אני לא יודעת באיזה תחום מדובר
אבל אני נתקלתי במבחן אמריקאי רק פעם אחת בכל הקריירה האקדמית שלי, והוא היה בדיחה. לפחות בתחום שאני לומדת (מדעי הרוח) אין בעקרון מבחנים אמריקאיים, וגם כאשר מרצים רוצים לעשות מבחן כזה, יש ניסיון רציני להניא אותם מכך, כי מראש מבחנים נחשבים למדד נורא לא יעיל לידע, ועל אחת כמה וכמה אמריקאיים. אם בכל זאת את לומדת משהו שאמורים להיות בו מבחנים אמריקאיים, הכלל הוא קודם כל לפסול את מה שנראות כמו תשובות לא הגיוניות בעליל, ואז אם יש יותר משתשובה אחת הגיונית, לחשוב טוב טוב לפני שעונים. כלל נוסף הוא פשוט להגיע מוכנים למבחן ולדעת את החומר, ואז יש סיכוי יותר טוב להצליח. במבחנים באופן כללי, לא אמריקאים, כדאי קודם כל לנסות להפטר מן הלחץ. אני יודעת שזה קשה לאנשים שסובלים מלחץ בחינות, אבל צריך פשוט לנסות ולהפעיל את ההגיון: מה הדבר הכי הכי גרוע שיכול לקרות במבחן? שתיכשלי בו. מה התוצאה של זה? שתצטרכי לגשת למועד ב'. וגם אם הכי הכי גרוע יקרה ותכשלי במועד ב', עדיין זה לא אסון. מקסימום תעשי קורס חוזר. לא נעים, אבל לא טרגדיה. לכן אין שום טעם להלחץ. על אחת כמה וכמה כאשר לחץ הוא אחד הגורמים הבולטים לכשלון בבחינות. בשלב הבא, כדאי להדפיס לוח שנה (מ-outlook או כל מקום אחר) של החודשיים הקרובים, ולכתוב בו את כל הבחינות שיש לך, ואת כל המטלות והפעילויות האחרות שיש לך לאותם חודשיים, ולתלות אותו איפשהו על הקיר או במקום בולט אחר. למה? כי ככה תדעי בדיוק כמה זמן יש לך עד כל מבחן, כמה זמן בין מבחן למבחן, ואילו עוד דברים חוץ ממבחנים עשויים להפריע לך בלמידה (ימי הולדת, מסיבות, אירועים וכו' וכו'). במצב שאת לחוצה, כדאי לחלק מראש באילו ימים תלמדי לכל מבחן, כאשר אם יש כמה מבחנים קרובים, כדאי לתת זמן מראש ללמידה לשני המבחנים, אבל להשאיר את היום (או כמה שעות) לפני כל מבחן פנויים כדי לחזור על החומר למבחן הספציפי הזה. אם מדובר על מקצוע בעל אופי הומני, כדאי, לפחות עד שתסגלי לעצמך שיטת למידה, לקרוא היטב את כל החומר ולסכם אותו תוך כדי קריאה (גם מה שכתוב במחברת, וגם מה שכתוב במאמרים), ולעשות את זה עוד לפני המבחן. אז ביום לפני המבחן אפשר לקרוא רק את הסיכום, ואת לא מוצאת עצמך ברגע האחרון מנסה לקלוט מה כתוב ב-500 עמודי חומר שעד כה רק רפרפת עליהם. (וכשאני אלמד ללכת לפי הכלל הזה, המצב יהיה טוב
). בזמן כתיבת המבחן, חשוב קודם להסתכל על כל השאלות במבחן, ואם יש בחירה, לחשוב על איזו שאלה יש לך תשובה יותר מלאה, ולבחור אותה. בזמן הכתיבה, חשוב לשים לב להכניס מספיק פרטים כדי שידעו שאת מבינה את החומר (עוד כלל שאם הייתי מיישמת אותו בסמסטר שעבר, המצב שלי היה יותר טוב
) - הרי הבחינה אנונימית והמרצה לא יודע אם את סטודנטית טובה ומבינה בדרך כלל, או לא - ומצד שני לא לענות על דברים שאינם השאלה ששאלו, ולא סתם למרוח. כל בודק מבחנים מיומן יודע לזהות מריחה ממרחק כמה קילומטרים, וזה לא יעזור לך.