למה לבזבז קולות לשמאל

לא בהכרח הולך ביחד!

מבלי לקבוע עמדה פוליטית, אציין שבשטחי הרשות הפלסטינית קיימת בעיה קשה של ניצול משאבי הטבע. ציד נרחב של בעלי חיים, קטיף מאסיבי של צמחי תבלין כמו אזוב מצוי ועכובית הגלגל (בירדן למשל, נכחד האזוב המצוי מהרי הגלעד ועמון, כתוצאה מעשרות שנים של קטיף בכמויות מאסיביות. בשפלה, היתה תופעה שפלסטינים מהר חברון הגיעו לקטיף מאסיבי של האזוב בתחומי ישראל אחרי שבשטחים כבר הדלדלו האוכלוסיות), מחצבות בצורה לא מבוקרת (למשל אזור עלם אל-הודא מצפון לאריאל, או סביב בית פאג'ר ממזרח לגוש עציון), רעיית יתר היוצרת לחץ קשה על הצומח הטבעי, איסוף צמחייה מדברית להסקה וכתוצאה מכך חיסול המערכת האקולוגית, כריתת החורש הטבעי (לא כל כך מזמן התבשרנו על כריתת 24 עצי הדולב הדרומיים ביותר בעולם, בשמורת דלבים ממערב לרמאללה) ועוד היד נטוייה. דווקא לצד יישובי בקעת הירדן, צפון ים המלח והתנחלויות גב ההר, נשמר עולם החי והצומח הטבעי בצורה סבירה יחסית (למעט היישובים העירוניים הגדולים כמו מודיעין עילית, ביתר עילית ומעלה אדומים), עדיין אפשר לראות צבאים בשולי כפר עציון או באזור נחל קנה, למשל - מחזה שהולך ונעשה נדיר באזורים שעברו לשליטתה המלאה של הרשות בהסכמי אוסלו. הפלסטינים לצערנו הם כיום בעלי מודעות נמוכה ביותר לשמירת טבע (נמוכה יותר מזו של העמים השכנים, בהם קמה - גם אם באיחור - תשתית שמירת טבע, בפרט ע"י רשויות השלטון). מאז הסכמי אוסלו ועד היום, הקימו הפלסטינים שמורת טבע אחת ויחידה בנחל הבשור ברצועת עזה, ונראה שהשטח אינו מנוהל בסטנדרטים להם אנו רגילים בישראל. אנחנו לא צדיקים, עם הכבישים העוקפים המבתרים שטחים פתוחים ועם גדר ההפרדה, אך סביר ביותר שפינוי ההתנחלויות, לא יביא לשיפור המצב הסביבתי בשטחים אלא להיפך, במקביל לפגיעה קשה בשטחים פתוחים בתחומי מדינת ישראל עצמה.
 

yoni1967

New member
ומה מפליא???

כשלאנשים אין מה לאכול..והם מרוויחים דולר ליום..האזוב המצוי זה כל מה שיש להם..
 
לצערי זה לא לגמרי נכון

גם בתחומי מדינת ישראל עצמה, המודעות הסביבתית במגזר הלא יהודי נמוכה בצורה משמעותית בהשוואה לקיים במגזר היהודי. גם לפני מלחמת הימים הנוראים בשנים האחרונות, ולפני האינתיפאדה ב- 1987, היו תופעות של ניצול משאבי הטבע ביו"ש עד תום, ונדמה לי שהאוכלוסייה הפלסטינית חיתה אז במצב טוב יותר ממה שקורה כיום.
 
סליחה השמאל קיבל בעלות על הדאגה

לסביבה זאת חשיבה מגעילה, פשוט אין מילים אחרות.
 
רן כהן ממרצ הערים קשיים רבים

על רכבת ישראל על מנת שתהיה תחנת רכבת במבשרת שתשולב בפרוייקט A1 מה שהיה גורם לפגיעה ענקית בסביבה. אז לפני שאתה קובע שחברי מרצ מלאים דאגה לסביבה תעשה בירור קל במצע כל מפלגה ומפלגה.
 

jewjew1

New member
בו נעמיד דברים על דיוקם

הימין בארץ אולמרט+ביבי קיבלו בעלות על בעלי ההון ותעשיינים המזהמים, והשמאל קיבל עליו את האחריות להלחם למען איכות הסביבה.
 
טוב כנראה שדיון עינייני איתך

לא יהיה ניתן לנהל... אתה החלטת קבעת וגם שפטת ונתת גזר דין. למרות שאני אישית לא סובל אף אחד ממי שהזכרת, אני ממש אבל ממש לא חושב שהשמאל מזוהה עם הסביבה יותר מהימין, אולי להיפך, אבל אתה פשוט באת לפה לעשות תעמולה, אז טעית במקום, כנס לפורומים מרצ, עבודה, ליכוד, שמה תזרוק את הסיסמאות ריקות מתוכן שאתה זורק.
 
../images/Emo18.gif שבי אני מבקש

אין בעיה שיתנהל דיון ענייני בנושא אבל מבקש לשמור על שפה נאותה. כפי שכתבתי אנחנו פתוחים למגוון דעות ותמיד יותר נחמד לשמוע זאת בצורה נעיה ותרבותית. תודה, דרור
 

yoni1967

New member
שלום שלום !!! +שאלה

קודם כל מזל טוב על הפורום. דבר שני, אני בן אדם שאיכות הסביבבה היא אחד הדברים החשובים לו יותר, אבל בכל זאת אני אצביע מר"צ כי אליכם (מה לעשות..) הכל יתבזבז כי לא תעברו את אחוז החחסימה (שוב..לצערי!!!) וכמו שהבנתי עוד מאנשים אחרים זה מה שעוד יעשו ורצתי לדעת מה התגובה לכך! דבר שני: רציתי לתת הערה בונה, אנשים שאני מכיר וחברים טובים שלי שלכולם לכולם איכפת מאיכות הסביבה, לא מצביעים לכם כי אין לכם גם מצא מדיני כי חוץ מאיכות הסביבה אנחנו חיים בישראל ואי אפשר לחיות בישראל בלי להצביע לדעה הפוליטית שלך ומה לעשות אנשים לא אוהבים לא להצביע למה שהם חושבים בנושא המדיני. וזהו ..שוב מזל טוב ! =)
 
שמאל, ימין וסביבה בריאה

ההבדל שיכול להיות בין מפלגת הירוקים למפלגות אחרות הוא בנושא העיקרי. רוב המפלגות העלו את המצב המדיני על ראש שמחתן. זה הדגל שלהן. מפלגת הירוקים יכולה להעלות את הנושא הסביבתי. בדומה למה שעמיר פרץ עשה לנושא החברתי. כמו עמיר פרץ - לא בטוח שזה יעזור, אבל יהיה טוב את למערכת השיקולים הממלכתית יכנס הנושא הסביבתי כמשהו שצריך להתחשב בו. על פניו, המצע של הירוקים הוא "שמאלני" בענינים שאינם סביבתיים. והשאלה שלי - בשביל מה זה טוב? עדיף ללחוץ קדימה את שמירת הטבע ואיכות הסביבה ולוותר על עמדות מדיניות. ככה יש סיכוי לאחד מתנחלים וקומוניסטים תחת הדגל הסביבתי.
 
אכן ../images/Emo45.gif

מול עשרות הגנרלים שיהיו בכנסת ויעסקו בבעיות ביטחון, רצוי שיהיו כמה חברי כנסת שיתמקדו בענייני סביבה. וישמור על ישראל שלא תחסל עצמה לדעת. תודה, דרור
 
אתה טועה לדעתי

אני ימני ולא אצביע למרצ אך כן אצביע למפלגת הירוקים.. (מחיאות כפיים ברקע) וכנ"ל אבא שלי ואח שלי, שניהם ימין/מרכז שלא יצביעו מרצ כי העמדות הפוליטיות שלהם לא לטעמנו, לכן עדיף מפלגת ירוקים שלא מזוהה פוליטית עם שמאל
 
למעלה