ליברמן מנפץ התקרות - ליזה רוזובסקי

הוא לא

ש"ס, בדיוק כמו ישראל ביתנו, לא שיפרה את מצבם הכלכלי של קהלי היעד שלה. אגב, כל הקטע הזה של "אכלו לי, שתו לי, ההורים הפנאטים שלחו אותי לישיבה" הוא נחלת האשכנזים בלבד.
 

ערפל10

New member
בו ספר לנו לאן הולכים התקציבים שש"ס משיגה

ומהם לימודי ליבה ב"מעיין החינוך התורני".
 

Astroo

New member
לש"ס יש רשת חינוך עם צהרונים,

ארוחות חמות, כיתות קטנות והסעות.
 
לא הבנת

שוב: הבכיינות הנ"ל אופיינית למתפקרים אשכנזים. אצל הספרדים גם בוגר "מעיין החינוך התורני" יצליח להתפרנס בכבוד. מה גם שהחרדים הספרדים ש"ממיתים את עצמם באהלה של תורה" הם מיעוט שולי, מרבית מצביעי ש"ס הם בכלל חובשי כיפה סרוגה או מסורתיים.
 

beatman

Member
עוד פעם "אתם" "הרוסים" ?


הבכיינות ותחושת הקיפוח התמידית דווקא כרונית "אצלכם", דרעי וחברי ש"ס דואגים ל"נזקקים" מקרב עדות המזרח ומצביעי ש"ס דבר ראשון, משום מה לא ראיתי אותם אף פעם מארגנים צדקות למבוגרים עניים 'רוסים'

ואותם 'רוסים' שמתבכיינים ובעלי תחושת האכלו לי שתו לי למדו את זה משאר ה"מקופחים המקצועיים" ושואבי התקציב המגזרי דוגמת חלק(גדול) מהחרדים וחלק מיוצאי צפון אפריקה.
 

ערפל10

New member
יחד עם זאת יש בסיס עובדתי מוצק ל"בכיינות"

אכן חלוקת המשאבים כאן הייתה שערורייתית במשך עשרות שנים והפערים החברתיים האדירים לא באו יש מאין.
 

Astroo

New member
אבל זה לא עדתי אלא אזורי

יש עיראקים שהתיישבו ברמת גן, קרית אונו וחולון, קיבלו שם שיכונים ואפילו בתי קרקע מהמדינה. במה הם הופלו יחסית לאשכנזים שהתיישבו באותם המקומות?
 

ערפל10

New member
כלפי מזרחים זה אולי היה אזורי, כלפי רוסים - עדתי

ואני אומר לך שבשנות ה-90 אלו שהגיעו מארה"ב וארגנטינה עדיין קיבלו דירות עמידר בכפר סבא ואפילו ברעננה (מכיר באופן אישי). האים אתה מכיר רוסים שזכו בהטבה כה מפליגה? כמו כן המהגרים מאתיופיה קיבלו מענקים של מאות אלפי שקלים. ואילו הרוסים "קיבלו" את דודי אפל ועד כמה עסקני ליכוד ממלוכים שריששו עשרות אלפי משפחות, ועוד איזה מאכער צמוד לסוכנות היהודית שגנב עשרות מיליוני דולרים מאלו שניסו להעביר כספים מרוסיה לישראל והשאיר בלי גרוש עוד אלפי משפחות. אלו הסיפורים שעל הציבור כאן לדעת לפני שהוא פוצח את פיו במנטרות "הרוסים קיבלו..."
 

Astroo

New member
מכיר "רוסים" שקיבלו עמידר בחדרה

כמובן מדובר במקרים סוציאליים במיוחד.
 

Marvel3

New member
וזה הישג לדעתך?

בזמנו שירת איתי בחור דובר רוסית מהעיר חדרה, וסיפר לי זוועות על העיר ועל החוויה שלו בבתי הספר. גם לפניו וגם אחריו שמעתי שזאת עיר שמלאה באספסוף, נוער פנימיות וערסים. הבחור הזה סיפר לי שיש שם שכונה שלמה שמאוכלסת בעולים מחבר העמים, מין גטו שכזה.
 

Astroo

New member
הכל יחסי

קודם כל, באופן כללי עולי שנות ה-90 לא היו זכאים לעמידר כלל. רק מקרים מיוחדים, וגם אז לרוב הדירות שניתנו היו באופקים, שדרות וכדומה. לפחות חדרה ופרדס חנה הן פרברים של גוש דן.
 

Marvel3

New member
גם בת ים היא רבע שעה נסיעה מתל אביב

ויד אליהו זו שכונה בתל אביב. האם זה אומר שאלו מקומות טובים לחיות בהם? אני די בטוח שלא. ערים ושכונות מסוג זה הן שדרות של המרכז, ואני לא חושב שהיית רוצה שהילדים שלך יגדלו בערים כאלה או בשכונות כאלה. תקן אותי אם אני טועה.
 

Astroo

New member
בת ים זה מקום לא רע בכלל

יש לי כמה חברים שעלו לבת ים ב-1990 ובשום פנים לא רוצים לעזוב. אחד אפילו קנה דירה באשדוד, השכיר אותה ושוכר בבת ים.
 

Marvel3

New member
הכל יחסי

אני לא הייתי רוצה לחיות בעיר כמו בת ים. על ערים כמו אופקים, חדרה, שדרות, עפולה אני בכלל לא מדבר. התשובה ברורה.
 

beatman

Member
למה ?

איכות בניינים, עיריות עניות שלא דואגות לעיר ושפע אנשים לא נחמדים ?
 

Marvel3

New member
היית רוצה לחיות בקריית שמונה?

עכו, חדרה, שדרות, עפולה - אלה ערים שמדורגות בין 4-5, כמו קריית שמונה שמדורגת 5 מתוך 10. יש עוד ערים שמדורגות 5 מתוך 10 בישראל, זאת לא הבעיה היחידה. האוכלוסיה שם מורכבת מערסים לרוב, אחוזי הזכאות לתעודת בגרות בערים הללו נמוכים. אתה באמת רוצה שילדים שלך ילמדו עם נערים כאלו? בבתי ספר סוג ז'? גם מידת הדתיות בערים מסוג זה גבוהה מאוד. זה לא מפתיע - כי יש שם הרבה מזרחים מהזן, איך להגיד את זה בעדינות, הפחות מוכשר. גם אם היו נותנים לי שם וילה בחינם, לא היית מסכים לחיות בין אנשים כאלו. ולגבי מבנים, גם בדימונה יש אחלה פרויקטים, אז מה? אם היו יותר משקיעים באנשים ולא במבנים (שזה גם חשוב), אז אולי מצבם היה יותר טוב. אבל עד אז, גם אם יבנו שם מיני מנהטן - הערס ישאר ערס.
 

beatman

Member
כמות האוכלוסיה הלא איכותית בהחלט בעיה שם

אבל בשדרות יש שכונות טובות, נראה לי שגם מבחינת אוכלוסיה יש שם מקומות איכותיים יותר.
 
איזה מקומות איכותיים?

הרי היחידים שחיים שם הם אלה שלא מסוגלים לעזוב. כל מי שעובר לאזור, מעדיף כמובן את המושבים והקיבוצים. אף אחד לא רוצה לגור באיזשהו שיכון-רכבת כאשר מעליך ומתחתיך גרים ערסים שממררים לכולם את החיים.
 

beatman

Member
לא, אני מסביר לך בניינים חדשים ווילות

לא שיכוני הרכבת הישנים, ואני לא בטוח שגרים שם ערסים.
עוברים לגור שם כי המחירים זולים.
&nbsp
לגבי קיבוץ ומושב, כל אחד יכול לקנות/לשכור שם בית ?
אני למשל לא מחבב ישובים קטנים ומבודדים מסוג זה.
 
למעלה