מבקשת עצה בקשר לתואר שני

מבקשת עצה בקשר לתואר שני

עלתה בי תהיה- האם כדאי להמשיך לתואר שני במנע"ס מיד בסיום התואר הראשון? רוב הסיכויים שאני אסיים את הראשון בהצטיינות או קרוב לכך לא נראה לי שתהיה בעיה להתקבל אגב, אני לומדת מנע"ס במסלול האקדמי של המכללה למינהל- וכן, בדקתי אין בעיה להתקבל לתואר שני עם תואר ראשון מהמכללה למינהל אני יודעת שצריך גם לעשות gmat אני בת 23 ועוד שנה מסיימת תואר ראשון, בן זוגי התחיל עכשיו את התואר הראשון שלו לא יודעת אני כולי בדילמות ובילבולים- עבודה? המשך לימודים+עבודה? בנוסף עומדת על הפרק אולי הגירה לקנדה... אוף, מה עושים? מישהו?
 

פומפיה

New member
עצה?

לפני הכל - כיוון שמנע"ס הוא לא בדיוק מקצוע - במה את חושבת לעסוק? באופן כללי, הייתי מייעצת לך לעצור לרגע, לפתח את הקריירה, לגבש ולהתגבש על מה שעושה לך טוב. לאחר תקופה (כמה שנים?) וקריירה זוטא, אני ממליצה לך לפנות ללימודי המשך. העניין הוא שבד"כ פונים ללימודי המשך בשלב קצת יותר מתקדם של הקריירה, בשלב בו את מתחברת לחומר הנלמד ויכולה ליישם אותו. תקני אותי אם אני טועה, ההנחה שלי היא שאת עדיין אינך שוקדת על פיתוח קריירה במלוא עוזך. יתירה מכך וכחלק מכך, קיים העניין של הגיבוש העצמי. לאחר תקופת מה, זה מאוד לא נדיר שאנשים הופכים כיוון ומתמקדים בנושאים אחרים ממה שתכננו מראש, לפעמים אלו תחומים שהם עצמם לא היו מודעים לקיומם (אם זה לא מפחיד
, את מוזמנת לעיין ב"שרשור ההסבות" הידוע). אני מציעה גם שתגשי לאתר של רקאנטי ותבדקי מהו ממוצע הגילאים בתארים המתקדמים של מוסמך בעסקים. זה יתן לך פרספקטיבה נוספת. את עשויה לגלות שאנשים הולכים לשם כאשר הם רוצים ובשלים. לפחות רובם, כמובן. נשמע לי שבמקרה שלך חבל לעשות תואר בשביל התעודה ו/או בשביל לשפר פוזיציות בקורות החיים (עלות-תועלת, יו נואו). ובנוגע להגירה לקנדה, זו נראית לי שאלה לפורום אחר
נ.ב. כמובן שישנם תחומים ומקצועות, בהם אין ממש מה לעשות עם תואר ראשון. ע"ע פסיכולוגיה, מי כמוני יודעת.
 

יוסי99

New member
זהירות הטעיה

הנתונים הנ"ל הם של מסלול ייחודי, הבנוי לאוכלוסיה מאד מסויימת, ולא בכדי הנתונים נראים כפי שהם. מדובר ב executive mba - תואר שונה במתכונתו, תכליתו, אוכלוסיית היעד שלו ותנאי הקבלה, בצורה די מרחיקת לכת, ממסלולי ה MBA האחרים.
 

פומפיה

New member
יוסי, אוח, יוסי ../images/Emo13.gif

ראשית, הנ"ל הוא כמובן דוגמא וציינתי במפורש שכדאי לה לעיין בנתונים של התארים המתקדמים. לעצם העניין, גם רקאנטי לכשעצמו הוא דוגמא. חיפה, למשל, כוללת בתנאי הקבלה (ל-MBA, להרגיעך) דרישה לשלוש שנות ניסיון ניהולי והם מייעדים את התואר למנהלים ש"רוצים לפתח את כישוריהם הניהוליים." אם נשוב לרקאנטי משום מה, גם אם תבדוק את ממוצע הגילאים של המסלול הספציפי מב"ע, אני משוכנעת שממוצע הגילאים איננו עומד על 23. גם לא 24. שנית והכי חשוב - בוא נניח רגע לטפל ונתייחס למהות. אתה באמת חושב שכדאי ללמוד לתואר שני במנע"ס מיד לאחר תואר ראשון במנע"ס, וכל זאת ללא כל ניסיון ניהולי ו/או ניסיון עבודה מסוים בתחום? אני מקשיבה.
 
רקאנטי

אני לומדת ברקאנטי ויש תחושה כי יותר ויותר צעירים מגיעים ללמוד בגיל צעיר, ולדעתי זה נובע מהמצב במשק (בוגרים לא מוצאים עבודה ולכן ממשיכים ללמוד). זה מה שאני עשיתי. נכון, התואר הזה הוא לא מקצוע, אבל אם לומדים התמחות בתחום של התואר הראשון, אפשר מעט יותר להתמקצע (למשל, מי שלמד תואר 1 כלכלה יכול ללמוד בהתמחות מימון-חשבונאות, מי שלמד מחשבים יכול להתמחות במערכות מידע, מדעי החברה - התנהגות ארגונית וכו'). המסלולים המיועדים למנהלים (אקזקיוטיב, לה"ב) מלאים בתכנים מתאימים ומסלול ה-MBA הרגיל פונה בתכניו לבוגרים צעירים ללא נסיון. ושוב, אמנם התואר לא "יעשה" אותך מנהל, אבל הוא יעשיר אותך בתחום שתבחר ויקנה לך מעט יתרון יחסי. בהצלחה.
 

פומפיה

New member
"לא מוצאים עבודה וממשיכים לעבוד"

היום הרבה בוגרים לא מוצאים עבודה ולכן ממשיכים בקריירה האקדמית. לנ"ל יש תואר ראשון במנע"ס. אני חושבת שכדאי לה לעצור ולפתח קריירה זוטא, להתגבש על מה שמעניין אותה. אם היא בכל זאת בוחרת בהמשך לימודים - אני לא בטוחה שכדאי לה (ולאחרים במצבה) להמשיך לתארים מתקדמים במנע"ס בשלב הזה. מאוד ייתכן שעדיף לה לעשות תואר בתחום נוסף (מדעי המחשב? משפטים? משהו אחר?).
 

יוסי99

New member
לשאלתך

אף תואר במנע"ס לא שווה כלום ללא ניסיון, וזה ידוע ונאמר במפורש ע"י צוות הפקולטה. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם רצף לימודים לפני הניסיון עשוי להיות הגיוני. החל מאנשים ששוקלים להשלים גם ד"ר בניהול ואח"כ לנצל זאת כדי למנף עצמם בשוק האזרחי, דרך אנשים שמעוניינים להתמקצע בתחום מסוים במקביל\לפני החדירה לשוק העבודה (למשל, אדם שאין לו רקע בחשבונאות\כלכלה אבל דרך התמקצעות במנע"ס רוצה לעסוק בתחום פיננסי מסוים, כגון מימון חברות), וכלה באנשים לא מעטים, שמגיעים לתואר השני עם תואר ראשון בתחום אחר, שמאפשר להם במקביל \ לאחר מכן להכנס לשוק העבודה ולא צריכים לפחד לצאת לשוק "רק" עם MBA, כי הם יכנסו לעבודה דרך התואר המקצועי שלהם, ויתקדמו באמצעות הכישורים שכבר רכשו מוקדם בMBA. לצורך העניין - לעו"ד, ה MBA עשוי להיות שימושי יותר בתחילת הדרך, ככלי להבנה כלכלית בסיסית+ בתחומים מסויימים, או אפילו להבנה מעמיקה, מאשר בהמשך הדרך, ככלי ניהולי המבוסס ניסיון וכו. כדוגמה - משרדי עו"ד מעדיפים בוגרי ניהול על פני כלכלה, במקרים רבים. והרי בוגרי ניהול לכאורה פחות "מקצועיים" בתחום הפיננסי. אלא מה ? בתוכנית בכלכלה חסרה הכשרה חשבונאית. במלים אחרות, מרכז הערך של התואר שמחפשים, הוא יכולת לקרוא דו"ח תקופתי של חברה. באשר לממוצע הגילאים וכיו"ב - אם הכל ילך כצפוי - אז בגיל 23-24 אני באופן אישי כן אהיה שם, אבל מובן שממוצע הגילאים לא כזה. יחד עם זאת - הוא יותר מתקרב לסוף שנות ה 20 - תחילת שנות ה 30, מאשר לממוצע הגילאים ב EMBA, שנושק לגיל 40. כנ"ל בנוגע לחלוקה המקצועית שהוצגה באותו אתר, שעשויה להיות שונה למדי/ אגב, מההיכרות (השטחית) שלי עם המסלול - רבים ממשיכים ישירות או בסמוך לתארים ראשונים למינהם. זה פחות מוכתב ע"י בחירה, ויותר מוכתב ע"י מצב השוק בארץ, שבו התעסוקה מעטה והצורך להתבלט עם איזה תואר נוסף הוא רב. נ.ב. כשאמרתי"הטעיה" לא התכוונתי לפגוע באופן אישי, אלא לתוכן הדברים שהוא מטעה.
 

ettt

New member
אני באותה התלבטות

אבל הגעתי למסקנה שרק אם אני רוצה להשאר באקדמיה שווה לי להמשיך לתואר שני מייד אחרי תואר ראשון. ואך רק אם אני אוכל להתקבל למסלול המצטיינים זה יהיה שווה את המאמץ- ולו רק כי זה מסלול שמתפחים אותו יותר ותולים בבוגרים שלו תקוות להמשך. לדעתי מי שייצא בגיל 25-6 עם MBA ואין לו נסיון- ימצא את עצמו מהר מאוד בקטגורייית האוברקולפייד...
 

roni233

New member
שאלה על מנה"ע - בבקשה

עזרה|יש לי מס' שאלות לגבי תואר 1 במנה"ע ואודה לכם מאוד אם תענו לי א. האם תואר במנהל עסקים פותח אפשרויות להתמחויות בתחומים רבים ? ואם כן מהן מגוון האפשרויות או חלקן ? ב. האם למקום הלימוד יש חשיבות מכרעת ? למשל לגבי משפטים נאמר כאן שיש חשיבות רבה ללימוד באוניברסיטה על פני מכללה מבחינת סטאז' והצעות עבודה והיוקרה, מה לגבי מנה"ע ? ג. מה מצב השוק היום בתחום- רווי ? שפל ? ד. נניח שיש תואר ראשון בתחום שאינו כלכלה/ מנה"ע - האם יש משמעות לתואר שני במנה"ע או שללא תואר ראשון בתחום זהה או דומה, אין חשיבות ? ה. האם תואר 1 במנהל עסקים הוא שלב התחלתי ובסיסי ויש צורך אם רוצים להתקדם, גם בתואר שני ? ו. אשמח לכל מידע חשוב בנושא ומקומות לימודים מומלצים תודה ויום טוב
 

זורום

New member
בתור מנע"סניק

בהנחה שמנה"ע=מנהל עסקים, אחרת.. מכות. בוא נראה - א. בוגרי תואר ראשון במנע"ס יכולים להתמחות במספר תחומים כמו - שיווק, ניהול משאבי אנוש, ניהול מערכות מידע, מימון ועוד. מה מעניין אותך? ב. למקום הלימוד יש חשיבות. האוניברסיטאות והמכללה למנהל הכי נחשבות בתחום. אני חושב שגם הבין-תחומי, אבל אל תתפוס אותי במילה. ג. באיזה תחום? באופן כללי, שוק העבודה בכל תחום כמעט פגוע ומצוי בשפל. אבל זהו לא פרמטר נכון. אף אחד לא יודע מה יהיה כשתגדל (=תסיים את התואר ותחפש עבודה). ד. יש בהחלט משמעות לתואר שני במנע"ס. הוא מוסיף את מימד ניהולי והתמחות בתחום מסוים. ה. הכל יחסי. תלוי מה אתה רוצה ללמוד, לאן אתה רוצה להתקדם ומתי. ו. איזה מידע מעניין אותך? פרמטרים לבחינת מקומות לימוד - שם טוב, רמת הוראה ראויה, קרבה ונוחות ושכר לימוד סביר. עיין גם בסעיף ד.
 
למעלה