לוחמת טרנסג'נדרית, מה אתם אומרים?

YardenBu

New member
דרך אגב, אם היית מדבר על ספורט כמו קפיצה

לגובה או ריצה יכול להיות שהטיעון הזה היה מקובל למרות שמין זה לא הדבר היחידי שמשפיע על הדברים האלו (גנטיקה, תזונה, סביבה). בmma הטיעון הזה לא ממשי.
 

יו איפה

New member
אני וחברותי הסברנו למה אין יתרון גורף

כי אם מפריע למישהו שאישה טרנסית מסוימת שעוסקת בספורט מסוים מתנשאת לגובה של 1.80 מ' למשל אז גם צריך להפריע לאותו מישהו שאישה סיסג'נדרית (מי שאינם טרנסג'נדרים = סיסג'נדרים) שמתנשאת לאותו גובה עוסקת באותו ספורט. ואם בהתמודדיות שאתם מדברים עליהם כאן יש גם קבוצות משקל ואולי עוד דברים דומים אז אני לא מבינה איך יש מי שעדיין חושב שלאישה טרנסג'נדרית יש איזשהו יתרון בגלל שעברה גיל התבגרות זכרי לפני תהליך השינוי שלה אחרי המידע והחוויות האישיות ששיתפנו כאן ובתגובה לשאלה המקבילה בפורום טרנסג'נדרס וחברים.
היתרון הברור שיכול להיות לאישה טרנסית הוא פרספקטיבה מעניינת יותר על החיים :)
 

AmitNHB

New member
אני מוכרח להגיד לך משהו...

תראי, אין ספק שאני ושאר חברי הפורום כאן בורים בנושא הטרנסג'נדריות וגם לא בדיוק פרופסורים לביולוגיה בלשון המעטה, אבל מן ההודעות שלך אני מתרשם שאת די בורה בנושא של ספורט ותחרותיות מקצוענית. מה ז"א יתרון גורף ??? הוא צריך להיות גורף ? ההבדל בין יוסין בולט לזה שהגיע שני נמדד בעשיריות השנייה וזה היה שווה עשרות מיליונים דולרים ותהילת עולם (עובדה - אני לא זוכר אפילו את השם של זה שהגיע שני, תארי לך מה מרגיש זה שהחמיץ את הרף להגיע לאולימפיאדה בשבריר שנייה ???) אז או שיש כאןם יתרון או שאין. מישהי כאן כתבה שאשה טרנסית תיהיה חזקה יותר מאשר אלו הייתה סיסג'נדרית. אז הנה, יש יתרון, לא גורף אבל זה יכול להיות כל ההבדל בין מקום ראשון לשני. סיסג'נדרית שהיא 1.80 מטרים הייתה 1.95 מטרים אילו הייתה טרנסית. זה כמו שאילו היה ניתוח שהיה יכול להסיף לי 25 ס"מ ואז היתי לברון, התיי אומר לך, סו ??? יש את לברון והוא 2 מטר 3... אם מפריע לך שעשיתי את הניתוח, צריך להפריע לך שגם לברון הוא 2 מטרים +... אבל אם לברון יעשה את הניתוח הוא יהיה כבר 2 מטרים ו 30... זו הפואנטה כאן. מבחינה ספורטיבית אנו צריכים להחליט - אן שלכולם מותר להשתמש בכל המאצעים הטכנולוגים ע"מ למקסם את הביצועים שלהם, או שאני שמים את הגבול איפה שהוא. זהו עניין ספורטיבי לחלוטין. חס ושלום שיפריע לי שאשה טרנסית תתנשא למטר שמונים ואני בטוח שביום שיהיה ניתוח סנטדרטי להארכת עצמות גם גברים וגם נשים יגדילו בכייף.
 

YardenBu

New member
אבל אתה כל הזמן מזכיר יתרונות

פיזיולוגים שלא יכולים להוות קריטריון לאישורים. גובה, רוחב כתפיים, מסת שריר, כל אלו דברים שלא יכולים להוות קריטריון. גם אם יש טראנסית שזכתה לגובה שלה או לרוחב הכתפיים שלה בגלל עברה כגבר - היא תשלם על זה בקטגורית משקל. ברגע שהיא תילחם עם לוחמות שלחלקן יש את אותו רוחב כתפיים כמו שלה או שיש להן יתרונות אחרים עליה (למשל בגובה) זה לא יתרון לא פיירי כשמדובר בחלוקות לפי משקל.

אתה קצת מבלבל את מה שהאורחת אמרה, היא אמרה שאם תיקח טראנסית שהייתה בעברה ספורטאי היא כנראה תהיה חזקה יותר מהאישה הממוצעת. לפי הבנתי באישה ממוצעת היא התכוונה לאישה שהיא לא ספורטאית. גם ספורטאיות רגילות חזקות יותר מהאישה הממוצעת. ציטוט: "כמו כן חשוב לזכור שנשים ספורטאיות הן רחוקות מלהיות ממוצעות." היתרון נובע מעצם העיסוק בספורט ולא מעברה כגבר.

אתה מדבר על יתרונות נוספים שטבועים באדם מעצם היותו זכר, אבל אתה לא מפרט מהם. גם אני נכנסתי לעניין עם חשיבה שקיימים כאלה, אני לא הצלחתי למצוא אותם. לא ראיתי שום יתרון שלא נובע מהטסטוסטרון ושלא נעלם אחרי שנתיים של שימוש באסטרוגן. ושוב, אני לא מדברת על גובה כי זה אולי יתרון בחוץ, אבל שוב, זה יתרון שגם לנשים אחרות יש מסיבות גנטיות וגם הן משלמות על זה בקטגוריות משקל או מסת שריר.
בנושא הזה חייבים להבדיל בין יתרונות פיזיים לבין הבדלים בין לוחמות. הדבר היחיד שאני רואה כיתרון אצל טראנסיות הוא חוסר ברחם, אבל גם זה כמו שכבר אמרתי לא יכול להוות קריטריון כי לא יפסלו נשים שנאלצו לכרות אותו. מעבר לזה לטראנסיות יש גם חסרונות - למשל הקושי בחיתוך משקל והקושי בהעלאת מסת שריר יחסית לספורטאיות אחרות כך שגם אם היה יתרון הוא מתקזז.
יש לך דברים ספציפים שאתה יכול להצביע עליהם ולהגיד שזה יתרון שנובע מעברה כגבר? וסתם להגיד היא חזקה יותר זה סתם מריחה. אם יש הבדל בין שריר של טראנסית לשריר של אישה, תגיד למה כי אני לא מצאתי הבדל כזה.
 
אז למה בכלל להפריד בין המינים?

למה לדעתך צריך להפריד בין המינים בספורט שנחלק לקטגוריות משקל?
הכל מתחיל ונגמר ברמת הטסטוסטרון והאסטרוגן שיש באדם?
 

YardenBu

New member
אתה ברצינות שואל את זה?

יש הבדלים בין נשים וגברים, אין הבדלים (שיכולים להוות יתרון בmma) בין טרנסיות לנשים. זה לפחות מה שאני הצלחתי להבין ממה שמצאתי לקרוא. אם יש לך מקומות שמראים אחרת, אני אשמח לקרוא.
 
אני שואל אותך ברצינות

לפי הגישה שלך גבר שהופך לאישה ע"י לקיחת הורמונים זה בסדר בגלל שיש קטגוריות משקל ומכאן מתבקשת השאלה מה ההבדל בין גבר ואישה בכלל בספורט שבו יש חלוקה לקטגוריות משקל?
אם גבר יכול לקחת אסטרוגן שנתיים ולהתחרות בנשים זה אומר שלפי תפיסתך ההבדלים בין גברים ונשים מסתכמים ברמות של טסטוסטרון ואסטרוגן, לא?

דיינה וויט יוצא חזק נגד השימוש המופרז בTRT (טסטוסטרון) ומכנה את זה רמאות ובצדק!
הוא טוען שלוחמים מפוצצים את עצמם בטסטוסטרון במהלך כל מחנה האימונים ומחזירים אותו לרמה נורמאלית לפני הקרב.
אם זה נחשב רמאות אז איך את יכולה להגיד שלגבר שכל חייו התפתחו בהשפעת הטסטוסטרון מספיקות שנתיים שבהם הוא לוקח אסטרוגן והוא יכול להלחם בנשים?

יש המון רמאויות בספורט, המון!
ברוק לסנר פימפם סטרואידים כמו סוכריות קופצות במשך שנים! גם זו כמובן רמאות.
אליסטר אובריים לקח כל כך הרבה זמן TRT שהגוף שלו כבר לא יודע לייצר לבד את הטסטוסטרון ולראייה תוצאות הבדיקה שלו לאחר הקרב האחרון שלו.
כל זה ידוע אבל לא ניתן להוכחה וכל עוד הלוחמים לא נתפסים חיוביים בבדיקות אין דרך להוכיח את זה.
לעומת זאת טרנג'נדרית חייה כל חייה הגבריים עם יתרון פיזי עצום על פני כל אישה ואת זה לא צריך להוכיח, זה ידוע וברור מעצם היותה גבר.
לכן אין שום הצדקה לתת לטרנג'נדרית להתחרות בנשים ולא משנה מה רמת הטסטוסטרון או/ו האסטרוגן ביום הקרב.
 

YardenBu

New member
קודם כל זה לא לפי גישתי

אני לא רופאה ואין לי תואר בבילוגיה, כל מה שכתבתי כאן זה מחיפושים שערכתי ברשת ולא מהשערות שלי.
באת קצת מאוחר, על כל הדברים האלה כבר ניתנה תשובה (לא בהכרח שלי). אתה מוזמן להסתכל, בין היתר, בהודעה האחרונה שכתבתי לעמית, יש שם ראיון עם 2 רופאים מומחים לתחום. לדעתי זה די מסכם.
 

AmitNHB

New member
חח... לא יכול להיות שזו הייתה כוונתה.

"אישה ממוצעת היא התכוונה לאישה שהיא לא ספורטאית. גם ספורטאיות רגילות חזקות יותר מהאישה הממוצעת..." נו באמת... זה כמו להגיד שהשמיים כחולים והשמש שוקעת המערב... ברור שנשים ספורטאיות חזקות יותר מנשים לא ספורטאיות. נשים ספורטאיות גם בד"כ חזקות יותר מגברים לא ספורטאים. זו אמירה יותר טריויאלית מטריויאלית ואין מצב שלכך התכוונה וגם לא צריך להיות ביולוג בשביל להבין שיש הבדלים בין גברים לנשים במבנה הגוף, השרירים, העצמות, איברים נוספים... אני לא יודע כי אני לא מבין בזה אבל ברור שיש. קחי גבר ואשה באותו גובה ואותו המשקל ויש לך כאן הבדלים תהומיים. אז אני מבין שלאחר לקיחת כל ההורמונים בסוף התהליך האשה הטרנסית תאבד הרבה מכוחה שהיה לה בותר גבר, אבל זה לא אומר שהוא יהיה שקול לכח שהיה לה אילו הייתה אישה מלידה ועברה את התהליך הגדילה כאשה. אני לא יודע להסביר לך את זה באופן מקצועי אבל ברור לנו שיש משמעות גדולה למה שאנחנו עושים בתור מתבגרים אל התוצר הפיזי הסופי שלנו. קחי שני גברים, אחד לא התאמן מעולם, שני התאמן במסגרת מקצוענית מילדות. שניהם לא התאמנו בכלל לצורך העניין מגיל 21 ועד גיל 25. עכשיו בגיל 25 הם לצורך העניין באותו הגובה, אותו המשקל, אותם אחוזי שומן, אותה מסת שריר, וואטאבר... תני לכ"א מיהם חצי שנה להתאמן ותשלחי אותם להתחרות בריצת 10,000. מי יגיע ראשון ?? מן הסתם, זה בעל העבר הספורטאי.... לא יודע להסביר את זה מקצועית. בלשון עממית נאמר ה"גוף זוכר..." זה לא אותו הדבר בדיוק כמו אשה טרנסית אבל אני מאמין שהבנת את הפואנטה שלי. את מחפשת כאן הסבר ביולוגי מדוייק ואני לא יודע לתת לך אותו מעבר לעובדה שברור שהוא קיים.
 

YardenBu

New member
אז קודם כל נצטרך לחכות לגברת שתבהיר את

עמדתה כדי לדעת בוודאות. אני באופן אישי לא מבינה איך אפשר להבין את זה אחרת
היא אמרה, מי שהתחילה כגבר לא חזק, תהיה חלשה מהאישה הממוצעת, מי שהתחילה כגבר חזק תהיה חזקה מהאישה הממוצעת. ההבדל בין שתי הטרנסיות הוא הספורט. מעבר לזה, היא השוותה את 2 הטרנסיות לאישה ממוצעת ומיד אח"כ היא השוותה ספורטאיות לאישה ממוצעת. אין סיבה בעולם שה"ממוצעת" הזה ישתנה.
מעבר לזה, אני באמת פשוט לא מוצאת את ההבדלים. שוב, יכול להיות שיש כאלו ואני מודה שלא נכנסתי לזה עד הסוף מבחינת קריאת מאמרים (אני לא מבינה את כל המונחים המקצועיים, בטח שלא באנגלית), אבל ממה שכן קראתי, שזה הסברים בשפה פשוטה לא מצאתי משהו יוצא דופן מבחינת הגוף שיכול להוות יתרון לא פיירי.
ברור לי שיש הבדלים בין לגדול כאישה ולגדול כגבר, אבל לפי מה המצאתי בינתיים, כל ההבדלים האלו מסתכמים בשוני שלא נותן יתרון כשמדברים על חלוקת משקל. שוב, אולי בקפיצה לגובה/או קפיצה למרחק זה כן משנה, אבל לא מבחינת mma.
הדוגמא השנייה שהבאת לא כ"כ ברורה לי, כי ברור שיהיה הבדל בין 2 אנשים עם נתונים זהים שההבדל ביניהם הוא רק בזמן האימונים. מבחינת הגוף זוכר, אני לא חושבת שיש כ"כ מה לעשות עם הזיכרון אם אין את התנאים הביולוגיים שאיפשרו אותו (טסטוסטרון והשפעותיו). קח לדוגמא לוחמים שחתכו במשקל (במסת שריר), מן הסתם גם הכוח שהיה להם ילך.
אני מחפשת הסבר ביולוגי, נכון, אבל זה רק כי אי אפשר לסתור הרגשה. ושוב, אני מאוד נחרצת בעניין הזה כי אני פשוט לא מוצאת הסברים לשוני או מקומות שאומרים שיש הבדל וממש נותנים הסבר שלא מגיע מדעות קדומות. גם אני באתי באותה הגישה, שחייב להיות משהו שונה, אבל הנושא עניין אותי, קראתי כמה שיכולתי (היו הרבה קישורים בדפים של wmma בימים האחרונים) ולא מצאתי.
שוב, אני לא שוללת הימצאות של כזה שוני כי לא חקרתי את הנושא עד הסוף, וגם אם באמת כולם כרגע מסכימים שאין שוני כזה יכול להיות שעוד ימצאו מתישהו אם יעשו מחקרים נוספים על הנושא, אבל כרגע אין משהו כזה.
 

AmitNHB

New member
OK את כנראה צודקת למה שהיא התכוונה

כאשר אמרה שאשה שהייתה גבר ספורטיבי תיהיה חזקה מאשה לא ספורטיבית אבל פסקה אחת לפני היא אומרת:

אישה טרנסג'נדרית:
בתהליך שינוי מין, המטרה היא לשנות את מאזן ההורמונים בגוף, ועל כן להפוך את הטוסטסטרון לרציסיבי ואת האסטרוגן לדומיננטי.
רמות הטוסטסטרון יורדות, נפח השריר יורדת ובהתאם הבחורה נחלשת. מבנה הגוף לא משתנה- הידיים נשארות באותו אורך :)
כל מה שקשור לצורת הגוף (העצם) - הכתפיים נשארות רחבות והאגן צר,
אבל חלוקת השומן החדשה גורמת לאגן להתמלא ולכתפיים לאבד מנפחן עקב הירידה של השריר.

אז מוטת הידיים נשמרת ? בית החזה עדין באותו הגודל גם אם פחות שרירי ? אז יש יתרון או אין יתרון ? ברור שיש. זה ששתי נשים באותו גובה ובאתו משקל לא הופך אותן לשוות פיזיולוגית. יש למבנה המשולש הגברי יתרון פיזי בולט על המבנה היותר עגול של נשים. ובלי לבדוק אני מוכן להתערב שלגברים יש עצמות יותר חזקות. לא יודע אם בגלל הצפיפות או בגלל סיבות אחרות או וואטאבר.... נו, באמת, לא צריך להיות פרופסור בשביל להבין את השורה התחתונה כאן ! את באמת מנסה להכריח אותי לשבת עכשיו שעתיים על גוגל ולהביא לך את כל היתרונות הפיזיים שיש לגבריםעל נשים ? הרי ברור לך שעשרות מיליוני שנים של אבולוציה עשו את שלהן. די נו... אני מבין את הנק' של האורחות שלנו בפורום שמסתכלות על העניין מנקודת מבט חברתית לחלוטין ומבחינתן זה עניין של קבלה חברתית. מבחינתי זה עניין של ספורטיביות ומה שאנחנו מגדירים כיום כיתרון ספורטיבי לא טבעי. לטרנסית יש יתרון על אשה, לא יעזור לך, ירדן
 

AmitNHB

New member
טוב ירדן, שברת אותי.


חפשי בגוגל bones density.

די ברור שאני חשוב על זה היות וגברים מסיימים את תהליך ההתבגרות בגיל מאוחר יותר... אז הנה, קיבלת את היתרון שרצית, שאני חייב לציין שהוא די משמעותי, שאני חושב על זה, אפילו משמעותי מאוד. אפשר לסגור את הדיון ?
 

YardenBu

New member
צפיפות העצם אצל טרנסיות יורדת

תסתכל בכתבה שהבאתי לך. ושוב, אל תחפש הבדלים בין גברים לנשים זה לא משהו שאפשר להתווכח עליו בשום צורה. זה לא עניין פמיניסטי. תחפש הבדלים בין טרנסיות לנשים שנולדו נשים.
 

AmitNHB

New member
יורדת אבל האם זהה לזו של נשים שנולדו נשים ?

אני לא מכיר את הנושא לעומק ולא מבין בו. לא ידעתי בכלל שצפיפות הצעם יורדת. השכלת אותי.
 

YardenBu

New member
לפי מה שקראתי עד עכשיו כן

גם אני לא בדיוק מבינה בנושא. במחקרים רפואיים תמיד יש לפה ולשם, תמיד דברים משתנים אבל כרגע, לפי הבנתי, התפיסה הרווחת היא שאין הבדלים.
 

YardenBu

New member
חשדניסט אתה.

לגבי הדברים הראשונים שהזכרת, אני מסכימה שאלו יתרונות, אבל שוב, כאלו שמשלמים עליהם במשקל. לגבי צפיפות העצם, היא יורדת.
הנה קישור לראיון עם רופאה. במבט ראשון, לא הדבר הכי אובייקטיבי שיש אבל היא נזהרת במילים שלה והם מגובות ע"י רופא מומחה נוסף. הנה ציטוט ממה שהוא אמר:

If an individual is on female hormones, and she's been on them for several years, the hormones decrease the muscle mass, bone density, strength, libido and aggression. Those things are attributed to testosterone, and if she no longer produces testosterone, then she would have the level that an average female would have.

She's been doing that (hormone therapy) for so many years, that she probably does not have a significant advantage, if any at all. Especially because she wasn't a big man when she lived as a male. She's 5'7 and slight of build, and basically the size of an average female. Factor in that she's been on hormones for so long, and has had the surgery, she more than likely has the muscle mass, bone density and strength of most females.

הקישור לכתבה במלואה:
http://www.bloodyelbow.com/2013/3/8...eassignment-physicians-weigh-in-on-fallon-fox

אני לא מחפשת הסברים ללמה, איפה וכמה גברים שונים מנשים, זה לא העניין. העניין הוא ההבדל בין טרנסיות לנשים שנולדו כאלה, ושוב, אני לא מוצאת הבדל. סתם להתעקש ולהגיד יש כזה מבלי להביא דברים ממשיים זה לא נכון.
אם תבחר משום מה להסתכל על גובה או רוחב כתפיים כעל יתרון לא פיירי זה בסדר וזו הדעה שלך, לי זה יראה קצת מוזר בספורט שיש בו חלוקה למשקלים.
 

AmitNHB

New member
בהחלט מעניין... אם כי קצת יותר מידי פעמים

אומרים שם " does not have a significant advantage" ואני גם לא מבין את זה:


Especially because she wasn't a big man when she lived as a male. She's 5'7 and slight of build, and basically the size of an average female.



זב די סותר את כל הפואנטה. כאילו מה ? אם היא הייתה מטר תשעים בתור גבר אז כן היה לה יתרון אם היא הייתה נלחמת מול אשה שנולדה אשה וצמחה לגבוה של מטר תשעים באופן טבעי ? או שיש יתרונות פיזיולוגים או שאין.
 

YardenBu

New member
לזה התכוונתי כשאמרתי שהיא נזהרת

במילים שלה. כמו שכתבתי לך בהודעה למעלה (לא יודעת למה פיצלנו את הדיון, במילא זה רק שנינו), מחקרים רפואיים תמיד יש לפה ולפה ובכל זאת יש איזושהי דעה שהיא יותר מקובלת. כרגע, עד כמה שהצלחתי למצוא ולהבין, הדעה היא שאין יתרונות לא הוגנים.
אני חושבת שהכוונה הייתה לשאר המקצועות בספורט ולא לזה. שים לב שהיא גם התייחסה לזה שהגודל שלה הוא של אישה ממוצעת (קיבינימט עם ממוצע של 5.7, אני מרגישה גמדה) כשברור שבmma גובה הוא לא יתרון לא פיירי (שוב, חלוקות משקל, מבנה גוף צר/רחב).
אין הרבה מידע בנושא וחסר לי מחקר מקיף שיוכל להוריד את סימן השאלה שנשאר, אבל כרגע אני לא רואה סיבה שלא לשלב אותן בmma נשים.
 

AmitNHB

New member
הממוצע של נשים הוא לא 1.70 מ' לפחות לא גלובלי

אולי איפה שהוא בין דנמרק לשוודיה, לא יודע... בכל אופן, אין לי מה להוסיף יותר לדיון. אני פשוט לא מבין מספיק ופחות ממה שחבתי שאני מבין אז שהמומחים יגיעו למסקנות שלהם שיהיה לכולם רק בריאות.
 
למעלה