לא תוגבל כניסת מתפללים להר הבית

לא תוגבל כניסת מתפללים להר הבית

לא תוגבל כניסת מתפללים להר הבית

המשטרה טוענת כי בוואקף נקטו צעדים מספקים למניעת קריסת המתחם ``אורוות שלמה``. במערכת הביטחון חששו מהצתת השטח בשל הגבלת הכניסה

המשטרה וראש הממשלה, אריאל שרון, החליטו היום (חמישי) לאפשר למתפללים מוסלמים להגיע מחר להר ללא הגבלה.ההחלטה התקבלה לאחר שלמערכת הביטחון הגיעו ידיעות על כוונה של גורמים ברשות לנסות להצית את השטח, במידה וישראל תגביל את כניסת המתפללים.

צוות בדיקה שסייר במקום קבע כי הוואקף המוסלמי ביצע עבודות הנדסיות מספקות, כדי למנוע קריסת מתחם ב"אורוות שלמה" בשל עומס מתפללים. מתפללים בגילאי 40-60 יוכלו להיכנס להר הבית באמצעות אישור מיוחד. נשים יוכלו להיכנס ללא הגבלה. מאות אלפי מוסלמים צפויים להגיע למתחם ההר, כדי לפתוח את היום הראשון של חודש הרמדאן, לאחר שאתמול הוכרז בעולם המוסלמי על הסתרת הירח, לפיה נקבע תחילת החודש.

בפיקוד העורף התבצעה היערכות מיוחדת בשל החשש מקרסיה אפשרית של תקרת מתחם "אורוות שלמה". YNET מדווח כי כוח של הפיקוד הועבר לבסיס באזור ירושלים, והוא נמצא בכוננות רגילה. עם זאת, בוואקף המוסלמי טוענים כי הם אלו שאחראים על ביטחון המתפללים במתחם.

המופתי של ירושלים, עיכרמה סברי, קורא היום למוסלמים מרחבי ישראל להגיע מחר בהמוניהם לתפילות יום השישי הראשון של חודש הרמדאן בהר הבית, כדי "להגן על הר הבית מפני כוונת ישראל לבודד את ירושלים".

(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 14/10/2004 18:48:00
 
למעלה