למישהו יש מושג למה אי אפשר

למישהו יש מושג למה אי אפשר

לייצר נפט? כאילו, שיעשו את כל התנאים שצריך בשביל זה, מה שנמצא במעמקי האדמה וייצרו נפט... ולמה המים שבשירותים פשוט לא יכולים להיות מי ים? לא חבל על המים?
 

questRB

New member
תשובות

אני ממש לא יודע למה אי אפשר ליצור נפט במעבדה.......דווקא נראה לי הגיוני שאפשר ליצור.... ומים בשירותים שיהיו מי ים? נראה לי שזה יגרום להרבה בעיות: -סתימות מהמלח או מדברים אחרים שבמים -אם יעשו דבר כזה יצטרכו להעביר עוד צינורות בכל הארץ של מים מהים (ואני מנחש שזה ממש ממש ממש יקר!) ובטח יש עוד הרבה סיבות.....
 

Ekrembo

New member
כמו ליצור יהלומים מלאכותים...

אפשרי, אבל לא באותה האיכות של המקורי.
 
לא האיכות הכמות.

בס"ד הצליחו לייצר יהלומים["נקיים"] אבל בגדלים מאוד מזעריים.
 

atheist22

New member
שמעתי דווקא שיש התקדמות לאחרונה

יודעים עכשיו לייצר יהלומים יפים וגדולים. דה-בירס בפאניקה.
 

רענן2

New member
לגבי נפט

אני אתאר לך בקצרה איך נוצר נפט בטבע, ואני מניח שמכאן תסיק לבד למה זה בלתי אפשרי לחקות את התהליך: נפט גולמי מורכב מתערובת של תרכובות הידרוקרבוניות, גופרית, חנקן וחמצן. בשלב הראשון מצטבר משקע ימי עשיר בשרידים אורגניים של בע"ח ואצות. בשלב זה חייבים להתקיים על הקרקעית תנאים של חוסר חמצן, המונעים פירוק מהיר. בהמשך נספג החומר האורגני במשקעים מינרליים כמו חרסית וגיר. לאט לאט השכבות נערמות, ובעומק של כ-2.5 ק"מ הטמפ' והלחץ מאפשרים ריאקציות כימיות איטיות, שבסופן נוצרים נפט וגז גולמי. התהליך כולו אורך מיליוני שנים.
 

UrbanDK

New member
זה אפשרי דווקא. ראיתי בטלוויזיה איך

הופכים פסולת תרנגולות (מה שנשאר אחרי ששוחטים אותן) לנפט גולמי באיכות לא רעה. לפי הנאמר נצילות האנרגיה של התהליך טובה ומקבלים יותר אנרגיה מהמושקע...
 

רענן2

New member
?

זה חדש לי, ובכל אופן - אם נניח שזה אפשרי, איך תסביר את זה שמדינת ישראל למשל לא עושה את זה?
 

UrbanDK

New member
א. זה נסיוני עדיין. ב. אני מניח שזה

לא פשוט בכלל. ג. זו ללא ספק הייתה שאלה אידיוטית. זה כמו לשאול "איך זה שאפשר להתפיל מים ומדינת ישראל עדיין לא עושה את זה? מכאן שזה בלתי אפשרי..." - מבין?
 

רענן2

New member
מה שאני מבין זה

שלפי דעתך אני אידיוט. טוב. דעה לגיטימית, ואולי גם נכונה.
 

UrbanDK

New member
חס וחלישה../images/Emo70.gif ../images/Emo12.gif

אנא קבל התנצלותי.
 

רענן2

New member
התקבלה ../images/Emo127.gif

ולענייננו, אני לא חושב שההשוואה להתפלת מים היא נכונה. אני לא יודע כלום על יצירת נפט גולמי באופן מלאכותי, כשאני למדתי קצת גיאולוגיה - הסבירו לי שזה בלתי אפשרי, מהסיבות שתיארתי בהתחלה, ולכן (כיוון שעתודות הנפט באדמה מוגבלות ואנו מכלים אותן בקצב אדיר, כך שתוך כמה עשרות שנים כבר לא יישאר כלום), אין ברירה אלא לפתח שיטות הפקת אנרגיה חלופיות. מכיוון שהאנושות באופן כללי מתעלמת למעשה מאפקט החממה, הנגרם בין השאר משריפת מוצרי נפט, אני מניח שאם הייתה אפשרות לייצר נפט גולמי בכמויות מסחריות - היו מפתחים את הכיוון הזה, כיוון שמחירי הנפט במדינות מערביות רבות הם בשמיים, ואם נסתכל לטווח של עשרות שנים - ניתן להניח שרק יעלו. לא הגיוני בעיני שאפשרות מעשית כזו קיימת ובישראל אף אחד לא דוחף אותה. אבל אני אשמח ללמוד דברים חדשים בנושא.
 

UrbanDK

New member
א. זה שזה אפשרי לא אומר שזה ניתן

לעשייה כרגע. כל דבר לוקח זמן וכסף לפתח. גם את רומא לא בנו ביום אחד. ב. קבל קישור לאתר החברה שמפתחת את העסק...
 

רענן2

New member
תודה, מעניין... אם כי

כולי תקווה שהם לא יצליחו, ונוכל לעבור בכפייה לצורות אנרגיה פחות מזיקות לסביבה.
 

redox

New member
כדאי למקד השאלה

מה בדיוק אתה רוצה להשיג? נפט הוא תערובת של הרבה חומרים. האם אתה רוצה דלק למכוניות? חומר גלם לפולימרים? אחרי שתבחר חומר כלשהו תוכל גם למצוא את המקביל המלאכותי שלו.
 
למעלה