מאמר קצר על Zoom G9.2tt

khammel

New member
מאמר קצר על Zoom G9.2tt

להלן תרומתי הצנועה לאור אווירת השינוי החיובית בפורום והמחסור בנוכחות נשית. לאחרונה, יצאתי לחפש לעצמי מולטי-אפקט חדש. רציתי משהו שייתן לי יכולת הקלטה טובה, עם ממשק מחשב נוח, רציתי יכולות שיתמכו בנגינה לייב, סאונד טוב גם בלייב וגם בהקלטה וכמובן, שהכל יגיע במחיר סביר. על הפרק עמדו GNX3 של דיגיטק, GT-8 של בוס וה-G9 של זום. לסאונד של הדיגיטק לא התחברתי בשום צורה והוא ירד מהפרק כמעט מייד. ה-GT8 מאד מרשים, ורסטילי, עם המון אופציות, אבל הוא פיזית גדול, קצת מסורבל לתכנות לטעמי, והוא נשמע כמו... בוס. או שאוהבים את זה או שלא. אני לא כ"כ. מה שכן, המכשיר מגיע עם המון סאונדים מיוחדים ומציע אחלה תמורה למחיר (הלא זול). ה-G9 לעומתו מציע פשטות הפעלה, מגוון סאונדים והכי חשוב – 2 מנורות שנותנות לו נוכחות של מגבר אמיתי. זה לא אומר שהוא לא נשמע לפעמים כמו זום... הוא כן, במיוחד אם ה-ZNR (מפחית רעשים) מופעל. מצד שני, אם מוסיפים אפקט חיצוני רועש (כמו למשל טרבל בוסטר) אז ה-ZNR מחולל נפלאות ושומר את הכל שקט, שקט. לא אכביר במילים – קניתי את הזום. אני עם זום כבר הרבה שנים (9150 + GFX8), אוהבת את האמינות של המוצרים, אוהבת את קלות השימוש. מימוש ה-USB במכשיר סטנדרטי, כך שהוא נתמך בלינוקס (דביאן, אם זה מעניין). הסאונד בהקלטה נקי מרעשים וכמו שאתם תוכלו לשמוע, נותן תוצאות טובות. אז מה מקבלים עבור 2000שח? מולטי לא קטן ומעט כבד, בתוך קופסת מתכת די מרשימה. יש ארבע קבוצות בנקים כשבכל קבוצה עשרה בנקים ובכל בנק חמישה פריסטים. סה"כ 200 אפקטים שמורים. אבל – כל החבילות מגיעות עם אותם הפריסטים מהמפעל וחלק גדול מהם נשמע... איך לומר בעדינות? לא משהו. מה שכן, האפקטים מדגימים היטב את טווח היכולות של המכשיר ומגרים את המשתמש לנסות ולייצר סאונדים חדשים ומעניינים. מה שיפה במכשיר הוא שלכל פדאל יש שני ערוצים + 3 פדאלי שליטה, מה שמאפשר המון גמישות בנגינה. כסטנדרט, פדאל אחד לרוב מוגדר בתור פדאל ווליום בעוד האחר מבצע מודולציה כלשהי. והשלישי? השלישי נקרא פדאל-Z והוא למעשה מין דוושה נוספת על גבי פדאל הוואה שמחליק לצד במקום מעלה-מטה. ככה מקבלים שני פדאלים באחד ואפשר לבצע שתי מודולציות במקביל. חברים, זו המצאה מדליקה, נוחה יותר ממה שנדמה ונראה לי שקניתי את המכשיר רק בשביל זה.* בנוסף יש גם כפתור טאפ שמאפשר עוד פרמטרי שליטה להדלקת וכיבוי אפקטים בפדאל, לטאפ-דיליי ועוד. הדיליי במכשיר ארוך מאד ונותן תוצאות טובות בקטעי הרמוניה 3 חלקים (א-לה 'ברייטון רוק'). הדיסטורשיינים מעולים ומדמי המגבר מפתיעים לטובה. כנ"ל מדמה הבס ומדמה האקוסטית. בעיקרון, המכשיר מגיע עם הדמיות מובנות של מלא מגברים ופדאלים מוכרים. לזה ניתן להוסיף שלל מודולציות, כולל הדמיות של מצבי הקלטה (מיקום מיקרופון, סוג חדר בו מקליטים...). ניתן לשלוט בכמה המנורות יצבעו את הסאונד ולשחק עם EQ ברמת האפקט וברמת המגבר (המדומה). בקיצור, חוץ מלהכין קפה, המולטי הזה עושה כמעט הכל. איכות הדגימה יכלה להיות מעט יותר טובה וגם הסאונד באזניות לפעמים חלש או מלאכותי, אבל בינתיים אני מאד מרוצה. עוד לא יצא לי ללמוד את המכשיר לעומק או את תוכנת ההקלטה שאני משתמשת (ardour) אבל הקלטתי כמה דוגמאות שיכולות לתת לכם מושג לגבי מה המכשיר נותן. לא השקעתי בלנגן היטב/מדוייק ולא השקעתי בלייצר סאונד איכותי. מה שאתם מקבלים לא ערוך בצורה כלשהי, למעט מספר חיתוכים כדי לקצר או לצרף יחד קטעים. נגעתי מעט ב-EQ של המכשיר עצמו ובפרמטרים של המנורות והשארתי את אלו זהים לאורך כל ההקלטות. מה שתוכנת במפעל זה מה שאתם שומעים (במגבלות הנגינה שלי... אחרי שבוע עם מעט שעות שינה ו-2 דדליינים בעבודה). שימו לב שלא בהכרח ניגנתי דברים שמתאימים לסאונד שבחרתי. זה בסה"כ קטעים מסשן אימון שלי שהקלטתי כדי ללמוד את המכשיר. כמובן שיש עוד המון מה לספר, אבל חוברת ההפעלה היא איזה 100 עמודים. הפרטים הטכניים באתר היצרן: http://www.zoom.co.jp/english/products/g92tt/index.php תגידו מה אתם רוצים לדעת עוד ואני אשתדל לענות.
זהו. האזנה נעימה. (זה נשמע קצת שונה ממחשב למחשב, אז אם שומעים גרוע – זה המחשב שלכם
). *שימוש בפדאל-Z יש בקטע WahAbuse (פדאל וואה מתפקד רגיל ואז ה-Z מאפשר... שנים שאני רוצהלהתעלל בסולו הזה) ובקטע BriDelay (וואה מכניס ומוציא את הדיליי וה-Z מכניס את ההרמונייזר לפעולה. בנוסף, כפתור הטאפ מאפשר לסמפל דיליי קצרצר, מה שמאפשר לאלתר על הליווי ולשחק עם הדיליי במקביל). דוגמאות סאונד: http://media.putfile.com/G9-KingTone http://media.putfile.com/G9-Thrash http://media.putfile.com/G9-AcousticSim http://media.putfile.com/G9-Blackmore http://media.putfile.com/G9-WahAbuse http://media.putfile.com/G9-BassSim http://media.putfile.com/G9-BritDist http://media.putfile.com/G9-BriDelay
 

miki872

New member
כתבה מעולה

הסאונדים פחות. לא אהבתי בכלל, אישית. תודה רבה, החכמתי!
 

khammel

New member
סאונד

כאמור, כל נושא ההקלטה וסאונד די חדש לי. בשיגרה אני מנגנת גיטרה-->טרבל בוסטר-->AC30 עם קצת קורוס וזהו. לא צריכה שום דבר מעבר לזה. אבל אי אפשר לנגן על הווקס באמצע הלילה... גם להקליט אותו זה לא פשוט. כשאני אלמד את הזום יותר טוב ואת ardour יותר טוב, אני אנסה להעלות הקלטות ראויות. יש גם דמואים רשמיים באתר של זום שאולי מדגימים את האפקטים יותר טוב. בכל מקרה, טעם וריח... תודה שקראת והאזנת.
 

RoieL

New member
ביקורת מעולה

את הסאונדים יש לי קצת בעיה לשמוע עכשיו כי האימיול פתוח ואני לא עומד לסגור אותו ובנתיים המחשב מת. הסקירה עצמה מצויינת ונשמע שהמוצר שווה למרות שזה זום [
]. מחר נשמע את הדגימות. כל הכבוד בכל מקרה
 

yotamn9

New member
../images/Emo45.gifכל הכבוד!

אחלה מאמר. נשמע מכשיר מעולה, שמנפץ את התדמית הרעה שנוצרה לזום. גם אני לא ממש אהבתי את הסאונד בהקלטה. אני מקווה לשמוע הקלטות נוספות איכותיות יותר בעתיד.
 
שמעתי את הדגימות באתר

של ZOOM ואני חייב להגיד שלמרות כל ההפקה עיבוד מיקסינג וכולי, זה נשמע לא טוב אז בטח שמשתמש ביתי לא יצליח להוציא סאונד נורמלי מהדבר הזה . בכל מקרה הכי חשוב שאת מרוצה מהמכשיר, תתחדשי.
 

khammel

New member
נקודה מעניינת

במקור התכוונתי לקנות microBR של בוס, אבל הדמו שלהם קצת הוריד לי את האמון במכשיר וכשהגעתי לחלילית לא היה במלאי אפילו מכשיר הדגמה אז ירדתי מזה. מעניין כמה החברות משקיעות בדמואים האלו ועד כמה מודעים שם לפוטנציאל הרווח/הפסד מכירתי של דמו. בסופו של דבר, מולטי-אפקט זה צעצוע מבחינתי, כך שאני חיפשתי משהו שייתן מקסימום אפשרויות במינימום מחיר עם מינימום פשרות בסאונד. לטעמי, המנורות ופדאל ה-Z, בשילוב עם המחיר הנוח יצרו שילוב מנצח. לא הייתי ממהרת לפסול שאפשר להוציא ממנו סאונד טוב (מה זה בכלל?) כי יש יותר מדי משתמשים מרוצים בחוץ שעובדים איתו ומוציאים ממנו (כך מספרים) דברים טובים. מה שכן, בינתיים גיליתי שיש למולטי setting מיוחד להקלטות שלא בטוח שהשתמשתי בו. כאמור, יש הרבה מה לשחק איתו בזמן שהמגבר שלי בתיקון. אבל זה סיפור לפעם אחרת.
 
סבבה, בהצלחה. אגב המולטי מיועד

בעיקר לצורך הקלטות? כי אם כן במקום לקנות מכשירים דיגיטליים עם מעבדים AD למיניהם וDSP , עדיף לעשות את זה עם המכשיר הדיגיטלי הכי מתקדם שנמצא כמעט בכל חדר היום - המחשב.
 

khammel

New member
כן ולא

כמו שאמרתי, זה צעצוע... הוא מיועד להקלטות ולנגינה בשוטף, בעיקר למשחקי הלחנה וכדי שאם אני שומעת שיר כלשהו עם אפקטים אוכל מהר לתכנת משהו קרוב ולשחק עם זה. כשאני מנגנת, אני מעדיפה לא לעבוד מול מחשב, מה גם שעולם הלינוקס קצת שונה מבחינת מגוון התוכנות הזמינות. חוץ מזה, איך אתה מקליט אפקטים של real-time modulation במחשב בלי פדאל שליטה? אגב, יש לזום תוכנת עריכה ואפשר להוריד לו פאטצ'ים מהאינטרנט ולשתף עם אחרים... כרגע הוא מבחינתי קצת כמו DI למחשב. בהמשך, נראה...
 
היגטרה מחוברת לפרהאמפ משם

למחשב לכניסה רגילה של כ. קול סטנדרטי וכל עיבוד הסאונד נוצר ע"י guitar rig2
 

khammel

New member
לא הבנתי

אז יש לך או אין לך פדאל בין הגיטרה למחשב? אם אין, אז אני לא מבינה איך אפשר להקליט וואה וואה דינמי למשל (לא auto-wah) או כל אפקט אחר שאתה רוצה לשלוט בו בזמן אמת ולא בעריכה במחשב. לצורך העניין, הזום מתפקד כמידי-קונטרולר כך שתמיד אפשר להתעלם מהמידע שהוא מכיל ורק להשתמש בו כבקר מידי ולעבוד מול תוכנה. המחשב מתייחס אל המולטי כמו כרטיס קול חיצוני. גיטר-ריג לא רלבנטי לי. יש לי תוכנה דומה בלינוקס. אני אנסה.
 
אה, האמת שזה לא חסר לי

אף פעם. בכל מקרה ניתן לרכוש פדאל שליטה לתוכנות מחשב האלה.
 
למעלה