לסנדר

השיר הזה ישא כאב נצחי

של מי שלא מצא מנוח לכף רגלו.

וסנדר מזמן לא נראה באופק. סנדר?
 
הורים...

אני באמת מנסה להבין את הסוגיה הזו של הורים חרדים המסוגלים לנטוש את ילדיהם (גם אם לא נטישה פיסית) בגלל שדרך הילד אינה תואמת לחינוכם.

יש פה הורים רבים, אנא האירו את עיניי- עד כמה אהבתכם תלויה בדבר??
ערכתי שיחה כזו (חצי גלויה) עם הוריי..ואמי המסורה עד מאוד (באמת לא חושבת שיש עוד אמא שאוהבת כמוה)- טענה שלעיתים כאשר הילדים פוגעים בהורים הכאב החזק גורם לנקיטת אמצעים..
תשובתי היתה: הרי הפגיעה היא לא בך אישית (המצב אינו יריקה בפנייך וכד'..שאת זה אני יכולה להבין..)
-להפך אני עוד מסוגלת לשים חולצה סגורה עד הסנטר בבית למענך...
אבל פשוט הדרך שלי בחיים שונה מדרכך.., כואב , אבל עד כדי כך שאהבתך פוחתת (או נפחתת) ??

יש לי הסבר שבניתי לעצמי ...אבל מעניין אותי מאוד מה אתם חושבים??.

ניצלתי את העניין לשאול משום שאני שמה לב שכל הצעדים בדרך ליציאה נתקעים בעקבות הרצון לא להכאיב (ובשבילם זה יהיה חתיכת סכין חדה)

ופוליקר- לעיתים נדמה ששיריו נכתבו על חלקנו, מזדהה עם השיר הנ"ל..ועם עוד אחד המתקשר..
 

Unknown024

New member
שטיפת מוח.

ההורים שלנו, בדיוק כמו כל אחד אחר במגזר, קיבלו שטיפת מוח במשך כל חייהם על נושא האמונה. לכן כשהבן יקיר יוצא בשאלה ומפסיק להאמין במה שהם מאמינים; זה לא שהאהבה נעלמת, אלא ששטיפת המוח שהם עברו לא נותנת להם לאהוב. הם עדיין הורים, הם עדיין אוהבים, אבל חינוך אכזר מונע מהם לאהוב את הבן.
 
תוספת

דעתי היא שאהבה מורכבת מרגש ומשכל.
לעיתים שהורה כועס מאד על ילד, רגש האהבה נעלם,
ואז, אם השכל שלו עובד רק לפי שטיפת המוח שעשו ועושים לו כל חייו,
הוא עלול לנתק קשר עם הילד.
 
תודה


שיר מאוד יפה.

יצא לי לשמוע אותו הרבה לאחרונה, ועכשיו בזכותך אני גם יודע איך למצוא אותו
 
את אמא? (מקווה שמותר לשאול..)

אני נוטה להסכים עמך...
עצוב באמת לגלות שגם אהבת הורים לילדים אולי תלויה במשהו כזה..(לתומי חשבתי שישנה אהבה אחת שונה מלכתחילה ..)
- בתהליך הזה הבנתי עד כמה כוח יש לאמונה העיוורת הזו שמסרסת כל הגיון ורגש...

ההסבר שלי ( הייתי חייבת למצוא משהו משום שאני נתקלת בתמיהות של: "יאללה תעשי כבר את הצעד בפומבי"...ו"אלו מן הורים"..:)
: שאנשי דת מאמינים ב"תכלית" של העולם הבא- כן, אותו פרוזדור מומצא חשוך ואפל שמוביל לעולם זרוע כוכבים ונטול רוע- וברגע שבנם מודיע להם שהוא לא מאמין בכך ובגלגול נשמות ועצמות שרופות
-אז מוטב שלא היה נולד....-כוחן של שטיפות המוח...

- אלו הם חיינו (חיי)..
- על השיר..

נ.ב...אוסקר וילד אמר פעם: "ילדים מתחילים באהבת הוריהם. כשהם גדלים הם חורצים משפט עליהם ולפעמים סולחים להם."...אם כך..מה אני מצפה בכלל?!
 
כן

לשלושה בגילאים שונים
אני חושבת שילדים לא אמורים להיות הבובה של הורים
וזה לא משנה כמה ההורים עשו ועושים למענם
כל בנדם מבוגר הוא בנדם חופשי לעשות כרצונו
 
בובה אולי לא, אבל להגיד שבנ"א חופשי

לעשות כרצונו נראה לי יומרני מידי למקום ממנו באנו...- קצת רגישות לסביבה , בטח לאלו שעשו למעננו .לא?
אני לא מצליחה להתעלם מזה (הלוואי ויכלתי)
שלא תביני, אני דוגלת יותר מכל בחופש הרצון, המחשבה והמעשה...

אצלי יש גם תלות כלכלית (סטודנטית מבלי אפשרות לעבוד) אז המחויבות שלי היא כפליים.
ולכן אני מנסה להבין את מערכת היחסים הזו, אליה אני קשורה בעבותת (לצערי כמובן) ,
כרגע אני בודקת את הגבולות הללו - עד כמה באמת ניתן ל"הקריב" מחיי למענם.
 
רגישות לסביבה צריך תמיד

ולכל סביבה באשר היא
זה לא סותר את חופש האדם וחרותו.
ואכן חוסר כסף כובל לעיתים..
 
חוץ משטיפת מוח

רבים מן ההורים מעדיפים לשמור מרחק מהילד ה'תועה' כדי להציל את הנשמות שעוד בבית...




חוצמזה שאין להם שמץ של מושג מה ילד - בכל גיל - צריך. (אהבה) וחבל!
 
במקרה שלי אין עוד נשמות בבית , אבל-

התראו בי, אזהרה: "ישנם עוד לבבות שעלולים להפסיק לפעום.."
- מה את אומרת על זה?
.מצד אחד פתטי ...
מצד שני עושה קצת מצפון....כשיש הורים מזדקנים ומתחלשים...
 
מכירה את זה מקרוב

לגבי הסחיטה הרגשית של הורים מבוגרים, אני נמצאת באותו מקום ואם את לא רוצה מאוד לפגוע בהם את יכולה להישאר דתיה לייט למראה עיניהם (תלוי איפה את גרה) אני למשל לא מצאתי סיבה לחשוף את כל הקלפים על השולחן הם מצידם בטוחים שאני עדיין שומרת על רוב המצוות החשובות... נחמה פורתא.
בסך הכל אני מבינה את המקום שבו הם עומדים הרי לדעתם אנחנו הורסים לעצמנו את העתיד בעולם הזה ובגלגולים הבאים, ולא יעזור כמה נאמר להם שאנחנו לא מאמינים בזה. הם כן. ולדעתי עצם זה שההורים שלך מנסים להשאיר אותך בדת ומדברים איתך להישאר נובע מסוג של אהבה כי עדיין אכפת להם ממך (זה רק נעלם שם מתחת לאהבת אלוהים ודת)
 
אצלם מצוות "המראה" היא החשובה מכל

אולי זה שטחי להתעסק עם בגדים, מכנסיים או חצאית אבל אני מוצאת את עצמי מתקשה מאוד להתהלך עם התחפושת הזו של הדת בעודי אחרת.
ההגדרה הזו מעיקה ..
 
קצת פרופורציה

לא כל שערה לבנה שיוצאת להורים על הראש היא באשמתנו (גנטיקה דפוקה אולי? הגיל?)
 
למעלה