ליברמן מציע שכל אזרח שלא שירת

EmGee

New member
ליברמן מציע שכל אזרח שלא שירת

בצבא ישלם אחוז מההכנסות השנתיות שלו. לדעתי מדובר בהתחלה של משהו, אומנם אחוז אחד זה סכום מאוד זניח שעדיין עושה את ההשתמטות ככדאית כלכלית. הפתרון היחיד הוא בחינוך. ומה שלא עובד בחינוך צריך לעבוד בכח: כל פטור שמתקבל בצבא צריך להלקח בחשבון בכל מוסד ממשלתי באזרחות: מי שלא יכול להיות כלכלן בצבא לא יכול להיות כלכלן באזרחות. מי שלא יכול להיות תוכניתן בצבא לא יכול להיות תוכניתן באזרחות. מי שלא מסוגל להיות נהג בצבא לא יוכל להיות נהג באזרחות. וכן הלאה לגבי כל דבר. כדי להלחם בהשתמטות בצורה יעילה צריך לצייר אותה כלא כדאית גם כלכלית וגם חברתית. בנוסף, צריך להקשיח את החוקים במתן פטור. רבנים ורופאים אזרחיים שרושמים המלצות פיקטיביות לצבא ישלל להם הרשיון ויכנסו לתקופה של למעלה מ10 שנים בפנים. מי שיתפס על חם בהצהרה שקרית יאלץ לשבת בכלא לתקופה שוות זמן למהלך השירות שלו הוא מחויב. אין סיבה שעבריינים לא יקבלו עונשים.
 

EmGee

New member
לפי ההבנה הבסיסית

מדובר באחוז אחד. אולי אני טועה...
 

EmGee

New member
פורסם לפני כשבוע בכל כלי התקשורת

אני אחפש קישור.
 

EmGee

New member
רב זה לא חותמת גומי אוטומטי

אם זה היה כך, הצבא היה מחליט בעצמו. לכל אדם דתי, גם לנשים, יש רב שמכיר אותן אישית לאורך שנים ויודע להגיד מי דתי ומי לא. לשם כך הצבא מתנה את הפטור לדתיות בהצהרה של רב. אם רב מצהיר הצהרה פיקטיבית, מקומו בכלא.
 
אז אתה לא מכיר את התהליך בכלל

קודם כל לא לכל אדם דתי יש רב. .אבל זה לא הנושא פה. כשאישה רוצה להצהיר שהיא דתייה (אמיתי או לא אמיתי זה לא משנה) היא פשוט שולחת מכתב או מגיעה בכוחות עצמה לבין דין רבני כלשהו.. שם מבקשים ממנה לחתום על ההצרה שלה וזהו. היא קיבלה את הפטור מהצבא באופן מעשי.. נשארה רק החותמת שמגיעה מהצבא שבאה בדרך כלל אפילו בדואר
 

user4576

New member
על פי הגדרת הצבא יש 3 תנאים שצריכים להתקיים

כדי שבחורה תחשב "דתיה" ותוכל לקבל פטור: 1.היא מצהירה שהיא שומרת כשרות. 2.היא מצהירה שהיא שומרת שבת. 3.היא מצהירה שלדעתה שירות בצבא יפגע באורח החיים הדתי שלה. זהו. היא לא צריכה ללכת לבית כנסת, או ללמוד באולפנה, או שיהיה לה רב או שום דבר כזה. הצבא החליט שכל בחורה שחותמת על מסמך שאומר את שלושת הסעיפים הללו - מקבלת פטור. "תן לצבא להחליט" כמו שאתם אוהבים לומר פה.
 

baudrate

New member
אני בעד לגייס הבנות הדתיות לצבא

זה יגדיל מחזור הגיוס של בנות לפחות ב 20%, אם לא יותר.
 
אתה יכול להיות בעד. זה לא יקרה

בחורה דתייה לא יכולה להסתדר בצבא כדי שהיא תסתדר אתה צריך להפוך את הצבא ב360 מעלות
 

baudrate

New member
לא הבנתי

אם מישהו היה חייל קרבי בצבא הוא לא יוכל להיות תכניתן במשרד ממשלתי? אנא הבהר את הצעתך.
 

EmGee

New member
לא

אם מישהו לא התגייס לצבא אפילו לתפקיד של תוכניתן, אין שום סיבה שבאזרחות הוא יוכל לרכוש כזה מקצוע או לקבל מהמדינה תעודת מקצוע או תואר כזה.
 

baudrate

New member
לצבא יש די והותר תכניתנים ../images/Emo13.gif

קרי , אם הצבא שיחרר מישהו שלא התאים לצבא , אין זאת אומרת שלא יכל להיות תכניתן בצבא. המכסות של אלו מלאים עד אפס מקום.
 

S h a y D u

New member
זה לא נכון.

ישנן כמה וכמה יחידות מחשוב שפשוט "צמאות" לתוכניתנים, אבל הצבא פשוט לא מאפשר לשחרר אותם אליהן. יחידות בחיל התקשוב (של לוט"ם) עוברות הרחבה בימים אלה וסביר להניח שצוותים מסויימים, וכן צוותים חדשים שיוקמו, יועברו לבסיס חדש שנבנה בדרום. מה גם, שרבות היחידות אשר רוצות שתהיה להן את הפריביליגיה שיש לחיל המודיעין לאתר חיילים מוכשרים עם נסיון "מהבית" ולהכניס אותם אליהן ע"מ לחסוך בהכשרות ארוכות ומיותרות כדוגמאת קורס התכנות בבסמ"ח.
 
למעלה