למה לטעות ולהטעות
חלק מהפחד הוא בצורך שיהיה עתיד , ולמי שבאור אין כזה דבר עתיד רק העולם הבא לקראתך דהיינו העולם הבא . לטעון שיש עתיד משמעו לטעון שיש מציאות ,וזאת בסתירה לטענתך הקודמת שראיית המציאות היא ממוגבלות התפישה שיוצר הפחד . בדבר התרדמה : "ויפל הויה אלוקים | תרדמה על-האדם ויישן ויקח אחת מצלעותיו ויסגר בשר תחתנה" לאור בבריאה תבנית הנקראת צלם דמות אדם , ובתרגום חופשי : צלם - באור כמעצב עולם היקום , דמות - בתפישה המקיפה את האור המתקיים לעומת התחום . דהיינו לעומת האור המיצר את היקום התפישות האשליתיות המקיפות אותו , אדם - בין הצלם והדמות ישנה פעילות העוסקת בהבדלת היקום . דהיינו האור כתובנה , הנקראת גם צדיק , צדיק - באור כהבדלת היחסיות לעומת התחלפות העולם . וזה במישור הראשוני והקיומי , צלע האדם - הינו התשתית הכלי של היבט פעיל נקודתית של צלם דמות האדם הנקרא איש , דהיינו ההיבט שהוא האנשים . ומודעות האור - הצדיק בהיכנסה לתוך איש נקראת ויפל על האדם תרדמה . וביחסיות המתקיימת עבור האיש ישנו היבט של עולמו האשליתי , שהוא תוספת של ראיית העתיד היורד , הנקראת בשר (המבשר על העתיד). ולעומת יחסיות בינת האיש בצלע נבנת האשה . דהיינו צלע = קץ - סוף תפישת המציאות האשליתית של האיש ,הנקראת אשה . דהיינו האישה איננה היבט של האדם אלא רק של איש , כי מאיש לקחתיה . דהיינו המציאות באה לביטוי באשה והיא בנויה מתובנת העולם האשליתי , ולכן כוח הבינה הוא באישה , אולם לאדם ולאיש היבט אור נטו ולא אשליה , "אשת חייל מי ימצא" וכך יוצא תהליך אינטראקטיבי בין האור לאשליה , המכונה אשה כי תזריע , שאומר שכל אשה היא היבט של תובנת האשליה של אביה , ובועלה שהרי בבעילה היא מקבלת את נפש (בינת האשליה הבהמית )של בועלה . וכל בן שאשה מולידה היא מולידה את בינתה העצמית , כהיבט של אור . אשה המחוברת לאור גם יכולה להוליד ללא סקס . דוגמת שרה אימנו וסיבת צחוקה , שהולדת האור היחסי שלה נקרא יצחק . ולכן גם עניין העקדה של יצחק בגוף אשה . אוסיף שאברהם היה בן 99 , צט שנים , האור כמבטל את האשליה . התעלות מעל האשליה , ורק אז שרה יכלה להוליד את יצחק . ועוד מוזכר שיצחק נראה בדיוק כמו אברהם , כלומר שרה הצליחה לשמר את כל תובנת אברהם , ושוב ההקפדה על הטרמינולוגיה והכוונה חשובה ביותר , כי אשה באור יודעת שאין עתיד , רק העולם הבא לקראתך . ונמנעת מביטויי עתיד חשוך ,ויחד לאור צועדים . המקיף (האשליתי )את האור המתקיים לעומת הקיום כתחום = מצוות . וזו דרך האור עבור האיש והאשה יחדיו , לצלם ודמות האדם , = התיקון . דוד