לגבי רכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

שמוצקין

New member
לגבי רכבת לאילת

לגבי רכבת לאילת
יש איזה מחשבה רצינית בכיוון יש סיכוי שזה יתממש בעשור הקרוב.
 

dvir golan

New member
לא בעתיד הנראה לעין

היה צריך להיות עם סימן שאלה(?)
לא בעתיד הנראה לעין
על כדאיות הקו לאילת ניכתבו אין ספור חוות דעת ותלי תילים של סקרי כדאיות . המסקנות אף הן רבות ומגוונות. מה שקובע אם פרוייקט כלשהו יצא לפועל זה סדר קדימויות, או רמת הדחיפות שלו. אין טעם להשקיע הון עתק בקו לאילת כל עוד אין קו רכבת ראוי לבירת ישראל, או לערים דרומיות כמו אשקלון , שדרות ואופקים או צפוניות כמו כרמיאל, וקרית שמונה. ערים אלו ממש משוועות לקישור למערכת הרכבות הארצית ויש מקום להניח שיהיה גם הגיון כלכלי לקוים שכאלו. לאילת יש קשר תעופתי רציף וטוב ( ולא יקר במיוחד) שכרגע מאיל על צורך ברכבת מהירה לעיר. גם מבחינת תנועת סחורות, ערכה של אילת יורד עם הצמצום המתמשך ברמת הפעילות של נמל אילת ( שעתיד להסגר תוך עשור).
 

שמוצקין

New member
האינטרס שאני

לא בעתיד הנראה לעין
על כדאיות הקו לאילת ניכתבו אין ספור חוות דעת ותלי תילים של סקרי כדאיות . המסקנות אף הן רבות ומגוונות. מה שקובע אם פרוייקט כלשהו יצא לפועל זה סדר קדימויות, או רמת הדחיפות שלו. אין טעם להשקיע הון עתק בקו לאילת כל עוד אין קו רכבת ראוי לבירת ישראל, או לערים דרומיות כמו אשקלון , שדרות ואופקים או צפוניות כמו כרמיאל, וקרית שמונה. ערים אלו ממש משוועות לקישור למערכת הרכבות הארצית ויש מקום להניח שיהיה גם הגיון כלכלי לקוים שכאלו. לאילת יש קשר תעופתי רציף וטוב ( ולא יקר במיוחד) שכרגע מאיל על צורך ברכבת מהירה לעיר. גם מבחינת תנועת סחורות, ערכה של אילת יורד עם הצמצום המתמשך ברמת הפעילות של נמל אילת ( שעתיד להסגר תוך עשור).
האינטרס שאני
רואה בהקמת קו כזה היא שהוא עשוי להציל את העיר אילת ואת הישובים בדרום מפני התפוררות שעויה להתרחש. נסיעה ברכבת דומה במחירה לנסיעה באוטובוס אך נוחה בהרבה: יש שרותים יש מרווח בין הכיסאות ובמעבר,מרוח המאפשר לקום לחלץ עצמות ולהזרים את הדם מעט בנסיעה ארוכה.לפעמים יש גם מזנון. עלות הנסיעה הלוך ושוב היא מעט יותר ממאה שקל לעומת כ 600 במטוס.
 

dvir golan

New member
התפוררות?

האינטרס שאני
רואה בהקמת קו כזה היא שהוא עשוי להציל את העיר אילת ואת הישובים בדרום מפני התפוררות שעויה להתרחש. נסיעה ברכבת דומה במחירה לנסיעה באוטובוס אך נוחה בהרבה: יש שרותים יש מרווח בין הכיסאות ובמעבר,מרוח המאפשר לקום לחלץ עצמות ולהזרים את הדם מעט בנסיעה ארוכה.לפעמים יש גם מזנון. עלות הנסיעה הלוך ושוב היא מעט יותר ממאה שקל לעומת כ 600 במטוס.
התפוררות?
לא ברור לי איזו ישועה תבוא לישובי הערבה מרכבת מהירה. כידוע עיקר פרנסת התושבים היא על חקלאות יצוא. רכבת לא תתרום רבות לעניין זה.
 

שמוצקין

New member
ושאלה נוספת לגבי רכבות עתידיות

התפוררות?
לא ברור לי איזו ישועה תבוא לישובי הערבה מרכבת מהירה. כידוע עיקר פרנסת התושבים היא על חקלאות יצוא. רכבת לא תתרום רבות לעניין זה.
ושאלה נוספת לגבי רכבות עתידיות
מה עם רכבת לנמל תעופה בן גוריון?זה נראה לי נחוץ מידית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה