למנהל הפורום הנכבד (-:

למנהל הפורום הנכבד (-:



מה אתה אומר על תחזיות האוצר לשנה הבאה עלינו לטובה(?) - צמיחה של 2-3 אחוז! אם ניקח את השנה האחרונה כאינדיקציה לאיפוס ה``תחזיות`` הרי שנלך אחורה באחוז אחד-שניים. הלא כן, ידידי? מצב הרוח הכלכלי במדינה על הפנים, ובאים לנו כל מיני מעלים באוב ומבלבלים את המוח. ``אנחנו חוזרים למיתון``? המיתון לא הלך מכאן ב 3 שנים האחרונות. אם לא היו מוכרים את חברות ההיטק במיליארדי דולרים הצמיחה היתה מנוכה בכמה אחוזים. ו``הצמיחה`` הזו מתחלקת בין 300 עובדים. הבדלי המעמדות הולכים ומתחזקים, גם בהיי-טק נשארים רק החזקים, מה שמחזק את אי השוויון. וכשאלת המשורר גם אני שואל- ``אנה אנו באים``... (וזו לא קריאה לאנה...) מה אתה אומר, אדון אלוני?
 

שרוף

New member
אכן ניתוח כלכלי מבריק



זאת דרך אגב המשך המדיניות של נתניהו שממשיך אותה שר האוצר מדיניות כלכלית תאצ`ריסטית שמשמעה הכסף לעשירים הפירורים לעניים רק שבמדינת ישראל גם את הפירורים לא מקבלים העניים. מדיניות שוק חופשי ביסודה לא רעה כלל וכלל.אבל לא בישראל. מדיניות כזו מחייבת איזון כלכלי חברתי ופערים נמוכים בין המעמדות. ישראל היא לא מדינה המתאימה למדיניות כלכלית שכזאת.
 

hreuven2

New member
לא צומח כלום



ויהיה לצערי הרבה יותר גרוע.חלק מהצמיחה המדומה זו עיסקת כרומטיס-5 מיליארד דולר שלשוחט לא היה בזה יד ורגל
 

אלוני.

New member
מר אלירז הנכבד



אהלן מיקי תחזיות הן רק תחזיות וכל קשר בינן לבין האמת מקרי בלבד, זאת למרות שמדי פעם אחד הלקוחות שלי מתקשר ושואל מתי הוא מקבל ת`חזיות ות`תחתונים שהוא הזמין..... כל התחזיות מזכירות לי את האנליסטים שנותנים מחירי יעד למניות ובאופן מפתיע המחירים מתאימים עצמם למזג האוויר וללחות היחסית במישור החוף. בדיוק כפי שלפני שנה לא היה לאוצר מושג מה תהיה הצמיחה הרי כך גם השנה, האוצר לא ידע מה שיעור הצמיחה בשנת אלפיים עד חודש לפני סיומה , כאילו שמדובר באיזה סוד לאומי . אכן מה שהוביל את הצמיחה היה ההיי טק על כל מרכיביו, לא רק מכירת החברות. אבל שים לב, נשארנו עם גביית מיסים אדירה , אמיתית ! נשארנו עם גרעון קטן, אמיתי. העניין הוא שאין מי שידע לעשות משהו עם הנתונים הללו. נתונים מסוג כזה , של גרעון הולך וקטן ועודף בגביית המיסים ביחד עם מדיניות ריבית נכונה יכלו לתת אפילו למשק הישראלי ואפילו במצב הנוכחי זריקה אדירה. המשק היום יכול לקבל הזרמות ממשלתיות , מכל הכיוונים(השקעות ישירות, הורדת ריבית, הקלות במיסים) אבל אין מי שיעשה את זה, ואם להסתמך על תפקודו של שר האוצר בשתי הקדנציות הרי שאי מי שיודע לעשות את זה. בקדנציה הראשונה הוא נתן ממה שלא היה לו ובקדנציה הזו הוא שומר על מה שהוא חייב לתת.
 
למעלה