לגבי הסקר -

לגבי הסקר -

חסרה לי האופציה: "אחליף אותו תמורת פריט נדיר מהילדות שיש למישהו אחר, ושמתאים לאוסף שלי" או משהו כזה. לתת במתנה קצת קשה לי, כי קשה לי להפרד מחפצים (וזו הסיבה לכך שיש לי המון אוספים, אף אחד מהם לא בעל ערך). להמשיך לשמור אותו נראה לי קצת חסר תועלת ועם זאת, הדבר הטבעי לעשותו (ממש כמו אוסף השטרות שלי, שהוא די חסר ערך, אבל אני לא רוצה להפרד מהם). לברר את ערך השוק - יש שוק לאוסף שקיות מחו"ל? לאוסף גלויות פרסומת? לאוסף סבונים מבית מלון?
 
לא סתם ערך - ערך עצום!!!

וזו בדיוק הנקודה שאנחנו עוסקים בה בפורום הזה יום יום. מצד אחד- מה כתוב בקטלוג, כמה שווה הבול או המטבע "על הנייר". לזה אני קורא "שווי", לא ערך. "ערך" הוא כמה אני מעריך את הפריט, לא בכמה אלא כמה: הרבה, המון, עוד יותר המון. אם חיפשתי משהו במשך חמש עשרה שנים, ומצאתי אותו לבסוף אחרי מחקר בכל העולם, זה משנה אם בסוף הוא עלה לי 10 ש"ח או מליון? ממש לא. אני לא אתן או אמכור אותו בעבור שום הון שבעולם. אם הסבון מהמלון מזכיר לי איך ישבתי בירח הדבש עם זוגתי הטריה על המרפסת, וחלמנו על העתיד ועל כל הדברים הטובים שיקרו לנו ביחד, איך אפשר או למה בכלל צריך למדוד זאת במונחים של כסף? כמעט כל הדברים החשובים בחיים אינם נמדדים, בסופו של דבר, בכסף: בריאות, משפחה, שמחת חיים - אלה הערכים האמיתיים, וצריך להעריך אותם באמת. וכך גם עם השקיות מחו"ל, הסבונים מהמלון והג'ולות שאני מחזיק כבר שלושים שנה. בעיקר הפרפריות והראסיות. תודה לאמא של יותם על ההזדמנות להשתפך.
 

doroni10

New member
"דברים ששמרתי כשהייתי קטן"...

כשהייתי ילד לקחתי שקית, שמתי עליה מדבקה, ובתוך השקית הנחתי פריטים - למעשה אספתי פריטים שאז נראו לי חשובים. מזמן שלא נגעתי בשקית הזו- למעשה לא מאז שהייתי כבן 15-16. אני חושב שהשקית נמצאת על אותו ארון בו היא תמיד היתה- אלא שעכשיו השקית בודאי מלאה באבק.. (אל תספרו לאמא שלי
) חיצונית כמובן. בפנים יש מני מציאות .. למשל מספר מדליות ותעודות השתתפות בצעדות באזור המרכז. סימניות שקיבלתי בבית הספר (בעיקר ביום העצמאות- אני לא יודע אם הנהג הזה קיים גם כיום..) ועוד כהנה וכהנה... מעבר לתעודות מבית הספר שהורי מחזיקים עבורי (לפחות כרגע), התעודות והתיעוד שנמצא בתוך השקית הוא בן 17-27 שנה. אני לא חושב שיש לפריטים שם שווי כספי כל שהו - לא גבוה בכל אופן, אך ערכו האישי, הזכרונות שעלולים לצוץ ממנו פתאום- ערכם גבוה ביותר. לכן, בעיקר חפצים שכאלו לא אמסור לאף אחד- הם שלי, ורק שלי. לכן אמשיך לשמור אותם וכל כמה שנים בטוח שמישהו יזכיר לי שהם קיימים.. כמו עכשיו כאן..
. אגב, בין הדברים ששמורים שם- חוברת "שירון" שקיבלתי בגן חובה (המממ זה אומר שיש שם דברים גם בני 28 שנה..) לקראת הפסח. אני זוכר את זה כמו אתמול- עם החוברת קיבלנו גם כוסית מפלסטיק אדום שקוף. והגננת (תיבדל לחיים ארוכים וטובים - היא אמורה להיות היום בת יותר מ 90) עברה בין כל הילדים ומזגה תירוש שאת טעמו אני זוכר עד היום (רק רגע זה היה היום
) אני בספק אם כוסית הפלסטיק נשתמרה בשקית אבל השירון בטוח שם.. ועוד ועוד ועוד.. דורון,
 

meytar

New member
../images/Emo45.gifצודק.. אי אפשר לוותר על זכרונות

בגלל, שהייתי רוצה להכיר את אימי ואבי כילדים, אך אין שום פרט שמתאר זאת, וגם הם לא זוכריפ כמעט כלום, אני שומרת כל מיני דברים ששייכים לי ומסמלים אותי. למשל ברכות שכתבו לי, ציורים שציירתי, ועוד ועוד... אני מקווה שכשיהיו לי ילדים, ואפילו נכדים הם התעניינו בעברי, וירצו להביט במזכרות הילדות שלי:) אני חושבת שצריך לשמור את הדברים הללו, להביט בהם אחרי שנים רבות, ולהיזכר בילד שהיית, זה בטח דבר מקסים כלכך!
 
זה כמו כמוסת זמן אישית.

וזה מאוד יפה. אני עשיתי כזו ליותם (לא להאמין, הוא רק בן 8 חודשים, וכבר יש ממנו זכרונות...): הצמיד מבית החולים, הגופיה הראשונה שלו, הרעשן הראשון שלו, וכו' (אין הרבה כו'. הוא בכל זאת רק בן 8 חודשים).
 

geru

New member
אני מחפש כבר שלושים שנה את ..

ה - BLACK PENNY של בריטניה ועוד לא מצאתי אותו..לכל מי שמחזיק אותו נא לפנות אלי במסר..
שרון
 
לא רק שיש לי אחד,

שיש לו סיפור מעניין, אני בשמחה יכול לדאוג גם לך לאחד. משהו כמו 100 דולר, ותן כתובת למשלוח...
 

doroni10

New member
יש לי כמה מבולי בריטניה הראשונים

חלקם להחלפה למעשה לאחרונה קיבלתי כמות יפה של בולי בריטניה מהתקופה הוויקטוריאנית.. חלקם כמו Sc#4 יכולים להגיע לכמה מאות דולרים... דורון,
 

geru

New member
אבל אני רוצה את #1 ו #2 לא מסתפק

ב#3 ו - #4 אני התחלתי לחסוך למטרה הזאת...ואם אני לא אשים את ידי על זה אזי זו תהיה המשימה של הדורות הבאים אחרי. בינתיים יש לי למטרה הזו סכום כסף לא קטן. אולי אזכה בחמישים מיליון במפעל הפיס (אחרי מס 33 מיליון) ואז אוכל לקנות את שניהם. שרון
 
שרון - כמו שאמרתי, לא צריך מליון!

הייתי רציני. הפני השחור - בסביבות 100 דולר, האדום כנ"ל, פתח אי ביי ובדוק בעצמך.
 

python 4

New member
נראה לי שאני הולך לקנות את זה!

במסגרת מאמצי לחפש נושא לאיסוף החלטתי על איסוף הבול היקר ביותר בכל מדינה. לא רעיון טוב, מה?
בכל מקרה, מישהו יודע מה הבול הכי יקר בעולם?
 

doroni10

New member
הבול היקר ביותר

כפי הנראה הבולים היקרים ביותר הם בולי מאוריציוס הראשונים- צמד בולים שערכם החתום הוא 500000.00 דולר לערך הנמוך, ו 570000.00 דולר עבור הערך הגבוה. כיום אין ערך נקוב לבולים הבלתי חתומים משום שהם מעולם לא נמכרו, וכן ידוע 1 בלבד מהערך הגבוה ועוד מספר מהערך הנמוך- כולם במוזיאונים וערכם המוערך לצרכי ביטוח הוא בין 10 ל 20 מליון לאחד. הבול שבוצעה מכירה עבורו, בעל הערך הגבוה ביותר הוא בול שוודי משנות השבעים של המאה ה 19 שנמכר ב 1999 כזכור לי ב כ2.2 מליון דולר. הבול הוא למעשה תשנית צבע - צהוב במקום ירוק, שנובעת כנראה מהדפסה כאשר במיכל הצבע נשארו רק משקעי הצבע- כנראה שמישהו נרדם בשמירה.. טעויות כאלו אינן נפוצות, בד"כ מלאו את המיכלים בזמן, ואם קיימת טעות שכזו הרי שהיא בודדת בגליון. (תוכל לראות תשנית דומה בגלריה "קומדיה של טעויות בבולים" - בול ברזילאי מ1922-1926 שבו יש תשנית צבע דומה (צהוב במקום כתום- עם סימן כתום בחלקו הימני העליון). יש לציין שבולי בריטניה הראשונים אינם היקרים ביותר מבולי בריטניה. ידוע לי על בול בודד שערכו נאמד בכמאה אלף דולר (בול מפלטה מספר 77 שבהוצאת הבולים של 1864). דורון,
 

python 4

New member
אוקי, אני רישמית יורד מהרעיון

לאסוף את הבול היקר ביותר בכל מדינה. החלטתי לעבור לנושא הבולים הזולים ביותר. למישהו יש רעיון?
 

python 4

New member
אז אתה רוצה להגיד לי

שהאוסף בולים שלי הוא כזה פארשי שאין לי אפילו את הבול הכי זול שיצא בישראל... אוי ווי... עכשיו אני חייב להשיג אותו בכל מחיר. בשבילי הוא כבר לא הכי זול...
 
למעלה