לא שכחנו משהו?

elotan

Member
אני מצטער, אבל ישו נולד ב 25 בדצמבר בשנת -1

ושוב, לא היתה שנת 0. אין כזה דבר שנת 0. מיד כשמישהוא נולד מתחילה השנה הראשונה שלו (שנגמרת ביומולדת 1, ואז מתחילה השנה השניה) קח לדוגמא משחק כדורגל: הדקה הראשונה (אין דקת 0) היא מהשניה הראשונה עד 01:00 הדקה השניה היא מ 01:01 ועד 02:00 וכן הלאה הדקה ה 45 נגמרת ב 45:00, לא מתחילה ב 45:00.
 
תלך עם הראש בקיר

מזכיר לי את הרבן שלא הסכים עם דרך קביעת לוח השנה: הוא אמר שעדים שהעידו על כך שראו את הירח בראשיתו שיקרו, ולכן אמר שהסנהדרין טועה בקביעת לוח השנה. אבל הדעה שלו לא שינתה, כי קבעו: אחרי רבים להטות. ויש דקה 0: 0:01, 0:02... הייתה שנת 0. מינואר של שנת 0 עד דצמבר של שנת 9 זה העשור הראשון. מצטער להגיד לך.
 

hirshfe

New member
אבלז הלא הנשוא

הסיכמו איתך שעשור נגמר שנה שעבר אומרים לך ששנת 0 עצמה לא הייתה
 

elotan

Member
אני הבאתי לא בדיוק את אותו הלינק אבל בעברית

עם בדיוק אותו הסבר העיקר שאני הוא זה שהולך עם הראש בקיר.
 

gilad0077

New member
כל הויכוח הזה לא רלוונטי

כי כבר נעשה פה סוג של סיכום עשור בסוף 2009 כמו שנעשו סיכומי עשור בכל יתר הנושאים והתחומים בסוף 2009 וכמו שמסיבות המילניום היו בסוף 1999 תחילת 2000 ולא בסוף 2000 לא היתה שנת 0 כן היתה שנת 0 מעניין את סבתא של ישו כבר מאות שנים שהעשורים מוגדרים מ1,1,00 עד 31,12,09 וכן הלאה וזה מה יש חוץ מזה סיכום שנתי זה גם נחמד
 

deathcaster

New member
רק כדי להוסיף שמן למדורה בגלל שאני יכול

לא רק שאין הוכחה שישו נולד ב-25 בדצמבר, אין גם הוכחה שהוא נולד בשנה כלשהי, ישנה רק הערכה שהוא נולד בין שנה 4 לפני הספירה ובין שנה 6 אחרי הספירה. לגבי התאריך, לא מפתיע שישנם כמעט בכל זרם מסוים בנצרות תאריך לידה אחר לישו, היסטוריונים בכלל חושבים שהוא נולד באביב.
 

dannygoosh

New member
אגב

יש בכלל הוכחה שהוא נולד? שהוא לא סתם איזה מיתוס, כמו כריס בנואה?
 

hirshfe

New member
כן

אפילו היהדות מכירה בישו(ע) רק שהם מדגירים אותו כגדול נביאי השקר
 
בוודאי

רק שהשאלה היא האם הוא עלה לשמיים. מבחינת יהודי, הוא לא עלה לשמיים והיה אחד מני רבי משיחי שקר באותה תקופה. מבחינת הנוצרים, הוא עלה לשמיים.
 

dannygoosh

New member
היה לי פעם חייל בייני"ש שאמר לי ש"ישו"

זה ראשי תיבות של ימח שמו וזכרו.
 
למעלה