זאת אומרת, אם אני בעליה קלה, עדיף לי על 2-1 או על 1-8 זאת אומרת האם זה שומר יותר על חיי המנגנונים? כשהשרשת לא מתוחה או נגיד האם זה מעביר יותר כח? אשמח לתשובה.
אולם 1-8 יתן לך גמישות גבוה יותר במידה והשיפוע יתחיל להיות תלול יותר ותצטרך להוריד הילוכים. קשה ולא מומלץ להעביר הילוכים בין הפלטות הקידמיות בשעת מאמץ . אתה אמור להגיע לעלייה כאשר ההילוכים פחות או יותר כבר ממוקמים נכון אבל שתהיה לך האפשרות לבצע תיקונים.
העברת הילוכים נכונה זה הרבה עניין של נסיון , הכרת העלייה , הערכת הדרך שלפנים , הערכת יכולת הטיפוס ועוד. קשה להשיב על שאלה כזו כי זה מאד אינדיוידואלי . בכל מקרה על 1-8 בכלל לא מומלץ לרכב.
תעשה את זה בכמה שפחות עומס על השרשרת (פידול קל) ובלי להשקיע כח בכלל כי אפשר לשבור ככה את השרשרת בקלות, מניסיון (רכבתי פעם עם מישהו במישור ואז היתה עליה, בתחילת העליה נפלה לו השרשרת והוא ניסה להעלות אותה וקלאק! היא נשברה).