מאמר קטן עבור הקומנדר באואר

Commander Bauer

New member
הכל כמובן נכון - ארץ האפשרויות הלא מוגבלות

רק שם לא נכנסים לך לכיס ואומרים כמה להפריש לפנסיה.
רק שם לא נכנסים לך לכיס ולוקחים אוטומטית לבריאות (עכשיו זה השתנה, בגלל הסוציאליזם שמשפיע מעט גם על ארה"ב).


ועכשיו לגבי הסיפור החמוד שלו:
-ממש לא חייבים לחיות באיזורים "עתירי ישראלים" כמילותיו, הייתי אפילו ממליץ לברוח כמה שיותר רחוק מריח ישראלי, ככה שתוריד מהמספרים שלו 1K.
-רכב: שוב פעם טעם אישי, אפשר לקחת רכב בן 5 שנה בגרושים, ואפשר לקחת מהסוכנות על ההתחלה - ז"א כ 250 דולר פחות (כנראה הרבה פחות).
-כבלים: למה צריך לא הבנתי? סתם בזבזן.. תוריד עוד 100 דולר מהחשבון.
-חינוך יהודי: עוד בולשיט..

נו איך עד כה? לפחות 1400$ אפשר להוריד מה"חשבון" שלו.
מה גם שזה זמני, ולאחר קבלת GC, אתה חופשי לחפש מעסיק יותר טוב, מיקום יותר זול וכו'.

ואם יש ילדים בגילאי הגן, אפשר להביא את הסבתא שכבר בפנסיה בישראל, שתתפקד קצת כנאני זולה :) אפילו אם לשלם עדיף לשלם למשפחה ולא למישהו אחר.


לסיכום: לא הביא לי תובנות חדשות על ארה"ב, בכלל.
 

orenfriedman

New member
מדהימה אותי כל פעם מחדש

היכולת של אנשים שלא להפריד בין "הכנסות" לבין "הוצאות" --- ולא לראות את הקשר בין אחד לשני, ובין השניים לאיכות החיים או למצב הכלכלי...

אפילו אם אני מניח שהסכומים שהכותב ציין הם מדוייקים (אין לי מושג, מעולם לא גרתי בסיליקון ואלי), אין לי ספק (מהיכרות עם אנשים שחיים ועובדים שם) שאפשר לחיות לא רע עם משכורת של 150000$ --- נשאר לא מעט מהמשכורת להוצאות discretionary - על מותרות או על חסכון.

הכותב כולל בחישוב שלו כמה וכמה הוצאות שהן לגמרי מותרות - במובן זה שאתה בכלל לא חייב להוציא אותן, ואם אתה בוחר לעשות זאת, אז צריך לראות את התמורה כמשהו שמתאפשר בזכות אותה משכורת שמנה, ולא להתמקד בכמות המזומן שנשארת אחרי ההוצאות האלה.

$1700 לחודש לילד בגן "יהודי"? איכשהו רוב תושבי האיזור לא שולחים את הילדים שלהם לגן יהודי, ועדיין שורדים. זו לגמרי הוצאה של מותרות. מי שעושה את זה אומר בעצם שיותר חשוב לו לשלוח את הילדים לגן יהודי מאשר לחסוך כסף או להוציא כסף על משהו אחר. לגיטימי לחלוטין. אבל לא מסתדר עם מסר של "אין מספיק כסף".
עם שני ילדים מדובר על הוצאה של $3400 לחודש => $40000 לשנה (אחרי מיסים). זה יותר משליש מהנטו.

הסעיף השני הוא סעיף ה "מה, הגענו לחו"ל, לא נטייל?" --- מנטליות קלאסית של מהגרי עבודה זמניים ולא של מהגרי קבע. קודם שורפים את הכסף, ואחרי זה מסבירים שאין מספיק כסף...

הסעיף השלישי הוא "אחרת תצטרכו להסתפק בערים רחוקות מריכוזי ישראלים". תרגום פשוט: "יש מקומות שמתשלם יותר לגור בהם, אבל בעצם אנחנו מעדיפים לגור איפה שמאוד יקר. אוף, נורא קשה לגמור את החודש".

ועוד הבדל גדול בין relocation להגירה --- מהכתבה משתמע שהמשכורת (השמנה) היא של הבעל, והאישה (כנראה) לא עובדת. בהגירה המצב שונה כמובן, כאשר שני בני הזוג יכולים לעבוד (מה שמביא את ההכנסה המשפחתית במקרה הזה ל +$200000.

בקיצור, הכותב צודק - מי שרוצה לחיות בצנטרום של הפיילה, לשלוח את הילדים לבתי ספר פרטיים, כשאשתו לא עובדת - אכן מצבו לא משהו.

בתור מי שעשה relocation לארה"ב בזמנו, יש דברים הרבה יותר גרועים מהנושא הכספי --- הויזה הזמנית, התלות המוחלטת במעסיק, חוסר האפשרות (לרוב) של בן הזוג לעבוד, והקושי לתכנן תכנונים כלכליים ארוכי טווח.
 
לאורן... כל מילה אמת!!! אהבתי את תגובתך!!!

כן יירבו כותבים כמוך. כותב המאמר חי ברמת חיים גבוהה מאוד עם 150000 דולר לא מספיקים לו....
כחמישים אחוז מהנאמר בכתבה קישקוש מוחלט, 3500 דולר הוצאה חודשים למגורים זה המון כסף, ניתן לגור במקומות בהחלט טובים פלוס בהרבה פחות מהנאמר בכתבה.
 

Commander Bauer

New member
נכון, התלות המוחלטת במעסיק זה הבעיה הכי גדולה

אבל לבחור שם לא אכפת לא נראה שהוא מתכנן להישאר.
 

michaelbl

New member
אם הבנתי נכון מהמאמר

במקרה שלו הילדים בבית ספר ציבורי והוא רק ציין שפרטי עולה אפילויותר. לגבי מחירי הדיור שם, אני מכיר כמה אנשים שגרים שם באיזור, ובליי קשר לריכוז ישראלים או לא, אלו המחירים שם. יש לנו גם חברים ממוצא דרום אמריקאי שהתיישבו באיזור זול יותר עם דוברי ספרדית. אחרי שנה הם ברחו משם בגלל רמת בית הספר ונאלצו לשלם 1.3 מליון על בית בן 20 של 2500 פיט, וזה אחרי שמעל חצי שנה הם חיפשו וכל בית שהם היו מגישים עליו הצעה היה נסגר בכמה מאות אלפים מעל המחיר המבוקש.
אפשר לחיות יפה עם 150, אבל לא מתעשרים מזה, ולא חיי הוללות כמו שרבים חושבים.
ולקומנדנט שיש לו פתרונות להכל, נו מה כבר אפשר לומר? נראה אותך שולח את הילדים שלך לחינוך ציבורי באיזור זול ומביא את הבבושקה שתחיה איתך כדי לעשות בייביסיטר. מה שיפה הוא שיש לך פתרון להכל, ואתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך
 

Commander Bauer

New member
שמעת על דבר שנקרא Home Schooling?

חינוך איכותי מאוד, ומאפשר לילדים לקפוץ כיתות אפילו.

תוך כמה שנים אפשר לחסוך את הכסף של מקום יקר כאשר חיים במקום זול, ואז יהיה קל יותר לקנות בית במקום יקר יחסית.
 

michaelbl

New member
שמעתי

וכמו כל נושא הפתרונות שלך מאד פשטניים. ומי בדיוק ישב עם הילדים וילמד? יש לך זמן? אתה חושב שעם האנגלית הקלוקלת שלך תוכל ללמד אותם? ואני לא מדבר על כיתה א,ב אלא כיתות גבוהות יותר.
ומה אתה חושב, שהילדים ישבו בבית כל היום בלי שום חברה? ואיזה רמה של ילדים הם בדיוק ימצאו כשהם יצאו החוצה?
כל הפתרונות שלך מאד יפים על הנייר, ומאד כושלים בעולם האמיתי שמעבר למקלדת.
 

Commander Bauer

New member
אפשר למצוא פתרון אם רוצים

ראה את הלינק פוסט אחד למטה שפירסמתי - אם ההורים רצו, מצאו פיתרון.

העולם הוא יפה כשהוא פשוט, ולא כשמסבכים אותו ללא צורך כמוך.
בכמה ציטוטים חביבים:
The greatest ideas are the simplest.” - William Golding"
Simplicity is the ultimate sophistication." - Leonardo Da Vinci"


אבל מה, לך יש מסגרת מרובעת, קביעות מחשבתית ואבן ריחיים כבדה על הצוואר, אז אתה לא מצליח למצוא פתרונות אלטרנטיביים, ולכל דבר אתה רואה את הבעיות והסיבוכים או הנקודות השחורות בשמיים הכחולים.
 

michaelbl

New member
כמו שכתבת לי

אמנם לא עוד 3 שנים אלא קצת יותר, אבל בוא נראה אם בכלל תהיה לך סבלנות לעזור לילד עם שיעורי הבית אחרי יום עבודה, לפני שאתה קופץ להום סקולינג. ואני לא מדבר על לעזור לו לפתור איזה תרגיל בחשבון, אלא עזרה עם איזה טקסט בתנך, או יותר גרוע, במקרה דתגור בקנדה איזה טקסט על ההיסטוריה של קנדה, it doesn't get more boring than that.
חוץ מזה אם לעשות הכללה ואני ידוע כעושה הכללות, מרבית יוצאי ברהמ הם לא בדיוק הורין משקיעים, ולא, לדרוש מהילדים ציונים טובים, או לשלוח אותם למורה פרטי לא מוגדר כהשקעה בילד, והכרתי יותר מזוג אחד שנוהגים לנעול את הילדים בחדר משעה 7 בערך כדי שיהיה להם שקט, אז לפחות לפי הסטטיסטיקה הקטנה שלי, אין ממש מה לדבר על לשבת עם הילדים, ולפני שתאשים אותי בגזענות בוא נאמר את זה ככה, עד גיל 5 ידעתי לדבר רק רוסית כי הייתי כמה שנים עם סבתא שלי בבית, ולמדתי עברית רק כשהתחלתי ללכת לגן.
 

Commander Bauer

New member
מה פתאום, בוא אני אספר לך סיפור קטן..

עד כיתה י' לא למדתי תנך בכלל - פשוט החלטתי שאני לא לומד את הזבל הזה, ומחקתי את השיעורים מלוח השעות הפרטי שלי, וכל פעם שיש שיעור כזה לקחתי את התיק ויצאתי מכיתה.

המורה אפילו לא ידעה שאני קיים, היא מחקה אותי ברישום סטודנטים כטעות :)
זה במקרה התגלה בסוף כיתה ט' כי נשארתי יותר מדי זמן בכיתה דיברתי עם מישהו, אז היא נכנסה ואני הסתובבתי לצאת, ושאלה אותי מי אני, והתפלאה איך זה שאני סטודנט בכיתה :)

מוסר ההשכל מהסיפור: לא צריך לאכול את כל הלוקשים שמערכת החינוך מוכרת לך, אפשר להגיד לילד לא ללכת ולא להתעסק בשיעורים חסרי טעם כמו זה, ובמקרה הישראלי, רק החומר מכיתה י עד י"ב נכלל בחומר לבגרות, כל השאר זה בולשיט ובזבוז זמן יקר.
אגב אין לי בעיה עם ההיסטוריה, אני דווקא לא נגד לקרוא היסטוריה.
ספרות פחות מעניין, אז לקחת מורה פרטי באופן מרוכז לפני מבחן וזהו... יהיה הרבה יותר זול מלשלם 10 אלף דולר בשנה לבית ספר "טוב".

נראה לי שהסטטיסטיקה שלך מאוד לא טובה, רוב הרוסים שאני מכיר והכרתי, היו כמה רמות מעל כל הזבל המקומי. כיתות מדעי המחשב והפיזיקה היו ברוב מוחלט רוסים, בלעדיהם אפשר היה לסגור את המסלולים הללו בתיכון :)
ההכללה שלך בכלל לא נכונה, מרבית הרוסים מאוד דוחפים להצלחה בלימודים ורמה גבוהה.
המקרים שאתה מכיר נשמעים לי כיוצאי הדופן, באמת שמכיר כמה עם ילדים בגילאים הללו, והם לא סוגרים אותם כדי שיהיה להם "שקט"...
 

michaelbl

New member
נראה לי שבכל זאת פספסת כמה שיעורים חשובים

והבנת הנקרא שלך לר משהו. ציינתי שלדחוף את הילד ללימודים ולשלוח אותו לשיעורים פרטיים לתיגבור, כמו שהרבה רוסים עושים כאן, לא נקרא להיות הורה טוב, או הורה משקיע. אני יודע שמרבית הרוסים דוחפים להצלחה, גדלתי בבית כזה. למה 90 ולא 100? אז אם קיבלת בזה 100 למה בהוא קיבלת 90? אתה לא צריך לספר לי על דחיפה להצלחה.
זה עדיין לא הופך אותך להורה טוב או משקיע לדרוש מהילד ציונים. התחושה שלי היא שרבים רואים בילד מין סרח עודף, ובעצם ממשיכים את החיים שלהם כאילו אין להם ילד, ובדרך זה יוצר הרבה בעיות התנהגותיות.
אגב המאמר שהבאת לגבי הום סקולינג, מה הוא אמור להוכיח לי? לא כתבתי אם זה טוב או רע, שלא לדבר על זה שסטטיסטיקה זה דבר עוד יותר גרוע. יש הרבה מאד איזורים זבל עם בתי ספר גרועים ואוכלוסיה מאד חלשה בארהב, ולמען האמת לא חסר גם בקנדה, וסביר להניח שאותם אלה שבחרו בזה עשו זאת כי אכפת להם מהחינוך של הילדים, אז סביר להניח שהם יהיו טובים יותר מאוכלוסיות החלשות הרבות שנמצאות בארהב וחיות על קצבאות סעד למשל.
הנקודה שלי היתה אחרת, מי בדיוק ישב עם הילד שלך וילמד? אתה? אחרי יום עבודה ונסיעה של שעה וחצי מהעבודה כי את גר הרחק מאיזורי הביקוש? הום סקולינג זה עבודה קשה עם הילד, מי בדיוק יעשה את זה? או שאתה תבחר בת זוג לפי הקריטריון הזב? מעוניינת להגר לקנדה, מוכנה לשבת בבית וללמד את הילד.
 

Commander Bauer

New member
כבר יש לי בת זוג כזו שמשפחה > קריירה הפרטית

חוץ מזה אני עדיין לא מבין למה אתה חושב שזה לא "הורה טוב" שמשקיע במורים פרטיים ודוחף למצוינות?
בוא נשמע מה זה הורה טוב ומשקיע מבחינתך? אחד שמנשק את התחת של הילדים כל היום, שהם הכי חשובים בעולם ולהם זורחת השמש מלמטה? וקונים להם אייפונים וטאבלטים לפי גחמותיהם רק שיירגעו כבר?

מה זה אמור להוכיח לך? אני יודע לקרוא בין השורות: "ואיזה רמה של ילדים הם בדיוק ימצאו כשהם יצאו החוצה?" - אני מבין The implied meaning - אתה חושב שמי שיוצא מחינוך כזה, הוא פחות טוב ממערכת חינוך רגילה, והבחורה שהבאתי בדוגמה, זו דוגמה קיצוונית יוצאת מהכלל.

אז הבאתי לך סטטיסטיקות, ואתה עדיין מתחמק ולא מוכן לקבל שמה שאני מדבר עליו הוא ריאלי...
מה גם שאמרתי שאפשר לארגן ויזה לאמא, בתפקיד נאני במקום לזרוק את הכסף...
 

michaelbl

New member
טוב עייפתי מלהתווכח איתך

אי אפשר להתווכח עם מישהו שיודע הכל.
מעולם לא אמרתי שלדחוף למצויינות זה דבר רע, אבל כשזה מתמצה כל האיטראקציה עם הילד, אז כן, זה דבר רע.
כמו שציינתי כבר, יש לך בעיה קלה בהבנת הנקרא. לגבי איזה ילדים יפגשו כשיצאו מהבית, הכוונה שלך היתה לקנות באיזור זול כי לא אכפת לך מרמת בית הספר באיזור, כי הרי הילדים שלך ילמדו בבית. מה שאני אמרתי הוא, שאתה הרי לא תכלא אותם בבית (לפחטת לא עד 7 בערב שאז הם נשלחים לחדר כדי שלא יפריעו) ואז הם יצאו החוצה ויפגשו עם ילדים אחרים, והחברים שלהם יהיו מתוך אותם ילדים נחשלים, ערסים, ועבריינים.
ולגבי בת הזוג שלך, כמו בכל שאר הנושאים, יש פער גדול מאד בין לדבר על משהו, לבין לחיות אותו. אתה חושב שהיא תרצה לשבת כל החיים שלה בבית ולא לעשות כלום עם עצמה? אתה בטוח שהכסף שתרוויח יספיק והיא לא תצטרך לעבוד?
אתה עדיין לא מפנים שהחיים בחוץ מאד שונים מחיפוש בגוגל. כשאתה פותח גוגל מפס אתה יכול להגיע לכל מקום בעולם בשניות, אבל בעולם האמיתי יעלה לך הרבה כסף וזמן להגיע לאותם מקומות. זה בערך ההקבלה בין כל התאוריות שלך שהופכות את העולם לטריויאלי, למציאות שהיא בכלל לא טריויאלית
 

Commander Bauer

New member
היא לא תשב בבית כל היום, אבל גם לא תעבוד 100%

ואגב בינתיים פה היא מרוויחה לא רע בכלל בחצי משרה ובבית כבר בשתיים.
אני בטוח שנמצא סידורים דומים גם בארה"ב או קנדה, וגם עם ילדים.

לגבי החברים לילדים - לא יודע, עוד לא הגעתי לנקודה שצריך למצוא לזה פתרון, אבל אני בטוח שאפשר למצוא פתרון יצירתי (קבוצות ספורט למשל? לא יודע, צריך לחשוב אבל בטוח שסוג החברים לא תלוי רק באיזור המגורים, זוהי הקביעות המחשבתית שאני כל הזמן מדבר עליה.
 

Commander Bauer

New member
במקרה פגעת במשהו שיצא לי לקרוא ממש לא מזמן

http://www.oregonlive.com/education/index.ssf/2013/06/in_college_at_12_off_to_start.html

ולא, לא פגשתי אותה או אנשים דומים מחינוך ביתי אישית, אבל אני קורא מספיק כדי לדעת שחינוך זה הרבה יותר איכותי מהזבל שמלמדים 12 שנה בבתי ספר (אולי מלבד פרטיים במקרים מסויימים).
 

PuffDragon

New member
אני לא מבין מה זה קשור,

השאלה פשוטה, האם אתה פגשת ילדים - באופן אישי -
שהם Home Schooled ?
 

Commander Bauer

New member
לא, אז מה? מסקנתך שאני לא מבין כלום כמובן

וכל המאמריך על חינוך ביתי זה בולשיט.
אם כך בוא נשמע אם אתה פגשת, ומה הרושם שקיבלת.. וכמה כאלו פגשת.
 
למעלה