמוע. תודה על מראש על התשובה . מיכאל נ.ב : כמובן שהתפקדתי לליכוד עוד בשבוע הראשון כשזה רק עלה בפורום ואני רואה בזה מטרה חשובה.
 

M O R M

New member
הכוון שלך לדו"ש נכון מעדיף את ה- WR125

גם XT125 יעשה את העבודה טוב. אמממ. ה- הונדה XR קצת פחות שטח . ללמוד לרכוב נכון לומדים בשטח ועדיף עם מנוע קטן ולא מאיים. השאר ישנים מאוד
 

bulb

New member
תגיד, יצא לך לרכב על XT125 בשטח?

אחרי סיבוב קטן, הרגשתי שהאופנוע עומד להתפרק לרמת המק"ט (וידוע שאני לא חזיר גזים, בלשון המעטה). וזה עוד לפני שמדברים על הכח (או חוסר הכח, במקרה נ"ל). נכון, מדובר באופנוע חדש עם אחריות ללא הסטוריה עלומה, אבל כאן היתרונות מתחילים ונגמרים. למה לא לחפש איזה DRZ משומש במצב סביר ומעלה?
 

sepul

New member
כמו שצינתי קודם

אני לא מחפש כוח יותר מידי אלה למידה כדי שאני יוכל להתקדם. לגבי הDRZ הוא מאוד מוצא חן בעיני אבל מחוץ לתקציב לעומת זאת ה DR כן אבל זה יעלה לי כ 900 ש"ח בנוסף לביטוח. שוב אם חכמי הפורום ימליצו על DR (אולי אפילו כלי ספציפי) אז יכול להיות שאני ילך על האופציה הזאת. לגבי ה כלים בעלי הנפח הקטן , האם נכון להגיד שהם יהיו אמינים יותר בגלל היותם חדשים ? האם מחירי החלפים יהיו זולים יותר? היוסנאג עלה כאופציה אך ורק בגלל התקציב. ה CBF 250 הוא לא אופציה בגלל התקציב. האם קיים כלי שפיספסתי? במידה ולא מה הכלי המומלץ לטיולים ונסיעות קצרות בעיקר בפרפריה של ב"ש. תודה.
 

Red Ross

New member
CB250 (93-96)/GN250/TU250/GZ250 למרות שגם אני הייתי ממליץ לך, לשדרג את הרישיון ולקנות את אחד ה-500-ים. תמורה עדיפה באותו מחיר.
 

sepul

New member
זאת אופציה שחשבתי עליה רבות אבל

לא נראה לי להתחיל בנפח גבוה יחסית. שמתי לב שהכלים נמכרים במחירים נמוכים מאוד אבל אני לא בטוח בעצמי מספיק כדי להתחיל ב 500 סמק.
 

אהוד א1

New member
ה-250 הנ"ל לא יתרמו/ילמדו אותך כמעט כלום.

סתם תבזבז שנה עד שתשדרג ל-500. אם יש לך מוח בין האוזניים וקצת בגרות לך על אופנועי ה-500, הם מהווים יופי של כרטיס כניסה לענף.
 

h a j b i

New member
../images/Emo45.gif עם הסתייגות

ה - 250 ילמדו אותו בדיוק כמו שה - 500 ילמדו. אולי לזה התכוונת אבל הכותרת מטעה. לעשות שטויות אפשר גם עם 50 או 125 סמ"ק, מניסיון שלי ושל רבים וטובים אחרים.
 

shayoo70

New member
הם לא כאלה מרתיעים

אם תיקח קורס שילמד אותך על ההתחלה ויש לך שליטה עצמית מה שנראה שכן כי אתה חושש וזה טוב. אתה תפיק מהם הרבה יותר תועלת.
 

sepul

New member
למרות שאני לא בטוח מס שאלות לגבי 500

האם כאשר אני מגדיל את הרישיון ירשם שיש לי רישיון 3 שנים או 0 שנים? הפרט הזה יכול להוזיל לי את הביטוח בכמה מאות שקלים ולכן הנושא חשוב לי . האם כאשר מסתקלים על כלים בעליי 500 סמק יש טעם להסתקל על דו"ש? כמו שציינתי קודם קראתי בפורום לא מעט ואתם המלצתם להתחיל בדו"ש בינוני. האם הכלים יהיו אמינים ופשוטים מספיק לטיפול עצמי בהם? תודה רבה על ההיתיחסות הרבה! מיכאל
 

right turn

New member
בהחלט יש טעם לשקול דו"ש

אם אתה עושה רשיון בלתי מוגבל כדאי לך מאוד לשקול את ה DR650 או XT500/600 אלה אופנועים מעולים למתחילים שגם יעזרו לך להבין מה אתה מעדיף להמשך - שטח או כביש אמינות גבוהה ואפשר למצוא עדיין כמה שמורים. אני מניח שה XT500 יהיה יותר זול.
 

kangal

New member
בוודאי שיש מה להסתכל על דו"ש../images/Emo70.gif

האופציות שלך, בהגדלת הרישיון, רק הולכות ונפתחות. יש הרבה כלי דו"ש שיכולים לשמש אותך ביום יום החל מה"דוקטור" (DR650), ה XT, ה XR הטנרה, סופר טנרה, אפריקה טווין וכו'. לגבי הרישיון - יורד ל התחלה, כי במדינת
יש הפרדה של סמ"ק וכל עליית מדרגה מורידה אותך אחורה. מעניין אם תשדרג ולבסוף תחליט לעבור ל כלי של 250 סמ"ק, האם מסתכלים על הוותק שלך באותו הנפח? (רמז - לא).
 

sepul

New member
הגעתי להחלטה ואשמח לעצות

אז ככה אני מעדיף כרגע לא להגדיל את הרישיון שלי (וגם אם כן אני מעדיף כלי בעל נפח קטן יותר). אין לי לאן למהר במעלה הסמק ואני מעדיף לצבור ניסיון על כלי בעל הספק נמוך יותר. חזרנו לאופציות המקוריות: DR או DRZ 99-01 או יפני 125 08-09 יד שניה. נראה לי האופציה העדיפה בשבילי היא ה DRZ אבל איך מוצאים כלי לא גמור שאני לא יתקע איתו בשטח? בנוסף אני צריך עזרה בקניית ציוד: איזה קסדה עדיף ? כביש או שטח? חברה מסויימת ? סדר גודל של מחירים? כנל לגבי מעיל וכפפות. בנוסף חנויות יד שניה מומלצות(אם יש) חוץ מהקסדה אני מעדיף לקנות כל יד שניה. תודה רבה על ההתייחסות! מיכאל.
 

kangal

New member
כמה תשובות

לגבי כלי, עדיף כמה שיותר חדש, רק שה 125 ארבע פעימות ממש, אבל ממש חלשים.... למצוא כלי ששימש גם לרכיבות שטח שיהיה במצב טוב, עניין של מזל נטו. הסיכוי נמוך, אך קיים. ה DRZ של שנת 2002 עדיף בגלל מתלים קצת יותר טובים מהדגמים המוקדמים יותר. קסדה - אני אישית מחזיק גם וגם. רכיבת כביש ארוכה עם קסדת שטח, אינה תענוג. גם רמות רעש גבוהות (למרות שאני רוכב עם אטמי אזניים), גם המון רוח לפנים (שזה נהדר בקיץ, החורף
), גם גר די גבוה של המצחיה. קסדת כביש בשטח היא סיוט מבחינתי, חם, לא מאוורר, ללא שדה ראיה רחב.... יש קסדות שנקראות "אינדורו סטייל" שמשלבות את היתרונות של שתי הקסדות, רק שהמחיר שלהן YYY. לגבי מחירים, כל קסדה בסביבות ה 500-600 ש"ח תעשה את עבודתה נאמנה, אין מה לרוץ ולרכוש קסדה באלפי שקלים. הנה עוד קצת חומר לקריאה.
לגבי קסדות, ניתן ורצוי להגיע אל ידידינו ג'יקסר מהחנות כולבוטקס בר"ג, אחלה שירות ואחלה מחירים. ציוד יד שניה - יש את לוח יד 2, יש את שירשורי המכירה בפעם בחודש בפורום אופנועי שטח ופעם בשבוע פה בפורום הזה יש גם את החנות של רני שמוכר ציוד יד שניה ועושה טרייד אין על ציוד.
 

sepul

New member
אתמול ראיתי מס כלים ויש כמה שאלות

שלום. אז ככה אתמול ראיתי מס' כלים ורציתי לשאול מס שאלות. ראיתי 3 DR ים שנת 99-98 שלושתם עם רישיונות אבל ללא מראות או וינקרים . מה אומר החוק אם אני מעוניין לנסוע גם על כביש? מה כן צריך להיות על האופנוע? עוד שאלה, האם DR שהיה בעבר הרחוק מבית ספר לנהיגה נחשב עדיף על DR אחר(הטענה היא שלא נסעו איתו בשטח אלא רק בעיר )? השבוע אני כנראה יגיע למרכז לחפש ציוד רכיבה איזה חברות לציוד הם מומלצות וכמובן איפה לקנות ? האם כולבוטקס מחזיק גם ציוד שהוא לא קסדות(מעילי רכיבה וכד'?) מה עוד אמור להיות בתיק בזמן טיול? כלים מינימלים? פנימיות? אשמח לעצה בנושא. תודה רבה לכולכם . מיכאל
 

kangal

New member
ובכן, כמה תשובות

אם לכלים שראית כלים ללא מראות /\או וינקרים יש את המראות והוינקרים רק מפורקים, זה לא נורא. חוקית, לרכיבה על הכביש אתה חייב אותם. רוב הרוכבים פשוט מורידים את המראות כשנכנסים לשטח. יש כאלו שמרכיבים וינקרים קטנים. אני את "אביזרי הרישוי" הרכבתי לפני הטסט, לאחר מכן הם פשוט נותרו על הכלי כי אני לא רוכב עליו. אין עדיפות לכלי שהיה כך או כך. המוסכניק שלי אומר "זה לא משנה מה היה בעבר, משנה מה קורה עכשיו", יש עדיפות לכלי התקין ביותר שתוכל למצוא. כולבוטקס מחזיק את רוב הציוד לרכיבה, מה שאין לו הוא יכול להשיג
. אם אתה לחוץ כספית, יש את חנות יד השנייה של רני. בתיק לטיול יש אופציות מפה לכורדיסטאן. אני אישית רוכב עם מים, נייד, פנימיות, כפות, כלים לפו"ה גלגל, פוקסילינה, משאבה, אזיקונים, עוד קצת מפתחות פתוחים/סגורים. לאחרונה קניתי מולטיטול שיש בו את כל מה שצריך לאופנוע, רק כחבילה אחת, עדיין לא יצא לי להוציא אותו מהאריזה.
 

sepul

New member
אוקי אז עוד שאלות אחרי תשובות.

אם ראיתי כלי שהוא עקרונית במצב סביר אבל מבית ספר לנהיגה כדאי לשלם עליו כאלפיים ש"ח יותר ממחירון? סביבות 20 אלף ש"ח? מעולם הרכב אני מכיר שכלי נהיגה מבתי ספר נמכרים הרבה יותר זול ... שאלה על ציוד יד שניה: האם ציוד יד שניה יהיה בטיחותי באותה מידה כמו חדש? בנוסף כמה עולה להתקין את הוינקרים והמראות במידה והם לא קיימים אצל הבעלים? תודה מיכאל.
 
למעלה