ליפי הנפש

mga-abir

New member
ליפי הנפש

המציאות השתקפות עצמית,אמירה נכונה בחלקה.חצי אמיתה אותה אנו מעצבים כרצוננו.וכל הטוען אחרת נמצא לוקה בחסר. הדוגל באמירה זו אינו אואה שנאה,כאב,מחלה וצער,אלא אהבה,שמחה,מרפא ואושר.אני אטען שאין להוציא את הדברים ולהפרידם,או להתעלם מהם אלא,יש לנטועה: אהבה בתוך שנאה שמחה בתוך צער מרפא בתוך מחלה אושר בתוך אומללות כי ורש שם מקורם. ואוסיף ביותר מרמיזה,שאהבה ללא מעש שווה כקליפת השום.אהבה היא המניעה לכל מעש,ולא לחינם ניתנה.לכן אל תעקרוה טעו אותה בכל. אוהב את הכל ואותכם.בברכה אביר
 

אלדר

New member
ואביר אחרי כל מה שעברנו....

אתה עדיין מאמין שיש חושך שינאה מחלה וכל זה??? אתה מאמין שזה קיים באמת? הרי בסוף השיחה שלנו כאן בפורום לא טענת אחרת... אם כן ואתה עדיין ממשיך ככה למה שלא נדבר שוב ונראה מי יצליח לשכנע את השני מי צודק?? כמובן שגם צודק אין דבר כזה!!! אבל בוא נראה מי יצליח לשכנע את השני טוב??? אכפט לך להתערב על זה?? ככה ששתינו נצתרך להתאמץ לנצח?? אני יודע שהניצחון לא מראה כלום ולא חשוב אלה הכוונה...! אבל בכל זות אתה מוכן???? בליזזזזז בבקשה ממך.... אתה מוכן??? אור ואהבה אביר... שלך tksr
 

mga-abir

New member
לא ויכוח מציאות

אומר כך:כל מה שתכניס לראשך יתקבל כפי שתעצבו,כך גם חייך.אדם יכול להיות מאושר בכל עת אם יבחר בכך.מילים יפות רעיונות נאצלים. ספר לאם שכולה שאבדה את בנה החייל,הבן היחיד.ספר לה שהכל אשלייה,וזו המציאות המצוירת שלה.ספר לה שלידתה היתה חלום.ספר לילד רעב מה כוחה של אהבה.ובכן רוב האנשים עיורים ואין ביכולתם ל"ראות"את ה"דרך"שבה אתה "רואה"ו"חושב" אני מכיר את הדרך אך אני מכיר גם את אלו ההולכים בדרך האחרת.לדידי הם קימיים לא פחות.וכך גם תחלואיהם וכאבם. אתה לא רעבת ללחם בילדותך,לא ישנת בפחונים,לא אלתרת משחקים מאשפה,אני כן ונפשי ציורית יותר משלך קרוב לודאי.כאשר הייתי יוצר עולם אגדות של פיות וגיבורים בסבך הפרדסים,גם רובינזון קרוזו הייתי על רפסודה בשלולית החצר.האם חוית מימיך דברים מעין אלו? האם תוכל לשער.סינימה פרדיסמו מתגמד לצד ילדות כזו,אך אוכל לאמר שהיתה מאושרת לי.אך לא להורים שהיו צריכים לדאוג להאכיל ולפרנס את ילדיהם.הורים חולים ללא השכלה ומקצוע,ללא בריאות,ללא תמיכה.על מה אתה רוצה להתווכח ידידי?
 

Tal_Ya_Tal

New member
אין ויכוח אביר ../images/Emo9.gif כל אחד בחר

לחוות את ´המציאות´ בדרך שתהיה הקרקע הפוריה ביותר לצמיחתו האישית. אך היות שאינך מכיר את אלדר, אינך יכול לדעת אם חוויותיו כילד נעימות או קשות משלך. לא תמיד רק המצוקה הכלכלית היא זו ´הנראית לעין´ ישנן מצוקות ´קשות הימנה´ בהחלט ויכולה אני להעיד (במקרה או שלא במקרה) על אופיו הרגיש של בן שיחתך. ועל נפשו ´הציורית´ כלשונך ודמיונו הפורה. אתה בחרת´מציאות שהינה מחשלת´. אין זאת אשמתו של אלדר, שכך הוא. ניכרת כאן תחושת הנבדלות, שהיא כפי הנראה חוויה אישית שלך, ביחס לזולת. ואולי אפילו קורטוב של התנשאות. אינני אומרת שאין לפתח את החמלה.אולם יש לזכור, שהסבל עדיין שייך ל א ש ל י ה ! ! ! ומי שבחר באשליה, זכותו לחוות אותה כל עוד היא יציבה ואיתנה בעיניו.
L&L TALYA
 

אלדר

New member
אביר אני לא כועס אליך

אבל למה אתה כן אלי??? מה עשיתי לך? אתה בא וזורק עלי את כל מה שעבר עליך כאילו לי היה חיים מאושרים!?!? וזה לא נכון ולא צודק מכל בחינה (אולי משלך היא צודקת) אז אביר נכון שאני לא חוייתי את זה על בשרי אבל אני מכיר כאלה שכן... (ותאמין לי רק אתמול אחרי שקראתי את ההודעה שלך (ניסיתי לענות לך אבל האינטרנט שלי לא פעל טוב וזה יצא) מישהי הגיעה למספר שלי והיא ממש כמוך... היא עברה את זה ויותר גרוע כפי שהיא טוענת היא התמכרה לחלק גרוע של החיים האלה והיא אמרה שהיא מתכוונת להתאבד! בגלל זה והיא עושה עכשיו מחקר על התאבדויות... אני יכול לשנות אותה מה´חושך´ ל´אור´ אם קצת עזרה שלה... אבל ממש ´צירוף מיקרים´!!! באותו יום ממש אחרי ההודעה שלך לחיים האלה!) אז אביר היא לא היחידה... אבל הנשמה שלך ככה בחרה כאילו את הגוף הזה בחיים האלה... אולי זה יעזור לך מאוד לעשות את ה´שיעור´ שלך בחיים האלה? ולי זה לא עוזר הילדות?? מי יודע? אני ידיד מאוד מאוד טוב של מישהי שהחבר שלה מת בתאונת דרכים! לפני ממש מעט זמן! כמה שבועות! אני יודע איך היא מרגישה וחושבת ומה עובר עליה! אי אפשר להקל בסבל הזה! אבל צריך להבין אותו ולדעת למה הוא היה בכלל!! זה יכול להיות גם בגלל הקרמה שלה איתו! אפילו אם זה קרה ככה בדרך הפוכה בגלגול הקודם... זה יקרה גם בגלגול הבאה עד שיעצרו את זה... אני חלמתי שזה יקרה לו! אבל לא היה לי דרך להזעיר אותה!! או אותו! וזה שאיך שאתה חיי! לי זה נראה דרך חיים יותר טובה מאיך שאני חיי עכשיו!! אביר החיים שלך אולי היו כאלה.. אבל אתה סבלת מהם מאוד? הרגשת כל הזמן לא שייך לעיר הזו? למקום הזה? אתה חושב שכתור עשיר מאוד אתה צריך להיות? בן להורים עשירים מאוד? או אולי בן לנשיא ארצות הברית? אולי אף ברוסיה או סיביר לקור שם? אז מה שאתה נולדת ככה? אתה מדמיין לך את הילדות שלך אחרת? אני מבין שתמיד רצית יותר מזה... אבל אם היה לך עכשיו הזדמנות לשנות את העבר שלך אהיית עושה את זה? תראה לאיזה מקום הגעה עכשיו? תראה איך אתה חיי עכשיו? אתה יודע איך מרגישים אלה שעדיין שמה שהיו כמוך... אתה יכול לעזור להם אם תתקדם בחיים! ולא תשאר איתם תמיד... לא יעזור לך להזכיר את העבר שלך ..... זה כואב לך אבל אתה צריך לחלוק אם כולם את הכאב הזה? מתי הוא יעבור (הכאב) אם לא תיתן לו לעבור?? אתה מחזיק בו חזק מאוד בשביל שלו יעבד לך העבר שלך במקום לתת לו להסחף... ובשביל מה? ... אתה לא חיית בקיבוץ של 3 ק´´מ על 3 ק´´מ וזה מאוד קטן וברוב אין מה לעשות! אין לך כמעט ילדים לשחק איתם... ועוד שכל אחד שונה ממך מאוד... יש כאלה שאי אפשר להתחבר אלהם בכלל וככה יש לך פחות ילדים! ועוד שאתה תאומים באופק אריה! אתה צריך מסביבך את כולם והרבה ילדים... ושאין לך כאלה אתה נכנס לדיכאון! אני חייתי את רוב חיי בדיכאון אחד ארוך.. אחרי זמן מה כיבלתי אותו כתור חלק מימני ולמדתי איך לשרוד איתו כי ידעתי שהוא לא יגמר בקרוב.. אני רוב היום ישבתי בבית שלי בחדר שלי בלי אף אחד ממש לבד אם הלגו שלי ודימיינתי לי.... שיחקתי בחלליות בלגו ממש דימינתי אותם וראיתי אותם בדימיון והיד רק נתנה לזה ממשות! אני ממש לבד ועוד שאני צריך מסביבי אנשים זה מאוד גרוע לי וכואב! עד היום אני מאוד מתקשה לפנות לעזרה מכולם! גם מחברים מאוד קרובים! (שאז לא היה לי כאלה! בגלל משהו שקרה לי!) אני לרוב או לבד לגמרי או אם חברים! אני מחולק בין שתייהם! אני מפוצל רק מזה לשניים! ועוד שיש בי הרבה בתוכי! אני יודע ומרגיש שאני לא מתאים לקיבוץ! לאף קיבוץ! אני כל הזמן רוצה לעזוב אותו! אבא שלי בא בעיר! רק הוא נמשך לקיבוץ! אני לא מתאים לזה! גם אח שלי לא מתאים! לזה! אני מרגיש לא שייך! וזה גורם לי להיות בצד מכולם! אני יודע שאני יצתרך לעזוב אותם שאני יצא מכאן! מהקיבוץ! אז אני יותר לבד... אני שונה מכולם! אני מאמין בדברים שונים! ואני גאון מכולם בקיבוץ! שלי! וזה גורם להם להתרחק מימני ואם זה להתקרב אלי! אני חיי מיום ליום אחרת! אני זז מפה לשם! מצד אחד לשני! זה מאוד קשה לחיות ככה! וכואב מאוד! אתה אולי חיית עני! אבל אני חייתי בודד! יותר ממך אני חושב?!?! אני חיי רוב השנים בדיכאון! וגם לאחרונה בגלל מקרה אחד שלוש שנים בזבזתי לי! אני רוב הזמן רבתי אם אח שלי ואבא שלי והם עוד בחגורה שחורה בקרטה! עד שלמדתי לאגן עלי חתפטי מהם! וזה כאב הרבה זמן! לא שאני הייתי מוכה חס וחלילה אבל זה קרה הרבה מאוד פעמיים בשבוע! וזה גרם לי להיות יותר בודד! שרק תבין עד כמה זה גורם סבל! ואני רק נכנסתי לפורומים ולכל הרוחניות והמיסטיקה באמצע ח´!!! אני עכשיו לפני י´! זה מעט זמן! וזה עוד יותר מעט זמן כדי לרפא כל מה שעבר עלי! ומה שאני כותב כאן! לא מגיע אפילו למה שאני מרגיש! בגלל זה אני נכנס לבעיות רציניות רבות ולדיכאון! אני מרגיש ממש חרא! אני אפילו שנתיים שלמות חשבתי על להתאבד!!!! כבר לא אבל זה היה בי וגם היכולת לעשות את זה! שרק תבין אותי תראה שמה שעבר עליך לא כל כך קשה ממה שעבר עלי! אבל לפי מה שהמספר שלי (17) אומר אני לומד צעיר את כל הכאב סבל והבעיות בשביל לא ליפול שאני גדול! וזה כבר מרמז שאני יהיה גדול יהיה לי הרבה נפילות קשות! ואני לומד עכשיו לעבור אותן! ואתה חושב שיכולת חלימת העתיד זו ברכה טובה כל כך שאתה לא יכול לשלוט בא??? אז זה גם סבל רב! ועוד לדעת מה יקרה? ושאתה יכול לקבל מסרים מהאוויר זה טוב? אני מרגיש הרבה פעמים לפני שמישהו נפגע שזה יקרה! לרוב אין ביכולתי את הכל להפסיק את זה!! אור ואהבה אביר... שלך tksr
 

Tal_Ya_Tal

New member
האהבה בראה אותנו בצלמה ../images/Emo9.gif אביר

האהבה היא כוח בורא. אהבה מוחלטת, היא אנרגיה יצירתית בעלת מהות זכרית (יאנג). היא פועלת מתוך איכות של נתינה. מתוך צורך להאציל את עצמה. זהו העקרון הבורא באחדות המוחלטת. האהבה המוחלטת מאצילה את עצמה לכל צורות החיים. כולל האדם. על כן, כל צורות החיים מכילות את מכלול התכונות שלה. כולנו "שלוחות" של האנרגיה הזאת. כאשר אתה מדבר על ´יפי נפש´ אתה מדבר על דואליות, על שניות. על נפש, שהיא בעצם האגו. תחושת הנפרדות. כשאתה מדבר על:אהבה בתוך שנאה שמחה בתוך צער מרפא בתוך מחלה אושר בתוך אומללות ,אתה מדבר בעצם על דואליות, על שניות. על עולם ה א ש ל י י ה ! כשאתה מדבר על:"אהבה ללא מעש שווה כקליפת השום.אהבה היא המניעה לכל מעש,ולא לחינם ניתנה." על איזו אהבה אתה מדבר? על אהבה שבשניות? או על אהבה מוחלטת?! כי אהבה מוחלטת, אין בלתה. היא עצמה עשייה. היא עצמה בריאה. היא היא ה ב ר י א ה ב ה ת ג ל מ ו ת ה ! L&L TALYA
 

אלדר

New member
נו ברור....

ברור זאהבה מוחלטת היא הבריאה עצמה....... אור ואהבה טליה... שלך tksr
 

davyav

New member
היי טליה ../images/Emo9.gif

טליה היקרה שלום
. כעקרון אני בהחלת מסכים אם גישתך שרוע זה אשליה ,אבל... עלינו לא לשכוח שחלק מהמודעות שלנו נמצא ברמת האשליה הזאת. תוציאי את ראשך מעבר לחלון ,תקראי את העיתון :רצח,אלימות,שינאה. לכל אחד מאיתנו יש רגעים שהוא נמצא ברגשות שלילים. פחד,שינאה,ריכוז בעצמו,חוסר פירגון. כל אלה הבטים של הרצון לקבל לעצמו בלבד. כן זה נכון שמבחינת האין סוף(המציאות האמיתית) הוא אשליה,אבל זה הרמה שחלק מהמודעות שלנו נמצאת בה. המטרה שלנו להשתחרר מתפיסת ההשקפה עץ הדעת טוב ורע.להשתחרר ממודעות הגוף.להתחבר למודעות הנשמה (עץ החיים). אך אין התהליך זה מתאפשר בהחלטה כלשהיא מהסוג של "הרוע לא קיים", "הכל נפלא","השטן לא קיים","דואליות היא אשליה ואין להיתיחס אליה". אפשר לחזור על הסיסמאות האלה ...ולהשאר בידיים של המודעות הגוף. ההתפחות רוחנית היא דרגתית.אנחנו עולים ממדרגה למדרגה. ממדרגה למדרגה אנחנו עולים למדרגות פחות דואליות,יותר מחוברות לעץ החיים. התהליך הוא דרגתי ובופן פרדקסולי כדי לשתחרר מתפיסה הדואלית,אנחנו דווקה חייבים להבין את חוקי הדואליות. הידיעה של חוקי אינסוף לא מספיקה כאן.אי אפשר להתגבר על משהו מבלי להכיר בקיומו,אי אפשר לנצח משהו בלי להבין דרכי פעולתו. אין רוע,שטן,שליליות הן מילים גסות. להפך עלינו ללמוד לעומק את דרכי פעולתו של השטן, ללמוד טכנולוגיות להשתחרר ממנו ולבצע אותן. אין כאן עניין של שחור ולבן.לכל אחד מאיתנו יש אמת משלו. כאשר האמת שלי -זה המודעות שתעלה אותי למדרגת מודעות הבאה שלי. האמת שלך -זה מודעות שתעלה אותך למדרגת מודעות הבאה שלך. האמתות שלנו יכולות להיות מנוגדות בחלק מההשקפות. שיהיה לך כל טוב אור ואהבה או בסגנון שלך L&L דוד
 

אלדר

New member
דוד השקפה נחמדה....

ומה אם מי שנולד בחצי הדרך כבר? מי שלא יכול בשום מקרה לשנוא בן אדם או חיה? מישהו שבקושי גם כך כועס על אחרים?? ואני עוד רחוק מלהיות מואר! ואני כבר רואה את הדרך לאור... אני רואה שה´חושך´ הוא אשליה... וכו.... אין כאב וכו... שרק מאמין לי אני אישית לא הייתי חולה מאז הגן!! חוץ מכאב ראש בגלל שזה מה שקורה לתאומים עסוק ברוב הזמן... אני גם לא קיבלתי כאב שיניים אף פעם! וזה הישג! כל מי שאני מכיר עבר כבר חור או כמה בשיניים! הוא ´גשר´ וכל דבר שקשור בזה.... ועוד שהם מהקיבוצים וזה חינם רופא שיניים! ככה שאני מדרך ההנכונה! אבל לי אף אחד לא עזר עד עכשיו ואני מתקדם לאט ..... ועוד בגילי לרוב קיבלו עזרה קטנה אפילו.... אני לא מקרה מיוחד..... אור ואהבה דוד... שלך tksr
 
למחות את זכר עמלק לא לשכוח

כשאתה משדרג את מציאותך לאור , על תשכח למחוק תוכנות שבדרך , אחרת אתה משאיר רק היבטים של תוכנות המחשיכות את עולמם של הנשארים מאחור שיוצרכו להתמודד עימם, והדרך לעשות זאת היא בהיטהרות במקוואות ודיני טהרה וכו´ וכמובן לייצב את מציאות אורך החדש תוך כדי עשייה , דטרמיניזם עשיית המצוות . דוד
 

אלדר

New member
תגיד אין שתי שמות בפורום???

לא חשוב... אבל אני לא מבין מה המילה במקום המקום של התוכנות! לא תופש... כשאתה הופך\מעביר את צמיאותך לאור על תשכח למחוק תוכנות (עבר??) שבדרך אחרת אתה משאיר רק היבטים של תוכנות (עבר? דברים?) המחשיכות את עולמם של הנשארים (איך העבר שלי יכול לגרום להחשכה של עולמם של אחרים??) מאחור שיוצרכו להתמודד עימם והדרך לעשות זאת היא בהיטהרות במקוואות (מזה?) ודיני טהרה (שוב פעם דת?) וכו´ וכמובן לייצב את מציאות אורך (עור או אור? כי איך אפשר ליצב אור?) החדש תוך עשייה דטרמיניזם (תזכיר לי מה זה?) עשיית המצוות (עניני דת) אז שוב פעם אני יגיד לך שאת זה אני לא יכול כי אני לא רוצה להכנס לכל קשר אם הדת כרגע?? אבל בכל מקרה אתה חושב שאין כל דרך אחרת להטהר בלי הדת? וכמובן לא להשעיר משהו מאחורייך.. מה אפשר להשאיר אחורה שהוא לא עבר? שאיתו לומדים לחיות בשמש ולא בצל (אשליה) ולא נפגעים מימנו??? מה זה הדבר הזה שמשאירים מאחור שפוגע בנשארים?? ואפשר להטהר בלי דת! אני כזה ואני שוב אומר שאני לא יפגע במישהו אם זה יקרה לי! (אני דברתי בלשון עתיד בזה שאני כזה! כי יקרה לי להטהר בלי דת) אור ואהבה דוד... שלך tksr
 
הסבר

המבט של האור הוא מעל המרחב-זמן וירידו אל מרחב הזמן , חיבור היבטי האור בתוך המרחב זמן נקראים קידוש , מרחב האור הכולל- העל-מרחב-זמני והזמני , נקראים ביהדות תחום ההבדלות . הנקרא גם דת . וכך כל דבר אחר הוא עבודה זרה , דהיינו יש בזה היבט חושך של המרחב-זמן . דהיינו כל מה שחונכת לקרוא לו דתות (שזה על פי הרציו של החושך) אינו עונה להגדרת הדת ביהדות , והוא עבודה זרה . ולנושא שלפנינו ,
 
הסבר

המבט של האור הוא מעל המרחב-זמן וירידו אל מרחב הזמן , חיבור היבטי האור בתוך המרחב זמן נקראים קידוש , מרחב האור הכולל- העל-מרחב-זמני והזמני , נקראים ביהדות תחום ההבדלות . בהתיחסו לתוככי המרחב זמן הוא נקרא גם דת (ר"ת דברי תורה -אור ). וכך כל דבר אחר הוא עבודה זרה , דהיינו יש בזה היבט חושך של המרחב-זמן . דהיינו כל מה שחונכת לקרוא לו דתות (שזה על פי הרציו של החושך) אינו עונה להגדרת הדת ביהדות , והוא עבודה זרה . ולנושא שלפנינו , מתוך מבט האור על המרחב-זמן נוצרים היבטים יחסיים של אור וחושך , שאתה מזהה כרגשות מחשבות תפישות וכו´ למחות את זכר עמלק משמעו לבטל את היבטי החשיכה שעברת בהם , תוך שמירה על היבטי האור , תהליך הנקרא התקדשות . בו אתה מחבר היבטי אור (אוסף ניצוצות-מתקדש) ומרחיב את האור בקיומך , וכך העולם משתנה מהיבט האור ביחס ישר למידת האור שבך , תהליך שבאור נקרא העולם הבא דהיינו העולם שבא לקראתך , מה שבחשיבה נקרא עתיד , אולם ככל שאתה מתקדש משיב את האור אליך אתה הרי מתעלה מעל המרחב זמן הן בהשקפתך והן בקיומך , וכן זה מחייב את המצוות , שהם בעצם איך להתקדש ולשמור את תורת האור , ולא כתפישת החושך את המצוות שזה סט של חוקים וערכים המבוצעים באופן פולחני ופרימיטיבי . דוד
 

Tal_Ya_Tal

New member
אי אפשר לראות שני עולמות ../images/Emo9.gif

היי דוד
אתה צודק. אנו במודעות של האגו, (הרצון לקבל לעצמו) במודעות, של תחושת הנפרדות. למעשה, זהו בדיוק מה שמאפיין את תקופתנו. כולנו עושים ´התפתחות רוחנית´ של האגו. ´מודעות עצמית´ של האגו. של תחושת הנפרדות. ה´קורס בנסים´, שהוא ´התנ"ך שלי´, אומר בשיעור 130: "התפישה היא דבר עקבי. מה שאתה רואה, משקף את חשיבתך. וחשיבתך רק משקפת את בחירתך במה שאתה רוצה לראות. ערכיך הם הקובעים את הבחירה הזאת. כי ברור שאת מה שאתה מעריך, אתה רוצה לראות, שכן אתה מאמין שמה שאתה רואה, באמת קיים. איש אינו יכול לראות עולם ששכלו, אינו מעריכו. ולא יתכן שאדם לא יראה את מה שהוא מאמין כי רוצה הוא בו. ואולם מי באמת יכול לשנוא ולאהוב בעת ובעונה אחת? מי יכול להשתוקק אל משהו שאין הוא מציאותי? ומי יכול לבחור לראות עולם שהוא מפחד ממנו? הפחד בהכרח מכה בעוורון, כי זהו נשקו: את מה שאתה פוחד לראות אינך יכול לראות. כך הולכות האהבה והתפישה שכם אחד, אבל הפחד מאפילבחושך על מה שקיים. מה יכול איפוא הפחד להשליך על העולם? איזה דבר מציאותי אפשר לראות בחושך? האמת מוכשחת על ידי הפחד ומה שנשאר הוא רק מדומה. ואולם מה יכול להיות אמיתי בדמיונות עוורים ילידי האימה? מה מן הדברים שהפחד מראה לך היית רוצה? על מה היית מבקש לשמור בחלום כזה? הפחד יצר את כל מה שאתה חושב שאתה רואה. כל הפירוד, כל ההבחנות ושפעת ההבדלים שאתה מאמין כי העולם מורכב מהם. הם אינם קיימים. אוייב האהבה המציא אותם. א ב ל , מן הנמנע הוא, שלאהבה יהיה אויב!!! ולכן לדברים האלה אין סיבה, אין הוויה ואין תוצאה. אפשר ליחס לם ערך, אבל הם נשארים לא מציאותיים. אפשר לבקשם, אך אי אפשר למוצאם. אי אפשר לראות שני עולמות שאין בינהם חפיפה משום סוג שהוא. בקש את האחד- האחר נעלם. אחד בלבד נותר. הם טווח הבחירה.מעבר לו, אין החלטתך יכולה להגיע. רק בין המציאותי והלא מציאותי אפשר לבחור. ומלבדם לא קיים מאום. היום לא ננסה להגיע לפשרה במקום שפשרה אינה אפשרית. העולם שאתה רואה הוא הוכחה לכך שכבר בחרת בחירה שהיא כוללנית כמו ניגודה. מה שאנו רוצים ללמוד היום, הוא יותר מן השיעור האומר שאינך יכול לראות שני עולמות. הוא מלמד גם, שהעולם האחד שאתה רואה, הוא עקבי לגמרי מנקודת הראות שממנה אתה מסתכל. הוא עשוי מקשה אחת מפני שהוא נובע מרגש אחד, ומשקף את מקורו בכל דבר שאתה רואה....." ובתחילת הספר, בפרק ´משמעות הנסים´ נאמר: " ההחלצות מן החשיכה, יש בה שני שלבים. השלב הראשון הוא ההכרה בכך שחשכה אינה יכולה להסתיר. צעד זה, כרוך בדרך כלל בפחד. השלב השני,הוא ההכרה, שאין שום דבר שהיית רוצה להסתיר, גם אם יכולת לעשות זאת. צעד זה מביא החלצות מפחד. ברגע שלא תרצה עוד להסתיר מאומה, לא זו בלבד שתהייה נכון להכנס אל תוך האחווה, אלא גם תבין מהם שלום ושמחה." L&L TALYA
 

lush life

New member
למה לאהבה יש אויב?

פחד הוא המנגנון התפישתי החזק ביותר ולרוב מנצח אהבה למה הוא קיים? אולי העיוורון הוא צורך בסיסי, הוא חלק מהטבע שלנו פחד--> נובע מאגו(מערכת תפישה)--> ואגו הוא השכבה החוצצת בין הטבע האמיתי שלנו לבין העולם---> אם לא היינו צריכים שכבה כזו----למה היא קיימת? זה אלמנט מובנה של בני אדם. יש האומרים שזהו מחירו של עץ הדעת אבל קשה לי לקבל ש"דעת" יכולה להוביל להדחקה, סילוף ועיוורון.
 

Tal_Ya_Tal

New member
יפה אמרת ../images/Emo13.gif lush life

מהי הנפרדות? הנפרדות, היא מערכת תפישות הנובעת מפחד, אשר מקורן באמונה האשונית המוטעית שאנו חלק נפרד, הן מן המוחלט והן זה מזה. זוהי מחשבה כוזבת על עצמנו. האני השקרי, מאמין בהיותו מופרד ומוגבל, שנולד בגוף על מנת לסבול ולסיים את חייו במוות. זהו הרצון, הרואה את המוחלט- כאוייב. הפחד כובל את העולם. האהב משחררת אותו. בספר בראשית פרק ב´ סופר, שאלוהים הפיל תרדמה על האדם. אולם אין שום מקום בתנ"ך , שבו מוזכר, שהאדם ה ת ע ו ר ר
הפחד נולד, כאשר ´נרדמנו וחלמנו חלום´. חלמנו את חלום הנפרדות מן המוחלט. תוך כדי חלום, נולדה המחשבה שאנו נפרדים מהמוחלט, שאנו שונים מהמוחלט, שעלינו לחשוש ממנו, שכן הוא ´כועס´ עלינו, כי לא הגשמנו את צפיותיו, שעלינו להתחזק ולהתעצם, על מנת שנוכל להתגונן מפני המוחלט. המחשבה החדשה הזאת, תבעה שם על מנת להיות שונה. ומאחר שיש לנו יכולת לברוא (כמו למי שברא אותנו), יצרנו את עולם הנפרדות. עולם האגו. זהו העולם שאותו אנו רואים, זה העולם שבו אנו מאמינים. ומה שאנו מאמינים בו, יוצר את עתידנו.......... וחוזר חלילה
L&L TALYA
 
למה לטעות ולהטעות

חלק מהפחד הוא בצורך שיהיה עתיד , ולמי שבאור אין כזה דבר עתיד רק העולם הבא לקראתך דהיינו העולם הבא . לטעון שיש עתיד משמעו לטעון שיש מציאות ,וזאת בסתירה לטענתך הקודמת שראיית המציאות היא ממוגבלות התפישה שיוצר הפחד . בדבר התרדמה : "ויפל הויה אלוקים | תרדמה על-האדם ויישן ויקח אחת מצלעותיו ויסגר בשר תחתנה" לאור בבריאה תבנית הנקראת צלם דמות אדם , ובתרגום חופשי : צלם - באור כמעצב עולם היקום , דמות - בתפישה המקיפה את האור המתקיים לעומת התחום . דהיינו לעומת האור המיצר את היקום התפישות האשליתיות המקיפות אותו , אדם - בין הצלם והדמות ישנה פעילות העוסקת בהבדלת היקום . דהיינו האור כתובנה , הנקראת גם צדיק , צדיק - באור כהבדלת היחסיות לעומת התחלפות העולם . וזה במישור הראשוני והקיומי , צלע האדם - הינו התשתית הכלי של היבט פעיל נקודתית של צלם דמות האדם הנקרא איש , דהיינו ההיבט שהוא האנשים . ומודעות האור - הצדיק בהיכנסה לתוך איש נקראת ויפל על האדם תרדמה . וביחסיות המתקיימת עבור האיש ישנו היבט של עולמו האשליתי , שהוא תוספת של ראיית העתיד היורד , הנקראת בשר (המבשר על העתיד). ולעומת יחסיות בינת האיש בצלע נבנת האשה . דהיינו צלע = קץ - סוף תפישת המציאות האשליתית של האיש ,הנקראת אשה . דהיינו האישה איננה היבט של האדם אלא רק של איש , כי מאיש לקחתיה . דהיינו המציאות באה לביטוי באשה והיא בנויה מתובנת העולם האשליתי , ולכן כוח הבינה הוא באישה , אולם לאדם ולאיש היבט אור נטו ולא אשליה , "אשת חייל מי ימצא" וכך יוצא תהליך אינטראקטיבי בין האור לאשליה , המכונה אשה כי תזריע , שאומר שכל אשה היא היבט של תובנת האשליה של אביה , ובועלה שהרי בבעילה היא מקבלת את נפש (בינת האשליה הבהמית )של בועלה . וכל בן שאשה מולידה היא מולידה את בינתה העצמית , כהיבט של אור . אשה המחוברת לאור גם יכולה להוליד ללא סקס . דוגמת שרה אימנו וסיבת צחוקה , שהולדת האור היחסי שלה נקרא יצחק . ולכן גם עניין העקדה של יצחק בגוף אשה . אוסיף שאברהם היה בן 99 , צט שנים , האור כמבטל את האשליה . התעלות מעל האשליה , ורק אז שרה יכלה להוליד את יצחק . ועוד מוזכר שיצחק נראה בדיוק כמו אברהם , כלומר שרה הצליחה לשמר את כל תובנת אברהם , ושוב ההקפדה על הטרמינולוגיה והכוונה חשובה ביותר , כי אשה באור יודעת שאין עתיד , רק העולם הבא לקראתך . ונמנעת מביטויי עתיד חשוך ,ויחד לאור צועדים . המקיף (האשליתי )את האור המתקיים לעומת הקיום כתחום = מצוות . וזו דרך האור עבור האיש והאשה יחדיו , לצלם ודמות האדם , = התיקון . דוד
 
הסרת הערפל

מתעורר מפזר את ניצוצותיו , כהרגשת קיום דימיונו הפועל הנקרא אדם , מחיה וממית אוהב ושונא , מתעורר שנית בהיפוך תפקידים, בריאה ברוורס , (שני ימות המשיח ) מי הנשאר עומד בשני התעוררותיו , ונאמן .(דז´וו אינטואיציה-חרטה) במידות ליבו יתקיים בגאולה , ניסיונות הלב . השאר פשוט לא , ומי ש... והיו כלא היו , שום אחווה , קידוש העם נטו , דוד
 
למעלה