לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל

לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל
בהודעות שונות בפורום הוזכר לוח זמנים חדש של רכבת ישראל. האם ידוע מתי יתרחש השינוי ובמה הוא יתבטא? נדמה לי שהוזכר כי יהיו 3 רכבות בשעה מחיפה לת"א. מה בדבר תדירות הפרברית מבנימינה? האם לא תיווצר בעיה כאשר רכבת מהירה תשיג את הפרברית? האם יתאפשר להוציא את הרכבת נתניה-אשדוד כאשר המסילה צפופה יותר? תודה, יובל
 
לוח הזמנים החדש

לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל
בהודעות שונות בפורום הוזכר לוח זמנים חדש של רכבת ישראל. האם ידוע מתי יתרחש השינוי ובמה הוא יתבטא? נדמה לי שהוזכר כי יהיו 3 רכבות בשעה מחיפה לת"א. מה בדבר תדירות הפרברית מבנימינה? האם לא תיווצר בעיה כאשר רכבת מהירה תשיג את הפרברית? האם יתאפשר להוציא את הרכבת נתניה-אשדוד כאשר המסילה צפופה יותר? תודה, יובל
לוח הזמנים החדש
לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל אמור להתחיל ב-30 ביוני. אין לי יותר מדי פרטים אודותיו, מלבד העובדה שתהיה תוספת של כ-30 רכבות לספירה הכללית, תוספת שתכלול כמובן רק שיפור של השירות בקווים הקיימים, כי לא נפתח שופם קו חדש בינתיים... לגבי צפיפות המסילה - סמכו על אגף התנועה של רכבת ישראל שידעו לתכנן את נסיעות הרכבות כך שקיבולת הקו תנוצל במלואה.
 

nitsansh

New member
האם תחנת ההגנה תהיה מוכנה עד אז?

לוח הזמנים החדש
לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל אמור להתחיל ב-30 ביוני. אין לי יותר מדי פרטים אודותיו, מלבד העובדה שתהיה תוספת של כ-30 רכבות לספירה הכללית, תוספת שתכלול כמובן רק שיפור של השירות בקווים הקיימים, כי לא נפתח שופם קו חדש בינתיים... לגבי צפיפות המסילה - סמכו על אגף התנועה של רכבת ישראל שידעו לתכנן את נסיעות הרכבות כך שקיבולת הקו תנוצל במלואה.
האם תחנת ההגנה תהיה מוכנה עד אז?
היא כבר כלולה בלו"ז של השנה שעברה, וכתוב שם שהיא תיפתח בנובמבר 2001... אפילו יש רכבות שמודיעים עליה בכריזה...
 

fireman

New member
האם ידוע על שיפור גם בקו ב"ש ת"א?

לוח הזמנים החדש
לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל אמור להתחיל ב-30 ביוני. אין לי יותר מדי פרטים אודותיו, מלבד העובדה שתהיה תוספת של כ-30 רכבות לספירה הכללית, תוספת שתכלול כמובן רק שיפור של השירות בקווים הקיימים, כי לא נפתח שופם קו חדש בינתיים... לגבי צפיפות המסילה - סמכו על אגף התנועה של רכבת ישראל שידעו לתכנן את נסיעות הרכבות כך שקיבולת הקו תנוצל במלואה.
האם ידוע על שיפור גם בקו ב"ש ת"א?
 

gay1982

New member
קו תל אביב - באר שבע/בית שמש

האם ידוע על שיפור גם בקו ב"ש ת"א?
קו תל אביב - באר שבע/בית שמש
לפי מה שאני הבנתי ממנהל תחנת ב"ש צפון החל מלוח הזמנים החדש עקב השיפוצים בתחנה יופעלו בקו ב"ש ת"א רק מערכי דאבל דק ומערכי ic3 עד שני סטים, וכל חצי שעה תהיה רכבת בקו- למרות שזה לא נראה לי הגיוני בגלל שקיימת רק מסילה אחת ומפגשים בדבירה,להבים,אחוזם, תל נגילה, כפר מנחם ונען. אם הרכבת מעוניינת להפעיל כיום רכבת כל חצי שעה בקו היא תצטרף לעלות את זמן הנסיעה ולקיים מפגשי רכבות כמעט בכל מפגש. ועוד דבר.. הבנתי שבספטמבר 2003 יפתח הקו לבית שמש דרך נען, אם הרכבת מעוניינת בכך היא חייבת להכפיל לפחות בהתחלה את המסילה בין לוד לנען על מנת להפעיל 80 רכבות בין לוד לנען ( 50 לבאר שבע ו3 לבית שמש). בתודה - אלעד( עובד רכבת לשעבר).
 

nitsansh

New member
לפי חשבוני צריך 2 מפגשים...

קו תל אביב - באר שבע/בית שמש
לפי מה שאני הבנתי ממנהל תחנת ב"ש צפון החל מלוח הזמנים החדש עקב השיפוצים בתחנה יופעלו בקו ב"ש ת"א רק מערכי דאבל דק ומערכי ic3 עד שני סטים, וכל חצי שעה תהיה רכבת בקו- למרות שזה לא נראה לי הגיוני בגלל שקיימת רק מסילה אחת ומפגשים בדבירה,להבים,אחוזם, תל נגילה, כפר מנחם ונען. אם הרכבת מעוניינת להפעיל כיום רכבת כל חצי שעה בקו היא תצטרף לעלות את זמן הנסיעה ולקיים מפגשי רכבות כמעט בכל מפגש. ועוד דבר.. הבנתי שבספטמבר 2003 יפתח הקו לבית שמש דרך נען, אם הרכבת מעוניינת בכך היא חייבת להכפיל לפחות בהתחלה את המסילה בין לוד לנען על מנת להפעיל 80 רכבות בין לוד לנען ( 50 לבאר שבע ו3 לבית שמש). בתודה - אלעד( עובד רכבת לשעבר).
לפי חשבוני צריך 2 מפגשים...
נוסף למפגש בתחנת קרית-גת... זה החשבון, ותקנו אותי אם אני טועה: אם זמן הנסיעה בין לוד ובאר-שבע הוא שעה, ורוצים שיהיו 2 רכבות בשעה בכל כוון, מדובר ב-4 רכבות שעוברות בקו בשעה. לכן הרכבת בכוון אחד תפגוש רכבת בכוון הנגדי כל רבע שעה. צריך מפגש אחד באמצע בין לוד וקרית-גת (כנראה כפר-מנחם), מפגש שני בקרית-גת, ומפגש שלישי באמצע בין קרית-גת ובאר-שבע (כנראה דבירה). כל רכבת תצטרך לחכות במפגש אחד. נניח שהרכבת צפונה תחכה בדבירה, והרכבת דרומה תחכה בכפר-מנחם. זה יוסיף להערכתי מקסימום 5 דקות, ואי הנוחות הזאת מתגמדת לעומת השיפור שיש בהכפלת התדירות. אני מניח ש-2 רכבות בשעה יהיו רק בשעות השיא, לא כל היום... אגב... דובר על רעיון להקים תחנה בכפר-מנחם. היא תשרת את קרית-מלאכי וכל הישובים בסביבה, שלא יצטרכו לנסוע לקרית-גת או אשדוד... וגם תחנה בדבירה זה רעיון לא רע... היא תשרת את ישובי צפון הנגב, ממיתר ולהבים עד אופקים, נתיבות ואולי גם שדרות. וגם רהט... זה בתנאי שתהיה תחבורה משלימה יעילה... למיתר ולהבים זה אולי לא קריטי (למי אין שם רכב?), אבל אופקים, נתיבות ושדרות יצטרכו אותה... למיטב ידיעתי, כיום אין קוי אוטובוס שנוסעים ישירות מהישובים האלה לצומת קמה, שלא לדבר על דבירה... אם תושב נתיבות יצטרך לנסוע דרך צומת הנשיא, הוא כבר יעדיף להגיע לבאר-שבע... אני לא יודע איפה בדיוק נמצאים כיום המפגשים, אבל ברור שאם רוצים להקים תחנות נוסעים הן יצטרכו להיות צמודות לצירי תחבורה. במקרה של כפר-מנחם מדובר בכביש מסמיה - צומת האלה (לדעתי עדיף במפגש עם כביש מס´ 3 בין מסמיה לצומת נחשון). בדבירה מדובר בצומת דבירה כמובן.
 

kbb

New member
לפי דעתי יש להעתיק את המסילה

לפי חשבוני צריך 2 מפגשים...
נוסף למפגש בתחנת קרית-גת... זה החשבון, ותקנו אותי אם אני טועה: אם זמן הנסיעה בין לוד ובאר-שבע הוא שעה, ורוצים שיהיו 2 רכבות בשעה בכל כוון, מדובר ב-4 רכבות שעוברות בקו בשעה. לכן הרכבת בכוון אחד תפגוש רכבת בכוון הנגדי כל רבע שעה. צריך מפגש אחד באמצע בין לוד וקרית-גת (כנראה כפר-מנחם), מפגש שני בקרית-גת, ומפגש שלישי באמצע בין קרית-גת ובאר-שבע (כנראה דבירה). כל רכבת תצטרך לחכות במפגש אחד. נניח שהרכבת צפונה תחכה בדבירה, והרכבת דרומה תחכה בכפר-מנחם. זה יוסיף להערכתי מקסימום 5 דקות, ואי הנוחות הזאת מתגמדת לעומת השיפור שיש בהכפלת התדירות. אני מניח ש-2 רכבות בשעה יהיו רק בשעות השיא, לא כל היום... אגב... דובר על רעיון להקים תחנה בכפר-מנחם. היא תשרת את קרית-מלאכי וכל הישובים בסביבה, שלא יצטרכו לנסוע לקרית-גת או אשדוד... וגם תחנה בדבירה זה רעיון לא רע... היא תשרת את ישובי צפון הנגב, ממיתר ולהבים עד אופקים, נתיבות ואולי גם שדרות. וגם רהט... זה בתנאי שתהיה תחבורה משלימה יעילה... למיתר ולהבים זה אולי לא קריטי (למי אין שם רכב?), אבל אופקים, נתיבות ושדרות יצטרכו אותה... למיטב ידיעתי, כיום אין קוי אוטובוס שנוסעים ישירות מהישובים האלה לצומת קמה, שלא לדבר על דבירה... אם תושב נתיבות יצטרך לנסוע דרך צומת הנשיא, הוא כבר יעדיף להגיע לבאר-שבע... אני לא יודע איפה בדיוק נמצאים כיום המפגשים, אבל ברור שאם רוצים להקים תחנות נוסעים הן יצטרכו להיות צמודות לצירי תחבורה. במקרה של כפר-מנחם מדובר בכביש מסמיה - צומת האלה (לדעתי עדיף במפגש עם כביש מס´ 3 בין מסמיה לצומת נחשון). בדבירה מדובר בצומת דבירה כמובן.
לפי דעתי יש להעתיק את המסילה
בקטע המפגש עם כביש מס´ 3 לבין צפונית לקריית גת ולהצמידו לכביש מס´ 40 וכך ניתן יהיה להקים ת. רכבת לנוסעים בקריית מלאכי שתהיה הרבה יותר נגישה, שימושית ופוטנציאלית מאשר תחנה בכפר מנחם שהיא רחוקה יחסית ממרכז קריית מלאכי והישובים שסביבה. ואולי כדאי להעתיק אותו גם צפונה מכביש מס´ 3 ואז להקים תחנה קרוב לגדרה שתשרת את העיירה ואת הישובים שסביבה. המסילה כמו שהיא כיום עוברת בשטחים לא מיובים כמעט ולכן לא מנוצלת במיטבה. העתקתה, כאמור, והקמת תחנות נוספות יקרבו את תושבי השפלה והדרום למרכז.
 

nitsansh

New member
חוצה ישראל צריך לעבור שם...

לפי דעתי יש להעתיק את המסילה
בקטע המפגש עם כביש מס´ 3 לבין צפונית לקריית גת ולהצמידו לכביש מס´ 40 וכך ניתן יהיה להקים ת. רכבת לנוסעים בקריית מלאכי שתהיה הרבה יותר נגישה, שימושית ופוטנציאלית מאשר תחנה בכפר מנחם שהיא רחוקה יחסית ממרכז קריית מלאכי והישובים שסביבה. ואולי כדאי להעתיק אותו גם צפונה מכביש מס´ 3 ואז להקים תחנה קרוב לגדרה שתשרת את העיירה ואת הישובים שסביבה. המסילה כמו שהיא כיום עוברת בשטחים לא מיובים כמעט ולכן לא מנוצלת במיטבה. העתקתה, כאמור, והקמת תחנות נוספות יקרבו את תושבי השפלה והדרום למרכז.
חוצה ישראל צריך לעבור שם...
אני לא נגד הרעיון, אבל נראה לי שזה לא בסדר עדיפות גבוה... אתה מתכוון להעתיק קטע של כ-20 ק"מ בשביל תחנה אחת או שתיים... זה ממש לא כלכלי... הבעיה של אזור גדרה תיפתר בצורה הטובה ביותר לדעתי אם יבנו תחנה בצומת בני-דרום, וידאגו לתחבורה משלימה במקום שהיא חסרה (למשל: מגדרה לאשדוד אין אוטובוס, ודווקא יש מוניות שרות שנוסעות מבי"ח קפלן). אני חייב לציין ששרות האוטובוסים לא מתאים את עצמו לשינויים באוכלוסיה ובתשתית התחבורה. מאז שאני זוכר, ואני מדבר על כ-30 שנה, לא היו שינויים בקוי האוטובוס באזור, חוץ מקו 310 (אשקלון-ת"א דרך קרית-מלאכי ויבנה)שכיום פועל בתדירות מאד נמוכה, והארכה של קו 36 (רחובות - גן-יבנה) עד אשדוד. כיום זה הקו היחיד שמגיע לתחנת הרכבת ממזרח, אבל הוא נוסע במסלול ארוך דרך בני-עייש וגן-יבנה, יישובים שגדלו לפחות פי 2 בעשור האחרון. המוניות חוגגות פה באזור. אני מעריך שב-70-80% מהמקרים שאני מחכה בצומת או בגדרה, כשאני נוסע לתל-אביב או רחובות או אשדוד, או חזרה הביתה, המונית מגיעה לפני האוטובוס.
 

kbb

New member
אני ממש לא חושב שזה לא כלכלי

חוצה ישראל צריך לעבור שם...
אני לא נגד הרעיון, אבל נראה לי שזה לא בסדר עדיפות גבוה... אתה מתכוון להעתיק קטע של כ-20 ק"מ בשביל תחנה אחת או שתיים... זה ממש לא כלכלי... הבעיה של אזור גדרה תיפתר בצורה הטובה ביותר לדעתי אם יבנו תחנה בצומת בני-דרום, וידאגו לתחבורה משלימה במקום שהיא חסרה (למשל: מגדרה לאשדוד אין אוטובוס, ודווקא יש מוניות שרות שנוסעות מבי"ח קפלן). אני חייב לציין ששרות האוטובוסים לא מתאים את עצמו לשינויים באוכלוסיה ובתשתית התחבורה. מאז שאני זוכר, ואני מדבר על כ-30 שנה, לא היו שינויים בקוי האוטובוס באזור, חוץ מקו 310 (אשקלון-ת"א דרך קרית-מלאכי ויבנה)שכיום פועל בתדירות מאד נמוכה, והארכה של קו 36 (רחובות - גן-יבנה) עד אשדוד. כיום זה הקו היחיד שמגיע לתחנת הרכבת ממזרח, אבל הוא נוסע במסלול ארוך דרך בני-עייש וגן-יבנה, יישובים שגדלו לפחות פי 2 בעשור האחרון. המוניות חוגגות פה באזור. אני מעריך שב-70-80% מהמקרים שאני מחכה בצומת או בגדרה, כשאני נוסע לתל-אביב או רחובות או אשדוד, או חזרה הביתה, המונית מגיעה לפני האוטובוס.
אני ממש לא חושב שזה לא כלכלי
כיון שיש מחשבה על הכפלת קו לוד-ב"ש, ולכן אם כבר מכפילים אז למה לא להשקיע עוד קצת ולהזיז את הקו, כך שישרת את אלהב שבשבילם נסיעה למרכז הארץ זה פרוייקט... חומר למחשבה ל"אנשים הגדולים" שיושבים למעלה ברכבת ישראל... וחג שמח לכולכם!!!
 

nitsansh

New member
זה הרבה יותר מעוד קצת...

אני ממש לא חושב שזה לא כלכלי
כיון שיש מחשבה על הכפלת קו לוד-ב"ש, ולכן אם כבר מכפילים אז למה לא להשקיע עוד קצת ולהזיז את הקו, כך שישרת את אלהב שבשבילם נסיעה למרכז הארץ זה פרוייקט... חומר למחשבה ל"אנשים הגדולים" שיושבים למעלה ברכבת ישראל... וחג שמח לכולכם!!!
זה הרבה יותר מעוד קצת...
כי זה אומר להכין תשתית לתואי חדש, ולסלול 2 קוים במקום אחד... אבל הענין הוא שזה תלוי בגורמים שלרכבת אין שליטה עליהם... היא לא מחזיקה בזכויות בשטח הזה, וצריך אישורים ממאה רשויות עד שאפשר להתחיל לבנות קו חדש... הויכוח שהיה בין כפר-סבא להוד-השרון על מיקום התחנות בכפר-סבא (שהן בשטח של הוד-השרון) זה כלום לעומת מה שצפוי פה... איזה אינטרס יש למשל למועצה אזורית יואב, שבשטח השיפוט שלה נמצאים המושבים מנוחה וסגולה, שיפגעו במושבים הנ"ל בשביל להזיז את הקו מערבה כדי לשרת את קרית-מלאכי? הם היו מוכנים להסכים לזה אם יבנו תחנה ליד סגולה, שתשרת את סגולה, מנוחה, נחלה, גת, גלאון ובית-ניר, ואם כבר מעבירים את הקו מערבה, אז אנחנו (המועצה הנ"ל) רוצים תחנה ליד מסמיה, כדי שתהיה גישה נוחה לעובדי המועצה (שנמצאת במסמיה), ולישובים רבדים, כפר הריף וכפר-מנחם, וניתן יהיה לפתח את המקום (ואל תשכח שמשלמים ארנונה על תחנת רכבת...). והמועצה האזורית באר-טוביה תרצה שהתחנה תהיה ליד מכללת אחוה בין מסמיה וקסטינה, ואם לא אז נעכב את כל הפרויקט... ואם אתה חושב שרק בארץ קורים דברים כאלה, תשמע סיפור שקרה בשוייץ: סללו כביש ראשי מציריך לחור, הבירה של קנטון גראובינדן. לקנטונים ציריך וגראובינדן היה מאד חשוב הפרויקט הזה, וסלילת הכביש בשטח שלהם התקדמה במהירות. אבל באמצע הכביש היה צריך לעבור בשטח של קנטון גלרוס, ולתושבים של הקנטון הקטן הזה, שעדיין מתאספים כל שנה כדי לקבל החלטות בהרמת ידיים (שתבין כמה הוא קטן ומפגר) הכביש הזה היה דרוש כמו חור בראש, ובמשך שנים הם התנגדו בתוקף להקציב אפילו סנט אחד לסלילת הכביש... הענין נתקע קרוב ל-20 שנה, עד ששינו את החוקה בשוייץ והעבירו את נושא בניית הכבישים לאחריות הממשלה הפדרלית. אם זה היה תלוי בקנטון גלרוס, עד היום לא היו גומרים לסלול את הכביש הזה...
 

nitsansh

New member
זה הרבה יותר מעוד קצת...

אני ממש לא חושב שזה לא כלכלי
כיון שיש מחשבה על הכפלת קו לוד-ב"ש, ולכן אם כבר מכפילים אז למה לא להשקיע עוד קצת ולהזיז את הקו, כך שישרת את אלהב שבשבילם נסיעה למרכז הארץ זה פרוייקט... חומר למחשבה ל"אנשים הגדולים" שיושבים למעלה ברכבת ישראל... וחג שמח לכולכם!!!
זה הרבה יותר מעוד קצת...
כי זה אומר להכין תשתית לתואי חדש, ולסלול 2 קוים במקום אחד... אבל הענין הוא שזה תלוי בגורמים שלרכבת אין שליטה עליהם... היא לא מחזיקה בזכויות בשטח הזה, וצריך אישורים ממאה רשויות עד שאפשר להתחיל לבנות קו חדש... הויכוח שהיה בין כפר-סבא להוד-השרון על מיקום התחנות בכפר-סבא (שהן בשטח של הוד-השרון) זה כלום לעומת מה שצפוי פה... איזה אינטרס יש למשל למועצה אזורית יואב, שבשטח השיפוט שלה נמצאים המושבים מנוחה וסגולה, שיפגעו במושבים הנ"ל בשביל להזיז את הקו מערבה כדי לשרת את קרית-מלאכי? הם היו מוכנים להסכים לזה אם יבנו תחנה ליד סגולה, שתשרת את סגולה, מנוחה, נחלה, גת, גלאון ובית-ניר, ואם כבר מעבירים את הקו מערבה, אז אנחנו (המועצה הנ"ל) רוצים תחנה ליד מסמיה, כדי שתהיה גישה נוחה לעובדי המועצה (שנמצאת במסמיה), ולישובים רבדים, כפר הריף וכפר-מנחם, וניתן יהיה לפתח את המקום (ואל תשכח שמשלמים ארנונה על תחנת רכבת...). והמועצה האזורית באר-טוביה תרצה שהתחנה תהיה ליד מכללת אחוה בין מסמיה וקסטינה, ואם לא אז נעכב את כל הפרויקט... ואם אתה חושב שרק בארץ קורים דברים כאלה, תשמע סיפור שקרה בשוייץ: סללו כביש ראשי מציריך לחור, הבירה של קנטון גראובינדן. לקנטונים ציריך וגראובינדן היה מאד חשוב הפרויקט הזה, וסלילת הכביש בשטח שלהם התקדמה במהירות. אבל באמצע הכביש היה צריך לעבור בשטח של קנטון גלרוס, ולתושבים של הקנטון הקטן הזה, שעדיין מתאספים כל שנה כדי לקבל החלטות בהרמת ידיים (שתבין כמה הוא קטן ומפגר) הכביש הזה היה דרוש כמו חור בראש, ובמשך שנים הם התנגדו בתוקף להקציב אפילו סנט אחד לסלילת הכביש... הענין נתקע קרוב ל-20 שנה, עד ששינו את החוקה בשוייץ והעבירו את נושא בניית הכבישים לאחריות הממשלה הפדרלית. אם זה היה תלוי בקנטון גלרוס, עד היום לא היו גומרים לסלול את הכביש הזה...
 

יהוושע

New member
איפה אופקים ואיפה דבירה? איך אתה

לפי חשבוני צריך 2 מפגשים...
נוסף למפגש בתחנת קרית-גת... זה החשבון, ותקנו אותי אם אני טועה: אם זמן הנסיעה בין לוד ובאר-שבע הוא שעה, ורוצים שיהיו 2 רכבות בשעה בכל כוון, מדובר ב-4 רכבות שעוברות בקו בשעה. לכן הרכבת בכוון אחד תפגוש רכבת בכוון הנגדי כל רבע שעה. צריך מפגש אחד באמצע בין לוד וקרית-גת (כנראה כפר-מנחם), מפגש שני בקרית-גת, ומפגש שלישי באמצע בין קרית-גת ובאר-שבע (כנראה דבירה). כל רכבת תצטרך לחכות במפגש אחד. נניח שהרכבת צפונה תחכה בדבירה, והרכבת דרומה תחכה בכפר-מנחם. זה יוסיף להערכתי מקסימום 5 דקות, ואי הנוחות הזאת מתגמדת לעומת השיפור שיש בהכפלת התדירות. אני מניח ש-2 רכבות בשעה יהיו רק בשעות השיא, לא כל היום... אגב... דובר על רעיון להקים תחנה בכפר-מנחם. היא תשרת את קרית-מלאכי וכל הישובים בסביבה, שלא יצטרכו לנסוע לקרית-גת או אשדוד... וגם תחנה בדבירה זה רעיון לא רע... היא תשרת את ישובי צפון הנגב, ממיתר ולהבים עד אופקים, נתיבות ואולי גם שדרות. וגם רהט... זה בתנאי שתהיה תחבורה משלימה יעילה... למיתר ולהבים זה אולי לא קריטי (למי אין שם רכב?), אבל אופקים, נתיבות ושדרות יצטרכו אותה... למיטב ידיעתי, כיום אין קוי אוטובוס שנוסעים ישירות מהישובים האלה לצומת קמה, שלא לדבר על דבירה... אם תושב נתיבות יצטרך לנסוע דרך צומת הנשיא, הוא כבר יעדיף להגיע לבאר-שבע... אני לא יודע איפה בדיוק נמצאים כיום המפגשים, אבל ברור שאם רוצים להקים תחנות נוסעים הן יצטרכו להיות צמודות לצירי תחבורה. במקרה של כפר-מנחם מדובר בכביש מסמיה - צומת האלה (לדעתי עדיף במפגש עם כביש מס´ 3 בין מסמיה לצומת נחשון). בדבירה מדובר בצומת דבירה כמובן.
איפה אופקים ואיפה דבירה? איך אתה
מקשר בין כול המקומות האלה שרחוקים כול כך מדבירה? ( אגב , הייתה שם תחנה פעם , לפני שהקו הופסק ב´80 ) . שדרות ??? נתיבות??? ומה עם צאלים ומצפה רמון?.... זה לא יעבוד . אף אחד לא ייסע 3/4 שעה לתחנת רכבת , כשאוטובוס אחד לוקח אותו ב no time ישירות לת"א או ב"ש . חוץ מזה , הוספת תחנות בקו תאריך את זמן הנסיעה ותחייב חלוקה לרכבות מאספות ומהירות והכול על מסילה אחת , הוסף לכך את העובדה שלפעמים המתנה במפגש עלולה להתארך ל10 דק´ או יותר , וחזרנו לשנות ה 70 העליזות . קודם שיכפילו את המסילה , ואז כול זה יתאפשר .
 

nitsansh

New member
תסתכל במפה...

איפה אופקים ואיפה דבירה? איך אתה
מקשר בין כול המקומות האלה שרחוקים כול כך מדבירה? ( אגב , הייתה שם תחנה פעם , לפני שהקו הופסק ב´80 ) . שדרות ??? נתיבות??? ומה עם צאלים ומצפה רמון?.... זה לא יעבוד . אף אחד לא ייסע 3/4 שעה לתחנת רכבת , כשאוטובוס אחד לוקח אותו ב no time ישירות לת"א או ב"ש . חוץ מזה , הוספת תחנות בקו תאריך את זמן הנסיעה ותחייב חלוקה לרכבות מאספות ומהירות והכול על מסילה אחת , הוסף לכך את העובדה שלפעמים המתנה במפגש עלולה להתארך ל10 דק´ או יותר , וחזרנו לשנות ה 70 העליזות . קודם שיכפילו את המסילה , ואז כול זה יתאפשר .
תסתכל במפה...
מאף מקום שציינתי לא נוסעים 3/4 שעה לדבירה... נתיבות הרבה יותר קרובה לדבירה מאשר לבאר-שבע... כ-15 ק"מ לעומת 30... זה בתנאי שנוסעים ישר לצומת קמה... מאופקים זה אותו מרחק לדבירה או באר-שבע (כ-25 ק"מ), אבל בבאר-שבע צריך לחצות את העיר אז זה בטח יותר זמן, ואם נוסעים לדבירה אז מרויחים את הזמן שלוקח לרכבת להגיע לשם... משדרות לדבירה דרך רוחמה זה כ-15 ק"מ... לקרית-גת 25 ק"מ... לאשקלון 20 ק"מ... כרגע רק לאשקלון יש תחבורה טובה אבל שם עוד אין רכבת... מה כל כך נורא שתהיה עוד תחנה? הרכבת רוצה שיהיו כמה שיותר נוסעים, אז שתקים תחנה כדי לשרת אותם... אין שום אוטובוס מהיר מהמקומות האלה לת"א, ולנסוע לבאר-שבע בשביל להגיע לת"א זה ללכת אחורה ואח"כ קדימה... אגב, הרבה יותר הגיוני מבחינת נגישות לבנות את התחנה סמוך לצומת קמה ולא דבירה, ואפילו יותר צפונה במקום שהמסילה קרובה לכביש... לא צריך שכל הרכבות יעצרו שם... ומה רע בחלוקה לרכבות ישירות ומאספות? (עוד תחנה או 2... אפשר לחשוב איזה מאספת...) בענין הכפלת המסילה... את זה צריך לעשות בלי קשר למספר התחנות בקו. אם יהיו 2 רכבות בשעה הרכבת תצטרך לעצור בתחנה תפעולית בכל מקרה, אז אם היא תעלה נוסעים באותה הזדמנות זה לא ישנה הרבה...
 

fireman

New member
המחשבה שלך לא נכונה

איפה אופקים ואיפה דבירה? איך אתה
מקשר בין כול המקומות האלה שרחוקים כול כך מדבירה? ( אגב , הייתה שם תחנה פעם , לפני שהקו הופסק ב´80 ) . שדרות ??? נתיבות??? ומה עם צאלים ומצפה רמון?.... זה לא יעבוד . אף אחד לא ייסע 3/4 שעה לתחנת רכבת , כשאוטובוס אחד לוקח אותו ב no time ישירות לת"א או ב"ש . חוץ מזה , הוספת תחנות בקו תאריך את זמן הנסיעה ותחייב חלוקה לרכבות מאספות ומהירות והכול על מסילה אחת , הוסף לכך את העובדה שלפעמים המתנה במפגש עלולה להתארך ל10 דק´ או יותר , וחזרנו לשנות ה 70 העליזות . קודם שיכפילו את המסילה , ואז כול זה יתאפשר .
המחשבה שלך לא נכונה
נניח ובקו מב"ש לתל אביב יהיו 20 תחנות זה יהיה מעולה.... למה? תוכל להכניס רכבות מהירות כדוגמת הדאבל דק ולתת תגבור משמעותי לקו כל זאת כמובן מותנה בהכפלה ואף שילוש המסילה, המרחק בין תחנה לתחנה יהיה קצר והרכבת תהפוך לפרברית, נכון שזמן הנסיעה יהיה ארוך יותר אבל אם תכניס לשימוש רכבות מהירות (מאוד מהירות) שיאיצו ליעצרו בצורה מהירה, תחנות מודרניות וקרונות עם מפתחים גדולים הדבר יביא לתמריץ משמעותי מבחינת נפח הנוסעים ברכבת באיזור הדרום ותעלה את הדרישה ואת הכנסות הרכבת מהקו בצורה משמעותית. אבל לצערי ההשקעה גדולה מידי ובספק אם תתבצע
 

nitsansh

New member
בסה"כ מדובר על 3-4 תחנות...

המחשבה שלך לא נכונה
נניח ובקו מב"ש לתל אביב יהיו 20 תחנות זה יהיה מעולה.... למה? תוכל להכניס רכבות מהירות כדוגמת הדאבל דק ולתת תגבור משמעותי לקו כל זאת כמובן מותנה בהכפלה ואף שילוש המסילה, המרחק בין תחנה לתחנה יהיה קצר והרכבת תהפוך לפרברית, נכון שזמן הנסיעה יהיה ארוך יותר אבל אם תכניס לשימוש רכבות מהירות (מאוד מהירות) שיאיצו ליעצרו בצורה מהירה, תחנות מודרניות וקרונות עם מפתחים גדולים הדבר יביא לתמריץ משמעותי מבחינת נפח הנוסעים ברכבת באיזור הדרום ותעלה את הדרישה ואת הכנסות הרכבת מהקו בצורה משמעותית. אבל לצערי ההשקעה גדולה מידי ובספק אם תתבצע
בסה"כ מדובר על 3-4 תחנות...
בין באר-שבע ותל-אביב, במקום 2 שיש היום... זה לא רכבת פרברית! צריך לדעתי להכפיל את המסילה בכל מקרה. הייתי מעדיף שיבנו מסילה חדשה בתקן מודרני שיאפשר מעבר של רכבות מהירות (אני מתכוון למהירות של 200-220 קמ"ש, וזמן נסיעה של 40-50 דקות), אבל לזה אני לא מצפה בעשור הבא... בקו הקיים אין אפשרות לשיפור משמעותי, יש סיבובים שלא מאפשרים נסיעה אפילו במהירות המירבית של הציוד הקיים (קרי 160 קמ"ש). נראה לי שקו מהיר לי-ם וחיפה הוא בסדר עדיפות יותר גבוה.
 

fireman

New member
זמן נסיעה של 45 דקות

בסה"כ מדובר על 3-4 תחנות...
בין באר-שבע ותל-אביב, במקום 2 שיש היום... זה לא רכבת פרברית! צריך לדעתי להכפיל את המסילה בכל מקרה. הייתי מעדיף שיבנו מסילה חדשה בתקן מודרני שיאפשר מעבר של רכבות מהירות (אני מתכוון למהירות של 200-220 קמ"ש, וזמן נסיעה של 40-50 דקות), אבל לזה אני לא מצפה בעשור הבא... בקו הקיים אין אפשרות לשיפור משמעותי, יש סיבובים שלא מאפשרים נסיעה אפילו במהירות המירבית של הציוד הקיים (קרי 160 קמ"ש). נראה לי שקו מהיר לי-ם וחיפה הוא בסדר עדיפות יותר גבוה.
זמן נסיעה של 45 דקות
יתאפשר ברגע שהציוד הקיים יוכל לנסוע במהירות של 160 קמ"ש אתה לא צריך לזה מסילות שיעמדו ב200-220 קמ"ש מעבר ל2 התחנות הקיימות בקו אתה יכול להוסיף תחנה בלהבים תחנה בין איגוד המושבים עוזה, אחוזם, שלווה, אבן שמואל וכו... אחי קריית גת עוד תחנה בין איגוד המושבים סגולה, מנוחה, ניר בנים, עוצם וכו... אחי לוד תחנה בכפר חבד בית דגן, אזור ומשם לתל אביב מקסימום למי שלא ירצה את כל התחנות הללו תהיה תמיד שמורה האופציה לשלם 3 שקל לרכבת מהירה
 

nitsansh

New member
הבעיה היא בעיקר במסילה

זמן נסיעה של 45 דקות
יתאפשר ברגע שהציוד הקיים יוכל לנסוע במהירות של 160 קמ"ש אתה לא צריך לזה מסילות שיעמדו ב200-220 קמ"ש מעבר ל2 התחנות הקיימות בקו אתה יכול להוסיף תחנה בלהבים תחנה בין איגוד המושבים עוזה, אחוזם, שלווה, אבן שמואל וכו... אחי קריית גת עוד תחנה בין איגוד המושבים סגולה, מנוחה, ניר בנים, עוצם וכו... אחי לוד תחנה בכפר חבד בית דגן, אזור ומשם לתל אביב מקסימום למי שלא ירצה את כל התחנות הללו תהיה תמיד שמורה האופציה לשלם 3 שקל לרכבת מהירה
הבעיה היא בעיקר במסילה
לרכבת ישראל יש ציוד נייד שמתאים לנסיעה במהירות 150-160 קמ"ש, אבל המסילה לבאר-שבע (בניגוד לקו לחיפה) לא מאפשרת מהירות כזו. צריך לשדרג את המסילה, ליישר את העקומות החדות, ואז אפשר יהיה לנסוע במהירות המקסימלית, ולהגיע ב-40 דקות ללא עצירה, או 50 דקות עם 2 עצירות, או שעה עם 4 עצירות... לדעתי, אם כבר משפרים את המסילה, כדאי להשקיע עוד קצת (באופן יחסי...)ולהתאים אותה לרכבות שנוסעות 200-220 קמ"ש, ולקנות מספר מצומצם של רכבות כאלה שיפעלו רק כרכבות ישירות ויסעו ב-35 דקות. אותו דבר צריך לעשות בקו לחיפה (25 דקות), ובקו החדש לירושלים (20 דקות), ואז יהיו למדינת ישראל רכבות מהירות שיהיה שווה לשלם בשבילן לא 3 אלא 10 ש"ח תוספת, אם לא יותר. תגיד אתה... כמה שווה לך לשלם בשביל לנסוע לחיפה בשעה עד שעה ורבע? בענין התחנות... אני בהחלט לא חושב שצריך תחנה ליד כל ישוב... אבל מרווחים של 20 ק"מ בין תחנות זה לא צפוף מדי... באף קו אחר אין מרווחים של חצי שעה בין תחנות כמו בין לוד-קרית-גת-באר-שבע, אז אל תהיה לי מפונק... לא רק תושבי באר-שבע וקרית-גת זכאים לשירות רכבת נוח ומהיר.
 

nitsansh

New member
מתי יפתח הקו הבא?

לוח הזמנים החדש
לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל אמור להתחיל ב-30 ביוני. אין לי יותר מדי פרטים אודותיו, מלבד העובדה שתהיה תוספת של כ-30 רכבות לספירה הכללית, תוספת שתכלול כמובן רק שיפור של השירות בקווים הקיימים, כי לא נפתח שופם קו חדש בינתיים... לגבי צפיפות המסילה - סמכו על אגף התנועה של רכבת ישראל שידעו לתכנן את נסיעות הרכבות כך שקיבולת הקו תנוצל במלואה.
מתי יפתח הקו הבא?
יש שני קוי נוסעים חדשים או מחודשים שנמצאים כרגע בבניה. הקו לכפר-סבא והקו לבית-שמש (ובהמשך לי-ם). לפי התוכנית, איזה אמור להפתח קודם? אפרופו הקו לרמת-חובב שהוזכר בפתיל אחר... מתי הוא אמור להפתח? האם יש תוכנית להמשיך אותו, ולאן?
 

איליה.

New member
יש את הקו לנתב"ג

מתי יפתח הקו הבא?
יש שני קוי נוסעים חדשים או מחודשים שנמצאים כרגע בבניה. הקו לכפר-סבא והקו לבית-שמש (ובהמשך לי-ם). לפי התוכנית, איזה אמור להפתח קודם? אפרופו הקו לרמת-חובב שהוזכר בפתיל אחר... מתי הוא אמור להפתח? האם יש תוכנית להמשיך אותו, ולאן?
יש את הקו לנתב"ג
שאמור להיפתח לפני הקו לכפר-סבא. הבניה בקו בית שמש עוד לא התחילה, עד כמה שידוע לי.
 

nitsansh

New member
אופס... שכחתי את נתב"ג...

יש את הקו לנתב"ג
שאמור להיפתח לפני הקו לכפר-סבא. הבניה בקו בית שמש עוד לא התחילה, עד כמה שידוע לי.
אופס... שכחתי את נתב"ג...
הקו הזה אמור להפתח יחד עם הטרמינל החדש. נדמה לי שלא לפני 2004. נראה לי שכפר-סבא יהיה קודם. בקו לבית-שמש כבר התחילו העבודות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה