לפחות הם כבר לא חוזרים על שקר הקרינה...

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
ואתה עושה את אותו הדבר רק הפוך

אנשים רגילים שעברו שטיפת מוח
מה שהאזרח הממוצע רואה זה ירוקים טהורי לב שכל רצונם הוא לתקן עוולות עבר ו"להחזיר את הים לחיפה" או משהו כזה, מול רכבת ישראל, אותו גוף מושחת ודורסני. ברור לך לאיזה צד הלב נוטה. תוסיף לזה שתיקה רועמת של הרכבת ותקבל דעת קהל עם כיוון מאוד ברור.

גם אם לא מדובר בקונספירציה, מדובר בקבוצה של אנשים שעורכים מסע תעמולה ולא בוחלים בהפצת שקרים בוטים, ומה לעשות, לא לכולם יש ידע מספיק להבין שמדובר בשקרים ובתעמולה, ביחוד שהתועמלנים הצעקניים ביותר מתהדרים בהיותם "ירוקים" (למרות שאין יותר ירוק מהחשמול), וגם אם כוונתם טובה, ואני מניח שזה נכון לרובם לפחות, הנזק שהם עלולים לגרום הוא עצום (גם לעיר חיפה).
ואתה עושה את אותו הדבר רק הפוך
והופך את המתנגדים לחבורת בורים, שקרנים, תעמולנים וסחטנים מרושעים שרק רוצים לפגוע במדינה וברכבת.
 

amit1270

New member
לא בורים, רק בעלי ידע חסר

ואתה עושה את אותו הדבר רק הפוך
והופך את המתנגדים לחבורת בורים, שקרנים, תעמולנים וסחטנים מרושעים שרק רוצים לפגוע במדינה וברכבת.
לא בורים, רק בעלי ידע חסר
לצערי התעמולה פעלה בוואקום כמעט מוחלט והמידע שהגיע לרוב הציבור היה חד-צדדי ומעוות. התוצאה היא דעת קהל מוטה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוטה לכיוון שלא מוצא חן בעיניך, התכוונת

לא בורים, רק בעלי ידע חסר
לצערי התעמולה פעלה בוואקום כמעט מוחלט והמידע שהגיע לרוב הציבור היה חד-צדדי ומעוות. התוצאה היא דעת קהל מוטה.
מוטה לכיוון שלא מוצא חן בעיניך, התכוונת
אני חייבת לציין שעד עכשיו לא הצלחת לשכנע אותי בשום דבר שכתבת.
 

Rubim88

New member
אי אפשר לשכנע את מי שלא רוצה להשתכנע

מוטה לכיוון שלא מוצא חן בעיניך, התכוונת
אני חייבת לציין שעד עכשיו לא הצלחת לשכנע אותי בשום דבר שכתבת.
אי אפשר לשכנע את מי שלא רוצה להשתכנע
את ואלכס פשוט מנסים לעצום את העיניים חזק חזק, למרות שהוצגו עובדות שאי אפשר לערער עליהן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, איזה תירוץ קל ונוח


אי אפשר לשכנע את מי שלא רוצה להשתכנע
את ואלכס פשוט מנסים לעצום את העיניים חזק חזק, למרות שהוצגו עובדות שאי אפשר לערער עליהן.
אה, איזה תירוץ קל ונוח

א. גם על העובדות אפשר לערער;
ב. על הפרשנות לעובדות ודאי שאפשר לערער.
 

Rubim88

New member
א.כדי לערער על עובדה

אה, איזה תירוץ קל ונוח

א. גם על העובדות אפשר לערער;
ב. על הפרשנות לעובדות ודאי שאפשר לערער.
א.כדי לערער על עובדה
את צריכה להוכיח שהיא לא נכונה, וכל עוד לא עשית זאת - היא עובדה נכונה.
ב.אפשר גם לטעון שהשמש לא תזרח מחר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התבלבלת; נטל ההוכחה הוא על הטוען

א.כדי לערער על עובדה
את צריכה להוכיח שהיא לא נכונה, וכל עוד לא עשית זאת - היא עובדה נכונה.
ב.אפשר גם לטעון שהשמש לא תזרח מחר.
התבלבלת; נטל ההוכחה הוא על הטוען
כשאנשים משמיעים קביעות נחרצות וקוראים להן "עובדות" בביטחון רב, זה לא מתפקידי לערער אותן, זה מתפקידם לתת סימוכין לדבריהם.
 

amit1270

New member
נו, יש לך סימוכין לטענה שהחשמול יקבע את המצב

התבלבלת; נטל ההוכחה הוא על הטוען
כשאנשים משמיעים קביעות נחרצות וקוראים להן "עובדות" בביטחון רב, זה לא מתפקידי לערער אותן, זה מתפקידם לתת סימוכין לדבריהם.
נו, יש לך סימוכין לטענה שהחשמול יקבע את המצב
הקיים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, יש לי ניסיון חיים כאזרחית ישראל

נו, יש לך סימוכין לטענה שהחשמול יקבע את המצב
הקיים?
לא, יש לי ניסיון חיים כאזרחית ישראל
יש לך סימוכין לטענה שהחשמל לא יקבע את המצב הקיים?
אתה יכול להבטיח שזה לא ישפיע על תכנונים עתידיים?

כי במדינה הזאת הארעי הופך לקבוע כל הזמן... אז אתה יכול לקרוא לי קטנת אמונה או פסימיסטית, אבל אני חושבת שאני פשוט ריאליסטית.
 

amit1270

New member
אני לא יודע לחזות את העתיד

לא, יש לי ניסיון חיים כאזרחית ישראל
יש לך סימוכין לטענה שהחשמל לא יקבע את המצב הקיים?
אתה יכול להבטיח שזה לא ישפיע על תכנונים עתידיים?

כי במדינה הזאת הארעי הופך לקבוע כל הזמן... אז אתה יכול לקרוא לי קטנת אמונה או פסימיסטית, אבל אני חושבת שאני פשוט ריאליסטית.
אני לא יודע לחזות את העתיד
אבל אני בוודאי מכיר מקרים שהשקיעו כסף רב (אפילו יותר מההשקעה הצפויה בחשמול בחיפה) ואחר-כך הפכו הכול לטובת משהו חדש. זה תהליך טבעי בהקמת תשתיות. כבר הוסבר כאן לא פעם ולא פעמיים שההשקעה בחשמול בחיפה תהיה כדאית גם אם קו החשמולת ישרוד רק שנים מעטות בתוואי הנוכחי. לא צריכה להיות לזה כל השפעה על שינוי עתידי של תוואי המסילה. אלה דברים לא קשורים.

אני חושב שבתור ישראלית שמכירה את דרך התנהלות הדברים בארץ את צריכה לדעת שהפתרון המועדף על האוצר במקרים כאלה הוא לא זה ולא זה, וזה מה שיקרה אם המתנגדים ימשיכו לעכב את החשמול - לא חשמול ולא שיקוע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כך בוודאי תוכל להדגים כמה מאותם מקרים...?

אני לא יודע לחזות את העתיד
אבל אני בוודאי מכיר מקרים שהשקיעו כסף רב (אפילו יותר מההשקעה הצפויה בחשמול בחיפה) ואחר-כך הפכו הכול לטובת משהו חדש. זה תהליך טבעי בהקמת תשתיות. כבר הוסבר כאן לא פעם ולא פעמיים שההשקעה בחשמול בחיפה תהיה כדאית גם אם קו החשמולת ישרוד רק שנים מעטות בתוואי הנוכחי. לא צריכה להיות לזה כל השפעה על שינוי עתידי של תוואי המסילה. אלה דברים לא קשורים.

אני חושב שבתור ישראלית שמכירה את דרך התנהלות הדברים בארץ את צריכה לדעת שהפתרון המועדף על האוצר במקרים כאלה הוא לא זה ולא זה, וזה מה שיקרה אם המתנגדים ימשיכו לעכב את החשמול - לא חשמול ולא שיקוע.
אם כך בוודאי תוכל להדגים כמה מאותם מקרים...?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז לחכות עשרים שנה? מעודד...

אז לחכות עשרים שנה? מעודד...
אגב, במקרה הזה היה אינטרס כלכלי מובהק של הרכבת. כאן, כאמור, האינטרס הוא של חיפה, והרכבת (שפחות אכפת לה מחוף הים ומפיתוח העיר, ואני לא אומרת את זה כהאשמה) מעדיפה מן הסתם לקבל כמה שיותר, בפחות כסף וזמן.
 

amit1270

New member
בכל מקרה השיקוע/מנהור לא יקרה בעשור הקרוב

אז לחכות עשרים שנה? מעודד...
אגב, במקרה הזה היה אינטרס כלכלי מובהק של הרכבת. כאן, כאמור, האינטרס הוא של חיפה, והרכבת (שפחות אכפת לה מחוף הים ומפיתוח העיר, ואני לא אומרת את זה כהאשמה) מעדיפה מן הסתם לקבל כמה שיותר, בפחות כסף וזמן.
בכל מקרה השיקוע/מנהור לא יקרה בעשור הקרוב
וזה גם אם יתחילו לקדם ולתקצב את הפרויקט הזה היום.

לגבי "אינטרס כלכלי" של הרכבת - כל פרויקטי התשתיות ממומנים באופן מלא ע"י המדינה והיא גם קובעת מה יתבצע ומה לא. זה לא שיקול רלוונטי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז לחכות שלושים שנה? עוד יותר מעודד...


בכל מקרה השיקוע/מנהור לא יקרה בעשור הקרוב
וזה גם אם יתחילו לקדם ולתקצב את הפרויקט הזה היום.

לגבי "אינטרס כלכלי" של הרכבת - כל פרויקטי התשתיות ממומנים באופן מלא ע"י המדינה והיא גם קובעת מה יתבצע ומה לא. זה לא שיקול רלוונטי.
אז לחכות שלושים שנה? עוד יותר מעודד...

המדינה קובעת? אובייקטיבית לגמרי, בלי שום השפעות, לחצים, כספים, אינטרסים ולוביסטים?
 

amit1270

New member
איפה ראית שכתבתי שצריך לחכות 30 שנה?

אז לחכות שלושים שנה? עוד יותר מעודד...

המדינה קובעת? אובייקטיבית לגמרי, בלי שום השפעות, לחצים, כספים, אינטרסים ולוביסטים?
איפה ראית שכתבתי שצריך לחכות 30 שנה?
אני בדיוק כמוך מקווה שדברים יזוזו מהר ובלי עיכובים מיותרים. אבל זה התפקיד שלכם החיפאים. לא לנסות לעצור פרויקט לאומי ולהחזיק אותו כבן ערובה. הגישה השלילית הזאת עלולה להביא לתוצאה הרסנית. גישה חיובית (הבנת חשיבות החשמול, הכנת חלופות ריאליות לשיקוע) תהיה הרבה יותר מועילה וכנראה גם תשיג תוצאות טובות יותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם החשמול יצא לפעול רק בעוד עשור

איפה ראית שכתבתי שצריך לחכות 30 שנה?
אני בדיוק כמוך מקווה שדברים יזוזו מהר ובלי עיכובים מיותרים. אבל זה התפקיד שלכם החיפאים. לא לנסות לעצור פרויקט לאומי ולהחזיק אותו כבן ערובה. הגישה השלילית הזאת עלולה להביא לתוצאה הרסנית. גישה חיובית (הבנת חשיבות החשמול, הכנת חלופות ריאליות לשיקוע) תהיה הרבה יותר מועילה וכנראה גם תשיג תוצאות טובות יותר.
אם החשמול יצא לפעול רק בעוד עשור
ואז ה"זמני" שלו יהיה זמני כמו גשר הולץ (20 שנה) זה יצא 30 שנה...
אגב, אני לא מנסה לעצור שום דבר, לא חלק משום מאבק פעיל בשום צורה שהיא. אני פשוט לא ממהרת לבטל דעה נגדית של אנשים (שאת חלקם אני מעריכה) ואני רואה את מצבה של העיר והוא מצער אותי. ראיתי גם הדמיה של החשמול וזה מכער עוד יותר את החומה של הרכבת. אז מה אגיד לך? אני לא מעודדת.
 

amit1270

New member
החשמול אמור לצאת לפועל תוך 3-4 שנים

אם החשמול יצא לפעול רק בעוד עשור
ואז ה"זמני" שלו יהיה זמני כמו גשר הולץ (20 שנה) זה יצא 30 שנה...
אגב, אני לא מנסה לעצור שום דבר, לא חלק משום מאבק פעיל בשום צורה שהיא. אני פשוט לא ממהרת לבטל דעה נגדית של אנשים (שאת חלקם אני מעריכה) ואני רואה את מצבה של העיר והוא מצער אותי. ראיתי גם הדמיה של החשמול וזה מכער עוד יותר את החומה של הרכבת. אז מה אגיד לך? אני לא מעודדת.
החשמול אמור לצאת לפועל תוך 3-4 שנים
השיקוע/מנהור הוא זה שייקח עשור או שניים במקרה הטוב, עם או בלי חשמול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לפי זמן מטרונית או לפי נתב"ג 2000?

החשמול אמור לצאת לפועל תוך 3-4 שנים
השיקוע/מנהור הוא זה שייקח עשור או שניים במקרה הטוב, עם או בלי חשמול.
זה לפי זמן מטרונית או לפי נתב"ג 2000?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה