היה צריך להיות עם סימן שאלה(?)לגבי רכבת לאילת
יש איזה מחשבה רצינית בכיוון יש סיכוי שזה יתממש בעשור הקרוב.
לא בעתיד הנראה לעיןהיה צריך להיות עם סימן שאלה(?)
האינטרס שאנילא בעתיד הנראה לעין
על כדאיות הקו לאילת ניכתבו אין ספור חוות דעת ותלי תילים של סקרי כדאיות . המסקנות אף הן רבות ומגוונות. מה שקובע אם פרוייקט כלשהו יצא לפועל זה סדר קדימויות, או רמת הדחיפות שלו. אין טעם להשקיע הון עתק בקו לאילת כל עוד אין קו רכבת ראוי לבירת ישראל, או לערים דרומיות כמו אשקלון , שדרות ואופקים או צפוניות כמו כרמיאל, וקרית שמונה. ערים אלו ממש משוועות לקישור למערכת הרכבות הארצית ויש מקום להניח שיהיה גם הגיון כלכלי לקוים שכאלו. לאילת יש קשר תעופתי רציף וטוב ( ולא יקר במיוחד) שכרגע מאיל על צורך ברכבת מהירה לעיר. גם מבחינת תנועת סחורות, ערכה של אילת יורד עם הצמצום המתמשך ברמת הפעילות של נמל אילת ( שעתיד להסגר תוך עשור).
התפוררות?האינטרס שאני
רואה בהקמת קו כזה היא שהוא עשוי להציל את העיר אילת ואת הישובים בדרום מפני התפוררות שעויה להתרחש. נסיעה ברכבת דומה במחירה לנסיעה באוטובוס אך נוחה בהרבה: יש שרותים יש מרווח בין הכיסאות ובמעבר,מרוח המאפשר לקום לחלץ עצמות ולהזרים את הדם מעט בנסיעה ארוכה.לפעמים יש גם מזנון. עלות הנסיעה הלוך ושוב היא מעט יותר ממאה שקל לעומת כ 600 במטוס.
ושאלה נוספת לגבי רכבות עתידיותהתפוררות?
לא ברור לי איזו ישועה תבוא לישובי הערבה מרכבת מהירה. כידוע עיקר פרנסת התושבים היא על חקלאות יצוא. רכבת לא תתרום רבות לעניין זה.
פרוייקט נתב"ג 2000 נמשך כברושאלה נוספת לגבי רכבות עתידיות
מה עם רכבת לנמל תעופה בן גוריון?זה נראה לי נחוץ מידית.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.