לכל מאמיני האבולוציה שלום..

אני מוכרח להודות

שזה היה מאוד נחמד לראות דיון בפילוסופיה של המדע בפורום הספציפי הזה. פורום מדעי החיים תמיד היה פורום בעיקר של שאלות טכניות בנוגע למדעי החיים (של תיכוניסטים וסטודנטים וסתם סקרנים) והפעם היה שרשור שעסק ישירות בעניינים הכאובים (והפופולריים , ופחות מדעיים) של פילוסופיה של המדע.. וכמובן האזכור של הculture wars האמריקאיות, שלא נכח באופן כואב בפורום זה.
 

deathcaster

New member
תגובה לדבריך

דבריך נכונים אני גם אוהב שרשורים כאלה. חבל שמורן לא אוהבת אותם.
 
למה שלא תאהב אותם?

אפשר להגיד שזה שרשור אוף-טופיק (for all the wrong reasons) התגובות של חלק בעלי הזיקה המדעית בפורום (רוב הכותבים הקבועים) היו מעולות.
 

moran f

New member
אפשר להגיד הרבה דברים

אבל להגיד שהשרשור הזה הוא אוף טופיק, למשל, זה משהו שלא עשיתי.
 
הדיון קיבל נופך פילוסופי

יותר ומדעי פחות. האמת היא שתמיד תהיתי מדוע לא מפנים את הויכוחים (העקרים, לעתים קרובות) בין פנדמנטליסטים בריאתניים ותומכי-מדע לפורום זה - בפורום זה תמיד נתקלתי אך ורק בשרשורים שעוסקים באופן טכני במדעי החיים . (ייתכן והיו כאלה בעבר, אני בתפוז יחסית לא הרבה זמן)
 

moran f

New member
בשביל זה קיימת אופציית החיפוש

בכל מקרה, יש בתפוז מספר פורומים שיכולים להתאים לדיון כזה. מי אתה רוצה ש"יפנה" דיונים?
 
אוקיי אוקיי

הנקודה שלי הייתה שהדיונים (העקרים) נעשים לעיתים על-ידי שני צדדים שאף אחד מהם אינו ביולוג או בעל כל רקע מדעי. בפורום זה ניתן למצוא מספר כותבים להם כן יש רקע מדעי. אני גם אוחז בדעה שעדיף שדיונים אלה לא יהיו חלק מתוכן פורום זה.
 

moran f

New member
לא הבנתי

אם הדיון הספציפי הזה לא מעניין אותך ולדעתך הוא עקר, אתה בהחלט מוזמן לא להשתתף בו ובכך לסייע לו להישאר מצומצם (כיאה לדיון עקר). אם דיון בעל אופי שונה שעוסק בפילוסופיה של המדע כן מעניין אותך, אתה בהחלט מוזמן לפתוח אותו. דיון כזה לא ייחשב אוף-טופיק כברירת מחדל ואין שום סיבה לא לפתוח דיון שכזה. כמובן, אין דרך לדעת מראש אם הוא באמת יתפתח בכיוון שמעניין אותך, אבל זו לא סיבה לא לנסות לערוך אותו.
 

C H 4

New member
התבלבלת

שחס וחלילה כל המחלות האלו לא יגיעו לכאן. כל הויכוחים האלו הם עקרים תמיד. אם תעשה חיפוש תגלה ששאלו פה הרבה פעמים שאלות מתוך נסיון ללמוד וזכו לתשובות כולל בנושאי אבולוציה ואני חושבת שפעם ב.. עולה גם דיון יותר פילוסופי. אני חושבת שגם בשירשור הזה עלו כמה דיוני צד נחמדים אבל אין צורך לנהל ויכוחי סרק עם חבורת מחזירי בתשובה שלא באו לדון אלא להטיף, אני ממש נגד, וזו הסיבה שאני לא נשארת בפורומים שהפכו בית שני לדברים האלו ושאני לא מפתחת את הדיון איתם כי זה לא דיון זה לבזבז את האנרגיה באצבעות שלי על כלום. המטרה כאן היא לדון במדע, פילוסופיה של המדע היא חלק מהעניין כשזה עולה, אבל דת היא ממש לא חלק מזה ואני ממש מקווה שכל המציקים האלו יעלמו כמו שהם הגיעו. שאלתי בפורום חופש למה הם נותנים לקישקוש הזה להתמשך וענו לי שזה כיף, לי זה ממש לא כיף.
 

deathcaster

New member
איזה כיף

איזה כיף לראות שוב ושוב אחד שעשה קופי פייסט מהודעות נוסח דניאל בלס או יונתני הקטני מפורום אתיאיזם... ואם נהיה רציניים לרגע- או קיי ואיך הודעתך מפריכה בדיוק את האבולוציה ? בגלל הסיכויים הנמוכים ? ומה הסיכוי שאלוהים קיים ? אם אתה טוען שאינך דתי ואתה חושב שצריכה להיות תשובה מדעית לכל דבר.. נא הצג לי ניתוח סטטיסטי להוכחת קיומו של האל או ...... השם ישמור(בציניות) ... הצג נתונים המאמתים את נכונות הדת היהודית ... או כל דת אחרת FOR THAT MATTER....
 

Levos

New member
מערכת עיכול היא איבר עתיק מאד מאד

מערכת עיכול ישרה (עם פה ואנוס) מופיעה לראשונה בתולעים שטוחות (בין היצורים הרב תאיים הפרייטייבים ביותר). כמובן שלאותה מערכת עיכול אין כמעט אף אחד מהמאפיינים שתארת, ואף על פי כן התולעת אוכלת וחיה בהצלחה רבה. אנחנו צאצאים מאד רחוקים של תולעת שכזו, וכל ה"שיפורים" שציינת הוספו לה במהלך ההתפתחות. במילים אחרות המערכת פריקה לחלוטין, עד צינור פשוט עם אנזימים המפרקים מזון.
 
למעלה