לא קשור, אבל...

BLaCk magiCat

New member
לא קשור, אבל...

תמיד אומרים שמכשף (אוף, מילה לא נחמדה, אבל "עוסק במאגיה" לא מתאים כי זאת יכולה להיות גם שחורה) לא יפגע (או לפחות אמור לא לפגוע) באחרים או בעצמו. הקטע של "האחרים" די מובן, אחרי הכל מגיל 0 גדלנו על נו-נו-נו אל תגרום לנזק לסביבה, חוקי החברה בנויים על העיקרון הזה ולכל דת יש דיברות שאוסרות פגיעה זו... אבל הקטע של "העצמי" קצת יותר מעורפל, כלומר האם הפגיעה היא סובייקטיבית למכשף עצמו או שיש סטנדרט מסויים? כלומר אם המכשף מזוכיסט ואוהב כאב, זו עדיין פגיעה? אשמח לדעת מה אתם חושבים...
 

gray peopel

New member
לא נראה לי שזה משנה....

כי אם הוא אוהב פגיעה עצמית מה אכפת לו מה יהיו התוצאות של זה?
 

Unblessed

New member
בטח

גם למי שחולה סכרת אסור להזריק אינסולין לפי הדת המאגית... סתם, נו... מאגיה לא פאקין קשורה בכלל לזה. כן, יש מכשפים שאומרים שמבחינה אתית זה לא נכון לפגוע באחרים או בעצמך. כן, יש דתות ש"אוסרות" (בהעדר מילה טובה יותר) על פגיעה באחרים ובעצמך, אבל זה לא כאילו מישהו אומר לך להאמין בזה. זה לא כאילו מישהו אומר שאם את תפגעי בעצמך פתאום ה"כוחות" שקיבלת בהפתעה יעלמו לך. מיומנות בנושא המאגיה, כמו בנושאים אחרים לא באה בקלות ולא עוזבת בפוף של קסם. אני מקווה שהבהרתי מה שניסיתי, כי בימים האחרונים יש לי בעיה קשה עם העניין.
 

BLaCk magiCat

New member
סך הכול...

המשפט הזה (עשה מה שאתה רוצה, כל עוד זה לא פוגע באף אחד) מתקשר רק למאגיה, כלומר לא לנצל את הכוח לרע. אבל כל מה שבן-אדם עושה ישירות משפיע על תחומים אחרים (כל מי שאי פעם גנב או בגד או עשה את זה במיטה של ההורים שלו כשאחד מהם היה בבית
למשל יבין) לא משנה אם מחשיבים את זה לטוב או לרע זה תמיד איתך, מתנגן במוח כמו שיר מעצבן שיתקע... וזה לגמרי יכול לפגוע (וגם להרוס) כל התקדמות או ניסיון להתקדמות בתחום (או בתחומים אחרים שדורשים תיפקוד מנטלי מסויים). אני די חדשה פה, ורחוקה מלהכיר את כולם, אבל אני יודעת שכשיש בעיות מסויימות בתפקוד הנפשי (ננסח את זה ככה...) אז לא רק שיותר מסובך וקשה, אלה גם מסוכן לעסוק בתחומים כאלה ואחרים, דגש על הכאלה.
 

BLaCk magiCat

New member
או.קיי., קראתי את ההודעה של עצמי...

(מן אובססיה קטנה שלי) והבנתי שאני לא כתבתי בסוף את מה שרציתי (עוד הפעם הקולות השתלטו עליי!!!
). בקיצור רציתי להגיב ל-unblessed שאני מודעת לעובדה שאם אני חותכת וריד פתאום בא הבזק ברק בעיניים שלי ואני שוכחת את כל מה שאני יודעת ולמדתי עד עכשיו, רק רציתי להגיד שזה משפיע (כמו גם על תחומים אחרים) כי זה בעצם חלק מהבן-אדם, חלק מהאופי. רציתי לראות מה אתם חושבים (כי זה נחמד שיש לי מישהו לדבר איתו חוץ מהחתולים שלי והקולות
), זה לא שאני חלילה מתחננת לרשות או משהו. מצטערת אם גם זו הודעה לא קשורה, פשוט הראש מסתובב לי (בסיגנון "מגרש השדים"), והכל מטושטש ונעצמות לי העיניים (אז לזה קוראים מצמוץ!), עכשיו נשאר לי רק לברר אם זה מהוודקה או מהווליום.
 

BLaCk magiCat

New member
פתאום בא= לא בא פתאום

וואו אני מסוממת... טוב...נמאס לי מהמונולוג! לילה טוב! תחלמו על משהו מפחיד (עליי, למשל).
 

Unblessed

New member
תאמת?:)

לא יודעת אם זה בגלל שעכשיו בוקר, בגלל שההודעה שלך לא ברורה או סתם בגלל שאני מפגרת, אני לא הצלחתי להבין מה את באה להגיד עכשיו. אני אנסה יותר מאוחר שוב:)
 

suki da yo

New member
כמו בפגיע באחרים

זה תלוי מה את מחשיבה כפגיעה. זה בדיוק כמו הדיון על מאגיה שחורה ולבנה.
 

BLaCk magiCat

New member
לפי מה שאת אומרת...

אם אני אפגע במישהו והוא יסבול, אבל אני לא אחשוב שפגעתי בו, אז זה כאילו לא פגעתי בו... וזה לא נכון.
 

SMOLANIT1

New member
../images/Emo35.gif

תראי, מאגיה זה לא מתמטיקה, וזה לא מדע מדוייק. למאגיה אין כללים וחוקים ברורים. לדעתי את צריכה לחשוב טוב טוב עם עצמך. אם את חושבת שפגיעה עצמית פוגעת לך ב"קריירת הכישוף" אז כשנראה שהיא באמת פוגעת... אני חושבת שעצם העובדה שאת מייחסת לזה חשיבות מצביעה על משהו... וחוץ מזה, פגיעה עצמית זה ממילא לא דבר שרצוי לעשות ואם המאגיה היא הדבר שיגרום לך להפסיק, אז פשוט תפסיקי! וצרי איתי קשר באייסיקיו או במסרים...
 

L e s t a t

New member
למען האמת

ישנן קבוצות ומסורות מסוימות בהן יש מספר חוקים ומוסכמות, אמונות קארמתיות וגישות של "Harm None" הן די נפוצות בתחום המאגיה, במיוחד אצל הויקנים והניאו-פגנים, אם כי לא כל המכשפים בהכרח מאמיני קארמה וחוק השלושה או אפילו טאבו על כשפי פגיעה (ופגיעה בכלל).
 

BLaCk magiCat

New member
אז זהו שאני כן מאמיטנה בחוקי קארמה

אבל הקטע הזה נורא לא מסתדר לי...
 

SMOLANIT1

New member
כמובן

אבל מכיוון שהיא לא ציינה שהיא משתייכת לדת או קבוצה מסויימת לא התייחסתי לזה. זו דווקא יכולה להיות שאלה מעניינת, אם היא הייתה ויקאנית שחותכת את עצמה ונהנית מזה (ולא עושה את זה ממקום של כאב ודיכאון) האם זה היה נחשב כ"פגיעה"?
 

BLaCk magiCat

New member
אבל מזוכיסטים, למרות שהם נהנים

מהכאב, עדיין פוגים בעצמם (פיזית)
 

Swicca

New member
טוב תראי....

... יש אנשים שזה עושה להם טוב לחתוך את עצמם והם מרגישים בשליטה או אנשים שכשהם לחוצים הם מתגרדים עד שלא נשאר להם כמעט אור והם מרגישים טוב עם עצמם ,יש עוד הרבה.... לצערי אני מהקטגוריה השנייה ,זאת בעיה אין מה לעשות עם זה !!! אור ואהבה ,שימי.
 
למעלה