תוספת זמן זה לא ההקלה היחידה הניתנת
הפרעות למידה אינן אחידות, בכל אדם הן מופיעות בצורה ובדרגה שונה, למרות שישנם תסמינים דומים, אך לא כל התסמינים מופיעים בכל אדם ובאותו האופן. ישנם הקלות נוספות הניתנות לאלו הסובלים מהפרעות למידה, בנוסף לתוספת בזמן ניתן להשתמש בדף נוסחאות או מושגים בגלל הקושי של הדיסלקטים והדיסקלקולים בזכירה של שמות ומספרים חסרי משמעות. בנוסף, ניתנת האפשרות להבחן בע"פ לאלו הזקוקים לכך, כוון שחלק מהדיסלקטים והדיסגרפים חווים בעיות קשות בקריאה, כתיבה, הבעה בכתב וארגון התשובה שלא בע"פ. אני לדוגמא, לא מסוגל לענות לשאלות מורכבות בע"פ בצורה טובה, איני מסוגל לארגן ולזכור את כל התשובה מבלי לרשום אותה מראש, אך אני מכיר דיסלקטים שאינם מסוגלים לענות לשאלות מורכבות בכתב כמעט בכלל, אך תשובותיהם בע"פ מלאות, מורכבות, מדויקות ולעניין. וכל ההקלות הללו אינן עוזרות לאדם כמוני עם קושי בתפיסה מרחבית והערכת מרחקים וגדלים ובילבול בין ימין\שמאל ולמעלה\למטה, אמנם התופעה אינה חמורה אצלי אך אני חש שהיא בהחלט תשפיע על תוצאות המבחן. ולכן האם המבחן הזה מתייחס לכל אדם עם כושר הנדסי, מרחבי או גרפי נמוך כאדם פחות אינטליגנטי? 1)האם זה אומר שבעלי הפרעות הלמידה הם פחות אינט' מאלו ללא אותן הפרעות? בנוסף, ידוע ממחקרים על המוח הגברי והנשי שהיכולות ההנדסיות, מרחביות ומתמטיות גבוהה יותר אצל גברים, ולעומת זאת היכולות המילוליות, הרגשיות, ההבעתיות, והיכולות החברתיות גבוהות יותר אצל נשים, אך המבחנים הללו אינם בודקים יכולת מילולית, אינם בודקים יכולת רגשית או הבעתית אך בכדי להיות אדם עם יכולת מילולית גבוהה הנ"ל חייב להיות אינטליגנטי לא? כי היכולת לשוחח עם אנשים אחרים, לאבחן אותם, לזהות רגשות באופן מורכב אלו דברים שרק אנשים בעלי אינטליגנציה מסוגלים לעשות. לכן מנסא למעשה לא רק מפלה אלו בעלי הפרעות למידה אלא גם נשים, גם אלו מן הנשים בעלות אינטליגנציה גבוהה, כי המבחנים האלו פשוט לא מבחינים באותם פרמטרים של אינט'. 2)האם לפיכך קובע ארגון מנסא שנשים פחות אינט' מגברים? (ובאמת מעניין אותי, כמה אחוזים מתוך כלל החברים במנסא הן נשים?) ונקודה אחרונה, כיצד יכול אדם עיוור לעשות את המבחן שלכם? הרי המבחן הוא ויזואלי, ולא ניתן להקריאו או לפותרו בע"פ נכון? 3)האם זה אומר שעיוורים הם בהכרח פחות אינט' מהרואים? רק בגלל שאינם מסוגלים לעבור את המבחן שלכם?