לרוכבי שטח, מה אתם עושים בחורף?

קרניצן

New member
לרוכבי שטח, מה אתם עושים בחורף?

לפני שהקריז מתחיל להשפיע, האם אתם נכנסים לשנת חורף? או עוברים לגור באילת? יש פתרון אמיתי ?
 

טיראן מ

New member
אמבטיית בוץ ...

אחרי 5 דקות רכיבה האופניים מלוכלכים בבוץ, אתה מלא בוץ, הכל רטוב ... ומעכשיו, אי אפשר להתלכלך יותר ... עכשיו תתחיל ליהנות. פעם ב... עוצרים להסיר את גושי הבוץ הגדולים מהגלגלים (בקשת של הבולם, במזלג האחורי ולמי שיש הלמי V, גם מהם), מהמעבירים (בעיקר האחורי) וממשיכים הלאה .... לפעמים צריך לפדל גם בירידה ... לא נורא, יש בזה מן הנאה מזוכיסטית ...
 
../images/Emo2.gif על מה אתה מדבר???

החורף היא ה ע ו נ ה לאופני שטח!!! השבילים ללא אבק ויש אחיזה מעולה, ואם לא אז קצת מחליק דבר שהופך את הכל ל"מוי כיף" יש מלא מקומות בהם אפשר לרכוב גם כשיורד גשם וגם יום אחרי (לדוגמה: דרך הפסלים, אזור לטרון או נווה שלום, הרי ירושליים והמדבר). הכל ירוק, טחוב, נקי, מצוחצח... אפשר לקום מאוחר יותר ולהתחיל לרכוב אחרי שהציפורים מתעוררות... לשם שינוי.. לא צריך לסחוב 8 ליטר מים לרכיבה של 40 דקות... לא חייבים למרוח קרם הגנה מקרינה כל 7 דקות שמש... אז צריך לנקות את האופניים אחרי כל 1-2 רכיבות... אז מה?? ובימינו, בהם ל- 80 % מהרוכבים יש דיסקים על האופניים גם הבוץ מצטבר פחות... בקיצור.... צא לרכוב... ועוד מקום מעולה... בארי. יומיים אחרי גשם והשבילים שם מדהימים..
 

קרניצן

New member
אהבתי את ההתקפה/הגנה. אני אשמח

שתוכיח לי את צידקתך. אתמול רכבתי בבן שמן/חדיד (לפני המבול). היה אמנם רכיב אבל כבר בוצי.
 

aFish

New member
אני מניח שרוכבים פחות אבל...

רוכבים
מתלבשים טוב - שכבת בסיס מתחת לחולצת רכיבה, שרוולים, וסט עוצר רוח
נמנעים כמה שיותר מבוץ - כי עוצר את הרכיבה, מסוכן למעביר האחורי...מבאס יש לא מעט אפשרויות לרכב במסלולים שהם יחסית נטולי בוץ. לא הכל מושלם...אבל ננוחם בזה שבצפון אמריקה, אירופה וכד' הם משביתים כמעט על פעילות.
 

Judy 1

New member
אכן כן!

הנאה מיוחדת: רכיבת חורף!!! לא חם, אין שמש, האויר נקי ורענן, זרזופי טיפות זה בכלל תענוג גדול... מומלץ לסיים את הרכיבה ליד תחנת דלק שיש בה car wash : מציעים לבעלי המקום תשלום עבור רחיצת האופניים, ואז הם אומרים: שטויות, תרחצי את האופניים ותסעי לשלום! ומוותרים על התשלום הסימלי. (לעומת זאת, אם לא מציעים תשלום, או מנסים לשטוף מהברז של המים - זה מאוד מכעיס את בעלי התחנה...) בהנאה!!! וכמובן, תמיד נשארת האופציה של "סקנדינגב" (*כל הזכויות שמורות לרשף!) יהודית
 

רמי לשם

New member
אתה לא רציני

להפסיק לרכב בחורף בארץ? השתגעת? אתמול יצאתי לרכב פה (מערב גרמניה), היה 3 מעלות צלסיוס בתחילת המסלול (גובה 60 מעל פני הים), בערך ב300 מטר מעל פני הים היה מושלג, ב400 מטר האדמה היה קפואה (והטמפ' מתחת ל0). היה מצויין, הייתי מצוייד כמו שצריך למזג אויר כזה (מעיל גורטקס, בנדנה ימה, כפפות חמות, כיסוי נעליים, גרביים חמות, מחממי רגליים והכי חשוב - מגני בוץ). זה היה סתם בשביל הפרופורציות, וכמובן שלא הייתי הרוכב היחיד ביער.
 

S h u g i

New member
למפונקים .. כמוני שלא

ממש אוהבים בוץ וקור 2 אופציות : אילת כמו שהזכרת פתרון מדהים !!! או רכיבות נפח בכביש .. כשבל השבוע יורד גשם ובשבת יוצאת השמש השבילים עוד בוציים , זה הזמן לכביש , לא צריך לקום ממש מוקדם כדי לעשות איזה 3-4 שעות רכיבה טובות ..
 

טיראן מ

New member
ואללה.

אני חושב שאני מאמץ את העניין. הרצון לרכוב מתגבר על פחד האספלט. יש לי בראש מסלול קל"ב, לא ארוך, יחסית בטוח. כמה הקפות ועשיתי רכיבה הגונה. עכשיו נשאר לארגן "מכונה". בטיפול.
 

קרניצן

New member
טוב, אז על הכושר נשמור. אבל מה עם

הטכני? האם יש סינגלים וקטעים טכניים שאפשר לרכב בהם לאחר הגשם? נגיד, מיר"ב כרמי-יוסף וכו'. כמובן חוץ מסקנדינגב.
 

Arik000

New member
במירב יש מספיק סינגלים רכיבים לאחר

גשם. אבל יש גם כמה שלא כדאי להכנס אליהם לאחר גשם (מפאת הבוץ).
 

gontow

New member
הבעיה במירב אחרי הגשם זה לא הבוץ

אלא הסלעים הרטובים, שהופכים לחלקים מאוד מאוד מאוד מאוד...
 

Arik000

New member
נכון

כדאי להזהר על הסלעים. גם אם הסלעים יבשים, המעט בוץ שנדבק לצמיגים, גורם להחלקה על הסלעים. עדיין, אפשר לרכב בכיף בסינגלים במירב.
 

קרניצן

New member
לא מכיר. שניכם עושים אותי יותר אופט

אופטימי. והעיקר למתי קובעים?
 

dyego

New member
שמע נא שמוליק.....

גם אני רכבתי באנגליה (WALES ליתר דיוק) בלי כל הבגדים הטרמיים למיניהם, סה"כ חולצת מיקרופליס (שהייתה בתיק רוב הזמן) וחולצת רכיבה ארוכה 5-7 מעלות C, גשם לעיתים והסוד הוא לשמור על קצב ולא להתקרר. כשמגיעים לרכב מחליפים לטרנינג יבש ודי.... מחר 0730 בן שמן, עלי............... Be there or be
להת' מחר במצפה...
 

dyego

New member
יותר טוב...

אני רואה שיש מחר טיולונה (ללא אלונה) ב 0730 בתחנת הדלק של מסילת ציון בהנחיתו של YARONP. נראה לי ביותר...
 
למעלה