לגבי השאלה מה קורה עם הסידרה בכללותה

MineraL

New member
תראי../images/Emo58.gif

מה שמשך אותך לראות את העונה הראשונה היה דרמת הרומן שיש בין מייקל לשרה? כי אותי ממש לא, זה אפילו לא עניין במיוחד. לסדרה קוראים "נמלטים" ולא "נמלטים עם האישה", הז'אנר המקורי של הסדרה זה ז'אנר מתח אכזרי (עונה ראשונה לפחות) לדעתי אין שום בעיה שאישה (סוזן במקרה שלנו) תרצח מישהו ותערוף לו את הראש, מראים לנו עד כמה "החברה" רציניים, אכזריים ואגרסיביים, כנל לסוזן. וכל זה רק מוסיף פלפל לעלילה. הטעות של היוצרים זה שהם בנו עלילה כלשהי על הבריחה (סקופילד יבריח את וויסטלר ובתמורה יקבל את שרה ואל ג'יי), אבל עכשיו הרסו אותה עם המוות המקרי הזה ורק התחילו לתכנן עלילה חדשה (לפחות לדעתי). זה מה שקורה ששחקנית פשוט לא מעוניינת לשחק בעונה חדשה, רק חבל שזה התבצע בדרך הזאת. מה רצית שיקרה בסדרה כ"כ מלאה באגרסיביות ומתח? שזוג מאוהב ימשיך את הרומן כרגיל? זה קיטשי מדי, באיזשהו מקום חייבים להוסיף פלפל, או משהו שימתח את הצופים (סוף פרק 3 - הקופסה). בקשר לקשירות עם הדמויות - צודקת, כמו שאמרתי בסדרה מהז'אנר הזה הכל אפשרי ואפשר לראות את זה בעונה השניה.
 

RM8

New member
../images/Emo58.gif צודק אבל....

אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר אבל רומן זה משהוא שחשוב גם בז'אנר הזה... אני לא רוצה לראות פה טלנובלה אבל לקטוע את הרומן הזה זאת טעות לדעתי..... שרה זה לא דמות שצריך להרוג לדעתי .... והם באמת הרסו את כל המטרה של הבריחה וזה ממש חבל שזה מה שקרה בסוף....
 

קים19

New member
את האמת....../images/Emo58.gif

ככול שאני יותר חושבת על זה לא כול כך מפריע לי המוות של שרה,כי גם לא חיבבתי אותה מההתחלה,אבל עם כבר עצבים אז המוות של וורוניקה היה מיותר כי אותה אהבתי.....אז לי מפריע יותר הקטע עם וורוניקה ולא שרה והיה מעניין ליראות איך היה מיתפתח הקטע של לינק וורוניקה שידוע שהיה יותר רציני משרה ומייקל.אבל בהחלט יהיה מעניין ליראות מה יהיה עכשיו.
 
לדעתי

אנחנו רואים בסידרה הזאת שני דברים שונים. נכון שיש פה מתח, אבל הוא לא היה סתם מתח, הוא נבנה על הרבה תחכום וגאוניות שכלית. כרגע הוא באמת סתם מתח אכזרי. אם הוא היה סתם מתח בעונה ה-1, לא הייתי מתחילה (ואולי הייתי מתחילה,אבל מפסיקה אחרי פרק או שניים) לצפות בו. ובוודאי ובוודאי שלא התחלתי לצפות בגלל שום רומן, ההפך לא ידעתי כל העונה הראשונה לאן זה הולך כל העסק. אבל סתם הורגים בשביל להרוג, אין תחכום, אז כל מה שנשאר זה סדרת פעולה/ מתח בי מובי, כמו שעניתי קודם לגוזלה. סתם אכזריות, סתם מתח, סתם מתח אכזריות, לא מעניינים אותי, ולדעתי לא על זה נבנו העונות הקודמות, למרות שאלמנטים אלה בהחלט הופיעו בה, הם לא היו העיקר.
 
קיוויתי שמישהו יבקש ו- ../images/Emo58.gif

את התגובה...(לא מאמר, אלא תגובה) אז הנה, כמו שאמרתי "גזור ושמור" מי שרוצה את הקישור לפורום ממנו הוא לקוח, יש למטה בסוף הקובץ את הכתובת. ואני שמחה לראות שמישהו מתעניין גם בצורה קצת יותר עמוקה בסידרה, ולא רק אוהב/לא אוהב. טוב שיש עם מי לדבר (-: . לגבי יתר הדברים שכתבת, נשמע לי הגיוני, גם צ'רלס דיקנס שינה סיומת אחרי תחנונים של קוראים. לגבי סרט (אין קשר לסדרות אלא לסיומת) יש סרטים שנגמרים עצוב כמו "גריזלי מן", אבל הוא נכון למציאות, בני אדם יכולים להיות קרובים לדובים, אבל זה לא עושה את הדובים חברים שלהם, הם רק מאפשרים לבני אדם להיות בינתיים עד שיש להם סיבה לתקוף(ראי המקרה האמיתי בספארי עם הילד וההיפופוטם) גם אם נדמה לבני האדם שהם כבר מכירים מספיק והם חברים. גם לסרט או לסידרה צריך איזה היגיון. כן, יכול להיות שלסופר/תסריטאי ימאס מדמות מסויימת, אבל זה לא מה שקורה בנמלטים, שם הם פשוט חשבו שלהרוג דמויות חשובות יאפשר להם להגיע לעונה 6,7,8. וזה בסדר שלסופר נמאס מדמות, במקרה כזה, אפשר להשאיר את העניין פתוח, לא חייבים להרוג את הדמות. כתבת ש"העונה השלישית לא מצליחה לחזור על התבנית". תלוי איזה תבנית, של מה שהניע את העלילה בעונה 1 ו-2 שהוא הקעקוע? לא היא לא מצליחה להתייחס אליו. מצד שני היא חוזרת על תבנית של איזה כוח ("החברה") ואשה שמייצגת אותו, ושוב נסיון בריחה מכלא. אגב, לא מסתדר לי, אם בעלילת הסידרה בסוף עונה 2 נחשף בארה"ב כל העניין של החברה במשפט, ובזכות זה לינק זֻכה, אז איך היא ממשיכה לפעול? מילא היו מביאים כמו שהיה בסדרה התיעודית של ויס שיש כמה חברות שפועלות במקביל, אבל העניין הזה בכלל לא הוסבר. ועוד מילה דרך אגב, מרגיז אותי שהתוכנית הופכת ליותר ויותר אלימה, זה התחיל בעונה 2. גם לזה ראיתי התייחסות בתגובות מחו"ל, של אנשים שהתעצבנו על כמות האלימות. מילא שלקחו את ה-happy end אבל גם לקחו את ההגיון והתחכום השכלי שהיו בעונות 1, 2, ועל כל פנים, התחכום בעונה ה-3 , בשונה מעונה 1 ו-2, אינו מפעיל את העלילה. זה בדיוק מה שנשאר ממנו, סדרת פעולה ואפילו לא מסוג טוב. משהו כמו בי מובי (הייתי אומרת יותר גרוע). והבת שלך צודקת (אני בד"כ מצדיקה את הילדים) ואני חושבת שאם את לא אוהבת סיפורים כאלה, עשית בחוכמה שלא התחלת לקרוא
 

gozala

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo45.gif שמת לב למשהו שלא חשבתי עליו בכלל

השאלה איך החברה ממשיכה לתפקד בכלל... כן, זו בהחלט סתירה. אבל בדיעבד ה"רעים" חייבים להתקיים אחרת אין סיפור. את Grizzly Man (2005 אראה, לא מכירה. לגבי המחשבה שהורגים דמויות מסוימות על מנת להמשיך לעונות נוספות? לא, בסדרות נראה לי השיקולים (מחוץ לגופות שצריך לפזר למטרת העלילה עצמה) הם התחייבויות נוספות של שחקן זה או אחר במקרה אחד ובמקרה שלנו התחכמות יתר כשהם חושבים שיהפכו את הלימון ללימונדה ולדעתי הקדיחו את התבשיל. הקעקועים? הרעיון שאדם (ועוד גאון) חורט על גופו פרטים טריוויאליים כמו מספרי טלפון ואת שם אמו החמיץ לחלוטין ויתרה מזאת, הפך אותו ל"מסומן" כשפה ושם הוא נאלץ למשוך את השרוול כלפי מטה וזה מהווה מכשול בהמשך הדרך... גם פה יש טעות (ואני מאוד מקווה שבני הנעורים לא יושפעו מהקעקוע בסידרה הזו ויחקו את המעשה הנואל הזה) לדעתי הקעקוע הוא אות קין ותו לא. הסידרה של ג'ורג' מרטין A Song of Ice and Fire הוזכרה כמשהו נהדר שמישהי עומדת לקרא... באפריל רכשתי את ארבעת הספרים בקנדה (בעיקר בחנות יד שניה) ומסרתי אותם לבתי לקריאה, מנגד קיבלתי ממנה סידרה אחרת של ROBERT JORDAN שלא ניגמרת (בעברית בכלל הם מחלקים כל ספר לשניים) וגם אותה החלטתי לא לקרא אחרי שקראתי ביקורות, ולאחר שבתי נואשה ממנה אחרי ארבעה ספרים. ההתייחסות לסדרות היא כי ב"בסדרות" עסקינן אם כי, סדרות TV לא ניתנות להשוואה, נמלטים בנויה על רעיון שיצא לפועל בעונה ראשונה וכל כך הלהיב את הצופים (כולל מואה) שקיבלנו המשכים.... יש מספר כותבים לסידרה (ושאלה אם יד שמאל יודעת מה יד ימין עושה) ואילוצים של שחקנים וטעויות קורות, מעניין אם הם מודעים לכך שהלימון העלה עובש ולחלוטין לא הפך ללימונדה. ההרגשה בעונה שלישית היא, שאנחנו נמצאים במחנה ריכוז מיוזע ומלוכלך (כולל הציורים על הקירות, מתחשק לקחת מברשת צבע ולנקות אותם מזה) הסוהרים לא מעורבים ודמויותיהם לא קיימות בכלל והמעגל מאוד מצומצם ודל. פשוט חבל, אולי יצליחו לתקן... מקווה שלזה נועדה הפגרה הארוכה הצפויה בדצמבר.
 
אשרי המאמין

לגבי ה- "לגבי המחשבה שהורגים דמויות מסוימות על מנת להמשיך לעונות נוספות" זו לא מחשבה שלי, זה מה שאמרו מי שהשתתף בתוספות של הסידרה בפרק שבו אבדה לנו ורוניקה, הם אמרו שהם צריכים להיפטר מדומויות to keep the story going אם זכור לי נכון, או משהו בנוסח הזה. גם אני לא הבנתי את ההסבר הזה. ו- יש מספר כותבים לסידרה (ושאלה אם יד שמאל יודעת מה יד ימין עושה) זו בדיוק התחושה שלי, וגם "שאנחנו נמצאים במחנה ריכוז מיוזע ומלוכלך". קראתי על זה תגובת ביקורת של גולשים באנגלית, שהסיפור שמדבר לצופים, צריך להתייחס למשהו שהם מכירים או יודעים עליו, המקום החדש בסידרה נראה לי הזוי, בדיוק כמו למי שכתב את תגובת הביקורת. אגב, את גריזלי מן גם אני לא ראיתי , קראתי את התובנה של הבמאי על הסרט ולמה לא הכל שמח בסוף.
 
לגבי הקעקוע

גם אני לא מתה על זה , אבל בסידרה זה הוסבר באופן משכנע. הוא לא יכול להכניס שום דבר לכלא חוץ מאת גופו. לא צריך לאהוב את הרעיון או לאמץ אותו לחיים. צריך לזכור שזה טלוויזיה, ולשחקן אין באמת קעקועים. ההפך זה חלק מהאיפור ומהעיסוק מאחורי הקלעים. וגם אם היו שם פרטים מטופשים, הרי כל העלילה ואיך הוא יוצא ממצבים הכל נמצא על גופו, זה מה שמרתק, איך הוא יוצא מהתסבוכת הפעם, מה הוא עוד שומר מתחת לשרוול(תרתי משמע!) זה בא לידי ביטוי כשהוא איבד חלק והיה חייב לשחזר אחרת אין יציאה. גם הראו לפני הכניסה לכלא איך הוא לא מצליח לזכור את הכניסות, המעברים ואת כל החומר, לא חשוב עד כמה הוא מתאמץ ועובד על עצמו.
 

gozala

New member
אני בהפסקות קריאה כאן, GRIZZLY MAN

יורד במחשב אחר המהווה שרת שרתום לפרד... עדיין לא הבנתי במה המדובר, נראה שאני מורידה גם סרט (בחרתי שני חלקים גדולים למען האיכות) ומשהו דקומנטארי של NGC רק אחרי שתרד מנה ראויה אוכל לראות במה המדובר. תיארטית אני מורידה גם סרט וגם משהו תיעודי. הקעקועים היו ראיון יצירתי וטוב בהתחלה, עד שהגענו למספרי טלפון. חבל שלא חשבו על משהו פחות "סופני", העלילה מתרחשת בתקופה המודרנית בה אנו חיים, אי אפשר היה לחשוב על משהו שיורד בסוף מאליו ולא חריטה על הגוף? זו שאלה רטורית. איך שנתוודעתי לנמלטים חשבתי לעצמי שמי שעשה את הסדרה הזו קרא את הסידרה הזו... (שאני עכשיו קוראת שוב בפעם המי יודע כמה) גם בהם מופיע קעקוע גם בהם מדברים ב"חידות" riddles ומקבלים שם קטעים שהם כתב חידה, בדומה לצורת התקשורת בין מייקל לשרה. אין ספק שרעיונות מקבלים מסופרים וכותבים אחרים... גם שם יש רומן שנקטע באיבו (טוב, זה כבר סתם תלוש והפלגתי רחוק מדי).
 

gozala

New member
ראיתי את ההתחלה של Grizzly Man../images/Emo45.gif

Grizzly Man is a 2005 documentary film by German director Werner Herzog. It chronicles the life and death of environmentalist and bear enthusiast Timothy. זה באמת מתחיל עם מישהו (שחקן ככל הנראה) כשברקע שנות חייו... יש כאן Grizzly Man Trailer חלק מהבריחה מהדיכאון מכל מה שקורה לנו כאן על הפלנטה הזו והצפוי... נעשה בקריאה וציפייה בסדרות (נמלטים בין השאר). אני רואה באדיקות סרטי תעודה של ה-BBC ואחרים וכל כך לוקחת את זה ללב שהקטנה שלי מזהירה אותי למפרע בשיחות הטלפון, שלא להזכיר את זה. כי כל שיחה על העתיד מובילה אותי לצפוי וזה שיוצר ההסרט An Inconvenient Truth קיבל את פרס הנובל, רק מחריף את החששות מהעתיד (הלא רחוק) ומראה כמה הדברים האלה אקטואליים.
 
תודה על הלינק

אני מציעה לא לקחת ללב. זה לא עוזר לך וגם לא לסביבה. גם נראה שעצם העובדה שאת לוקחת ללב מעיקה על בתך הקטנה, ודווקא עליה את צריכה לשמור. מה שיהיה בעתיד- נתמודד, את לא לבד, זה בעיה של העולם כולו. תחיי את עכשיו ותעשי מה שאת יכולה בנוגע לסביבה, זה כל מה שאת יכולה לעשות, זה כל מה שאפשר לבקש ממך. ומה יעזור לדאוג? תראי כבר יצאה לדרך המוכנית החשמלית הישראלית והמון חברות פועלות בנושא הסביבתי. הירוק הוא עכשיו להיט, גם לאוכל האורגני יש סופרמרקט גדול בארץ. פועלים בנושא, וזה הנושא הכי חם . חוץ מזה שמדענים יכולים להגיד רק בערך מה יהיה בעתיד ומתי, כך שלא צריך להתייחס לזה כמו לנבואה מדוייקת. בקיצור יש הרבה סיבות להירגע, ובמיוחד שזה מלחיץ את בתך. בסוף יסתדר ואת סתם דאגת כל הזמן הזה וגם הלחצת את בתך, שווה? תעשי משהו כייפי עם בתך במקום לראות את הסרטים האלה, זאת השקעה טובה לטווח ארוך. ואם את בכל זאת צופה, תקראי שוב את מה שכתבתי.
 
אני רוצה לסייג קצת

אולי מלחיץ זה מילה חריפה מדי, אבל מן הסתם זה מטריד אותה מספיק כדי להטריח את עצמה להזכיר לך לא לדבר על זה בטלפון. ונוצר מצב שהיא דואגת לך. ואני חושבת שהורים צריכים לדאוג לילד, לא להפך. לפעמים כדאי להקשיב לילדים,הם רואים אותנו מבחוץ והערות שלהם יכולות לעשות אותנו אנשים טובים יותר אפילו בריאים יותר. הם מציבים מראה ומאפשרים לראות את עצמנו כפי שאנחנו באמת ולא כפי שהיינו רוצים להיות. מן סוג של מאמנים אישיים.
 
למעלה