מה פתאום, בוא אני אספר לך סיפור קטן..
עד כיתה י' לא למדתי תנך בכלל - פשוט החלטתי שאני לא לומד את הזבל הזה, ומחקתי את השיעורים מלוח השעות הפרטי שלי, וכל פעם שיש שיעור כזה לקחתי את התיק ויצאתי מכיתה.
המורה אפילו לא ידעה שאני קיים, היא מחקה אותי ברישום סטודנטים כטעות
זה במקרה התגלה בסוף כיתה ט' כי נשארתי יותר מדי זמן בכיתה דיברתי עם מישהו, אז היא נכנסה ואני הסתובבתי לצאת, ושאלה אותי מי אני, והתפלאה איך זה שאני סטודנט בכיתה
מוסר ההשכל מהסיפור: לא צריך לאכול את כל הלוקשים שמערכת החינוך מוכרת לך, אפשר להגיד לילד לא ללכת ולא להתעסק בשיעורים חסרי טעם כמו זה, ובמקרה הישראלי, רק החומר מכיתה י עד י"ב נכלל בחומר לבגרות, כל השאר זה בולשיט ובזבוז זמן יקר.
אגב אין לי בעיה עם ההיסטוריה, אני דווקא לא נגד לקרוא היסטוריה.
ספרות פחות מעניין, אז לקחת מורה פרטי באופן מרוכז לפני מבחן וזהו... יהיה הרבה יותר זול מלשלם 10 אלף דולר בשנה לבית ספר "טוב".
נראה לי שהסטטיסטיקה שלך מאוד לא טובה, רוב הרוסים שאני מכיר והכרתי, היו כמה רמות מעל כל הזבל המקומי. כיתות מדעי המחשב והפיזיקה היו ברוב מוחלט רוסים, בלעדיהם אפשר היה לסגור את המסלולים הללו בתיכון
ההכללה שלך בכלל לא נכונה, מרבית הרוסים מאוד דוחפים להצלחה בלימודים ורמה גבוהה.
המקרים שאתה מכיר נשמעים לי כיוצאי הדופן, באמת שמכיר כמה עם ילדים בגילאים הללו, והם לא סוגרים אותם כדי שיהיה להם "שקט"...