למישהו יש מושג?

למישהו יש מושג?

למישהו יש מושג מה מהות התפקיד? שווה לנסות? הבנתי שיש טכנאי מטוסים ויש חשמלאי מטוסים. לפי מה שאומרים לי, טכנאי מטוסים זה לא טוב במיוחד - כרוך בהרבה שעות עבודה ולחץ, יציאות דפוקות, והרבה עייפות, מלבד ההתעסקות בעבודה השחורה של חיל האוויר (אתם יודעים... מכונאות). לעומת זאת חשמלאי, למרות שלא קיבלתי פרטים מדויקים מאף אחד, זה תפקיד שנשמע לא רע בכלל, אבל אין לי ממש מושג. מישהו יודע קצת יותר על התפקידים האלו - מה מהות התפקיד? מה בדיוק עושים? כדאי או לא? משהו...? תודה! נ נח נחמן מאומן חסר כל מושג...
 

יניב100

New member
תשאל ואני יענה

חמ"מ (=חשמלאי מטוסים) עושה עבודה בהרבה פחות שחורה מאשר ממ"ס(=מכונאי מטוסים). כעיקרון חמ"מ בטייסת זה חבל"ז-כמעט ולא עושים כלום. לחמ"מ במוסך תיקונים יש קצת יותר עבודה. מבחינת יציאות של חמ"מ וממ"ס היציאות זהות משמע:טוראי-רב"ט-חצאים(=שבת כן שבת לא) סמל-שליש.(אחת לשלוש שבתות). סמ"ר-רבע.
 

oleg_kh

New member
גם לחמ"מ בטייסת לא חסרה עבודה

אתה צריך להכין את המטוב בדיוק כמו הממסניקים לטיסה, לוודא שכל המערכות תקינות ושאר ירקות אני לא אתחיל לפרט כאן. בעיקרון חמם הרבה יותר טוב מ-ממס בגלל שאין את כל ההתעסקות הזאת של מכונות וכו´. תלוי גם לאן בדיוק תשובץ כי יש חממ ציוד קרקע, חממ מטוסים, חממ נש"ם (נשק מונחה) שזה הכי בית זונות, בשנה הראשונה אתה מנגב אבק מטילים, בשנה השנייה אתה מבריג פאנלים ורק בשנה השלישית אתה מתחיל לעבוד על מה שבפנים. לסיכום - חפש תפקיד אחר רצוי קרבי בגלל שחממ וממס אלה תפקידים שחורים, אתה קורע את התחת, בקושי יוצא הביתה ולא מקבל טיפה אחת של כבוד או תועלת לאחר השירות.
 

ArsaWhat

New member
קנה בטאון חיל האוויר החדש -

יש שם פרוייקט מיוחד על העבודה בטייסת.
 

צחי:)

New member
טכני בחיל האוויר../images/Emo177.gif

מסכים מאוד עם אולג... מרבית אנשי הטכני נראים נורא נלהבים לפני התפקיד (אחרי הכל זה נשמע מעניין עם הרבה מאוד אחריות) אבל ברגע שהם מגיעים לחיל הם רואים את היחס המזלזל לתפקיד - לא שאני מסכים עם זה, אבל ככה זה עובד, את התנאים הקשים, היציאות הרעות (בבסיס שלי, אנשי הטכני יוצאים חצאים) וכמו שנאמר, זו עבודה שחורה. כבוד באמת לא תקבל בה, או בית, לגבי תועלת לאחר השירות אני לא מסכים... זה תפקיד עם עתיד, אבל אחרי 3 שנים בכזה מקצוע...אתה תעדיף עתיד אחר. יצא לי לעבוד עם אנשי טכני במסגרת העבודה שלי, רובם מאוכזבים מאוד מההחלטה, אם כבר אתב ג´ובניק...אז לך עד הסוף, לך למנהלה או תעופה...אבל לא לתחזוקה. ואם קרבי....אז עוד יותר טוב אפילו :) בהצלחה!!!
 

oleg_kh

New member
תפקיד עם עתיד

ממש לא. תשאל אנשים שהשתחררו מהתפקידים האלה ועכשיו חותמים בלשכה. אין בתחום הזה אפילו מקום עבודה אחד בארץ.
 

יניב100

New member
אל תשווה בין...

חמ"מ בטייסת לבין חמ"מ במוסך תיקונים.במוסך תיקונים קורעים ת´תחת בטייסת בהרבה פחות. דבר אחד נכון העבודה שחורה ומגעילה לא ניותנים לך כבוד,אבל מישהו צריך לעשות אותה.
 

Dune19m

New member
אתם טועים בגדול

קודם כל אני לא מבין מאיפה מגיע כל הקטע של זלזול בתפקיד? ממתי אנשים בוחרים תפקיד בצבא כי מה שאחרים חושבים עליו הוא טוב ? אתה בוחר את התפקיד שהכי מתאים לך מבחינתך !!! לגבי תפקיד חמ"מ, מדובר בתפקיד מעניין מאוד ובעל אחריות גדולה, העבודה מתחלקת לדרגי התחזוקה בח"א שאותם לא אפרט פה, מה שאני יכול להגיד שהעבודה בטייסת מאוד מעניינת כמו גם במוסכים ובמעבדות, אתה עובד על מערכות ששוות מליוני דולרים והכי מתוחכמות בעולם, רוב המטוס היום זה בעצם חוטי חשמל ופנלים דיגיטלים. ואגב, למצטייני קורס חממ בטכני קיימות עוד אופציות בשירות, לדוגמא יש אופציה לשרת במטה ח"א בקריה שם אתה בתקן של קצין עם כל ההטבות הנלוות ועושה עבודה עם אחריות ועניין. קיצר הכל תלוי במוטיבציה ורמת עניין בתחום הטכני. בהצלחה.
 

צחי:)

New member
נכון,

אין לזלזל בחשיבות של התפקיד, זה תפקיד שבמידה ולא יבוצע כראוי, התוצאות יהיו פאטאליות לכל החיל. אבל עדיין, קשה לעבוד כשמסביב אתה לא מקבל את היחס הראוי, וכל מי ששירת בבסיס טיסה מספיק זמן יכול להעיד על היחס הלא הוגן שמקבלים אנשי התחזוקה, על אף חשיבותם.
 
למעלה