לא נרדמנו

לא נרדמנו

גם אתמול קיבלנו עוד חמור שבשאיפה יועבר לבית טוב יותר. החמור סבל מפציעות בברכיים וממתג מפלצתי שפצע לו את הלשון וזויות הפה. הילד שנהג בעגלה הסתכל לי ולשוטרים בעיניים ונשבע באללה שהחמור בכלל לא פצוע כשהפצעים [הצד השני בולט הרבה יותר] אומרים הכל. מעבר לזה אנחנו עסוקים עכשיו מאד בטיפול בבעיה מערכתית - מחוסר מתקנים מוגנים לסוסים ומקומות הולמים, נותנים וטרינרים רשותיים את הסוסים והחמורים המוחרמים עקב שוטטות, מציאה , ואפילו התעללות או חשד בגנבה, לאנשים שמוכנים לקבל אותם ולא לעמותות מסודרות או גופים מוכרים שעומדים תחת ביקורת ציבורית ושל רשויות כמו רשם העמותות, מש' החקלאות וכו.. חלק ממקבלי הסוסים הם עבריינים שאצלם אין סיכוי לבעל הסוס המקורי אם אבד לו או נגנב לו הסוס, למצוא אותו ובטח שאין סיכוי לקבלו חזרה. בחלק מהמקומות הללו, מנסיון, התנאים הם התעללות. חלקם נמצאים תחת צו סגירה, צו הריסה, צו לפינוי בעלי החיים. זה מצב אבסורדי שבו שירותים וטרינריים של עיר אחת מאפשרים לבעל מקום שהשירותים הוטרינרים של עיר אחרת לקבל את הסוסים. אנו נמצאים כרגע בקשר הדוק עם ועד סקציית הוטרינרים הרשותיים, עם וטרינרים רשותיים באזור, עם הממונה ע"פ חוק צב"ח במשרד החקלאות ועוד כדי לשנות את המצב. דרושים לנו מקרים שאתם מכירים של אנשים שקיבלו סוסים ממועצות ועיריות בגלל קשרים, או חוסר ברירה של הרשות ושלא כדין או עם מקומות בלי תנאים מספיקים כדי להכליל את המקרים שאנו מכירים ולשנות. מאז שמלכת האריות התגייסה :( דרושים לנו שוב מתנדבים שיוציאו את החמורים והסוסים לפעילות, ויעזרו לטפח אותם עד מציאת בית מאמץ טוב. סופשבוע נעים צ.
 

הורסמאן

New member
אומרים

אנדלוסיאן, סוסים שמקורם באנדלוסיה בספרד, ואפשר לטעון שבתרגום לעברית אומרים אנדלוסי, אבל זה נשמע קצת מוזר. התמונה שהבאת רק עושה את השאלה יותר מצחיקה. :) אבל לא הביישן למד ותרגישי חופשי לשאול מה שבא לך. רק כרעיון, פעם הבאה במקום לשאול אם זה לפיצנר (לדוגמה) פשוט תשאלי אם יודעים איזה גזע הסוס.
 
בגלל שראיתי את התמונה באתר של

איגרון סוסי האנדלוסי באיזו מדינה ואז את התמונה של הסוסה אז ישר חשבתי שהיא מסוג אנדלוסי. לא היה נראה לי שהיא מגזע אחר, מעורבת אבל עם אנדלוסי. ונכון שכל הביישן למד ובגלל זה אני שואלת שאלות כשאני רוצה ללמוד דברים חדשים בנוגע לסוסים.
 

הורסמאן

New member
ומה נראה לך דומה בתמונה?

באמת שלא בנסיון להתבדח, תביאי בחשבון שצבע זה רק צבע, ולמרות שצבעים מסויימים לא קיימים בגזעים מסויימים, צבע לא יכול להיות אנדיקציה לגבי גזע של סוס. אגב, לפי הצבע הזה הסוס יכולה להיות שייכחת כמעת לכל הגזעים בעולם, כי אפור קיים כמעת בכל גזע. כשמחפשים דמיון בין סוסים שונים, מסתכלים על מבנה גוף, מבנה ראש, צוואר, רגליים. כשהולכים להשוות בין סוס לסוס, דווקא עוזר להיות עיוור צבעים. באותה מידה לא נהוג לתאר סוס כ"יפה" בגלל שיש לו צבע "מדהים". (זאת אומרת אנשים לפעמים עושים זאת אבל זה מצביע על חוסר הבנה.)
 
הנה הסיבות למה חשבתי שהיא לפחות

מעורבת עם אנדלוסי: 1) הצבע של השיער (על הגוף), הרעמה (+הפוני), הזנב. זה מאוד מאוד דומה לתמונה ששמתי של סוס האנדלוסי. 2)הצוואר אמנם לא רחב או עבה כמו של הסוס בתמונה אבל יכול להיות שזה בגלל שהיא רזה. 3)צורת העמידה אני לא ממש יכולה לקבוע כי הצילום הוא לא ממש מאותה זווית. בתמונה הוא מהצד כשרואים את כל הסוס ובתמונה האחרונה לא רואים ממש את כל הגוף והצילום די אלכסוני. אפור קיים כמעט בכל צבע אבל הסוסה היא לא רק אפורה אלא עם זנב בצבע פלומינו אפרפר. הגרביים על הרגליים בגוון אפור יותר כהה, כך גם הפוני והרעמה שלה. דומה לתמונה שאני הבאתי, נכון? כשאני אומרת שסוס יפה מבחינה צבע אני כותבת את זה. אם אני אומרת שסוס יפה לא רק בגלל הצבע אלא גם בגלל מבנה הגוף והצורה שבה הוא עומד אני גם כותבת את זה. אצלי מה שיותר קובע זה מבנה הגוף ואם ניתן לראות את זה בבירור אז יופי. הצבע אצלי הוא לא הדבר היחיד שקובע אם הסוס הוא יפה או לא. היה שירשור שדיבר על התחרות ביפעת והייתה מישהי (לא זוכרת מי) ששמה את התמונה של הסוס שעליו היא רכבה. היו כאלה שחשבו שהוא מכוער אבל אני חושבת שהוא יפה לא רק בגלל הצבע שלא ראיתי הרבה סוסים בצבע הזה אלא בכלל היה בו איזה משהו יפה אחר ואני אפילו לא יודעת מה. וזה נכון שאם קובעים שסוס יפה רק בגלל הצבע גם כשרואים את המבנה הגוף זה חוסר הבנה. אבל אל בכל תמונה רואים את מבנה הגוף.
 
עוד משהו: נכון שמבנה הגוף של הסוסה

ושל הסוס שבתמונה לא אותו מבנה גוף. אבל שוב, כיול להיות שהיא מעורבת עם אנדלוסי.
 

הורסמאן

New member
לא כתבתי

"כשאת כותבת על צבע..." כי לא זכור לי שכתבת או לא. כתבתי על כך בשביל להסביר שלצבע אין חשיבות. לסוסה יש מכנה משותף גדול עם אנדלוסיאן, יש בה ערבי וגם באנדלוסיאן יש הרבה ערבי, אך זה גם נכון לגבי המון גזעים אחרים.
 
כתבתי שכשאני חושבת סוס יפה בגלל

הצבע שלו אני כותבת את זה כדי שלא תחשוב שאני חושבת שהיא מסוג אנדלוסי רק בגלל הצבע- שאם אני חושבת משהו על גזע של סוס או על מראה זה לא תמיד רק בגלל צבע אלא שיכולות להיות עוד סיבות. אז כן יש לה משהו שקשור לאנדלוסי.
 

הורסמאן

New member
לשם המחשה

את יכולה לראות כאן את הדמיון בין שלושה סוסות מגזע אנדלוסיאן, למרות שהן בגילים ובצעים שונים, יש להם מכנים משותפים רבים. הראש דומה, הצוואר, הכתפיים, הגבנון, הגוף, הישבן... את יכולה להווכח שלסוסה שבה אנו דנים אין שום דבר, מהרשימה הזאת, שהוא משותף עם הסוסות האלה.
 

PinkHorse

New member
הוצאת אותי מחוסר איזון לגמריי../images/Emo3.gif.

חח אני מנסה להסתכל על התמונה של הסוסה שהפכת וזה מוזר.
 

PinkHorse

New member
הו, הנה כל הברגים המעטים מתחילים

לזוז ולחזור לשגרה
.
 

שירלי317

New member
הצבע אולי דומה, אבל

יש גם פונים באותו צבע בדיוק, יש סוסים ערביים באותו צבע, יש סוסים אירופיים באותו צבע צבע אפור עם תפוחים הוא צבע מאוד נפוץ בהרבה גזעי סוסים, בניגוד אליו קיים צבע שנקרא silver dapple שהוא ייחודי לפונים איסלנדים ושטלנד... כך, שצבע אינו מהווה אינדיקציה, לפחות לא ברמות כאלה ולא בנוגע לצבע המסוים הזה... בלי קשר, לידע כללי- סוס אנדלוסיאן הוא בעל בדרך כלל אחוריים צרים, צוואר ארוך ורחב, מבנה ראש לא עדין במיוחד.. יציאת צוואר גבוהה וצעד ייחודי וגבוה.
 
למעלה