למה בשר טחון בהקפאה מחליף צבע?

תומאס

New member
למה בשר טחון בהקפאה מחליף צבע?

קניתי בשר עגל טחון בסופר (טחנו לי במקום) והיה לו צבע ורוד-אדום יפה. שמו לי אותו בקופסת פלסטיק (בלי מכסה) ועטפו בניילון נצמד. שמתי את הבשר בתא ההקפאה במקרר. עברו חודשיים (לא יוצא לי לבשל הרבה...) וכשרציתי להפשיר אותו שמתי לב שהוא קיבל צבע חום כהה. זה נורמלי? אולי יש בעיה באריזה? או בתא ההקפאה?
 

noa555555

New member
הכי חשוב זה לעשות את מבחן הריח.

אני עושה את זה בכל בשר שאני קונה וכל בשר שאני מקפיאה, וגם ביציאה מההקפאה.אחרי ההפשרה. אם ריחו סביר, כלומר אין לו ריח לואי צורם כלשהו (אפילו לא מעט) - אז לא אמורה להיות שום בעיה. אם יש אפילו שמץ של ריח לואי מוזר שלמיטב חושי לא אמור להיות שם - אני מעיפה. (כך אגב גם במוצרי חלב, וכל דבר שעלול להתקלקל. ) לא אמורה להיות בעיקרון שום בעיה עם בשר שהוקפא לפני חודשיים בלבד, ועוד בעונת החורף,אני משערת שהוא לא שכב בחוץ או משהו, נכון? לפני ההקפאה.בעיקר אם לא היתה הפשרה במקפיא בזמן זה. קיצר, לבדוק ריח. תמיד.
 

תומאס

New member
אמממ...לגבי הריח....

הבשר מהסופר הגיע ישר לתא ההקפאה במקרר אבל אחרי ההפשרה היה לו ריח קצת שונה מאשר ריח של בשר טחון טרי. אני לא יודע להגיד אם זה נורמלי או לא כי לא יצא לי להריח אף פעם בשר מקולקל (בניגוד לגבינות). ואולי תמיד לבשר מופשר ששכב חודשיים בהקפאה לא יהיה ריח של בשר טחון טרי...?
 

noa555555

New member
כשתריח בשר עם קלקול אתה כבר תדע

ברמת האינסטינקט. תאמין לי. זה ריח רע. אין סיבה שהבשר יהיה מקולקל אצלך בעיקרון אם הוא לא שכב בחוץ ,וכל זה היה עוד בחורף. על פניו לא נשמעת שיש בעיה. אני משערת שכל מאכל בהקפאה קצת משתנה לעומת טרי, מבל הבחינות. ברמה מסויימת.גם לחם מקבל ריח קצת אחר מלחם טרי וכמוהו כל המאכלים.
 

פנומן 72

New member
מבחן התוצאה (AKA מבחן הקיבה)

אוכלים את זה. אם קיבלת כאבי בטן קלים עד בינוניים הוא היה מקולקל. אם קיבלת כאבי בטן חזקים עד קלקול קיבה ושלשול - הוא היה במצב ריקבון מתקדם. אם אושפזת בעקבות האכילה או נפחת נשמתך - הוא הכיל מנה גדולה של וירוסים, קוליפורמים וקולי צואתיים בנוסף לעובדה שהוא היה מקולקל, רקוב, שאפילו זבובים לא היו מתקרבים אליו. תנסה, מה יש לך להפסיד ...
 
למעלה