לכל מאמיני האבולוציה שלום..

../images/Emo9.gifהפרכה לאבולוציה

הרי לגן ממוצע ישנם 4 בחזקת 1000 צירופים חלבוניים שונים,דהיינו-גם אם היינו מחכים 100 קוודרליון שנים ,לא היינו מכסים טריליונית של סך המוטציות האפשריות.מהם הסיכויים לזכות בגן יעיל, בכה מעט זמן העומד לרשותנו?
 
מכיוון שהאבולוציה לא נשענת על אקראיות בלבד

אלא על אקראיות משולבת עם סלקציה, המספרים שהפרחת לא מפריכים שום דבר, ולמעשה אפילו לא רלוונטיים במיוחד לנושא האבולוציה. כפי שחזרו ואמרו - אין לך את הידע שהוא הבסיס של הבסיס של הבסיס של מהי אבולוציה, ואתה מנסה לערוך דיון עם אנשים שמבינים את הבסיס ומעבר לו. זה מיותר וזה מבזבז את הזמן שלך ושלנו. זה דומה למישהו שמנסה להפריך מכניקת קוואנטים עם ידע שהוא בקושי מכניקה ניוטונית של כיתה י'. תקרא, תלמד, תבין מהי אבולוציה. כשהטיעונים שלך לפחות יהיו ענייניים יהיה אפשר לעשות דיון, אבל כל עוד הם בכלל לא קשורים לנושא אני לא רואה טעם בזה. אני את חלקי פה סיימתי. מקווה שתנסה ללמוד את הנושא לעומק לפני שאתה מתימר להפריך תיאוריות (וזה נכון לגבי כל נושא ולא רק אבולוציה). .
 

ofsher

New member
מחזק את דברייך

באמת הבחור צריך ללמוד יותר לפני שהוא מנסה להפריך היה יכול להעלות טיעונים הרבה יותר משמעותיים בעניין הזמן הדרוש לתהליכים אבולוציוניים.. בעד ונגד.. זה תמיד מצחיק אותי, זה נשמע כמו טיעון - "וואו תראו את הטלוויזיה, היא כל כך מורכבת! בטוח יש אלוהים"... טיעונים כאלה רק מפריעים לדיון שורשי יותר בנושא...
 
לא נכון

קודם כל מה זה "יעיל"? בוא נניח לצורך הדיון שיעיל זה צירוף שמספיק לשכפל עצמו לפני שהוא נשמד.שנית - מי אמר לך שכל החלבונים הם חיוניים ליעילות? ומי אמר לך שכל הרצפים מקודדים לחלבונים בכלל? ומאיפה הבאת את המספר 1000? שנית - אתה מניח שבמהלך כל אותם שנים יש רק גן אחד בכל נקודת זמן נתונה. אבל אם בנקודת זמן אחת היו לך" 100קוודריליון " (לפי טענתך...) גנים אז כבר באותה נקודה היית, תיאורטית, מוצא את הצירוף ה"יעיל". אם אתה רוצה להפריך את האבולוציה זה הרבה יותר פשוט - תמצא מאובן של ארנב מהפרה-קמבריום... (לצערי אני לא זוכר מי הציע את ההפרכה הזו לראשונה)
 
../images/Emo9.gifהפרכה אחרת לאבולוציה...

ניקח חלק ממערכת העצבים-אקסון,שכבת בידוד(מיאלין),יצור נוירוטרנסמיטר בתגובה לסיגנל,סיגנל,רצפטור ספציפי,סינפסה מדוייקת, נניח שלכל המערכת הנ'ל נזקקים אנו רק ל-5 גנים......מדובר בסדר גודל של 20 (מספר חומצות האמינו)בחזקת 2000 (אורך ממוצע של 5 גנים).נניח שקיימות טריליון בריבוע(מספר לארג'י ביותר)של צירופים אחרים המאפשרים את קיומה של מערכת שכזו. עדיין מדובר במספר אפסי בריבוע ביחס לסך המוטציות!אז איך תתכן כאן אבולוציה בכלל?
 
תשובה לפינוקי

אני לא נוהג לנסות ולהסביר דברים לפרחי מחב"תים מסוגך אבל כנראה שתפסת אותי ביום משעמם במיוחד.... בוא נניח שיום אחד תמצא שאלה "על אבולוציה" שלאף אחד בפורום לא תהיה עליה תשובה, וגם אם נביא לפה את ריצ'רד דוקינס שליט"א ונעלה באוב את רוחו של סטיבן ג'יי גולד זיע"א עדיין לא תמצא תשובה, מה זה מוכיח? זה מוכיח שלמדע עדיין אין תשובה על כל שאלה וגם לא הסבר מכאניסטי לכל תופעה. בניגוד למחזיר בתשובה, מדען לא מתרגש מזה שאין לו תשובות לכל השאלות כי העדר תשובה לא נחשב הפרכה מדעית. כיצד מפריכים במדע? תיאוריה מדעית טובה היא תיאוריה שאכן יש לה עקרון הפרכה - כלומר ממצא היפוטתי שאם יתגלה יסתור את התיאוריה. המקרים שאתה מביא אינם נופלים בקטגוריה זו משום שהתיאוריה האבולוציונית מעולם לא הניחה שיש גבול כלשהו למורכבות ולכן גם אם מחר תמצא ממצא מורכב לאין ערוך זו עדיין לא תהיה הפרכה. במקרה של האבולוציה ניתן לנסח מספר עקרונות הפרכה. לדעתי עקרון הפרכה טוב הוא ניסוי שימצא שלמרות שמפעילים סלקציה כנגד תכונה תורשתית התדירות של תכונה זו באוכלוסיה לא תשתנה עם הדורות. הבנת? או שלא הכינו אותך בסמינר לרמה כזאת של טיעונים?
 
סמינר שמנימר....

איני דתי ,חומד,אתה טוען ששינוי תדירות אללים באוכלוסיה היא הוכחה למוצא משותף?אשרייך...רוצה לשמוע על ממצאים שטרם סיפרו לך?.. http://www.manof.org.il/Index.asp?ArticleID=112&CategoryID=86&Page=1
 
לא, אני טוען דבר אחר ואני חוזר שנית ולאט....

אם תדירות אללים נשארת קבועה דור אחר דור, למרות שיש סלקציה כנגדם, כלומר למרות שהנשאים שלהם לא שורדים מספיק זמן כדי להעמיד צאצאים, אז יש כאן הפרכה לעקרון הברירה הטבעית שעליו נשענת האבולוציה הדארויניסטית.
 
מעניין מאוד ../images/Emo13.gif

יש בהפנייה שלך ממצאים מרתקים ממש. הבעיה היא שהכותב לא טורח להפנות את הקוראים לספרות עליה הוא מתבסס. בוא נתמקד ב"ממצא" אחד שבאמת עשוי להוות הפרכה לאבולוציה - האם אתה יכול למצוא עבורי את המאמר המדעי שמדווח לראשונה על "עקבות סנדלי אדם, כולל סימני חוטי תפירה, נמצאו בתוך שכבות טריאסיות" ?
 
../images/Emo6.gif

הייתי צריכה את הצחוק המתפרץ הזה עכשיו ברבע ל 5 בבוקר כמעט השפרצתי את כל היוגורט על המסך.
 

ofsher

New member
אני מציע

שאם העניין כל כך מעניין אותך, אולי כדאי ללכת ללמוד תואר במדעי החיים
 

moran f

New member
ההודעה הזו היתה אמורה להימחק

אך מפאת ליבי הרחמן (לא בשבילך - בשביל האנשים שהשקיעו בכתיבת תשובות) היא תשורשר. בפעם הבאה שלא תשרשר, אחרי שקיבלת אזהרה מאלפקה ועכשיו גם ממני, ההודעה תימחק. לכל מי שמדגדג לו באצבעות להגיב - אין טעם להגיב להודעות לא משורשרות של פינוקי כי בפעם הבאה הן אכן יימחקו.
 

moran f

New member
להוסיף אותה כתגובה להודעה שלך ולא כהודעה חדשה

 

deathcaster

New member
דווקא נחמד

מבחינת מנגנון.... לשרשר בפורום די מזכיר את האבולוציה.... אולי אם תלמד לשרשר כמו שצריך... הודעותיך לא תמחקנה.... והן תמחקנה כי מורן לא כזו רחמנית בד"כ... גם האבולוציה.... תהליך ארוך - שאלה שלא משתלבים בו מתים ונכחדים.... כמו השרשור... אני מציע שתתחיל ללמוד לשרשר נכון... ואח"כ תלמד בצורה רצינית על אבולוציה ועל עולם המדע... לא מפורומים אוויליים ומגמתיים כמו מנוף ודעת.... תיכף תגיד לי שאתה מעריץ גם של דניאל בלס ימח שמו...
 
למעלה