למי ששואל את עצמו

Igra Rama

New member
איך היה ?

אני נותן לך הזדמנות לטעון טיעונים ענייניים. אז איך התרחש היום הארוך ? האם השמש באמת עצרה ?
 

saar7650

New member
איגרא-

שמע! אני מוכן לדון איתך בכלים העומדים לרשותי. (במה שלמדתי ואלמד תוך כדי דיון).זכית לזכות אותי בלימוד תורה עכשיו... סחטיין!
בכל אופן מס' דברים עקרוניים: א. לא נשתמש בכינויי משנה האחד על השני, גם במידה ודבריו של האחר נראים אדיוטיים לחלוטין! ב. כמו שאמרתי כבר- הכלים שברשותי הם לא מי יודע מה כי את הדברים המופיעים בפורום הזה לא יצא לי ללמוד, אבל עכשיו אני מתחיל גם ללמוד את העניינים הללו, לכן- לעיתים יכול להיות שאשנה את דעתי, ו/או אביא מקורות סותרים- אז תעמיד אותי על טעותי! ג. לצערי- לעיתים איאלץ להביא קישורים (מפאת קוצר זמן או עריכה יותר טובה). ד.כשאתה מביא קישורים אבקש שהקישורים יהיו בעברית כי אני ואנגלית לא הולכים יחד! תימני- מה לעשות?...
אם אתה מוכן להמשיך ולדון- בכיף! ולגבי הדיון על שמש בגבעון דום-הנה הקישור הראשון, אשמח לדון איתך עליו. אגב- אני חייב שאלה! מה הקשר של השאלה הספציפית הזו דווקא לדיון שהתקיים לפני?!
 

Igra Rama

New member
לפי הקישור שהבאת

יהושע עצר את השמש. מס' בעיות: א. "עצירת" השמש פירושו עצירת סיבוב כדוה"א על צירו או הבאת השמש להיות במסלול סטציונרי סביב כדוה"א. ממיכניקה בסיסית ידוע שאין הדבר השני אפשרי כי כאשר יש שתי מסות וכוח הפועל ביניהן התנועה תהיה סביב מרכז הכובד, במקרה של כדוה"א והשמש מרכז הכובד סמוך הרבה יותר לשמש מאשר לכדוה"א. ולכן אינך יכול להביא בהסתמך על כוחות משיכה את השמש למסלול גיאוסטציונרי. נשאר הדבר הראשון: עצירת סיבוב כדוה"א: בוא נראה למה זה לא אפשרי: מהירות סיבוב כדוה"א :סיבוב ל-24 שעות=סיבוב ל-86400 שניות=0.0000727 רדיאנים לשניה. רדיוס כדוה"א הוא כ-6400 ק"מ: לכן מהירות הסיבוב המשיקית היא 6400000*0.0000727 = 465.42 מטר לשניה= 1675 ק"מ לשעה. עכשיו כשאתה עוצר גוף הנע במהירות כזאת האטמוספירה תמשיך לנוע במהירות 1675 ק"מ לשעה. מי הימים ימשיכו לנוע יותר זמן מהיבשה מה שלמעשה יגרום שטפונות שימחקו את כל הישובים על פני כדוה"א. למעשה הכל יעקר ויעוף לחלל (מהירות המילוט ע"פ כדוה"א היא כ- 11 ק"מ לשניה). לכן היום הארוך אינו אפשרי.
 

Igra Rama

New member
תיקון, לא יעוף לחלל

כי מהירות המילוט עדיין גבוהה יותר מהמהירות המשיקית של כדוה"א.
 

saar7650

New member
אסביר לך כמה דברים-

ראשית, אם ראית או לא ישנן עוד מס' אופציות בנוגע לזה. לדוגמא: כדור הארץ המשיך לנוע במסלולו, אבל הנס היה נס מקומי. אנו זוכרים את הנס של מכת חושך בעשרת המכות שהוכו מצרים. באותה מכה היה חושך למצרים, ולבני ישראל היה אור. החושך לא היה חושך בדומה ללילה, הנגרם משום שהשמש נמצא בצד השני של כדור הארץ. החושך היה מקומי, דבר שהיה אמנם נס, אבל לא השתנו כל סדרי כדור הארץ. אם נבחר בגישה זו, נוכל לומר כי גם האור שהיה בשדה הקרב של יהושע היה אור מקומי, שהאיר את שדה המלחמה, ונתן ליהושע אפשרות לנצח את האמורי ולהכות אותו מכה שלמה. או פירוש נוסף- אפשר לכפור לחלוטין בקיומו של נס במלחמת יהושע. וכיצד יפרש בעל גישה כזו את הפסוק "וידום השמש וירח עמד"? הוא יפרש את הפסוק בלשון הפלגה: המלחמה הייתה כל כך יעילה, והלוחמים נלחמו בהתלהבות גדולה כל כך, עד כי כאילו עמד השמש במקומו. אנו מכירים תחושה זו. כאשר אנו פועלים מתוך התלהבות גדולה, נדמה לנו שהזמן נעצר, ואנו מספיקים לעשות הרבה מאוד באפס זמן. ופירוש אחרון: הפירוש האחרון הוא למאמין בלבד! אם אני מאמין שיש כח שיצר את היקום אז בידו גם לשנותו ולעשות בו כפי רצונו והלך מחשבתו. כלומר- בורא עולם יכול לעשות פשוט נס! לכן, עדיין אין בדבריך כדי לערער את "שמש בגבעון דום", ולו מהעובדה הפשוטה שזהו נס! *אני מאמין שלא תאהב את הפירוש האחרון משום שזה אינו פירוש שניתן לאמוד (להעריך) או לבדוק תצפיתית. אך הפירוש הזה הוא די פשוט לאדם שמאמין שיש כח עליון שיצר את כל הבריאה הזו ובידו לעשות בה כאוות רצונו!
 

Igra Rama

New member
נתייחס לפירוש הראשון

"ראשית, אם ראית או לא ישנן עוד מס' אופציות בנוגע לזה. לדוגמא: כדור הארץ המשיך לנוע במסלולו, אבל הנס היה נס מקומי." מה פירוש הנס היה מקומי ? כדוה"א סובב סביב צירו כך יש יום וכך יש לילה לא התייחסתי לתנועת כדוה"א סביב השמש. נס מקומי, פירושו השמש הובאה למסלול גיאוסטציונרי סביב כדוה"א מעל א"י. האם יש לך מושג כמה מופרך זה ? השמש פי יותר מ-300000 כבדה מכדוה"א. כדי להביא אותה למסלול גיאוסטציונרי עליך להתעלם לחלוטין ממרכז הכובד של המערכת כדוה"א-שמש. ובמילים אחרות השמש צריכה להקיף את כדוה"א באותה מהירות זויתית של כדוה"א. כלומר: המערכת כדוה"א-שמש תסתובב סביב כדוה"א, בלתי אפשרי לפי חוקי המיכניקה.
 

Governor

New member
אם אתה מתרץ כל קשי בתרוץ `נס`, אזי

אין על מה להתוכח. `נס` אינו יכול אולי להשלל, אולם רק בתנאי שיש ממצאים פיסיים המעידים שהתרחש משהו supernatural. אם ה- account היחיד לנס מצוי במעשיות אשר במיתולוגיה היהודית, ללא ממצא פיסי תומך - זה נותר בסטטוס של מעשיה...
 

saar7650

New member
כפי שראית הבאתי עוד אפשרויות

לנושא השמש. אבל בכל אופן אנסה לחפש אישוש חוץ מקראי לעניין זה. ביומיים האחרונים התחלתי קצת ללמוד בנושא זה (באופן אישי ע" אתרי האינטרנט), כך שנושאים אלה הם חדשים לי. בכל מקרה, מדי פעם אביא קישורים ו/או ציטטות לעניינים של אישושים חוץ מקראיים לתורה. מרפרוף קל ב"גוגל" מצאתי קישור המציג תמיכה מדעית בענין סיפור המבול. רציתי לדעת את חוות דעת חברי הפורום וכן את דעתך האישית בנושא, ששוב איני מתמצא בו כ"כ אך מתחיל ללמוד.
 

Governor

New member
`כפי שראית הבאתי עוד אפשרויות

לנושא השמש. אבל בכל אופן אנסה לחפש אישוש חוץ מקראי לעניין זה` ספק אם תמצא. לא אפשרי שגורמי השמים שנו ממהלכם ל- 14 שעות ואחר שבו למהלכם הרגיל כאילו לא ארע דבר. גם אם נניח לצרך דיון זה בלבד, ובשום פנים ואפן לא מחוצה לו, כי משהו ארע שעצר את הארץ מסבובה, לא אפשרי ש-14 שעות מאוחר יותר ארע משהו אחר באותו סדר גדל שהחזיר את הענינים לקדמותם (אלא אם כן אתה מחליט לתרץ הכל בנס) `מרפרוף קל ב"גוגל" מצאתי קישור המציג תמיכה מדעית בענין סיפור המבול` לא. תאורית הצפת אגן הים השחור, אינה הסבר למבול הגלובלי המקראי. זה מבול לוקאלי. אם אתה מתעקש שהמבול המקראי היה גלובלי כלשונו, אזי הספור אינו אלא עורבא-פרח אם המבול לא היה גלובלי, אזי שוב, הספור אינו אלא עורבא-פרח 20283014 20572648 284392619C3
 

saar7650

New member
אבל-

במאמר מצויין כי:"מדענים מאשרים את קיומו של מבול גדול שהתרחש לפני אלפי שנים באזור תורכיה, ושאולי אפשר לזהותו עם המבול התנ"כי המפורסם." וכן- "מימצא זה תואם בדיוק את הניבוי שלה התומכים המקוריים של תיאוריית המבול, שפורסמה כבר לפני שמונה שנים". מלבד זאת, במאמר דובר על עוד מקרים כאלה שהתרחשו ברחבי תבל- "המאורע הקטסטרופי הזה היה תוצאה של עלייה בגובה פני המים באוקיינוסים ברחבי תבל". כלומר- שמבול זה הוא לאו דווקא מבול לוקאלי, אלא יכול מאוד להיות שאכן היה מבול גלובלי, שלאט לאט נחשפים עוד מקומות שבהן התחולל המבול. לגבי שאלתך-"לא אפשרי שגורמי השמים שנו ממהלכם ל- 14 שעות ואחר שבו למהלכם הרגיל כאילו לא ארע דבר." כיצד ניתן להבחין בהחזרת 14 שעות למהלך רגיל? כלומר- נניח ואכן התרחש הנס של "שמש בגבעון דום" כיצד ניתן לבדוק עובדתית אם הוחזרו אותן 14 שעות או שלא הוחזרו? אולי באמת לא הוחזרו?... ואגב- עוד מאמר לגבי המבול. (ועוד אגב- האם אותו חוקר הוא נוצרי?)
 

Governor

New member
`במאמר מצויין כי:"מדענים מאשרים את

קיומו של מבול גדול שהתרחש לפני אלפי שנים באזור תורכיה` עיין במפה ותראה שאגן הים השחור גדול למדי. זה מבול גדול, אולם מקומי `ושאולי אפשר לזהותו עם המבול התנ"כי המפורסם"` זה הארוע היחיד שיש לו בסוס כלשהו, שכן החוקרים גלו כי בתחתית עמודי בוץ שנשלפו מן הקרקעת, נמצאו אורגניזמים של מים מתוקים, כלומר, לפני ההצפה, היה הים השחור ימת מים מתוקים `"מימצא זה תואם בדיוק את הניבוי שלה התומכים המקוריים של תיאוריית המבול, שפורסמה כבר לפני שמונה שנים"` אם מניחים שהצפת אגן הים השחור היא ספור המבול, אזי הספור המקראי מקבל הגיון בדחק, אם כי המועד וההקף שגויים (לא לפני 4100 שנה, אלא כ- 8000 שנה, ולא מבול גלובלי, אלא לוקאלי) `מלבד זאת, במאמר דובר על עוד מקרים כאלה שהתרחשו ברחבי תבל- "המאורע הקטסטרופי הזה היה תוצאה של עלייה בגובה פני המים באוקיינוסים ברחבי תבל"` לא. לפני 10000-9000 שנים הסתימה תקופת הקרח האחרונה, ומפלס הימים היום _גבוה_ משהיה אז, וכדה"א ממשיך להתחמם לאטו. משמע, מאז ועד היום מפלס הימים מצוי בעליה קלה ולא בנסיגה, וכבר הוכחתי בחשובים כי המים הזמינים למבול לא יכלו להעלות את מפלס הימים אלא נעשרות מטרים ספורים `כלומר- שמבול זה הוא לאו דווקא מבול לוקאלי, אלא יכול מאוד להיות שאכן היה מבול גלובלי, שלאט לאט נחשפים עוד מקומות שבהן התחולל המבול` לא היה מבול גלובלי לפני 4100 שנה או אף כפול ומשולש מזה. הפעם האחרונה שמרבית כדה"א היתה מכוסה מים היתה לפני 180 מליון שנה. אז היה כדה"א מכוסה ים קדמון (תטיס) `כיצד ניתן להבחין בהחזרת 14 שעות למהלך רגיל? כלומר- נניח ואכן התרחש הנס של "שמש בגבעון דום" כיצד ניתן לבדוק עובדתית אם הוחזרו אותן 14 שעות או שלא הוחזרו?` לא דברתי על `החזרת 14 שעות` אלא על החזרת מהירות סבוב כדה"א סביב עצמו לערכה הקודם `אולי באמת לא הוחזרו?...` אוי ואבוי. אני רואה שקשה לך לתפוש עכשיו מה שהחמצת עקב הברזות משעורי בית הספר. אינך מתכוון לבדותא על המחשבים של NASA שגלו את היום האבוד של יהושע פלוס עשר השעות האבודות של אחז, נכון? 20283014 20582030 284392619C4
 

saar7650

New member
חחחחחחחחחחחחחח

"אוי ואבוי. אני רואה שקשה לך לתפוש עכשיו מה שהחמצת עקב הברזות משעורי בית הספר. אינך מתכוון לבדותא על המחשבים של NASA שגלו את היום האבוד של יהושע פלוס עשר השעות האבודות של אחז, נכון?" האמת היא ששמעתי על זה אבל ממש לא התעמקתי ואף לא בדקתי אם זה נכון... בכל מקרה איני יודע אם זה נכון, ולא לזה התכוונתי! כי כפי שהסקת בעצמך- "לא דברתי על `החזרת 14 שעות` אלא על החזרת מהירות סבוב כדה"א סביב עצמו לערכה הקודם" חשבתי שדיברת על החזרת שעות. אמרתי לך שאיני מבין בזה הרבה! על מה אתה מלין?... אגב- מה עם הקישור הנוסף שהבאתי?
 

Governor

New member
`האמת היא ששמעתי על זה (הבדותא על

המחשבים של NASA שגלו את היום האבוד של יהושע פלוס עשר השעות האבודות של אחז) אבל ממש לא התעמקתי ואף לא בדקתי אם זה נכון` ראשית טעיתי בצטוט מדויק של שם הבדותא ואני מתנצל. שמה צריך היה להיות `הבדותא על המחשבים של NASA שגלו את היום האבוד של יהושע פלוס עשר המעלות האבודות של אחז` (עשר מעלות אבודות, לא עשר שעות) הנה המעשיה המגוחכת `אמרתי לך שאיני מבין בזה הרבה! על מה אתה מלין?...` יפה, עלינו ללמד עצמנו לומר `איני יודע`. התקדמת `אגב- מה עם הקישור הנוסף שהבאתי?` Tasman Bruce Walker הוא מהנדס מכונות עם התמחות בתחנות-כח. לאחרונה למד גם לתאר ראשון בגיאולוגיה ועמד בהצלחה בדרישות המכון בו השתלם, ומיד החל ללמד את כולם גיאוכרונולוגיה. AiG, האגודה המפרסמת את `מחקריו`, אינה חברת בטוח הפועלת גם בישראל, אלא ר"ת של Answers in Genesis. כנוצרי בריאתן אדוק הוא מערבב מונחים, מקיש מבעיות לא אמיתיות על הכל. המאמר שלו הוא במבנה ותכן שכיחים אצל `מדעני` בריאה, אולם כדי להתיחס אליו חפשתי את המקור, ולא מצאתיו ב- reference המצויין. לכן איני יודע למה להתיחס. מכיוון שהנ"ל בעל תאר טרי מאד בגיאולוגיה (ולא הצלחתי לברר מאיזו אוניברסיטה. יתכן שהמדובר במכון תאולוגי), נפעל אחרת. הנה מאמר טוב מקצועי על גיאוכרונולוגיה. גיס מדען בריאה כדי להפריכו. אני חוזר בקצרה על הממצאים השוללים מבול גלובלי בפורמט המקראי: (1) המים הזמינים למבול לא יעלו את מפלס הימים ביותר מכמה עשרות מטרים (2) ה- MRCA של החי והאדם אינם בני 4100 שנים, אלא עשרות ומאות אלפי שנים (3) אין סמני מבול סביב לעולם, בעוד קימים סביב לעולם סמני קטסטרופות אחרות מוקדמות יותר (4) Ice Cores מראים שכפות הקרח בקטבים נבנו ללא הפרעה ולא נמסו מזה 160000 שנה לפחות 20283014 20587066 284392619C5
 

Governor

New member
הסבה שאני מתעקש לאתר מקור היא

שארגוני המסיון היהודי מתרגמים באפן חפשי מדי מאמרים של מסיון נוצרי לצרכיהם. הנה במאמרך נאמר: `לפני מספר שנים הגעתי לעיר ברידג'נורת שבאנגליה, כדי להרצות בפני מדענים באוניברסיטה המקומית` אולם, שים לב מה כתוב בדו"ח המסע ל AiG: In Sept./Oct., geologist Dr Tas Walker from AiG Australia spoke to a total of over 2,500 people at 15 churches in Leicester, Bridgnorth, Chester, Edinburgh andNorthern Ireland. It was quite an adventureand a steep learning curve as we embarkedon our first tour. כלומר, התאר דוקטור מיוחס לגיאולוגיה, בעוד הוא שיך להנדסת מכונות. האיש הרצה בכנסיות במחוז בו מצויה ברידג'נורת, ובברידג'נורת בכללן, ולא באוניברסיטאות השטה היא, כרגיל, כחש/כזב/רמיה/הטעיה/אונאה. היהפוך כושי עורו ונמר חברברותיו?
 
למעלה