...
הנושא בתור "רע" ו"טוב" הוא נושא מאוד שנוי במלוקת, בעיקרון יש כישופים שגורמים לאדם ספציפי ,יותר לשים לב לקיומך, וזה כבר פותח את האפשרות של אותו אדם להתאהב בך, או שאתה יכול פשוט לעשות כישוף כך שהסביבה כולה תהיה יותר מודעת לקיומך, בשתי האפשרויות אתה לא כופה על אף אחד שום דבר, ואתה לא מנצל את המאגיה לטובתך על חשבונם של אחרים כך שזה לא נחשב כ"מאגיה שחורה", אבל אם אתה מכוון את האנרגיות לאדם ספציפי ללא ידיעתו אז בעצם אתה מנצל את המאגיה לטובתך האישית תוך כדי כפיית רגשות על אותו בן אדם וזה כבר כן נכלל תחת ההגדרה של "מאגיה שחורה", בנוגע לחוק ההחזר יש המון דעות והמון אי הסכמות, החוק הוא עניין של אמונה בלבד, החוק אומר שכל אנרגיה שאתה שולח ליקום (בין אם היא טובה או רעה) תחזור אליך בדרך זו או אחרת בזבמן זה או אחר, החוק עצמו מצוי בעיקר בוויקה שהיא דת ניאו-פגאנית (דת פגאנית מחודשת), זהו אחד מהחוקים הכי בסיסיים בוויקה, החוק משתלב היטב עם האימרה הוויקאנית "עשה כרצונך, ובלבד לא תיפגע באיש" (תעשה כל מה שאתה רוצה כל עוד זה לא פוגע באדם אחר או בעצמך) אבל זה כבר סיפור אחר, בכל מיקרה אני מציעה לך ללמוד קצת בנושא ורק אז תחליט במה אתה מאמין ומה יהיה הדבר הטוב ביותר לעשות, למעשה, במידה ואתה כן מאמין בחוק ההחזר, אז לא ניתן לבטל את האנרגיה שתחזור אליך, אפשר לדחות אותה או להטיל על עצמך כישוף הגנה, מה שייגן עלייך מפניה עד שלב מסוים, אבל את האנרגיה עצמה לא ניתן לימנוע. שלך אסתי.