זה ממש לא משנה .... "מי שאתה" או "חושב שאתה".
מי שאתה חושב שאתה , זה מי שאתה בסופו של דבר.
הבאתי כאן יותר מפעם אחת את משל ההינדיק של רבי נחמן (מובא למטה , שוב).
אז תבין שיש בתוכך חלקים שהם הינדיק.
ואתה יכול להגיד להם עד מחר "אתה לא הינדיק" \ "זה רק דמיון" , וזה לא יעזור לך כלום.
אם אתה באמת רוצה להפסיק להיות ההינדיק שאתה , אז אתה צריך לעשות בדיוק מה שעשה החכם בסיפור -
לרדת אל ההינדיק , ולשחק את המשחק באופן הטוב ביותר , עד שתהפוך את ההינדיק לנסיך.
מעשה מהינדיק :
פעם אחת, בן מלך אחד נפל לשיגעון [השתגע וחשב] שהוא עוף הנקרא הינדיק, דהיינו תרנגול הודו.
[בעקבות כך חשב בן המלך כי הוא] צריך לישב ערום תחת השולחן ולגרור חתיכות לחם ועצמות כמו הינדיק.
וכל הרופאים נואשו מלעזור לו ולרפאו מזה
והמלך היה בצער גדול
עד שבא חכם אחד ואמר: אני מקבל על עצמי לרפאו.
[מה עשה החכם ?]
הפשיט גם כן את עצמו ערום, וישב תחת השולחן עם בן המלך הנ"ל, וגם כן גרר פרורים ועצמות.
ושאלו בן המלך: מי אתה ומה אתה עושה פה ?
והשיב לו: ומה אתה עושה פה ?
אמר לו: אני הינדיק.
אמר לו: אני גם כן הינדיק.
וישבו שניהם יחד כך איזה זמן, עד שנעשו רגילים זה לזה.
אז רמז החכם והשליכו להם כתונת
ואמר החכם ההינדיק לבן המלך: אתה חושב שהינדיק אינו יכול לילך עם כתונת ?
יכולים להיות לבושים כתונת ואף על פי כן להיות הינדיק.
ולבשו שניהם הכתונת.
ואחר זמן מה רמז והשליכו להם מכנסיים
ואמר לו גם כן כנ"ל: אתה חושב שעם מכנסיים לא יכולים להיות הינדיק ?
ולבשו המכנסיים, וכן עם שאר הבגדים.
ואחרי כן רמז והשליכו להם מאכלי אדם מהשולחן
ואמר לו: אתה חושב שאם אוכלים מאכלים טובים כבר חדלים מלהיות הינדיק ?
אפשר לאכול וגם להיות הינדיק. ואכלו.
ואחרי כן אמר לו: אתה חושב שהינדיק מוכרח להיות דווקא תחת השולחן ?
יכולים להיות הינדיק ולהיות אצל השולחן.
וכן התנהג עמו עד שריפא אותו לגמרי
[תוספת: וזה בחינת, מה שאמרו רז"ל על הפסוק הנאמר בשלמה: 'ויחכם מכל האדם', אפילו מן השוטים!]
והנמשל מובן למבינים.