לכל מביני דבר בתחום הרכבות

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
לכל מביני דבר בתחום הרכבות

לכל מביני דבר בתחום הרכבות
האם ידוע למישהו איפה מיוצרים פסי הרכבת שרכבת ישראל מניחה בימים אלו בקווים החדשים שלה? אם יש הבדל בין מקור הפסים ומקור האדנים אשמח לדעת. raminec
 
מקור חומרי המסילה

לכל מביני דבר בתחום הרכבות
האם ידוע למישהו איפה מיוצרים פסי הרכבת שרכבת ישראל מניחה בימים אלו בקווים החדשים שלה? אם יש הבדל בין מקור הפסים ומקור האדנים אשמח לדעת. raminec
מקור חומרי המסילה
בדרך כלל קונים בנפרד את כל אחד מהרכיבים העיקריים של המסילה - הפסים נרכשים מחברות מתכת גדולות (בארץ קונים בד"כ מבריטניה, גרמניה וצרפת, אבל לא רק), אדני הבטון מיוצרים כיום בעיקר בארץ (לפי הסכמי העברת טכנולוגיות שונים), את מערכות ההידוק (מה שמחבר בין הפסים לאדנים) קונה רכבת ישראל כיום בעיקר מ-Vossloh, גרמניה, את הרבד (החצץ) חוצבים בארץ, כמובן, כמו גם את מרבית חומרי תשתית המסילה. דרך אגב, את המסוטים (או 'מפלגים', כלומר המסילות המתפצלות) רוכשים בדרך כלל כיחידות שלמות מוכנות, או כערכה ממקור אחד, בגלל הסיבוך הטכני שביצורם וכן מגוון הדגמים הדרוש.
 

raminec

New member
תודה רבה חן ../images/Emo11.gif.

מקור חומרי המסילה
בדרך כלל קונים בנפרד את כל אחד מהרכיבים העיקריים של המסילה - הפסים נרכשים מחברות מתכת גדולות (בארץ קונים בד"כ מבריטניה, גרמניה וצרפת, אבל לא רק), אדני הבטון מיוצרים כיום בעיקר בארץ (לפי הסכמי העברת טכנולוגיות שונים), את מערכות ההידוק (מה שמחבר בין הפסים לאדנים) קונה רכבת ישראל כיום בעיקר מ-Vossloh, גרמניה, את הרבד (החצץ) חוצבים בארץ, כמובן, כמו גם את מרבית חומרי תשתית המסילה. דרך אגב, את המסוטים (או 'מפלגים', כלומר המסילות המתפצלות) רוכשים בדרך כלל כיחידות שלמות מוכנות, או כערכה ממקור אחד, בגלל הסיבוך הטכני שביצורם וכן מגוון הדגמים הדרוש.
תודה רבה חן
.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה