ליברמן מנפץ התקרות - ליזה רוזובסקי

גם בטבריה ובחצור הגלילית יש וילות...

לספר לך מי בדיוק מתגורר שם?
ברור שהמחירים זולים יחסית כיוון שהביקוש מאוד נמוך. זו גם פריפריה גאוגרפית וגם פריפריה חברתית. בקיבוצים ובמושבים יש ועדות קבלה והם מסננים ערסים וכל מיני גורמים בעייתיים. 5 דקות נסיעה שמפרידות בין קיבוץ/מושב לבין עיירת פיתוח נראות כמו מיליוני שנות אור. גם אם תשווה בין מזרחי/יה שגר במושב/קיבוץ לבין אחד שגר בעיירת פיתוח, אתה תראה הבדלים תהומיים ביניהם.
 

beatman

Member
"וכל מיני גורמים בעייתיים"

אני מקווה שה'רוסים' לא נכללים בעסק.
&nbsp
 
תלוי איזה רוסים...

אם מדובר באנשי חוק וסדר ולא בכל מיני גופניקים, אין שום סיבה שיסננו אותם. בסדרת הכתבות בערוץ 10 על הרוסים היורדים, הראו גם משפחה אחת שעלתה ארצה ונקלטה באחד מקיבוצי עוטף עזה.
 

beatman

Member
השאלה אם באמת בודקים

או שהשם/חזות משמשים בתור הקריטריון המסנן.
כפי שאסטרו טען פעם שאם הוא קונה דירה ברמת אביב,ערך הדירות יורד רק בגלל היותו 'רוסי'.
 
אני לא חושב...

בתחילת שנות ה-90, המושבים והקיבוצים פתחו את שעריהם לרווחה בפני העולים מבריה"מ. עובדה שאותנו קיבלו, וגם משפחות 'רוסיות' אחרות. בכל מושב ובכל קיבוץ היו לפחות כמה משפחות כאלה. כולן, ללא יוצא מן הכלל, השתלבו היטב בארץ מבחינה כלכלית וחברתית. לא מזמן אבי אמר שהמגורים במושב בשנים הראשונות בארץ, שהיו כמובן הכי קשות והכי קריטיות להמשך, היו "מרכז הקליטה" הטוב ביותר שהיה יכול להיות. אני זוכר גם שקראתי איזה מאמר בעיתון הארץ באמצע העשור הקודם, ובו היה כתוב שהקיבוצים מאוד רוצים שהעולים מחבר המדינות יבואו לחיות אצלם, אבל האחרונים ממש לא רצו. הם העדיפו לקנות בתי-קרקע בכל מיני עיירות פיתוח מבלי לקחת בחשבון את ההרכב האנושי שמתגורר בהן. הם לא חשבו מה יקרה כאשר ילדיהם ילכו לבית הספר וייתקלו בגדודים של ערסים שמחפשים במי להתעלל. לקיבוצים ולמושבים יש בתי ספר משלהם, ככה שאותם ערסים פשוט לא מגיעים לשם. מזרחים מוכשרים מעיירות פיתוח יכולים להתקבל לשם, אבל הם יותר דומים ל"דקסטר" שכתב פה לפני עשור, אותו ילד גאון בן 14 שכתב מאמרים ארוכים על הפילוסוף ניטשה, ולא לאותו נוער-שוליים שיושב על ברזלים ונטפל לעוברי האורח.
&nbsp
באשר למה שאמר אסטרו, אני לא בטוח שזה נכון. ידוע שהערבים, המזרחים והאתיופים מורידים את ערך הדירה, אבל אני לא בטוח שזה נכון לגבי יוצאי בריה"מ. אני חושב שאסטרו התכוון לכך שלשכונה מסוימת בצפון תל אביב יש דימוי שלילי בגלל שהיא מורכבת ברובה מרוסים וחרדים (לכאורה), אבל אם משפחה רוסית בודדת תקנה בית בשכונה ישראלית-אשכנזית בצפון תל אביב, זה לא יוסיף ולא יגרע מערך הנכס.
 

beatman

Member
הם לא ידעו שזה מה שיהיה בבתי הספר ובשכונות

העולים לא הכירו את סוגי האוכלוסיה שיש בארץ.
&nbsp
חוץ מזה לא כולם אוהבים ישובים קטנים כמו מושבים וקיבוצים, אני למשל לא מתחבר לזה.
&nbsp
באיזו שכונה בצפון ת"א יש הרבה חרדים ורוסים ?
 
מי שרוצה לגור בעיר פיתוח ביחד עם אוכלוסייה קשת-יום

זו זכותו, אבל אחר כך שלא יתפלא שהוא סופג גילויי גזענות ושילדיו הפכו לשק החבטות של הערסים בבית הספר ובשכונה. מעטים העולים שיכלו להרשות לעצמם לקנות בית בערים המבוססות בשנותיהם הראשונות בארץ, ככה שהחיים במושב או בקיבוץ, לפחות בהתחלה, היו פתרון טוב בשבילם ובשביל ילדיהם. אני לא יודע באיזו שכונה בצפון תל אביב יש ריבוי רוסים וחרדים, התייחסתי למה שאמר אסטרו, לכאורה.
 
סיפורים מאשדוד המקוללת / יאנה פבזנר-בשן

https://www.facebook.com/photo.php?...995191.-2207520000.1464289153.&type=3&theater
&nbsp
https://www.facebook.com/photo.php?...995191.-2207520000.1464289161.&type=3&theater
&nbsp
ביטמן לא יאהב את הסיפורים הללו, אבל זה מה שקורה כאשר עולה חדשה מבריה"מ, ילדה עדינה ואינטליגנטית, מגיעה לעיר שמאוכלסת באוכלוסייה מאוד פרימיטיבית.
 

beatman

Member
עכשיו אתה מבין שעדיף להיות במה שאתה מכנה "גטו רוסי"

מאשר עם שכנים כאלה.
גם בקרב ה'רוסים' לא חסרו בריונים, אבל אלה במרבית המקרים לא תקפו ראשונים ובוודאי שלא נגעו בבנות.
&nbsp
העיר השתנתה מאז, יש שכונות שכמות הדרעק בהן נמוכה יותר, יש כאלה כמו שלי שכמעט ואין בהם תופעות כאלה כלל.
מה שמעניין שאני פוגש גם בת"א, גם בר"ג וגם בראשל"צ למשל את אותם יצורים חצופים, ליצנים ולעיתים גסי רוח.
אבל כל מיני יפי נפש טוענים שיש בעיה עם העיר שלי ובגוש דן החיים דבש, כאילו זאת פריס או וינה(לפני הכיבוש האיסלמי).
 
עדיף להשתלב ולהיטמע בקרב ישראלים נורמליים, וכאלו באמת שלא

חסרים. לחיות בגטו רוסי שנמצא בתוך גטו מזרחי בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל, דהיינו החצר הכי אחורית שיש, זה הדבר הכי גרוע שיש. אני עוקב לפעמים אחרי הפרסומים של יאנה, ההורים שלה עדיין גרים באשדוד והיא מבקרת אותם מעת לעת. לא נראה שהרבה דברים השתנו לטובה, לפחות בכל הקשור לאיכות האנשים ולא לענייני שופוני כמו וילות ובניינים מפוארים.
&nbsp
נכון, גם בתל אביב ישנם אנשים כאלו, אבל האם שאלת את עצמך מהיכן בדיוק הם הגיעו לשם? מן הסתם מאותם מקומות כמו נתיבות, אופקים, דימונה, בית שאן, טבריה, חצור הגלילית, עפולה, אשדוד (מבלי להעליב), דרום תל אביב ושאר המעוזים המזרחיים. אני בטוח שכל המקומות שצוינו לעיל היו נהדרים אילו היו מתגוררים בהם אנשים מחונכים ומתורבתים.
 

beatman

Member
בכלל לא נכון

אשדוד אינה פריפריה חברתית וגאוגרפית.
ההורים שלה נתקעו בטח ברובעים הישנים הלא סימפטיים, ברובעים אחרים המצב שונה לחלוטין.
כפי שכתבת הבעיה היא בסוג אוכלוסייה מסויים, ולא בעיר.
השם הרע של אשדוד נוצר מהעשורים הראשונים לקיומה בגלל שרובה היה מבוסס על אוכלוסיה בעייתית, ב-20 שנה האחרונות העיר הכפילה את עצמה ואף יותר ומאויישת על-ידי מגוון אנשים.
&nbsp
הרי לא ביקרת בה, אז למה ללכלך סתם ?
 
אני לא "מלכלך", פריפריה היא לא מילה גסה...

ביקרתי שם בתחילת שנות ה-2000 אצל קרובי משפחה, אני זוכר רובע שלם שבו התגוררו רוסים בלבד. כשיצאנו מאותה 'רוסיה-טאון' ראינו גם מזרחים, אתיופים וחרדים. בדקתי עכשיו בוויקיפדיה וזה מה שכתוב שם:
&nbsp
"לפי נתוני הלמ"ס נכון לדצמבר 2013, העיר מדורגת 5 מתוך 10, בדירוג החברתי-כלכלי. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתות י"ב בשנת ה'תשע"ג (2012‏-2013) היה 58.4%. השכר החודשי הממוצע של שכיר במשך שנת 2012 היה 7,108 ש"ח (ממוצע ארצי: 8,018 ש"ח).[30]"
&nbsp
כלומר, הדירוג החברתי-כלכלי עומד על 5, אחוז הזכאים לתעודת בגרות עומד על 58% בלבד, דהיינו, ליותר מ-40% מתושבי אשדוד אין תעודת בגרות. מדובר לפחות ב-100 אלף בני אדם.
&nbsp
"כ-90 אחוז מתושביה של אשדוד הם יהודים. התפלגות הזהות הדתית בעיר מעידה כי אשדוד היא בעלת רוב של תושבים בעלי זיקה לדת. 10 אחוזים מתושבי אשדוד מגדירים את עצמם כחרדים, 6 אחוזים כדתיים, 50 אחוזים כמסורתיים, ורק 34 אחוזים מתושבי אשדוד מגדירים עצמם כחילונים[31]."
&nbsp
רק 34% מתושבי אשדוד הם חילונים? כנראה מדובר באותם יוצאי בריה"מ. כיוון שהריבוי הטבעי של הרוסים מאוד נמוך וזה של החרדים מאוד גבוה, אחוז החילונים ובעלי תעודות הבגרות צפוי לצנוח ב-10-20-30 השנים הבאות.
&nbsp
"בעיר קיימים שני גרעינים תורניים; האחד והוותיק מביניהם הוא "גרעין אשדוד" מרשת שעלי תורה, והשני, גרעין מרשת "קרן קהילות" שהוקם ב-2012. רבניה הראשיים של העיר הם הרב יוסף שיינין (אשכנזי) והרב חיים פינטו (ספרדי)."
&nbsp
וכמה אוניברסיטאות קיימות? וכמה תיאטרונים קיימים? וכמה בתי חולים קיימים? וכמה בתי אופרות קיימות? כמה ספריות קיימות? וכמה מכוני מחקר קיימים? וכמה קריות היי-טק קיימות? מה אמור לעשות תושב אשדוד שרוצה לצרוך תרבות וחייו אינם סובבים סביב בתי הכנסת והמקוואות?
&nbsp
"שלוש האוכלוסיות העיקריות בעיר הן: צאצאים של עולי צפון אפריקה שעלו בשנות ה-50, שמונים את הקהילות היהודית מרוקאית והיהודית קראית הגדולות בארץ[35][36], עולי ברית המועצות לשעבר שעלו בשנות ה-90 (כ-60,000 תושבים, הריכוז השני בגודלו של יוצאי ברית המועצות לשעבר בישראל, לאחר חיפה[33]), והציבור החרדי על זרמיו השונים שהוא מבין הגדולים בישראל. באשדוד מתקיימת הקהילה היהודית גאורגית הגדולה בעולם[37], קהילת יהדות רומניה הגדולה בארץ[38] ואיתה קהילות נוספות ממדינות מזרח אירופה. בעיר מתגוררת גם קהילת יהודי צרפת הגדולה בארץ[39], וכן עולים רבים ממדינות אמריקה הדרומית, מאתיופיה (הקהילה השלישית בגודלה בארץ), הודו, איראן ודרום אפריקה."
&nbsp
ומה לגבי המגזר החשוב ביותר, האשכנזים-החילונים מהמעמד הבינוני-גבוה, אלה שנושאים את המדינה הזאת על גבם השחוח? כמה מהם חיים באשדוד? הרי בלעדיהם, ישראל לא הייתה שונה בהרבה מהמדינות שמסביב.
&nbsp
יש לי כמה שאלות (רטוריות)... מה ההבדל בין המזרחים שחיים באשדוד לאלו שחיים באשקלון, בקריית מלאכי, בקריית גת, באופקים, בדימונה, בנתיבות ובשאר המעוזים שלהם בדרום? האם יש הבדל ממשי ביניהם או שהם נראים כמו שכפול גנטי? מה קצב גידול האוכלוסייה החרדית באשדוד? מה קצב הגידול של הרוסים? הרי הם בקושי מביאים ילדים לעולם, וזה רק עניין של זמן עד שהם פשוט ייעלמו ואשדוד תהיה תערובת של מזרחים-מסורתיים וחרדים, משהו בסגנון בית-שמש. "Marvel3" שאל אותך שאלה טובה, האם היית רוצה לגדל את ילדיך במקום שבו יש הרבה ערסים? הרי באשדוד אין בתי ספר ותיכונים שבהם לומדים רק רוסים מהזן האינטליגנטי. אתה תצטרך לשלוח את ילדיך למקום שבו יהיה רוב מזרחי, כאשר אשכנזים אין כמעט בכלל. הבחירה תהיה בין בית ספר מזרחי לבין בית ספר חרדי ששם אולי הרוב אשכנזים, אבל ספק אם לומדים בהם לימודי ליבה. קרא את הכתבה שאיליה העלה בשרשור אחר.
&nbsp
אם אתה לא רוצה להתייחס לאשדוד בגלל קרבתך הפיזית והרגשית אליה, אפשר להפנות את הזרקור למקומות אחרים בסביבה שהאוכלוסייה בהם פחות או יותר זהה. בנודע למקומות שנמצאים בפריפריה הגאוגרפית אך אינם משתייכים לפריפריה החברתית, אפשר להביא כדוגמה את יישובי הלוויין של באר שבע:
&nbsp
https://he.wikipedia.org/wiki/יישובי_הלוויין_של_באר_שבע
&nbsp
שים לב שכל היישובים נמצאים באשכול 9-10 בדירוג החברתי-כלכלי.
 

beatman

Member
אתה לא מלכלך, אבל לא מכיר הכל ומסיק מסקנות שגויות

לגבי החוסרים בעיר, זאת בהחלט בעיה והייתי שמח לראות בה אוניברסיטה/מכוני מחקר(יש מכללות, אבל זה לא אותו דבר) ויותר מקומות עבודה בהיי טק.
בית חולים סוף סוף נבנה, לאחר 5 עשורים של מאבק עם המדינה ומנהלי בתי החולים השכנים והוא כמעט מוכן.
תיאטרון ואולמות מופעים יש כמה בעיר, היכל תרבות חדש ובין היפים שראיתי.
מצד שני, כל מה שחסר בעיר נמצא במרחק חצי שעת נסיעה, בשבילי זה לא מהווה בעיה.
&nbsp
לגבי בתי ספר, במקיף בו למדתי היו לנו 2 כיתות מצטיינים שרובן אוכלסו ע"י 'רוסים' ועוד תלמידים רציניים מכלל העדות.
היו 3 כיתות עיוניות שגם בהן הרוב למדו לא רע, ועוד 3-2 כיתות קטנות של עזרה מתוגברת או חינוך טכנולוגי ללא בגרות מלאה(ובהן ד"א היו 1-2 'רוסים' לכל היותר).
במרכז המצב לא שונה בהרבה, אני שומע מאחיין שלי מה מתרחש בבית ספרו, מה שחשוב דבר ראשון זה החינוך שהילד מקבל בבית.
אני גם לא הייתי רוצה שילדיי יגדלו בעיר של מצעדי גאווה(תועבה), סביבה אתאיסטית שבזה לכל דבר יהודי וכנועה לאמריקניזציה מאסיבית.
&nbsp
מה לגבי קצרין ?
מוסדות השכלה, תרבות, בתי חולים נמצאים די רחוק ממך, מה לגבי האוכלוסייה שם ?
 
אז אוניברסיטאות אין, מכוני מחקר אין, קריות היי-טק אין

בתי אופרה אין, בתי חולים אין, מוסדות תרבות רציניים יש מעט מאוד אם בכלל, אבל בתי כנסת, מקוואות ומוסדות-דת יש בפשע. מה אמור לעשות אדם שאינו דתי או מסורתי? הרי החילונים מהווים רק 34% מאוכלוסיית העיר. אני מניח שמדובר באותם יוצאי בריה"מ שמהווים שליש מתושבי העיר. איפה מעמד הביניים האשכנזי-חילוני שמחזיק את המדינה הזאת על גבו? הרי בזכותו ישראל היא מדינה מערבית-מפותחת, אם מחר המגזר הזה יעזוב את הארץ, ישראל תיראה כמו המדינות הערביות שסובבות אותה.
&nbsp
אתה אומר שהיכל התרבות מאוד יפה ושם דגש רב על הציפוי והמראה החיצוני, אבל מה שבאמת חשוב זה התוכן והפנימיות. אין שום תועלת בווילה כלשהי אם בתוכה מתגוררים נובורישים כמו קובי פרץ ודומיו. צריך להשקיע ברוח, לא בשופוני. כשאתה אומר ש"כל מה שאני צריך נמצא במרחק חצי שעה נסיעה", אתה מתכוון במקרה לתל אביב? אם כן, אז אתה מבין בעצמך שזו למעשה הבירה התרבותית והכלכלית של מדינת ישראל שמהווה אבן שואבת לכל צעירי הארץ.
&nbsp
מה שהיה לפני 10-15 שנים זה פשוט משנה, מה שחשוב יותר זה מה יהיה עוד 10-15-20 שנה. איך אשדוד תיראה אז עם הגידול בדמוגרפיה החרדית? הרי הצעירים האיכותיים עוברים למרכז הארץ, בדגש על תל אביב (מי שיכול לקנות בה דירה), וחלקם אף עוזבים לחו"ל כי ישראל קטנה עליהם. אתה בטוח שעוד 10-20 שנה תהיינה כיתות למצטיינים שיורכבו בעיקר מרוסים? כמה רוסים איכותיים יישארו באשדוד עוד 10-20 שנה? כמה בתי ספר למחוננים יהיו?
&nbsp
גם במרכז יש ערסים, אבל שוב נשאלת השאלה, מהיכן הם באו לשם? הם הרי לא תל-אביביים במקור. מדובר ב"מהגרים" מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, בעיקר ממוצא מזרחי. באשר לקצרין, כבר אין לי שום קשר למקום הזה ואת שאלותיך תצטרך להפנות למר אפרצב או לדוברי המועצה, אם יש. ההבדל שפה מדובר בעיירה נידחת בת כמה אלפי תושבים בזמן שאשדוד היא עיר גדולה בת יותר מ-200 אלף איש. ברור שבעיירה קטנה לא יהיה בית חולים, אוניברסיטה ועוד.
&nbsp
אני אומר שוב, אנחנו לא חייבים לנתח את אשדוד, זו יכולה להיות גם דימונה, נתיבות, אופקים, שדרות, ירוחם ושאר המעוזים המזרחיים בדרום הארץ. איזה עתיד יש במקומות הללו? הצעירים המוכשרים יעזבו ויישארו רק עלובי-החיים שאין באפשרותם לעזוב.
 

beatman

Member
אם ישקיעו בעיר, בהבאת תעשייה מגוונת יותר

אז זה יחזיק יותר צעירים במקום ותהיה פחות הגירה שלילית ואז בעתיד העיר תהיה יציבה יותר.
לגבי ההתחרדות, זה נכון, אבל הם נמצאים ברובעים משלהם, אני לא רואה מצב שאשדוד תהפוך לבני ברק.
&nbsp
"איפה מעמד הביניים האשכנזי-חילוני שמחזיק את המדינה הזאת על גבו?" , גם הרבה 'רוסים' מחזיקים את המדינה ואנחנו בין היתר אחד הגורמים המעדנים בעיר.
גם העלייה מצרפת אנשים די איכותיים לפי מה שפגשתי, רובם דתיים-מסורתיים, אך התנהגותם רגועה ונראה שרובם משכילים.
&nbsp
עברת דירה ? לאן ?
 
"אשדוד תהפוך לעיר של פנסיונרים"

"גורם בכיר בענף הנדל"ן באשדוד העריך: "בעוד 15-10 שנה אשדוד תהפוך לעיר של פנסיונרים. אין בה זוגות צעירים שימצאו את עצמם מבחינת מגורים או תעסוקה. הצעירים יחפשו אלטרנטיבות שפויות מחוץ לעיר, כמו נתיבות, שדרות ואשקלון. חבל שלבכירי הרשויות, שנבחרו על ידי הצעירים, אין את היכולת והכוח לתקן את מכת המדינה הזאת. הקרקעות שנגמרו בעיר לא מאפשרות בנייה נוספת, אלא פרטית, וגם המחירים גבוהים ונושקים ל־1.7 עד 2.2 מיליון שקל לדירת ארבעה או חמישה חדרים. בנתיבות ובשדרות יש ארבעה חדרים מקבלן תמורת 600-800 אלף שקל"."
&nbsp
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4789966,00.html
&nbsp
לגבי הרוסים שחיים באשדוד, הנה עוד משהו חם מהתנור:
&nbsp
רקדן הברייקדאנס היהודי: עונד צלב כדי "שיידעו שאני רוסי"
&nbsp
אדוארד חמלניצקי (מיקסר) הוא רוסי שחי חצי מהחיים שלו בישראל, יהודי עם תליון של צלב, ראפר מהים השחור שרוקד ברייקדאנס ברחבה של חוף הקשתות, פטריוט אשדודי שמייצג את העיר בעולם וזוכה לדבריו להתעלמות כמעט מוחלטת מהרשות שגובה ממנו ארנונה. עכשיו הסרט
&nbsp
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4805113,00.html
&nbsp
לא כל הרוסים הם אינטלקטואלים בעלי עיגולדים, יש גם הרבה 'מיקסרים', ז'לובים וסתם פשוטי-עם. לגבי השינוי הדמוגרפי באשדוד, לבני ברק היא לא תהפוך, אבל לבית-שמש יש סיכוי. החרדים אולי מתגוררים ברבעים שלהם, אבל הריבוי הטבעי שלהם מאוד גבוה. הרוסים לא יאכלו להתמודד איתם לאורך זמן. גם אם תרצה לקנות בה דירה, אתה תצטרך לגייס שני מיליון שקלים או לפחות 40% מהסכום הנ"ל כדי לקבל משכנתא. אז גם האוכלוסייה מתחרדת וגם יוקר הדיור מרקיע שחקים בגלל שכל השטחים תפוסים.
 
ואגב שיעור הירידה בקרב מעמד הביניים האשכנזי-חילוני

הוא הכי גבוהה מבין ילידי הארץ. זה גם פלח האוכלוסייה הכי נייד ו"גלובלי" בישראל, הוא שולט חופשי באנגלית ומרגיש בן בית בתרבות הגלובלית-אמריקאית-עולמית, ואינו כבול למרחב הלשוני-תרבותי של המדינה, אם כי תרומתו ליצירת המרחב ה"נל היא הגדולה ביותר.

צריך לאזור אומץ ולהגיד, למרות שזה ממש לא פוליטיקלי-קורקט, שמעמד הביניים האשכנזי-חילוני, בלי קשר לסוגיית השמאל-ימין, הוא זה שלמעשה מעצב את פני המדינה וגורר כקטר את שאר המגזרים והפלחים אחריו, ואם הוא, בעקבות התמורות הדמוגרפיות במדינה, יחליט לעזבה, אבוי למדינה, שתוך זמן קצר לא תהייה שונה בשום פרמטר ממדינות האזור הסובבות אותה.
 
אשדוד מתחרדת: בעירייה הבטיחו גן ילדים, ובמקום תבנה ישיבה

http://185.18.205.46/חדשות/אשדוד-מתחרדת-בעירייה-הבטיחו-גן-ילדים-ובמקום-תבנה-ישיבה
&nbsp
"אשדוד, מזמן הפכה לאתר תיירותי נחשב ומועדף של החרדים מכל רחבי הארץ, בעיקר בחגים: פסח וסוכות. אלפי חרדים מגיעים באוטובוסים, מבלים את ימי חול המועד, כמעט בכל הפארקים באשדוד ומותירים אחריהם הרבה לכלוך, זוהמה ועבודה רבה לעובדי הפארקים. נועם אלטחן, יצא בחול המועד האחרון של פסח, חמוש במצלמה לסיור בפארקים שמע תושבים זועמים, וחזר עם הרבה תובנות על עתידה של העיר אשדוד"
&nbsp
http://ashdod10.co.il/201605057999/סוף-השבוע-באשדוד/7999-החרדים-כבשו-את-אשדוד-ב-4-ימים
&nbsp
נראה שאשדוד בדרך להפוך לבית-שמש...
 

beatman

Member
כן, יש תופעה כזאת

אבל החרדים הם אחוז נמוך מהעיר, לא נהפוך לבית שמש, לפחות לא ב-100 שנה הקרובות.
&nbsp
לגבי לכלוך, האמת המרה היא שרוב הישראלים מלכלכים.
גם הרבה אשכנזים מאיזור המרכז זורקים שקיות או כוס ריקה במקום, כאשר 2 מטרים ליד עומד פח אשפה מסודר.
 
למעלה